İçeriğe Yönlendir

Mazot Filtresi


Levent Erdoğan

Recommended Posts

Mehmet Solak

fiestalarınd a 10 km bir mazot filtrelerini değiştirmek gereklimi?yoksa 20 bindemi değiştirilmeli. :nazar:

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Her 15.bin bakımda değiştiriyoruk serviste Ayhan.Sende değiştir.

Benim aklımda neredense 30 bin kalmış. Gidip değiştirteyim en iyisi.

Yorum bağlantısı
Volkan Aydogdu

Triger genelde 90 bin km de değişir... Sıfır araçlar için 90 bin km den önceden değiştirmek anlamsız olur tabi malzeme zamandan dolayı yıpranacağı için ben 5 yıl veya 90 bin km diye duymuştum...Hangisi önce dolarsa... Ama 2. el aldıysanız mağlum bu zamanda kmsi ile oynanmış azımsanmayacak kadar çok araba var..( Yeter ki bi kere galericinin elinden geçsin...) Güvenemiyorsanız değiştirin... ben 97 bin km de değiştirmiştim Acl servisde değiştirdik... Değiştiren usta çok az yıpranma olmuş dedi... Çatlak vs yoktu... Ankara ACL serviste 200 liraya komple triger seti olarak değiştirdim... Ayrıca servis kayıtına geçiliyor...Yetkili servis yani...Ben 2. el araç alsam geçmişinden emin değilsem 200 liraya kıyar değiştirirdim kafam rahat olurdu...

Çağlar abinin dediği gibi her 5000 km de hava filtresini değiştirmek çok faydalı performans artıyor ayrıca bu filtre 10 lira ücretsiz değiştiriyorlar kendinizde değiştirebilirsiniz çok kolay değişimi zaten... 5000 km de Verdiğiniz 10 liradan fazlasını da çıkarıyorsunuzdur emin olabilirsiniz...

Mazot filtresi her 15 bin km de değişebilir..Veya ilk 15 binde suyunu alıyorlar sonra ki 15 binde değiştiriyorlar birazda size kalmış bu durum...Ford Motor Company marka sensörlü mazot filtresi connect için 65 lira...

2002-2008 arası tdci fiestalar için 80 lira..Karar sizin :D

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Mazot filitresinin altında plastik vida şeklinde vana var. Arabanın kirabında su tahliyesi yapılması gerektiği yazıyor. Bende o vanayı açtım. Açarken zaten oradan hava çekmeye başladı. Vanayı çıkarttığımda tertemiz mazot aktı. Su vs farketmedim. Hava çekmesinden dolayı filitresinin içi neredeyse boşaldı. vak vak pompadan biraz baya pompalamam gerekti. Ama ilk marşta araba yine çalıştı.

Bu su almanın başka bir tekniğimi var. Arabanın çalışması gerekiyormu. ben stop haldeyken yaptım.

Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu
Mazot filitresinin altında plastik vida şeklinde vana var. Arabanın kirabında su tahliyesi yapılması gerektiği yazıyor. Bende o vanayı açtım. Açarken zaten oradan hava çekmeye başladı. Vanayı çıkarttığımda tertemiz mazot aktı. Su vs farketmedim. Hava çekmesinden dolayı filitresinin içi neredeyse boşaldı. vak vak pompadan biraz baya pompalamam gerekti. Ama ilk marşta araba yine çalıştı.

Bu su almanın başka bir tekniğimi var. Arabanın çalışması gerekiyormu. ben stop haldeyken yaptım.

Ben hiç Fordda böyle su alma gibi bir uygulama yapmadım.Filtreyi ya değişir ya değişir oldu.Alanıda görmedim hiç :p Cıtroende çalışırken küçüktüm o zaman berlingonun mazot filtresinin altından ince bir hotum çıkardı ayrı bir kap vardı ve bu kabın içinde su olurdur.Bunu söküp bolaştırdık.Dediğim gibi Fordda hiç böyle bir uygulama ne yaptım nede gördüm.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Ben hiç Fordda böyle su alma gibi bir uygulama yapmadım.Filtreyi ya değişir ya değişir oldu.Alanıda görmedim hiç :p Cıtroende çalışırken küçüktüm o zaman berlingonun mazot filtresinin altından ince bir hotum çıkardı ayrı bir kap vardı ve bu kabın içinde su olurdur.Bunu söküp bolaştırdık.Dediğim gibi Fordda hiç böyle bir uygulama ne yaptım nede gördüm.

Vana koymuşlar. Çok sıkıda değil zaten. Elle bile açmak mümkün.

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

mazot filtresi neden değişmesi önemli ben hiç değiştirmedim en son ne zamndeğiştirdi önceki sahibi bilmiyorum (hatta diğer aracımızın 200bin km de sadece birkez değiştirdik)

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
mazot filtresi neden değişmesi önemli ben hiç değiştirmedim en son ne zamndeğiştirdi önceki sahibi bilmiyorum (hatta diğer aracımızın 200bin km de sadece birkez değiştirdik)

Serviste şu cevabı aldım. Yakıttaki suyu ayırıp içinde biriktiriyor ve dolduğunda bu suyu enjektörlere vermeye başlıyor, bu suda enjektörlerde problem yaratmaya başlıyor dedi.

Bu sabah vanasını açtığımda da tertemiz mazot geldi. Öğleden sonra yakıt almaya gittim. Devamlı aynı yerden alıyorum. Babamda şirketteki arabaya 10 yılı aşkın süredir aynı yerden mazot alıyor ve 10 yıldan daha fazla süredir yakıt tüle ilgili problem yaşamadık, o arabaları 100binlerce km kullandık. Bugün yakıt almadan ordaki bazı kişilerle muhabbet havasında ayak üstü konuştum. Şöyle dediler; Herşeyin tazesi iyidir ama yakıtın bayatı iyidir, bize her gün yakıt geliyor ve ayrı bir yere boşaltılıyor. Yakıtı bir gün dinlendiriyoruz ve o dinlenmiş yakıtı alttaki depoya çekiyoruz dediler. Tankerden direk asla koymuyorlarmış. Tankerin boşalttığı yer ayrı ve o yerden alıyorlar.

Atıyorum okadarda değil ama yakıt filitresiz kullanılacak türde temiz yakıtı var. Bir ara denemek için bidona farklı bir yerden euro dizel almıştım. Resmen dibine damla damla su birikti. Shell'e devam...

Yorum bağlantısı
Volkan Aydogdu

Euro dizeli bilmem ama normal dizel de bu dinlendirme olayı doğrudur... Amcamların evleri merkezi kalorifer sistemiydi... Yakıt olarak mazot kullanılıyordu... Kazanı söken adamlarda kıştan kalma mazot karşılığında bedavaya herşeyiyle söktüler... Dinlenmiş olduğu için mazot daha verimli ve performanslı oluyor..

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın
Mazot filitresinin altında plastik vida şeklinde vana var. Arabanın kirabında su tahliyesi yapılması gerektiği yazıyor. Bende o vanayı açtım. Açarken zaten oradan hava çekmeye başladı. Vanayı çıkarttığımda tertemiz mazot aktı. Su vs farketmedim. Hava çekmesinden dolayı filitresinin içi neredeyse boşaldı. vak vak pompadan biraz baya pompalamam gerekti. Ama ilk marşta araba yine çalıştı.

Bu su almanın başka bir tekniğimi var. Arabanın çalışması gerekiyormu. ben stop haldeyken yaptım.

aynı şeyi bugün bende denedim hatta saf saf sumu geliyor diye baktım koklayınca mazot olduğunu anladım yazık oldu mazotuma su falan gelmiyor nasıl yapılıyor biri aydınlatabilir mi

Yorum bağlantısı
Hasan Tahsin Şipit
aynı şeyi bugün bende denedim hatta saf saf sumu geliyor diye baktım koklayınca mazot olduğunu anladım yazık oldu mazotuma su falan gelmiyor nasıl yapılıyor biri aydınlatabilir mi

Yptığınız işlem doğru. Bende bir kere yapmıştım. Temiz mazot çıktığı için bir daha yapma gereği duymadım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Solak

aynen Ayhan Beyin dediği şekilde bende yaptı.tıpayı elimle çıkardım.biraz mazot aktı.sonra kapattım.vak vak pompadan biraz pompaladım ilk marşta araba çalıştı.

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

e zaten tertemiz mazot çıkıyor neden bu işlme yapılıyor daha öncede dedim 200bindeki diğer aracımızın 1 kere mazot filtresi değişti ne enjeektör ne turbo ellendi daha

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Ben 5-6 tane peçeteyi kalın bir şekilde altına koyup yarım çay bardağı kadar akıttım. Çok akıtmaya gerek yok. Ama vanayı açarken çok fazla hava çekiyor. Baya pompalamıştım. Birde vak vak pompayı hızlı ve çok sıkmak gerekiyor. Aksi halde borulardaki hava pek gitmiyor.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
e zaten tertemiz mazot çıkıyor neden bu işlme yapılıyor daha öncede dedim 200bindeki diğer aracımızın 1 kere mazot filtresi değişti ne enjeektör ne turbo ellendi daha

Su çıkarsa diye, kışın orada su olursa donacağı için mazot geçişini kısıtlayacaktır..Demek ki aldığınız mazotta su yok ve orada birikmiyor...Şanslısınız, gerçi bende suyla karşılaşmadım henüz...Eurodizelde akaryakıt firmaları biraz daha dikkatli sanırım..

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Boşa uğraşmayın arkadaşlar, euro dizel aldığınız sürece sorun olmuyor, zaten suda olsa orda birikir ve içerde su uyarı lambası yanar, vanadan boşaltırsınız, enjektöre gitmesi için önce lamba yanmalı ve bu şekilde günlerce gitmeniz gerekir, enjektöreden önce pompa ayvayı yediğinden suyu zaten direk anlarsınız, tapayla falan uğraşmayın, filtreyi 15000 de bir değişin yeter.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Mustafa Cerci

mazot filtresi 60 bin de degisiyor bizim burda ben 85 binde degistirmistim hicbir sonucta cikmamisti

tiriger degisimi 1.4 tdci ler icin ford 240 bin km 10 yil garanti veriyor ayni motor icin (HDI) peugeot 180 bin km 10 da degirtirilmesi gerektigini soyluyor 240bin ile 180 bin km arasindaki hava ve kullanim sartlari gibi ozelliklerden ve kullanilan malzeme kalitesinden kaynaklaniyor

benim ford 127 binde nerdeyse 9 yil olucak kayista en ufak bir catlak dahi yok daha yeni gibi

degisncede komple devirdayim ve bilyeler kasnaklar epey bi parca degisiyor

Yorum bağlantısı
Görkem Azizoğlu
mazot filtresi 60 bin de degisiyor bizim burda ben 85 binde degistirmistim hicbir sonucta cikmamisti

tiriger degisimi 1.4 tdci ler icin ford 240 bin km 10 yil garanti veriyor ayni motor icin (HDI) peugeot 180 bin km 10 da degirtirilmesi gerektigini soyluyor 240bin ile 180 bin km arasindaki hava ve kullanim sartlari gibi ozelliklerden ve kullanilan malzeme kalitesinden kaynaklaniyor

benim ford 127 binde nerdeyse 9 yil olucak kayista en ufak bir catlak dahi yok daha yeni gibi

degisncede komple devirdayim ve bilyeler kasnaklar epey bi parca degisiyor

Triger 5 yıl ya da 120.000 km ydi daha sonra 90.000 e düşürüldü. 240.000 km çok çok fazla. Ben 87.000 de deiştim kayışta çatlaklar vardı. Mazot filtreside her 30.000 de bir değişmesi lazım

Yorum bağlantısı
Görkem Azizoğlu

120.000 beklerken kayış koparan çok olmuş olabileceğinden ya da servisin paraya ihtiyacı olduğundan.

Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci
Triger 5 yıl ya da 120.000 km ydi daha sonra 90.000 e düşürüldü. 240.000 km çok çok fazla. Ben 87.000 de deiştim kayışta çatlaklar vardı. Mazot filtreside her 30.000 de bir değişmesi lazım

bende aynen sizin gibi dusunuyordum 100 binde tamirciye gittim v kayisi degistirdiler tirigeride degistirelim dedim baktilar bilgisayardan ve 240 binde degistigini soylediler ve yanlislik olmasin diye ford u aradilar ve 240 bin km 10 yil garantisi oldugunu soylediler nette kucuk bir arastirma yaptip heryerde ayni sonucu aldim

87 binde catlayan kayis buyuk ihtimalle ve kayisidir benim triger 127 binde en ufak bir yipranma yok daha

Yorum bağlantısı
Görkem Azizoğlu

Trigeri bizzat gördüm gerçekten çatlaklar vardı. :p Bunla beraber V kayışıda değişti ve gergi bilyası ile V kayışı kasnağı bilyasındada uğultular yüzünden değişme oldu. Türkiye için olmasın bu 90.000 km.

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

türkiyede fiesta alacağınız zamn benimki yaşlarda hepsi 90 bin ile 100bin arasında olunca ki özel rakamlar olan kendi tespitlerim 93 97 98 bin kmler de yığılma olması insanı deli ediyor sorgulatınca servis kaydı varsa görüyorsunuz yoksa allah kerim o yüzden satmak dışında niye oynanıcağını merak etmiştim buyüzden araba alırken aylarca çılgınlar gibi fiesta aradım kmsinden emin olacağım

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...