İçeriğe Yönlendir

Escort Hava Filtresi Yuvasında


Akif Tanık

Recommended Posts

Akif Tanık

Arkadaşlar herkese saygılar...bugün aracı kışlık bakım sokturdum.Bujiler,motor yağı, filtreler v.s değişti ha birde hidrolik direksiyon hortumu patlamış oda yapıldı ayrıca.Neyse konuya geleyim.Usta hava filtresini değiştirmek için filtre yuvasını açtı içinde ve yağ olduğunu gördü.Dedi ki bana araçta kompresyon var.Bende ne yapmamız gerekiyor dediğimde "Motor Yapılması Gerekiyor" dedi...Sizce ne yapmam gerekiyor...İlk arabam olduğu için çok seviyorum escot'umu...Saygılarımı sunuyorum...

Yorum bağlantısı
Akif Tanık
Akif Bey sizin araç tek nokta enjeksiyonmu? 4 noktamı? Bu önemli..

:)

Tek nokra enjeksiyonlu.CFI motor yani.

Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı

CFI Motorlarda emme manifold contasındaki yanma maalesef bu sorunu yaratıyor..Tabiiki motor kompresyonunu ölçmekte fayda var..Aynı sorunu yaratabilir..Veya hava filtre kabininin içindeki yağ buharı tutucu sünger arazi olmuş olabilir... :)

Yorum bağlantısı
Akif Tanık
CFI Motorlarda emme manifold contasındaki yanma maalesef bu sorunu yaratıyor..Tabiiki motor kompresyonunu ölçmekte fayda var..Aynı sorunu yaratabilir..Veya hava filtre kabininin içindeki yağ buharı tutucu sünger arazi olmuş olabilir... :)

Osman öncelikle ilginiz için teşekkür ederim.Bunlardan bana usta hiç bahsetmedi ve MOTOR YAPILACAK dedi çıktı işin içinden benimde gerçekten çok canım sıkıldı açıkcası.Kompresyonu nasıl ölçütürebilirim osman bey.Yetkili servise mi gitmek gerekir..Ayrıca yağ buhar tutucu sünger eğer dikdörtgen prizma şeklindeki sünger ise hava filtresini açtığımızda yerinde duruyordu yağlı bir şeklide...Bugün rahat uyumam için gerçekten tam olarak bir cevap bulmam lazım bu sorularıma :D

Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı

Sünger yerinde.. O zaman kompresyon testi gerek.. her ustada olan bir alet..Silindir sıkıştırma oranını ölçmek basit bir olay,eğer zayıflık varsa silindir kapağımı motormu, o da yağlı ölçümle belli olur,bu dediklerimden siz birşey anlamasanızda gittiğiniz usta bilir.. Testte birşey çıkmazsa emme manifold contası yanıktır.. o da bir saatte hallolur.. kompresyon testi önemli,ölçmek arıza tespitini kolaylaştırır.. :D

Yorum bağlantısı
Akif Tanık
Sünger yerinde.. O zaman kompresyon testi gerek.. her ustada olan bir alet..Silindir sıkıştırma oranını ölçmek basit bir olay,eğer zayıflık varsa silindir kapağımı motormu, o da yağlı ölçümle belli olur,bu dediklerimden siz birşey anlamasanızda gittiğiniz usta bilir.. Testte birşey çıkmazsa emme manifold contası yanıktır.. o da bir saatte hallolur.. kompresyon testi önemli,ölçmek arıza tespitini kolaylaştırır.. :D

Osman bey inşallah manifold contası yanıktır..Yoksa kafam baya ağrıcak gibi gözüküyor.Neyse hayılısı olsun inşallah.Yarın açık bir servis bulabilirsem yaptıracağım bu testi...İlginiz için teşekkür ederim..Saygılarımla...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...