İçeriğe Yönlendir

Focus Rampada çekiş Problemi!


Fatih Sevgi

Recommended Posts

Fatih Sevgi

Bu arada bende bu cumartesi günü motor kompresyonlarını ölçtürdüm, bütün silindirlerde 210 basınç çıktı halil usta bunlarda da bir problem yok dedi, dangalak bi eksozcu tanıdık senin katalitik konvertör tıkalı dedi söktü yerine boru bağladı, halil usta keşke söktürmseydin dedi bu katalitik de tıkanma falan yok dedi hakkattende baktım ortası olması gereken gibi, şimdilik hala problemim devam ediyor en son ihtimal çıkmacıdan geçici olarak bi beyin alıp deneyecez bakalım sorun nerde ???

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

kat. sökülünce alt devirlerde motor isteksiz oluyo diyorlardı şimdi sizde kat. yok mu

Yorum bağlantısı
Fatih Sevgi

evet şu an katalizör bağajımda duruyo onun yerine düz boru kullanıldı :lol2:

Yorum bağlantısı
Fatih Sevgi

Yanlış yazmışım katalitik konvertör olacaktı sanırım eksoz kısmında orta susturucudan önce

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

bizim araçlarda bildiğim kadarıyla kat. sökülünce zaten alt devirler yalan oluyor belki de sizin o hızlanamama durumu ondandır

Yorum bağlantısı
Fatih Sevgi

Nasıl yani şimdi o katın olmasımı daha iyi yoksa olmamasımı daha iyi :lol2:

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

kötü bişi olsa arabaya koymazlardı :lol2: hem yakıt emisyonunu düşürür hem yakıtı hemde performansı alt devirde düşürür (üst devirlerde daha iyi gider diyenler vardı ama denemedim bilmiyorum

bu arada arıza lambası yanmadığına göre araya yanıltıcı zamazingolardan koydular heralde çünkü hemen yanar diye biliyorum

Yorum bağlantısı
Fatih Sevgi

Arıza lambası yanmadı demedimki! Direk sönmüyo zaten :lol2: onuda sondüremiyorlarmış çünkü kat olmayınca araç malzeme eksikliğinden kaynaklı arıza ışığı veriyo :D

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

ya işte hocam sen arabayı orjinale çevir ondan sonra arabada arıza ara :lol2:

Yorum bağlantısı
Fatih Sevgi

Murat tüfekçi hocam siz galiba 4 sayfa yazdıklarımı hiç okumadınız! :lol2: Bu katalitik konvertör sökümü en son yapılan işlemdi bu zaman kadar bizde biraz biliyoruz herhalde ben arıza lambası sönsün diye uğraşmıyorum, bu zamana kadar yapılanları okusaydınız sizde ne demek istediğimi gayet iyi anlardınız lütfen :D

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Murat tüfekçi hocam siz galiba 4 sayfa yazdıklarımı hiç okumadınız! :D Bu katalitik konvertör sökümü en son yapılan işlemdi bu zaman kadar bizde biraz biliyoruz herhalde ben arıza lambası sönsün diye uğraşmıyorum, bu zamana kadar yapılanları okusaydınız sizde ne demek istediğimi gayet iyi anlardınız lütfen :(

:lol2: hocam kızma tamam birazını okudum atladığım yerlerden çıkmış soru ama sizin sorununuz rampada çekiş sorunu olunca dedim düşük devirde katın - bir etkisi olur kat. araçta olsa daha iyi olur demek istedim :D

Yorum bağlantısı
Fatih Sevgi

Yaaa zaten bu eksozcu tıkalıdır diye söktürdü, bende bir dünya işlem yaptıkdan sonra denemekden en zarar gelir düşüncesiyle sök dedim birde öyle deneyelim dedim ama en nihayetinde sorun oradan da değil, yeniden yerine takılacak o malzeme, fakat bu kadar işlemime rağmen hala problem çözülmüş değil en son bu önümüzdeki hafta sonunda çıkma bir beyin bulup deneyecez...

Yorum bağlantısı
Fatih Sevgi

Hiç denemedim hocam, zaten bürada sonucu her haft paylaşıyom sanayide kanka olduk adamlarla :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. Kompresyon testi sonucu söylenen 210 rakamını hiç anlamadım. 13-50 Kpa gibi bir değer olmalı?

2. Genel bilgi:Katalitiği sökünce ara devirlenme isteği düşer, son hızı ve sadece max devirde sürekli kullanmaya yönelik bir -ara- operasyondur, kat iptali+ekzantrik değişimi+beyin mıncıklanması beraber yapılır. Çıkartılan kat atılmadı ise yerine taktırın.

3. Sizin yerinizde olsam, bir Bosch servisine gider, hego ve maf çalışmasının Kts de kontrolünü yaptırır, hazır gitmişken, carbon celean yaptırırdım, %90 ihtimal ile de sıkıntılarım sona ererdi.

Yorum bağlantısı
Fatih Sevgi

Çağler bey forumdan takip ettiğim kadarıyla siz bu konuda baya ilerlemiş bir kişilksiniz, benim aracım düz yolda da sanki ara ara kesiklik yapıyor gibi bunun beyinle alakası olabilirmi bilmiyorum ama sırasıyla size yaptırdığım işlemleri sayayım...

1-Debrijay Seti değişti

2-Map sensörü değişti

3-Kelebek boğaz sensörü değişti- Sanırım Maf

4-Bobin değişti

5-Hız Sensörü değişti - Belki başka bir yerlere bilgi veremiyrdur diye değişti

6-Triger Sentesi kontrol edildi

7-Bogaz kelebeği temizlendi

8-Benzin Pompası ve Benzin filtresi değişti

9-Motor kompresyonu ölçüldü - 210 bar dedi ama ne cinsten ve ne amaçla verildiğini bilmem gayet iyi dediler.

10-Son olarak katalitik konvertörü başka birisinin aklına uyup devre dışı bıraktık ama geri yerine taktırıcam...

Şimdi sorun hafif rampada bile ben debrijaydan çekip gaza bastığımda araba sanki çok doluymuş gibi benzin yemiyor yada çok fazla benzin alıyor gibi yığılma yapıyor, bu sorun düz alana gelince kendini hissettirmiyor, rampada ara gaz vererek yedirme usulü yarım debriyaj yaptınızda sorun olmuyor. Bu gidişle bana 2. setde dayanmayacak. Lütfen sizde bildiklerini paylaşın nerde hatalıyız? Nerde eksikliğimiz var? Çıldırmak üzereyim :seytan:

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Ya şimdi belki saçma bulacaksın ama bu aracı senden başka kullanan oluyor mu?Bazı ustalar aracı denemeden senin anlatmana göre tamam bundandır deyip müdahale ediyolar.Bizzat çevrendeki insanlarda ya bu nasıl araç böyle diyorlar mı yoksa araçta bişey yokta siz mi çok büyütüyorsunuz.?Benim araçtada rampada bazen sorun oluyor.Focusların bildiğim kadarıyla çoğunda ara ara buna benzer rampa sorunları yaşanıyor.Umarım bir çözüm yolu bulursunuz.

Yorum bağlantısı
Fatih Sevgi

bu katalitik konvertör sökümü sanki bana daha kötü oldu gibime geldi :p Psikolojikde olabilir tabiki :) Ayhan hocam arkadaşımda 2004 Collection var, onuda kullanıyorum ara sıra ama bendeki gibi olmuyor onda rampada tamam zorlanıyor olabilir ama bizim bahsettiğimiz tamamen bir hastalık gibi inanın adamı deli ediyor, yürümem dedimi yürümüyor durunca, hatta bazen bunu çok hafif yerlerde bile durup 1. vitesde kalkmaya çalıştığında da yapıyor, sanki bir yerler ya benzini kesiyor, ya ateşleme tam yapmıyor, yada çok fazla benzinden araba boğuluyor gibi oluyor, yaa ne güzeldi ilk aldığımda aracım şimdi deli olmak üzereyim, ama bulucam inat ettim ben...

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Ankarada geçen gün toplantı yaptık keşke gelseydin orda direk fikir alışverişi yapabilirdin.Aracı orjinalliğinden fazla uzaklaştırmadan sorunu aramaya devam et.Onu bunu söktürüp attırma.Belkide en büyük sorun seninde düşündüğün gibi beyinde.Başka bir beyinle test falan yapan yerler yok mu arkadaşlar?

Yorum bağlantısı
Fatih Sevgi

Bende beyini bir deneyecem merak etme hocam hafta sonu beyin deneyecek bir yer ayarladı halil ustam sağolsun, orjinalliğe gelirsek bende taraftarı değilim ama bir ümit sökün dedik, zaten söktürdüğümede pişma oldum yine taktırıcam. Hafta sonuna gelince c.tesi günü şaşmazdan saat 6 da çıkabildim, millet nerede bulaşacaktı bilemediğim için gelemedim :) Bir dahaki buluşmada daha net ve kesin bilgiler yazılabilirse sevinirim.

Yorum bağlantısı
Fatih Sevgi

Hocam yanlış anlaşılmasın sakın, Katalitik konvertörü halil usta sökün demedi! Bana bir arkadaş bir tamircisine danışmış oda arkadaşıma katalitik konvertörü söktürün birde öyle deneyin demiş :( Bende öyle yaptım denemekten ne zarar çıkar diye :( Halil ustada bana danışmadan niye yaptın diye kızdı :( Kendisi iyi bir ustadır arkadaşlar yanlış anlaşılmasın konu...

Bu arada iyi bir gelişme aktaracağım size, aracı her bağlattığımda egzoz manifold düşük sıcaklık girişi uyarısı vede obdII çevrimi tamamlanamadı gibisinden hata alıyordum. Bir elektronik mühendisi abimiz sen hava akışmetreyi değiştinmi diye sordu evet dedim, peki hava akışmetrenin ayarlaması yapıldımı beyinle ilgili olarak dedi? Yok sadece hata kodları silindi diye biliyorum dedi. Zaten yapamazlarda senin odb bağlantısı ile ilgili bir sorunun var araç beyniyle haberleşemiyor dedi... Bununda elektronik bir karttan yapaağını ve kendisinin bu sorunu halledeceğini söyledi :) Pzar gününü iple çekiyorum :) İnşallah sorunum hallolur yaa....

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Değişen parçalardan kaçırdığım oldu ise affola, ne kadar çok uğraşmışsınız. Bence:

1. Katalitiği geri taktırın

2. Takılan mafın veya kelebek sensörünün (hangisi olduğunu anlayamadım) parça nosunun sizin araçla uyumunu kontrol edin.

3. Hiç carbon clean yapıldımı?

4. Kompresyonu bir daha ölçtürün zira 210 diye bir değeri hiç bir birimle bağdaştıramadım?

Yorum bağlantısı
Fatih Sevgi

Carbon Clean yapılmadı ama değişen maf ve map sensörleri üzerindeki kodlarda aracın üstündekiyle aynı :rolleyes: Bu arada Odb bağlantısını sağlayan bir elektronik ünitede sorun olduğu ortaya çıktı, tamir edicek bi elektronikçi arkadaşım var onu hallettikden sonra bir daha deneyeceğiz bu arada hep lpg takıldıktan sonra olduğunu söylemiştim, bu odb deki yanma lpg nin sisteme elektrik vermesiyle oluşmuş, siz siz olun bilmediğiniz tanımadığını z kişilere lpg taktırmayın benim gibi pert olursunuz. :) Neyseki sorunu bulduk bakalım düzelecekmi gelişmelerden yarın akşam haber veririrm.

Yorum bağlantısı
Orhan Zengin
Carbon Clean yapılmadı ama değişen maf ve map sensörleri üzerindeki kodlarda aracın üstündekiyle aynı :D Bu arada Odb bağlantısını sağlayan bir elektronik ünitede sorun olduğu ortaya çıktı, tamir edicek bi elektronikçi arkadaşım var onu hallettikden sonra bir daha deneyeceğiz bu arada hep lpg takıldıktan sonra olduğunu söylemiştim, bu odb deki yanma lpg nin sisteme elektrik vermesiyle oluşmuş, siz siz olun bilmediğiniz tanımadığını z kişilere lpg taktırmayın benim gibi pert olursunuz. :) Neyseki sorunu bulduk bakalım düzelecekmi gelişmelerden yarın akşam haber veririrm.

Eee sonuç ne oldu ?.

Yorum bağlantısı
Ertuğrul Büber

Bendeki sorunda oksijen sensörünün değişmesi ve ayar bozukluğundan kaynaklanıyor olabilir.O yüzden merakla sizin araçtan haber bekliyoruz.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...