İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Tdci Fiestaların Genel Sorunu


Serkan Toker

Recommended Posts

Engin Dündar

Sorun yok Mehmet bey, sadece suzgec gibi kısmı temizledim, onuda dışarıdan. Içine hiç karıişmadım, onun temizligini sprey aldıktan sonra yapıcam, ama dedigim gibi, telin altındaki lehimler ilgimi çekti, acaba o lehimler normal mi ?

Yorum bağlantısı
Aytaç Akyel
Sorun yok Mehmet bey, sadece suzgec gibi kısmı temizledim, onuda dışarıdan. Içine hiç karıişmadım, onun temizligini sprey aldıktan sonra yapıcam, ama dedigim gibi, telin altındaki lehimler ilgimi çekti, acaba o lehimler normal mi ?

fıslama sesi önden motor kaputunun içinden geldiğine eminmisiniz bende 5.000 km de arvımda (2009 fiorino) fıslama sesi vardı mazot deposunun motorundan geldiğini söyledi servis bir problem olmadığını bir ara uğra temizleyelim yada olmazsa değiştirelim dedi

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Sorun yok Mehmet bey, sadece suzgec gibi kısmı temizledim, onuda dışarıdan. Içine hiç karıişmadım, onun temizligini sprey aldıktan sonra yapıcam, ama dedigim gibi, telin altındaki lehimler ilgimi çekti, acaba o lehimler normal mi ?

Normal.. Öyledir yapısı..

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ümit İçkan
:) arkadaşlar tıs tıs... cuf cuf... sesleri gelemeyen fiesta yok gibi bir şey bende de 2006 model aynı sesler bende de var ustamla konuştum kafaya takılacak kadar bir şey olmadığını müsait bir zamanımda getirmemi söyledi
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Erdem Artuvan

2004 dizel fiestam var, son 2-3 gündür fanı açtığım zaman araç içine mazot kokusu geliyor. Nedendir acaba. Araç 90000'de ve 1 ay kadar önce enjektörlerini temizletmiştim.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
2004 dizel fiestam var, son 2-3 gündür fanı açtığım zaman araç içine mazot kokusu geliyor. Nedendir acaba. Araç 90000'de ve 1 ay kadar önce enjektörlerini temizletmiştim.

Geri dönüş oringlerini değiştirin geçmesi lazım.

Yorum bağlantısı
Nuri Atasever
Geri dönüş oringlerini değiştirin geçmesi lazım.

benim hafif bir mazot kokusu geliyo havanlandırmayı açınca 6 7 bin km önce enjektör pulları değişmişti şimdi de sorun geri dönüş ringlerindemi acaba fiyat ne kadar tutuyor ?

Yorum bağlantısı
Melih Özlem
(düzenlendi)

Merhabalar. 2004 dizel fiestamın 90.000 bakımını 77.000de aracım bodruma uzun yola gidecek olması sebebiyle 2 hafta önce yaptırdım. Kendimiz kaportacı olduğumuz için tanıdığımız genel bir serviste yaptırdık bakımları. Bakımdan önce araç kalorifer açıkken rölantide içeriye mazot kokusu veriyordu. Polen filtresinden demişler eski sahibine. Arabayı bakıma soktuğumuzda ne görelim arabada polen filtresi yok. Takamamışlar. Biz en iyi şekilde aracın bakımın gerçekleştirdik. Fakat mazot kokusu kesilmedi. Şöyle kesilmedi, o yoğun koku gitti ama genede az biraz koku var. Özellikle ışıklarda beklerken kalorifer açıkken çok rahatsız ediyor. Bakımın yaptırdğımız ustamız fitillerden olabilir demiş babama. Bi daha götürüp baktırıcam ama merak ettiğim başına böyle bişey gelen var mı. Acaba neden oluyordur tecrübe eden var mı. Soru işareti kanalın klavyesinde çalışmıyor kusura bakmayın :nazar: Şimdiden teşekkürler herkese...

tarihinde Melih tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Klima havalandırma kanallarını temizleyi de deneyin. Koku o kanallara da işlemiştir. Sebebi konusunda hiçbir fikrim yok açıkçası :nazar:

Yorum bağlantısı
Melih Özlem
Klima havalandırma kanallarını temizleyi de deneyin. Koku o kanallara da işlemiştir. Sebebi konusunda hiçbir fikrim yok açıkçası :nazar:

Teşekkürler. İşlemiş olacakki hala az biraz koku var. Umarım tecrübe eden birisi vardırda bende sebebini öğrenirim.

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

motorda mazot kaçagı var. muhtemelen enjektörlerden. mazot kaçagı giderilmeden koku gitmez

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu koku egzoz değil de mazot kokusu ise kaçak vardır bir yerde...

Birisi kapotu açıp bakınsın, başka kişi içerden gaz versin...

Yorum bağlantısı
Ahmet Kaysal

Herkese selamlar.. 2 hafta önce bi fiesta alarak aranıza katıldım. İlk izlenimlerimden bazı sorularım olacak.. Şu aralar havalar çok soğuk gidiyor.. Motoru çalıştırdığımda motorun ısınmasını beklerken gaza çok çok az dokununca devrin 400-500 seviyelerine inip tekrar yükseldiğini görüyorum. Sizce bu normalmidir. Sizde yaşıyormusunuz bu gibi olaylar? :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Teoman Tuncel
Herkese selamlar.. 2 hafta önce bi fiesta alarak aranıza katıldım. İlk izlenimlerimden bazı sorularım olacak.. Şu aralar havalar çok soğuk gidiyor.. Motoru çalıştırdığımda motorun ısınmasını beklerken gaza çok çok az dokununca devrin 400-500 seviyelerine inip tekrar yükseldiğini görüyorum. Sizce bu normalmidir. Sizde yaşıyormusunuz bu gibi olaylar? :D

Ahmet bey tecrübeli arkadaşlar mutlaka cevap verecektir ama bildiğim önemli bir prensip var dizel araçlarda turbodan dolayı kesinlikle çalıştırma veya ısınma sırasına gaz verilmez. Bu durum istenmeyen daha büyük sorunlara neden olabilir. Zaten sorunsuz çalıştı ise ve rolantideyken devri olması gereken normal değerinde sabitleyip aşağı yukarı oynatmıyorsa neden gaz veripte acele edelim ki?

Yorum bağlantısı
Nuri Atasever

ilk çalıştırmada 900 devir civarında çalışıyor araç sonra biraz bekleyince 800 devir e düşüyor ve sabitleniyor bence böyle en azından da gaz verince de o kadar düşmüyor devir

Yorum bağlantısı
Mustafa İnceboz

Selam;

Bende bir yıldır 2006 Fiesta dizel kullanıyorum. 75 binde arabam. Bir hafta önce İzmir den Manisaya gelirken düşük viteste arabam çekişten düştü ve gaz pedalı titreme yaptı. Tekrar bir rampada deneme yapınca aynı sorunla karşılaştım. Özel bir servise gittim. Enjektör sorunu diyorlar. Bu enjektörlerin temizlenmesi riskli bir iş mi? Okuduğum kadarıyla Würt ün katkısı işe yararmı. Carbon Clear denilen işlem nasıl bir şey. Bana yardımcı olursanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Nuri Atasever

selamlar bende 70 bin km civarında bosh dizel servisin enjektör temizlik i yaptırdım valla öncesine göre bi değişiklik olmadı zaten aracımda da herhangi bir problem yoktu enjektör pullarından mazot kaçırması haricinde. 73 74 bin kmlerde de würth common rail mazot katkısı kullandım siyah duman atımı azaldı hatta yok denecek kadar oldu eskiye nazaran tüketimde çok az bir düşüş oldu 0.2 03 gibi. şu anda 77.600 lerde aracım. carbon clean yaptırmak istemiştim başka bir bosh serviste bu araçlar a önermiyoruz ben yaparım paramı alırım ama sonra olucaklardan ben sorumlu olmam dedi bende vazgeçtim

bence en iyisi depo ya konan katkılar depo dan başlayıp egzos a kadar her tarafı temizliyor en azından öyle düşünüyorum würt ün ürünlerini gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz

Yorum bağlantısı
Mustafa İnceboz

Bende şimdilik o Würt ün katkısından kullanayım. Bu da çözüm olmazsa çaresine bakacağız artık. İlginiz için teşekkürler..

Başka yorumlara da açığım..

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Cenk Kaya
Ya arkadaşlar bu enjektör pulları'nın fiyatı ne kadar?? Lütfen yardım! Aynı sorun bende de var. Aracımın motoru soğukken TIS TIS TIS diye çalışıyor. Motor ısınınca sesi kesiyor. Sizce sorun enjektör pulları mı? Eğer öyleyse Enjektör pulları değiştirdikten sonra başka yapmam gereken bi işlem var mı? (yani katkı maddesi falan kullanmalımıyım?)

aynı sorun bende vardı kolay bişey yani

enjektör pulları para deil 1 ytl filan tanesi 1*4=4 ytl bu para deil ama takılması ustalık ne alırlar onu bilemem sonuçta enjektörler çıkıyor biraz uğrastırıyor can çatlasa 20 ytl civarıdır..

Herkese selamlar.. 2 hafta önce bi fiesta alarak aranıza katıldım. İlk izlenimlerimden bazı sorularım olacak.. Şu aralar havalar çok soğuk gidiyor.. Motoru çalıştırdığımda motorun ısınmasını beklerken gaza çok çok az dokununca devrin 400-500 seviyelerine inip tekrar yükseldiğini görüyorum. Sizce bu normalmidir. Sizde yaşıyormusunuz bu gibi olaylar? :f1:

aynı sorun bendede var normal karsılıyor motorcular o sorunu

Yorum bağlantısı
Mehmet Arıkök
Evet kronik bir sorunda ben ekleyeyim, fiesta hava filtre kapağı söke taka sonunda vida yerleri plastik olduğundan yalama oluyorve tutmuyor, bu durumda ya burayı delip civata somun ikilisiyle işi garantiye alıcaz yada olurmu denemek lazım, orjinal vidaya wd-40 sıkıp ıslatıcaz, sonra yalama olan yere sun-fix tarzı hamur dolgu macunu tıkıştırıp vidayı takıp çıkarıcaz, böylece hamurda vida diş açmış olucak, sertleştikten sonra alın size cillop gibi yeni vida yuvası diye düşünüyorum, benim vidalardan biri yalama oldu önce bu tekniği deneyip olmazsa civata takmayı düşünüyorum, bu konuda başka parlak fikri olan arkadaşlardan yardımda alabilirim bu arada, sizce ne yapsam kolay ve sağlam olur acaba?

yalama olan deliğe kibrit çöpünü yukarıda aşağı ikiye ayırıp ,deliğin kenarına bırakıp vidayı sonra sıkıyorum,kesin çözüm olmamakla beraber gerektiğinde pratik bir yöntem olarak iş görüyor

Yorum bağlantısı
Yasin Balım

arkadaşlar belki alakasız olacak ama kafama takıldı. bu carbon clean işleminde yada würth enjektör temizleyici kullandığımızda çözünen partiküller partikül filtresinde tıkanma yaparmı, ben bu iki işlemden birini yaptırmayı/yapmayı düşünüyordum bir arkadaş ya partikül filtresinde sorun oluşursa dedi, kafam karıştı. Kendisinin dizel c3 ü var carbon clean ve enjektör temizliği yaptırdı geçenlerde bosch diesel center da, ertaesi gün arabnın kaputundan dumanlar yükseliyordu iğrençde bir koku tesadüf bende ordaydım; kaputu açtık gözlerimiz yandı dumandan enjektörler fena kaçırıyo dedi kendisi bir saat kadar uğraştı sonra işlemi yaptırdığı yere götürdü enjektörleri söküp tekrar takmışlar subaplara bakmışlar şimdilik sorun yok ama bu işlemleri bu araca tekrar yapmayalım demişler, gözüm korktu doğrusu.

Yorum bağlantısı
Nuri Atasever
arkadaşlar belki alakasız olacak ama kafama takıldı. bu carbon clean işleminde yada würth enjektör temizleyici kullandığımızda çözünen partiküller partikül filtresinde tıkanma yaparmı, ben bu iki işlemden birini yaptırmayı/yapmayı düşünüyordum bir arkadaş ya partikül filtresinde sorun oluşursa dedi, kafam karıştı. Kendisinin dizel c3 ü var carbon clean ve enjektör temizliği yaptırdı geçenlerde bosch diesel center da, ertaesi gün arabnın kaputundan dumanlar yükseliyordu iğrençde bir koku tesadüf bende ordaydım; kaputu açtık gözlerimiz yandı dumandan enjektörler fena kaçırıyo dedi kendisi bir saat kadar uğraştı sonra işlemi yaptırdığı yere götürdü enjektörleri söküp tekrar takmışlar subaplara bakmışlar şimdilik sorun yok ama bu işlemleri bu araca tekrar yapmayalım demişler, gözüm korktu doğrusu.

bende aracıma carbon clean yaptıracaktım fakat bosh dizel servis i önermedi o yüzden würth common rail katkı kullandım depo ya koyaraktan araçta gözüme çarpan değişim siyahımsı duman atma olayı sona erdi yaklaşık 5 6 bin km oldu kullandıktan sonra şimdilik bir sıkıntı yok

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Mustafa İnceboz

Selam Arkadaşlar..

Daha önce bahsettiğim sorunu Würt ün common rail katkısı ile çözdüm. 1000 km yaptım şimdilik bir sıkıntı yok. Bu carbon clear ı araştırdım, enjektörler için çok riskli olduğunu kısa bir km sonra enjektörlerin yenilenmesi gerektiğini öğrendim. Sizinle paylaşmak istedim.

Yorum bağlantısı
Nuri Atasever

bu arada artık ara hızlanmalarda tekrar bir grimsi duman atmaya başladı kullanalı 8 bin km oluyor bu katkıyı heralde tekrar kullanma zamanım yakşalıyor

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...