Yavuz Serhat Karanaz

Prins; Sorunlar, Yorumlar

Recommended Posts

Baki özkan

Arkadaşlar aracım Ford. 2011 model.Lpg uyumlu diye aldım ve yine sanayiye az gideyim veya hiç gitmeyim diye bir yetkili serviste Prins taktırdım ve fazla fiyat ödeyerek.Tam 5 kere servise gittim derdime çare olmadı olamadılar.Bende başkabir prins yetkili servisine gitim.Şükür düzeldi.Araç bir kaç saniye liğine benzine geçip geri geliyordu. Sorun neymiş; araç devri bu esnada sıfıra düşüyor algılanıyor..Çözüm ne nil elektronik in ürettiği devir düzenleyicisi. Nil rpm tansmitter. Ben servise gitmeye devam etseydim heralde bir ayar daha yapıp gönderirler eve geldiğimde yine sinir olurdum. Ayrıca lpg göstergem simit tüpte yanlış gösteriyor diyenler. Benim şamandıram avrupa sensörü yerli malı takmışlar. Yani 5 tl lik sensör yerine orjinal 50 tl lik taksalar görün yanlışmı değilmi. Benim şu an tam ve doğru hiç oynamıyor.Yazık koca yetkili servis adi sensör takıyor ve ......... Sizde de böyle bir durum varsa sizleri bilgilendirmek istedim. Ben 1 ay uğraştım siz uğraşmayın . İyi günler..

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Evren Barış Özbek

Hangi servis?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Aynı sorunu ben de yaşadım ama sebebi benim :D

Rpm transmitter takacağım dedi.. Takma dedim, kranktan oku dedim.. Peki deneyelim dedi...

Denedik, bir müddet fark etmedim ama dikkatli takip edince aracın 5750 devirde gaz kestiğini gördüm.. Ben gazladığım zaman devir saatine falan bakmadığım için ecu kesiyor yani devir bitiyor zannediyordum... meğerse 5750 devirde. lpg kesiyormuş..

Gittim, takacağız abi dedi, önce prinsinkini taktı, bir haftada bozuldu, sonra nil taktı... Şu anda sorunum yok..

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Kaya

Aynı sorunu ben de yaşadım ama sebebi benim :D

Rpm transmitter takacağım dedi.. Takma dedim, kranktan oku dedim.. Peki deneyelim dedi...

Denedik, bir müddet fark etmedim ama dikkatli takip edince aracın 5750 devirde gaz kestiğini gördüm.. Ben gazladığım zaman devir saatine falan bakmadığım için ecu kesiyor yani devir bitiyor zannediyordum... meğerse 5750 devirde. lpg kesiyormuş..

Gittim, takacağız abi dedi, önce prinsinkini taktı, bir haftada bozuldu, sonra nil taktı... Şu anda sorunum yok..

Abi benimkinde nasıl acaba ?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur

5750 devirde ne işin var?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Abi benimkinde nasıl acaba ?

Muhtemelen Nil takmışlardır... olmasa yada dandik bir şey olsa şimdiye patlardı bir yerden..

5750 devirde ne işin var?

6500'e çıkabilmek için 5750'den geçmem gerekiyor...

  • Beğen 5

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Baki özkan

Arkadaşlar aracım Ford. 2011 model.Lpg uyumlu diye aldım ve yine sanayiye az gideyim veya hiç gitmeyim diye bir yetkili serviste Prins taktırdım ve fazla fiyat ödeyerek.Tam 5 kere servise gittim derdime çare olmadı olamadılar.Bende başkabir prins yetkili servisine gitim.Şükür düzeldi.Araç bir kaç saniye liğine benzine geçip geri geliyordu. Sorun neymiş; araç devri bu esnada sıfıra düşüyor algılanıyor..Çözüm ne nil elektronik in ürettiği devir düzenleyicisi. Nil rpm tansmitter. Ben servise gitmeye devam etseydim heralde bir ayar daha yapıp gönderirler eve geldiğimde yine sinir olurdum. Ayrıca lpg göstergem simit tüpte yanlış gösteriyor diyenler. Benim şamandıram avrupa sensörü yerli malı takmışlar. Yani 5 tl lik sensör yerine orjinal 50 tl lik taksalar görün yanlışmı değilmi. Benim şu an tam ve doğru hiç oynamıyor.Yazık koca yetkili servis adi sensör takıyor ve ......... Sizde de böyle bir durum varsa sizleri bilgilendirmek istedim. Ben 1 ay uğraştım siz uğraşmayın . İyi günler..

Arkadaşlar servis adının hiç bir önemi yok. Ben diyorum ki, ben lpg taktıracakken yaptıkları işe garanti veren motorda bu yüzden oluşacak her türlü problemde masrafı ödemeyi taahhüt eden şaşmazda ivedikte lpg firmaları vardı. Değerlendirin derim. Ben fazla para verdim, umduğumu bulamadım. Şu an aracıma lpg taktıracak olsam kafamdaki yerler belli ama reklam olmasın diye yazmıyorum.

Ayrıca bu nil elektroniğin devir ayarlama parçasını bir değerlendirin derim.Aracı ileride oluşabilecek hasarlara karşı koruyor. Sitesinde açıklamaları yazıyor. Kayserideki bayisine sordum 50 tl. ye gönderirim dedi. Takmayla işte 65-70 civarı oluyor.

Arkadaşlar aracım Ford. 2011 model.Lpg uyumlu diye aldım ve yine sanayiye az gideyim veya hiç gitmeyim diye bir yetkili serviste Prins taktırdım ve fazla fiyat ödeyerek.Tam 5 kere servise gittim derdime çare olmadı olamadılar.Bende başkabir prins yetkili servisine gitim.Şükür düzeldi.Araç bir kaç saniye liğine benzine geçip geri geliyordu. Sorun neymiş; araç devri bu esnada sıfıra düşüyor algılanıyor..Çözüm ne nil elektronik in ürettiği devir düzenleyicisi. Nil rpm tansmitter. Ben servise gitmeye devam etseydim heralde bir ayar daha yapıp gönderirler eve geldiğimde yine sinir olurdum. Ayrıca lpg göstergem simit tüpte yanlış gösteriyor diyenler. Benim şamandıram avrupa sensörü yerli malı takmışlar. Yani 5 tl lik sensör yerine orjinal 50 tl lik taksalar görün yanlışmı değilmi. Benim şu an tam ve doğru hiç oynamıyor.Yazık koca yetkili servis adi sensör takıyor ve ......... Sizde de böyle bir durum varsa sizleri bilgilendirmek istedim. Ben 1 ay uğraştım siz uğraşmayın . İyi günler..

Lpg de kesiklik. ara sıra benzine geçme, benzine geçme, bu kelimeleride arama motorunda kolaylık olsun mümkün olan fazla kitleye yardımcı olabilelim diye yazdım.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Engin Ünal

Bende bu gün fark ettim , tekli yol , rampada kamyon sollamam gerekti , 3. viteste 4000-4500 devir civarı araç gaz kesti , motorun canı gitti geldi tekleme gibi , acaba neden yapmış olabilir. Sonra tekrar denedim bir kaç defa bazen kesiyor bazen kesmiyor.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Kalibrasyon veya Devir okuma ile ilgili sorunlar...

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
YAŞAR ÖZDEMİR

Abilerim cümleten merhaba. Aracım 2007 benzinli ghia-x mondeo. Araçta yağlama kiti dahil prins lpg kiti bulunmakta. Aracım sabahları (özellikle soğuk günlerde) ilk çalıştırmada rölanti bir düşüp bir kalkıyor. Araç kurtaramazsa stop ediyor. Rölanti değişiklik gösterirken gaza belli bir süre (30-40 saniye) basılı tutmamla birlikte düzeliyor. Düzeldikten sonra gaza ani basıp çekmem ile yine aynı sorunu (stop etme hariç rölanti değişimleri) yaşıyorum ama bu sefer düzelme süresi çok kısa sürüyor. Ankara da ikamet ediyorum Memduh Usta'ya da gittim Ege Otogaz'a da gittim araç normal diyorlar. Her ay gidiyorum düzeliyor 1 ay sonra (katedilen km farkı gözetmeksizin) aynı sorunlar yine ortaya çıkıyor. Diğer bir sorun olduğunu düşündüğüm konu da , araç gaz da iken benzinliye oranla biraz fazla bağırıyor devri 3-4 binlerde kullanırken. Çekiş düşüklüğü de yaşıyorum bununla beraber. Yani benzinde araba uçarken gazda gitmiyor gibi geliyor. Arada bariz bir fark anlaşılıyor. Aranızda bu gibi sorunlar yaşayan var mı bilmiyorum ama lütfen bana bir yol gösterin, yardımcı olun lütfen. İlginize teşekkür eder, hayırlı günler dilerim.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Misafir

Abilerim cümleten merhaba. Aracım 2007 benzinli ghia-x mondeo. Araçta yağlama kiti dahil prins lpg kiti bulunmakta. Aracım sabahları (özellikle soğuk günlerde) ilk çalıştırmada rölanti bir düşüp bir kalkıyor. Araç kurtaramazsa stop ediyor. Rölanti değişiklik gösterirken gaza belli bir süre (30-40 saniye) basılı tutmamla birlikte düzeliyor. Düzeldikten sonra gaza ani basıp çekmem ile yine aynı sorunu (stop etme hariç rölanti değişimleri) yaşıyorum ama bu sefer düzelme süresi çok kısa sürüyor. Ankara da ikamet ediyorum Memduh Usta'ya da gittim Ege Otogaz'a da gittim araç normal diyorlar. Her ay gidiyorum düzeliyor 1 ay sonra (katedilen km farkı gözetmeksizin) aynı sorunlar yine ortaya çıkıyor. Diğer bir sorun olduğunu düşündüğüm konu da , araç gaz da iken benzinliye oranla biraz fazla bağırıyor devri 3-4 binlerde kullanırken. Çekiş düşüklüğü de yaşıyorum bununla beraber. Yani benzinde araba uçarken gazda gitmiyor gibi geliyor. Arada bariz bir fark anlaşılıyor. Aranızda bu gibi sorunlar yaşayan var mı bilmiyorum ama lütfen bana bir yol gösterin, yardımcı olun lütfen. İlginize teşekkür eder, hayırlı günler dilerim.

Ateşleme ile ilgiili olabilir. Ben Kayra otogaza gitmenizi tavsiye ederim.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Ateşleme değil.. Bence sadece lpg kalibrasyonunuz ciddi derecede bozuk..

Bu benzinde ilk çalışmayı da olumsuz yönde ciddi derecede etkiler..

Test için: aracı bir kaç gün yada 100 km civarı sadece benzinde kullanıp bu süre sonucunda ertesi sabah benzinde çalıştırarak test edin.. Aracınız düzgün çalışırsa aracınız sağlam, lpg kalibrasyonunuz bozuk demektir.. Lpg'li kullanmaya başlayınca yine ilk çalıştırmadaki sorunlar başlar..

Test edin lütfen..

Mesajı paylaş


Mesajın linki
YAŞAR ÖZDEMİR

Mehmet Bey dediğiniz sistemi Memduh Usta da söyledi ve test ettim araba çekişte bile güçlendi ardından lpg ile devam edince söylemiş olduğum sorunlar tekrarladı. Bakıma gidiyorum düzeliyor fakat tam 1 ay sonra yine aynı sorunlar ortaya çıkıyor. Her gidişimde 'sorun yok beygendi araç normal' diyorlar (bilgisayara bağlandıktan sonra tabi) ama tam 1 ay sonra yine aynı yine aynı. Bunun yüzünden aracı bile satmayı düşündüm lütfen yardımcı olun bana lütfen. Bir bilgi daha vereyim unutmadan araca lpg yi Başer Oto da lpg uygulayan bi bayan var o bağladı. Ardından ilk 1000 km bakımına Memduh Usta'ya gittim. Aracın ayarlarının saçma sapan olduğunu yani araç boş iken gaz tüketimini yüksek, araç dolu iken gaz tüketimini düşük ayarlandığını söyledi. Ben araç çekmiyor diye gitmiştim. Bu düzeltmeden sonra araç düzeldi fakat önceki mesajımda yazdığım sorunlar çıktı ortaya.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Kaya

Mehmet Bey dediğiniz sistemi Memduh Usta da söyledi ve test ettim araba çekişte bile güçlendi ardından lpg ile devam edince söylemiş olduğum sorunlar tekrarladı. Bakıma gidiyorum düzeliyor fakat tam 1 ay sonra yine aynı sorunlar ortaya çıkıyor. Her gidişimde 'sorun yok beygendi araç normal' diyorlar (bilgisayara bağlandıktan sonra tabi) ama tam 1 ay sonra yine aynı yine aynı. Bunun yüzünden aracı bile satmayı düşündüm lütfen yardımcı olun bana lütfen. Bir bilgi daha vereyim unutmadan araca lpg yi Başer Oto da lpg uygulayan bi bayan var o bağladı. Ardından ilk 1000 km bakımına Memduh Usta'ya gittim. Aracın ayarlarının saçma sapan olduğunu yani araç boş iken gaz tüketimini yüksek, araç dolu iken gaz tüketimini düşük ayarlandığını söyledi. Ben araç çekmiyor diye gitmiştim. Bu düzeltmeden sonra araç düzeldi fakat önceki mesajımda yazdığım sorunlar çıktı ortaya.

Benim size tavsiyem Mehmet Özyürek abimin oraya gidip ustasına başvurmak :) En güzel ve kolay yol bu. Ustası ve Mehmet Özyürek abim bu işi çözeceğini düşünüyorum. Örneğin benim araç :) Arıza lambası yanmıyor artık :)

Mesajı paylaş


Mesajın linki
İlker Öztürk

Brc için 1700 ,Prins silverline için 1950 TL fiyat aldım,pazarlık hiç etmedim tahminen 100 tl gibi inerler

Daha önce BRC ve Lovato kullandım hiç sorun yaşamadım,şimdi prins için piyasada daha iyi deniyor

onuda araştırdım silverline da Khein enjektorler yokmuş kendi prins marka enjektorlerini kullanıyormuş

Bu durumda prins silverline için aradaki vereceğim 200 TL farka değer mi?

birde araba focus collection 115bg olan sorun yaşarmıyım acaba?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Bence değer...

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
İrfan Aşcıoğlu

Bence değer...

Mehmet abi namıdiğer emmi... Mehmet kaya abininde dediği çok mantıklı. bi ara nevşehire uğrayıp senin lpg ustası ile tanışmam gerek hen kalibrasyon hem arıza lambası...

olur mu abi?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Ya bunun için tabiki gelinmez, ama yolun düşerse mutlaka gel..

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Kaya

Brc için 1700 ,Prins silverline için 1950 TL fiyat aldım,pazarlık hiç etmedim tahminen 100 tl gibi inerler

Daha önce BRC ve Lovato kullandım hiç sorun yaşamadım,şimdi prins için piyasada daha iyi deniyor

onuda araştırdım silverline da Khein enjektorler yokmuş kendi prins marka enjektorlerini kullanıyormuş

Bu durumda prins silverline için aradaki vereceğim 200 TL farka değer mi?

birde araba focus collection 115bg olan sorun yaşarmıyım acaba?

Bence değer. Ama pazarlık yapacaklarını sanmıyorum :)

Mehmet abi namıdiğer emmi... Mehmet kaya abininde dediği çok mantıklı. bi ara nevşehire uğrayıp senin lpg ustası ile tanışmam gerek hen kalibrasyon hem arıza lambası...

olur mu abi?

Ya bunun için tabiki gelinmez, ama yolun düşerse mutlaka gel..

Mehmet Abi Hocam zaten Kayseriliymiş. Birgün yanına uğrar çayını içmeye :)

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Kaya

Arkadaşlar subap ayarından sonra tekrar lpg ayarı yaptırmaya gerek varmı ?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Misafir

Arkadaşlar subap ayarından sonra tekrar lpg ayarı yaptırmaya gerek varmı ?

Hondada subap ayarından sonra,lpg ayarını yaptırın diyoruz,abi...

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek
Arkadaşlar subap ayarından sonra tekrar lpg ayarı yaptırmaya gerek varmı ?

Subaplar değiştikten sonra kalibrasyon yaptırdıysan, bir müddet benzinde kullanıp yeniden lpg kalibrasyonu yaptırman iyi olur...

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Kaya

Subaplar değiştikten sonra kalibrasyon yaptırdıysan, bir müddet benzinde kullanıp yeniden lpg kalibrasyonu yaptırman iyi olur...

Subap değişmedi. Ama subap dernek (yatak - kayıkmı bilmiyorum adını) değişti. Subap ayarı yapıldı sadece.

Hondada subap ayarından sonra,lpg ayarını yaptırın diyoruz,abi...

Şu anda araçta herhangi bir sorun görmüyorum ama şu araç bir rayına otursun ondan sonra en azından bir kontrol amaçlı baktırayım ozaman.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Gürbüz Koçoğlu
Hondada subap ayarından sonra,lpg ayarını yaptırın diyoruz,abi...

Hakan Bey benim 2010 civic 1.6 motor aracım var ve lpg taktırmak istiyorum .Forumda bu konu için yorum yapanlar prins silverline ile BRC arasında Prinsi öneiyor siz ne dersiniz ? Ayrıca Honda da subap ayarından sonra lpg öneriyoruz demişsiniz. Bunu açarmısınız tam anlamadım.Subap ayarımı yapılması gerekiyor ?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Misafir

Hakan Bey benim 2010 civic 1.6 motor aracım var ve lpg taktırmak istiyorum .Forumda bu konu için yorum yapanlar prins silverline ile BRC arasında Prinsi öneiyor siz ne dersiniz ? Ayrıca Honda da subap ayarından sonra lpg öneriyoruz demişsiniz. Bunu açarmısınız tam anlamadım.Subap ayarımı yapılması gerekiyor ?

Prins,prinstir.

Brc'dense prins öneririm.

Sizin aracınızın Subap ayarı 100,000 km'dir.

Fakat lpg,hondanın subaplarını sıkar.

Bunun içinde 40,000km'de bir subap ayarı yaptıracaksınız.(lpg takıldıktan sonra)

Herhangi bi sıkıntınız olmaz.

Unutmayın,veya esgeçmeyin bu km'yi.

Subapları cidden sıkar.

Mesajı paylaş


Mesajın linki