Serkan Toker 13 Mayıs 2014 Paylaş 13 Mayıs 2014 Benim 2004 tdci fiestam var ekzozdan beyaz duman atiyo ufleme var motorda bi kac tamirci motorda bisey yok enjektor u degisirsek gider diyorlar sizce sikinti ne Yağını kontrol edin, eksiltiyordur.. Km. nerelerde ? Yorum bağlantısı
Metin Kökten 15 Haziran 2014 Paylaş 15 Haziran 2014 Yağını kontrol edin, eksiltiyordur.. Km. nerelerde ? 161 binde kardes Yorum bağlantısı
Ramazan Çetin 22 Ağustos 2014 Paylaş 22 Ağustos 2014 Bugun guzel manisamin guzel kasisli yollarindan gecerken bi tanesini son anda farkettim gec frenledim ama sanirim kut diye ses geldi hafiften .kenara cekip kontrol amacli baktigimda fotograftaki yerde yag birikmesi oldugunu gordum.acaba bu normalmi (terleme vs) .ses arkadan geldi aslinda ama goruntu bu Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 22 Ağustos 2014 Paylaş 22 Ağustos 2014 O vites kutusu vites kolu halatlarının şanzıman bağlantısının olduğu kapak, motor yağı değişirken filteyi söktüklerinde yağ aktıysa oraya gelebilir, normalde yağlanmaz, aslında oraya yağ zor gelir, sen o kapağı aç bak, tırnakları var ele heme çıkar, içerde yağ varsa kirliyse kaçak var demektir, normalde azıcık toz olmalı o kapağın ardında, aracın arkasından ses geldiyse büyük ihtimal ya helezon yayların alt kısmı yada arka tekerin önündeki kriko vurulan yer yere temas etmiştir, birşey olmaz, yinede lifte alıp baksan iyi olur. 1 Yorum bağlantısı
Ramazan Çetin 22 Ağustos 2014 Paylaş 22 Ağustos 2014 O vites kutusu vites kolu halatlarının şanzıman bağlantısının olduğu kapak, motor yağı değişirken filteyi söktüklerinde yağ aktıysa oraya gelebilir, normalde yağlanmaz, aslında oraya yağ zor gelir, sen o kapağı aç bak, tırnakları var ele heme çıkar, içerde yağ varsa kirliyse kaçak var demektir, normalde azıcık toz olmalı o kapağın ardında, aracın arkasından ses geldiyse büyük ihtimal ya helezon yayların alt kısmı yada arka tekerin önündeki kriko vurulan yer yere temas etmiştir, birşey olmaz, yinede lifte alıp baksan iyi olur. Ali abi 3 bin km önce bakım yaptırmıştım yaklaşık 1.5 ay önce yağ değişimi vs .Dediğin gibi olabilir yarın sabah hemen kontrol edicem 1 Yorum bağlantısı
Ramazan Çetin 23 Ağustos 2014 Paylaş 23 Ağustos 2014 Bugun aracimi biraz yukseltip Ali abinin dedigi kapagi basitce klipslerinden ayirip actim.karsima cikan goruntu fotolarda mevcut.o bolgede bi yaglanma olmus.Bakimdan kalan yag birikintisimi yoksa biyerdenmi geliyo anlayamdim Bu aracimin yag seviyesi Ve son aklima takilan sey turbodan cikan yag hortumundaki yag tabakasi.bakim esnasinda ustaya motorun 3.8 lt yag almasi yeterli dememe ragmen o 4 lt lik mobil super 3000 inin hepsini koydu.Su varki aracimn cekisinde vs herhangi biseyinde sukur bi problem yok ama bu yag tabakalarinin sebebini bilsem ona gore davranirim O vites kutusu vites kolu halatlarının şanzıman bağlantısının olduğu kapak, motor yağı değişirken filteyi söktüklerinde yağ aktıysa oraya gelebilir, normalde yağlanmaz, aslında oraya yağ zor gelir, sen o kapağı aç bak, tırnakları var ele heme çıkar, içerde yağ varsa kirliyse kaçak var demektir, normalde azıcık toz olmalı o kapağın ardında, aracın arkasından ses geldiyse büyük ihtimal ya helezon yayların alt kısmı yada arka tekerin önündeki kriko vurulan yer yere temas etmiştir, birşey olmaz, yinede lifte alıp baksan iyi olur.Abi kapagi fotolardaki sekilde acip baktim yag var ama elini surunce geliyo oyle birikme seklinde degil hani dedigin sekilde bi kirlilik olup olmadigini anlayamadim [emoji20] Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 24 Ağustos 2014 Paylaş 24 Ağustos 2014 O kısımdan değildi sanki üstten turbonun oradan yağ akmış, yada doldururken yağı taşırmışlar kutunun içine girmiş gibi sanki... Şunu yap, balata spreyi ile kutunun içini temizle, bolca sık yağ aksın, bu arada vites halatlarının bağlantılarına sıkma, o kısımdaki yağ zarar görmesin, sadece kirlenen kısma sık, sonrası kullan aracını, bir ara kapağı açıp tekrar kontrol et, kaçak yoksa büyük ihtimal yukardan fazla yağ akmıştır, yağ filtresini çıkarırken dökülmüş olabilir... Bu arada vites geçişlerinde sıkıntı yok değilmi, rahatça geçiyor yani vitese, özellikle sabahları motor soğukken, sıkıntı varsa önce dediğim gibi temizlik yap, sonra şanzıman yağına baktır, eksikse zaten kaçak var demektir, tabii vites geçişlerinde sorun yoksa sıkıntıda yoktur. Yorum bağlantısı
Ramazan Çetin 24 Ağustos 2014 Paylaş 24 Ağustos 2014 Ali abi vites gecislerinde bi problem yok.En son bakimda usta sanziman yaginin iyi durumda oldugunu ve degisime gerek olmadigini soylemisti.Sen turbo diyince aklima geldi.yaklasik 5 ay once yag damliyodu ustam bakti turbodan cikan yag hortumu(bira z altlarda o kutunun ust hizasina denk geliyodu) kelepce yerinden yirtik ti onu degistirmistik.Dedigin o olabilir belki abi.Peki son resimdeki turbodan cikan hortumdaki yaglanmada bi sıkınti olurmu abi terlemedir diyebilirmiyiz ???? Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 24 Ağustos 2014 Paylaş 24 Ağustos 2014 Bi kaç zamandır benmkide acayip bi titreme yapmaya başladı. Titremeye başlayınca gaz veriyorum geçmiyo herşeyi denedim genede geçmiyo. titreme kesildikten sonra sanki motor stop etmiş gibi hissediyorum. yolda kalırmıyım ki acaba ? Tırt toyota alırsan tabii titrersin, Toyota Titretir d4d de hikayedir, pikabıda seslidir ve titretir bu arada Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 24 Ağustos 2014 Paylaş 24 Ağustos 2014 (düzenlendi) Ali abi vites gecislerinde bi problem yok.En son bakimda usta sanziman yaginin iyi durumda oldugunu ve degisime gerek olmadigini soylemisti.Sen turbo diyince aklima geldi.yaklasik 5 ay once yag damliyodu ustam bakti turbodan cikan yag hortumu(bira z altlarda o kutunun ust hizasina denk geliyodu) kelepce yerinden yirtik ti onu degistirmistik.Dedigin o olabilir belki abi.Peki son resimdeki turbodan cikan hortumdaki yaglanmada bi sıkınti olurmu abi terlemedir diyebilirmiyiz ???? Sıkıntı belli oldu o zaman, turbodaki terleme sıkıntı olmaz, yağın mobil süper 3000 tam sentetik, az buhar yapar o yağ, terlemez yani, demekki sendeki yağ borudan sızan yağın vites kısmına akmasıymış, o kısmı balata spreyi ile temizle yeter, sıkıntı olmaz, biraz kullan arabayı bir ara kapağı açıp tekrar bak, yağ yoksa keyfine direk bakabilirsin Bu arada Fiesta motoru çokta sesli değildir aslında, rolanti haricinde 90-100 giderken ses yalıtımlı bir fiestada (mesela bende) motor sesi nerdeyse duyulmaz, tam ısınmış motordada rolantide ses çok azdır, sizin araçlarda hem rolantide hem ısındığında hem dediğim hızlarda ses fazlaysa ve motorda enjektörde vs. sorunda yoksa genelde olan şudur. Motor 3000 devir üstü kullanıldıysa, yüksek devirde uzun süre gidildiyse, yada aşırı hız yapıldıysa, yağ değişimide ara ara geciktiyse bu ses olur, tam traktör gibi çalışır motor, ses fazladır ve geçmeeez, boşa o bumu diye bakmayın, 3000 devir üstü uzun süre bastıysanız motor bu sesli çalışma durumuna girer, dizel yüksek devri sevmez, o sesten ancak motorun tam rektefe olmasıyla kurtulursunuz, onuda adam gibi yapabilirlerse tabii, yoksa kısa sürede aynı ses yine olur. 24 Ağustos 2014 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 24 Ağustos 2014 Paylaş 24 Ağustos 2014 Tırt toyota alırsan tabii titrersin, Toyota Titretir d4d de hikayedir, pikabıda seslidir ve titretir bu arada 2009'da o mesajı attığımda fiesta kullanmaktaydım abi 5. ayda yazmışım o mesajı 6.ayda baskısı kırıldı bizde arabayı elden çıkardık Şu anda 2 tane toyota dizel var paşalar gibi biniyoruz sesinden de memnunum Mehmet Kaya abi iyi bilir benzinli sanmıştı 2010 olanı pikabı 2.5 illaki titretir ona bir şey diyemem 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 31 Ağustos 2014 Paylaş 31 Ağustos 2014 (düzenlendi) 2009'da o mesajı attığımda fiesta kullanmaktaydım abi 5. ayda yazmışım o mesajı 6.ayda baskısı kırıldı bizde arabayı elden çıkardık Şu anda 2 tane toyota dizel var paşalar gibi biniyoruz sesinden de memnunum Mehmet Kaya abi iyi bilir benzinli sanmıştı 2010 olanı pikabı 2.5 illaki titretir ona bir şey diyemem Pikabı için diyorum zati, tortor resmen, sağlam araba ama en gürültülü dizel toyota pikapta, 1. liği suzuki dmax le paylaşıyorlar, ahanda yeni Hilux ve 3 yaşındaydı sanırım, Wildtrak 4x4 oto şanzıman elimin altında var, Ford daha sessiz, tokata gelince, Wildtrak oto şanzımanın yanında Hilux falan hikaye, daha ilk saniyede tokadı yiyor ve sonrası diye birşey zaten olmuyor, Ford uzamış oluyor Fordun arkadada esas mega sesli Hilux var, Toyotanın en berbat sesli, turbolu olupta Türkiye ye ne hikmetse turbosuz ithal edilen uyduruk pikabı, tangır tungur kullanımda ona biniyorum 90 ı geçtikten sonra sanıyorsunki 2. viteste tam gazda gidiyorsun, o derece böğürüyor resmen Ahanda Number 1 2. resmide 2. olan toyota gözükmekte, tabiki favorim Ford. Yalnız fena mazot içiyor.... 31 Ağustos 2014 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tamer Taban 15 Eylül 2014 Paylaş 15 Eylül 2014 benim araçta stop ederken çok aşırı sallamaya başladı motor kulaklarından mıdır acaba. Yorum bağlantısı
Halil Soyer 27 Eylül 2014 Paylaş 27 Eylül 2014 benim araçta stop ederken çok aşırı sallamaya başladı motor kulaklarından mıdır acaba. Muhtemelen kulak dediğimiz takozlardandır. 3 takoz var altta ve sağ ve sol olmak üzere... Yorum bağlantısı
Erol Okcu 29 Eylül 2014 Paylaş 29 Eylül 2014 bir soruda ben sorayım devir göstergesi 1000x devirde rölantide iken arada bir birden yükselip düşüyor bu durum bir sorun işaretimi yoksa normal mi ? ayrıca genelde forumlardada karşılaştım bır durum daha direksiyonu sağ yada sol manevralarında uğultu sesi geliyor heralde oraya biraz 150-200 tl civarı sıkışacak gibi Yorum bağlantısı
Yasin Kahveci 29 Eylül 2014 Paylaş 29 Eylül 2014 bir soruda ben sorayım devir göstergesi 1000x devirde rölantide iken arada bir birden yükselip düşüyor bu durum bir sorun işaretimi yoksa normal mi ? ayrıca genelde forumlardada karşılaştım bır durum daha direksiyonu sağ yada sol manevralarında uğultu sesi geliyor heralde oraya biraz 150-200 tl civarı sıkışacak gibi Erol Bey rölanti hakkında bir şey diyemeyeceğim ancak direksiyondaki uğultu direksiyon pompasından geliyor. Mümkün olduğu kadar direksiyonu tam sağa veya tam sola çevirmeyin. Tabi bu arada direksiyon hidrolik yağını bi kontrol edin.Eksilme olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Engin Karadayan 29 Eylül 2014 Paylaş 29 Eylül 2014 bir soruda ben sorayım devir göstergesi 1000x devirde rölantide iken arada bir birden yükselip düşüyor bu durum bir sorun işaretimi yoksa normal mi ? ayrıca genelde forumlardada karşılaştım bır durum daha direksiyonu sağ yada sol manevralarında uğultu sesi geliyor heralde oraya biraz 150-200 tl civarı sıkışacak gibi Rolanti 1000 devirde durmaz bizim araçlarda.750-850 aralığındadır.İlk çalıştırmada 1000 i geçebiliyor.Motor ısınıncaya kadar zaman zaman oynamalar olabiliyor.Ama bunu devamlı yapıyorsa rolanti valfinden olabilir.Direksiyonu çevirdiğiniz anlarda ama durur pozisyonda , pompaya yük bindiği için yükselebilir. 1 Yorum bağlantısı
Erol Okcu 29 Eylül 2014 Paylaş 29 Eylül 2014 Erol Bey rölanti hakkında bir şey diyemeyeceğim ancak direksiyondaki uğultu direksiyon pompasından geliyor. Mümkün olduğu kadar direksiyonu tam sağa veya tam sola çevirmeyin. Tabi bu arada direksiyon hidrolik yağını bi kontrol edin.Eksilme olabilir. direksiyon yağı tam ve mümkün oldukca çevirmiyorum cunku bu durumla karşılaştım forumda arada farkında olmadan tam çeviriyorum mecburen dönüş mesafesine bağlı olarak uğultu sesi geliyor bazen daha dikkatli olacağım anlaşıldı . Rolanti 1000 devirde durmaz bizim araçlarda.750-850 aralığındadır.İlk çalıştırmada 1000 i geçebiliyor.Motor ısınıncaya kadar zaman zaman oynamalar olabiliyor.Ama bunu devamlı yapıyorsa rolanti valfinden olabilir.Direksiyonu çevirdiğiniz anlarda ama durur pozisyonda , pompaya yük bindiği için yükselebilir. abi doğru diyorsun rölanti 750-800 o aralarda ben düz hesap olsun diye söyledim ve ilk çalışmada geçiyor sonra normale dönüyor ama normal zamanda bu durum gerçekleşiyor arada bir yukarı sekip sesi değişip düzeliyor çok büyük bir sorun gibi gelmedi bana ama belki bilmediğim bir şey varsa diye meraklandım asıl sorun direksiyon uğultusu erken teşhis önemli Yorum bağlantısı
Yasin Kahveci 29 Eylül 2014 Paylaş 29 Eylül 2014 direksiyon yağı tam ve mümkün oldukca çevirmiyorum cunku bu durumla karşılaştım forumda arada farkında olmadan tam çeviriyorum mecburen dönüş mesafesine bağlı olarak uğultu sesi geliyor bazen daha dikkatli olacağım anlaşıldı . abi doğru diyorsun rölanti 750-800 o aralarda ben düz hesap olsun diye söyledim ve ilk çalışmada geçiyor sonra normale dönüyor ama normal zamanda bu durum gerçekleşiyor arada bir yukarı sekip sesi değişip düzeliyor çok büyük bir sorun gibi gelmedi bana ama belki bilmediğim bir şey varsa diye meraklandım asıl sorun direksiyon uğultusu erken teşhis önemli Uğultudan bir sorun oluşmaz bence normal bir durum olarak biliyorum. 1 Yorum bağlantısı
Erol Okcu 1 Ekim 2014 Paylaş 1 Ekim 2014 birde şunu farkettim normal hareketsiz dururken direksiyonu sağ yada sol yaparken gaz devir ibresi diğer tabirle motorun sesi artıyor sanırım heralde direksiyon pompası motordan besleniyor yoksa nasıl motor gücü artsın ki yoksa yanılıyormuyum burdan da şunu cıkarıyorum direksiyon çevirirken bile yakıt mı tüketiyor 1 Yorum bağlantısı
Ramazan Çetin 1 Ekim 2014 Paylaş 1 Ekim 2014 bir soruda ben sorayım devir göstergesi 1000x devirde rölantide iken arada bir birden yükselip düşüyor bu durum bir sorun işaretimi yoksa normal mi ? ayrıca genelde forumlardada karşılaştım bır durum daha direksiyonu sağ yada sol manevralarında uğultu sesi geliyor heralde oraya biraz 150-200 tl civarı sıkışacak gibi Erol bey rölantide dalgalanma dörtlüleri açtığınızda ve de elektrikli camları açıp kapadığınızda olabiliyor.direksiyondaki uğultuyu arkadaşlar açıklamışlar zaten 1 Yorum bağlantısı
Erol Okcu 1 Ekim 2014 Paylaş 1 Ekim 2014 Erol bey rölantide dalgalanma dörtlüleri açtığınızda ve de elektrikli camları açıp kapadığınızda olabiliyor.direksiyondaki uğultuyu arkadaşlar açıklamışlar zaten ozaman sıkıntı yok mu demek istiyorsun ? Yorum bağlantısı
Ramazan Çetin 2 Ekim 2014 Paylaş 2 Ekim 2014 Gayet normal.bu sekilde google da aratirsan normal oldugunu gorursunuz 1 Yorum bağlantısı
Burak Kürşad Turgut 6 Ocak 2015 Paylaş 6 Ocak 2015 Merhaba, Benim aracım 2007 Fiesta, araba müthiş derece sesli çalışıyor. Yakıttan kaynaklanıyor dedim, depo bitene kadar kullandım ve farklı iki firmadan mazot aldım. Ancak bir türlü bu sorun düzelmedi. Havalar soğuk diye mi böyle şeyler yapıyor? Bir çok sebebi olabilir, biliyorum. Lakin sizce en büyük sebebi ne olabilir? Yorum bağlantısı
Recommended Posts