Serkan Toker

Fiesta V - Tdci Fiestaların Genel Sorunu

Recommended Posts

Nuri Atasever

arkadaşlar bende aracı çalıştırdığım zaman dizel kokusu geliyor ben ilk başlarda yeni kullanıyorum diye pek anlamadım ama arkadaşta binince bu koku ne dedi. şimdi anladığım kadarıyla würth dizel katkısı koyunca bir de yazılım güncellemesi yapınca düzeliyor dimi bu sorun yoksa başka bir işlem de yapmam gerekiyor mu ?? aracım 69.800 oldu

hava filtresi nin orayı filan açın demişsiniz ama ben hiç anlamam öyle işlerden foto filan varsa daha iyi olur veya neresinden açıyoruz onları da söylerseniz çok iyi olur

tarihinde Nuri Atasever tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Rıdvan Bakkal
arkadaşlar bende aracı çalıştırdığım zaman dizel kokusu geliyor ben ilk başlarda yeni kullanıyorum diye pek anlamadım ama arkadaşta binince bu koku ne dedi. şimdi anladığım kadarıyla würth dizel katkısı koyunca bir de yazılım güncellemesi yapınca düzeliyor dimi bu sorun yoksa başka bir işlem de yapmam gerekiyor mu ?? aracım 69.800 oldu

hava filtresi nin orayı filan açın demişsiniz ama ben hiç anlamam öyle işlerden foto filan varsa daha iyi olur veya neresinden açıyoruz onları da söylerseniz çok iyi olur

Enjeksiyon pulların kaçırıyor demekki, pulları yenilet.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Nuri Atasever

hmm o zaman bana gene ford usta eller yolu gözüktü çok bir masraf açmaz değil mi ?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Tolga Canvar
arkadaşlar bende aracı çalıştırdığım zaman dizel kokusu geliyor ben ilk başlarda yeni kullanıyorum diye pek anlamadım ama arkadaşta binince bu koku ne dedi. şimdi anladığım kadarıyla würth dizel katkısı koyunca bir de yazılım güncellemesi yapınca düzeliyor dimi bu sorun yoksa başka bir işlem de yapmam gerekiyor mu ?? aracım 69.800 oldu

hava filtresi nin orayı filan açın demişsiniz ama ben hiç anlamam öyle işlerden foto filan varsa daha iyi olur veya neresinden açıyoruz onları da söylerseniz çok iyi olur

Enjektör pullarından oluşan kaçak kokudan önce ses yapar eğer koku varsa muhtemelen enjektörün geri dönüş borusundaki o-ringlerdendir.Ama sökülünce ikisinde de bakmakta fayda var.Masraflı bir iş değildir ama yaptırdığınız yere göre işçilik ücreti etkilidir.

tarihinde Tolga Canvar tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Nuri Atasever

aracı alalı 1 ay olucak önceki halini bilmediğim için çıkardığı sesi bilemiyorum pazartesi gidicem servise bakalım şimdi evin önüne parkederken motor açıkken kaputu açtım hava filtresinin sol tarafından biraz dizel kokusu geliyor sağ tarafından sadece hava geliyor koku yok çok canımı sıktı bu olay yav

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Nuri Atasever

arkadaşlar aracımı yaptırdım sonunda sorun enjektör pullarındanmış değişti ve sorun kalmadı

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Guest U?ur K?l?

Ya arkadaşlar bu enjektör pulları'nın fiyatı ne kadar?? Lütfen yardım! Aynı sorun bende de var. Aracımın motoru soğukken TIS TIS TIS diye çalışıyor. Motor ısınınca sesi kesiyor. Sizce sorun enjektör pulları mı? Eğer öyleyse Enjektör pulları değiştirdikten sonra başka yapmam gereken bi işlem var mı? (yani katkı maddesi falan kullanmalımıyım?)

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu

Fiyat bilmiyorumda değişimden sonra wurth atarsan depoya güzel olur, tabii şart değil ama faydalıdır.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Guest U?ur K?l?
Fiyat bilmiyorumda değişimden sonra wurth atarsan depoya güzel olur, tabii şart değil ama faydalıdır.

Ali bey bu wurth dediğiniz ürünü nerden alacağım ve mazot deposuna mı atacağım? (tabi bir de fiyatı nedir?) Ayrıca teşekkürler..

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu
Ali bey bu wurth dediğiniz ürünü nerden alacağım ve mazot deposuna mı atacağım? (tabi bir de fiyatı nedir?) Ayrıca teşekkürler..

genelde 35 tl civarıdır, sanayide bazı benzin istasyonlarında, ama hemen hemen her ford bayinde vardır, ilk kullandığınızda depo yarımken 20-30 lt. kadar varken, depoya ekleyin ve o depoyu bitirin ilave yapmayın, sonra her 15000 de kullanın, wurth bayii 40000 de bir dedi ama ben daha sık kullanıyorum çok faydalı bence, cihaza bağlatıp yaptırmanıza gerek yok depoya atın yeter, alın size ucuza CC işlemi. Bu madde CC gibi yani dandik temizleyiciler gibi solvent vs. yok, güvenilir yanıcı değil deterjan bazlı ve gayet kaliteli (bende hep bunu övüyorum reklam gibi algılanmasın sadece kullandım gayet memnunum, carbon clean yada wurth dışında alternatif yok bence)

tarihinde Ali Cihangiro?lu tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Guest U?ur K?l?
genelde 35 tl civarıdır, sanayide bazı benzin istasyonlarında, ama hemen hemen her ford bayinde vardır, ilk kullandığınızda depo yarımken 20-30 lt. kadar varken, depoya ekleyin ve o depoyu bitirin ilave yapmayın, sonra her 15000 de kullanın, wurth bayii 40000 de bir dedi ama ben daha sık kullanıyorum çok faydalı bence, cihaza bağlatıp yaptırmanıza gerek yok depoya atın yeter, alın size ucuza CC işlemi. Bu madde CC gibi yani dandik temizleyiciler gibi solvent vs. yok, güvenilir yanıcı değil deterjan bazlı ve gayet kaliteli (bende hep bunu övüyorum reklam gibi algılanmasın sadece kullandım gayet memnunum, carbon clean yada wurth dışında alternatif yok bence)

Ali bey bilgilendirme için çok teşekkürler! Akşam işçıkışı bi benzin istasyonuna bakayım bakalım.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Guest U?ur K?l?

wurth'un kendi web sitesinden hemen online olarak satın aldım. (32 tl) Umarım faydasını görürüz..

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu
wurth'un kendi web sitesinden hemen online olarak satın aldım. (32 tl) Umarım faydasını görürüz..

Hayırlı olsun, yalnız depon yarımken kullanki daha etkili olsun, sonra beğenirsen her 15000 de full depoda kullanırsın.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Görkem Azizoğlu
Ya arkadaşlar bu enjektör pulları'nın fiyatı ne kadar?? Lütfen yardım! Aynı sorun bende de var. Aracımın motoru soğukken TIS TIS TIS diye çalışıyor. Motor ısınınca sesi kesiyor. Sizce sorun enjektör pulları mı? Eğer öyleyse Enjektör pulları değiştirdikten sonra başka yapmam gereken bi işlem var mı? (yani katkı maddesi falan kullanmalımıyım?)

Tanesi 15-20 tl gibi birşey olması lazım Uğur Bey. Ben dört tanesini + o-ringleri değiştirttim işçilik filan hepsi 100 tl ye halletti ustamız.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Guest U?ur K?l?

Çok teşekkür ederim arkadaşlar...

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Guest U?ur K?l?
Genel olarak 100 bin km civarıykende enjektör geri dönüş o-ringlerinin ve enjektör pullarındaki kaçırma meydana gelmekte.O-ringlerdeki kaçırma genel olarak mazot kokusu,sarsıntılı çalışma ve uzun süre durunca mazotu geri kaçırma gibi durumlara sebep olmakta.Eğer pullarda kaçırma varsa araç çalışırken fıs fıs diye ses yapmakta.

(kendi aracımda 100 bin km civarıyken enj. o-ringlerinden kaçırma olmuştu o-ringler değiştikten sonra enj. aracımdaki sarsıntılı çalışma epey düzeldi daha sonra enjektör temizleyici bir katkı kullanınca tamamen kesildi diyebilirim.)

Ya öğrenmek istediğim birşey daha var, bu enjektör pullarından araç durup dururken stop edebilir mi? Benim böyle bir sorunum da var. Hem motor tıs tıs tıs diye çalışıyor, hem de arada bir araç durup dururken stop ediyor... Bu iki sıkıntı da aynı yerden yapabilir mi?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Nuri Atasever

uğur bey özel msj atmışsınızda başka kişilerinde yararlanması için buraya yazıyorum. ben izmir deyim aracımı bosh uzman dizel center da yaptırdım problem olarak motor kaputunu açtığım zaman mazot kokusu geliyor du ve motor çalışırken tıs tıs ve çıt çıt sesi geliyordu. 250 liraya yaptırdım enjektör temizlik i ve pulların değişimi. tanıdık ıdA araya sokarak fiyat ı biraz indirdim.

şu anda hiç bir sorunum yok. yanlız carbon clean da yaptırmayı düşünüyorum bakalım yarın saahtan sanayiye gidicem onu halledicem

usta bana enjektör temizleyici katkıların fazla bir yararı olmadığını söyledi bende kullanıcaktım da vazgeçtim

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Engin Dündar

Merhaba arkadaslar oncelikle forumda çok fazla ileti yazamasamda hemen hemen tum konuları takip etmeye calısıyorum ve burdan cidden çok faydalı bilgiler elde ettim bunun için site sakinlerine çok teşekkur ederim ancak gecenlerde basıma gelen bir olay yine buralara katılmamı sagladı :) motorumun içinine daha iyi çalışması için wd 40 sıkıp (görünen yüzeylere ) motorumu temizledim ancak bu işlem sorası motordan her gaza basısımda fıs fıs benzeri bi ses duymaya basladım bu ses oldukça siddetli bir ses zamanla kendiliginden azaldı ama halen bitmiş degil gosterdigim ustalar turbo hortumunu falan kontrol ettikten sonr motora garip garip bakıp işi uzun bakmamız lazım dediler açıkcası inandırıcı gelmedigi için bırakmadım ayrıca aracı aldıgımdan beri proplemim olan ozelikle sıcak havalarda rolantide bekleme sonucu inanılmaz derecedeki beyaz duman oyleki kaç kere beni durdurup araban yag yakıyor dediler ama aracım 1 gram yag eksiltmiyor bu beyaz dumanı aracım bir kere atınca yani seri kullanınca ara hızlanmalarda dahil kesinlikle bir daha duman atmıyor ancak tekrar bi ısıkta bekleyince aynısı tekrar bu konuyu çözen bir usta bulamadım bu konular hakkındaki bilgi paylaşımlarınız için şimdiden teşekkur ederim

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Serkan Toker

Engin bey, aşağıdaki konuyu bir inceleyin bence...Aslında benim araba dün itibarı ile 137.000 km. oldu, hala o-ring leri değiştirecem ama belki sizin sorununuza çare olabilir. Benim arabadan bahsettiğiniz sesler gelmiyor... :)

http://www.otoclubturkiye.com/forum/Tdci-fiest...so-t176474.html

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Alper Durkan

kemal bey aracı çok uygun fiyata yaptırmıssınız. Eee ankara olmanın faydaları, tekirdağda bu işi malesef 1 - 2 kişi oda yarım yamalk yapıyor. En temizi servis bu fiyata değil. sizin işlemlerin tamamını 250 - 300 arası yapılıyor. Zaten 100 - 50 arasını pompacı alıyor. :)

Engin bey sizin probleminizde bence enjektörlerin kaçırması, en iyi şöyle anlayabilirsiniz. Aracın hava filtresinin yerleştirildiği kutunun altına bakın birazçok dar bir alandır, kutuyu somun bölümünden hafif gevşetip bakın, 4 tane kutup göreceksiniz. Normade bu kutup ve çevresi tozludur. Ama araç enjektörlerden kaçırıyorsa o bölge mazot ve yağ gibi lekelenir.

Saygılarımla

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Nuri Atasever

araç çalışırken ön kaputu açın ön yolu bölümüm ön kısmına doğru bakın ordan fıs fıs sesi ve dizel kokusu geliyorsa sorununuz enjektör pullarından mazot kaçırması

çözüm ü ise enjektör pullarının değişimi

ben da 1 2 ay kadar önce bu işlemi yaptırdım ek olarakta enjektörleri ultrasonic temizlettim bana maliyet i 250 tl

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Engin Dündar

Serkan bey o sayfayı daha oncede yakından incelemiştim. Wurth un katkılarını pek bulamadım Gaziantep'te. Bosch car servisleri var onlara gidip temizlik yaptırmak en iyisi sanırım. Enjektör oulları konusunda soyle bir sıkıntım oldu, daha once 10.000 km içinde 2 kere degiştim. Ayrı ayrı ustalarda ilk degişme sonucu aracım mazotu geri bırakmaya basladı ve en ufak bi beklemede mazotu geri çevirdigi için motor çalışmıyordu. Bende o usta anlamıyor deyip baska bir ustaya goturdum oda degişti ama pek anlıyorlarmış gibi gelmedi en azından araba normal çalıştıgı için bir daha gitmedim. Benım hava filtre kutumun ust kapagında yag benzeri ufak bir birikinti oluyor, sanırım dediginiz gibi oringler kaçırıyor. Simdi asıl problemim olan dogru duzgun bir usta bulmakta :). Yardımlarınız için tekrardan teşekkur ederim

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu

Gayet basit aslında, fısfıs = enjektör pulu değişicek, koku ve buhar= enjektör geri dönüş değişicek, mazot geri kaçırma= yakıt hortumu hava filtresinin altındaki kısmında köşelerden delinmiştir yada vak vak pompa sibobu arızalıdır yakıt geri kaçar. Bunları yapmak için usta olmaya bile gerek yok bunlar nasıl yapamıyorlar anlamadım gerçekten, demekki kendi arabamızın ustası olmamız lazım bunu anladım ben.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Engin Dündar

arkadaslar bugun cumartesi olması dolayısıyla arabamla biraz kendim ilgileneyim dedim ve aldım elime tornavidayı daldım motora sorunum sanırım ring pullları degil cunku hava filtresinin altındaki enjektörlerin oldugu kısım gayet kuru ve tozluydu ayrıca en ufak bir fıslama seside yoktu maf sensorunude soktum elimde temizleyecek bi urun olmadıgı için sadece eski bir dis fırcası yardımıyla suzgec gibi kısmı temizledim ancak bişey ilgimi çekti sensorun içindeki tek parca olan tel diplerinden lehimlenmiş gibi (yanlış yazıyor olabilirim simdiden özür dilerim) bana biraz garip geldi internette maf resimlerine bakıp karsılaştırma yapmak istedim ama pek detaylı bir resim bulamadım ayrıca ilgimi çeken diger bi özellik ise havalar sogudugundan beri aracımdaki performans artısı motor yaza oranla çok daha canlı acaba benım maf sensorumde herhangi bir proplem olabilirmi egr yi zaten hortumdan kör conta ile kapattıgım için ondan herhangi bir sıkıntı olacagını dusunmuyorum ayrıca rolantide olmayan seyir halindeyken arabaya yuklenince çıkan fıslama sesi halen kesilmedi her yere didik didik ettim turbo hortumunu hava filtresini hepsi saglam sanırım o sesle yasamayı ogrenicem :)

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Maf sensörünün kaç lira olduğunu bilseniz bunu yapmazdınız heralde...

Maf temizliği sadece sprey sıkılarak yapılır... Ayrıca ses çıakracak bir yapısı yoktur..

Mesajı paylaş


Mesajın linki