Alkın Yılmaz 22 Temmuz 2008 Paylaş 22 Temmuz 2008 Merhabalar bu gün lastikçi bir arkadaşıma gittim lastiklerin havasını indirip nitrojen bastılar bunun bir faydası veya zararı olurmu? Yorum bağlantısı
Fatih Susuz 22 Temmuz 2008 Paylaş 22 Temmuz 2008 düz hava neden basmadılar ki bişey mi olmuş düz havaya bence tekrar havayı indirip düz hava bassınlar tehlikeli olabilir tahminimce Yorum bağlantısı
Yavuz Serhat Karanaz 22 Temmuz 2008 Paylaş 22 Temmuz 2008 bi zararı yok lastiklerin aşınmasını engeller bilakis faydası var problem olmaz zaten benzinlikte bir kere dahi lastiğinize normal hava bastığınızda özelliğini yitirir canınızın sıkkınlığı bir benzinlik kadar uzak. Yorum bağlantısı
Şems Akça 22 Temmuz 2008 Paylaş 22 Temmuz 2008 Daha öncede tartışılmıştı. Lastiklerin havasını indirdiğinizde bile içinde hava kalıyor.Geri kalanı nitrojenle doldurulsa bile faydası olacağına inanmıyorum.Deneyipte farkı görende duymadım. Yararları hep kağıt üstünde. Yorum bağlantısı
Alkın Yılmaz 23 Temmuz 2008 Yazar Paylaş 23 Temmuz 2008 Lastikçi bedavaya yaptı. İlk önce sibobu söktü tüm hava boşaltı daha sonra yeniden nitrojen basıp bir daha söndürdü ondan sonra son bir kez daha basıp sibobun içindeki metal parcayı taktı. Yorum bağlantısı
Etem Şenkurt 23 Temmuz 2008 Paylaş 23 Temmuz 2008 benim arabamın lastiklerinde de nitrojen var. nitrojeni daha çok ağır eşya taşıyan arabalara basıyorlar. hem lastiğin aşınmasını önlüyor hemde lastiğin ısınmasını lastik ısınınca yandan ufak tefek çatlak izleri ayrıca çukurlara girdiğinizde yumuşaklık sağlıyor. Yorum bağlantısı
Barkın Kayaoğlu 23 Temmuz 2008 Paylaş 23 Temmuz 2008 Atmosferin %70i zaten nitrojen yani azot. Son derece gereksiz bence. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Temmuz 2008 Paylaş 23 Temmuz 2008 Atmosferin %70i zaten nitrojen yani azot. Son derece gereksiz bence. En son Ben 74 demiştim.. Hakan 78 demişti... Biride gelip 80 demişti... Doğru rakam 78 miş... http://tr.wikipedia.org/wiki/Hava_(atmosfer) Yorum bağlantısı
Serkan Toker 23 Temmuz 2008 Paylaş 23 Temmuz 2008 Bende bugün arabanın ön lastiklerine %70 nitrojen geri kalanını normal karışım bastım benzinlikte. 1 Yorum bağlantısı
Sami Aktaş 23 Temmuz 2008 Paylaş 23 Temmuz 2008 En son Ben 74 demiştim.. Hakan 78 demişti... Biride gelip 80 demişti... Doğru rakam 78 miş... http://tr.wikipedia.org/wiki/Hava_(atmosfer) Ben daha çarpıcı olsun diye ''yaklaşık %80'' demiştim. Her yıl defalarca tahtaya yazıyorum bunları... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Temmuz 2008 Paylaş 23 Temmuz 2008 Ben daha çarpıcı olsun diye ''yaklaşık %80'' demiştim. Her yıl defalarca tahtaya yazıyorum bunları... Ben bilmem... yanlış yanlıştır... % 80 demiştin sen... Yorum bağlantısı
Sami Aktaş 23 Temmuz 2008 Paylaş 23 Temmuz 2008 ''Yaklaşık'' yazıyor ya...Bak vazgeçeceğim kaskodan... Yorum bağlantısı
Etem Şenkurt 23 Temmuz 2008 Paylaş 23 Temmuz 2008 lastiklere hava yerine nitrojen bastırmanın yararları: 1- nitrojen molekülleri hava moleküllerinden hafif olduğundan lastiğin ataleti azalır. yakıt tüketimi azalır, performans artar. 2- nitrojen molekülleri daha büyük olduğundan havanın sızdığı yerden sızamaz, olur olmaz yerde lastik inmez. 3- nitrojen daha esnek olduğundan süspansiyonu yumuşatır. 4- özellikle uzun yolda lastik ısınmasına bağlı olarak genleşmesi havadan az olduğundan uzun yollarda lastik basıncını arttırmayarak yine süspansiyonun yumuşak kalmasını sağlar. hava yerine nitrojen bastırmakla çok iyi yapmışsınız. güle güle kullanın. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Temmuz 2008 Paylaş 23 Temmuz 2008 ''Yaklaşık'' yazıyor ya...Bak vazgeçeceğim kaskodan... Hocam, senin canın sağolsun... Yılların Sami Hocasının sözünün yanında wikipedia'a da kim oluyor... 80 diyorsan 80'dir... Pekiii... Bu basılan nitrojen ne kadar nitrojen... Bu nitrojeni nerden alıyorlar... Ayrıştırıyorlar mı.. Evet ise nasıl... ? Yorum bağlantısı
Sami Aktaş 23 Temmuz 2008 Paylaş 23 Temmuz 2008 (düzenlendi) lastiklere hava yerine nitrojen bastırmanın yararları:1- nitrojen molekülleri hava moleküllerinden hafif olduğundan lastiğin ataleti azalır. yakıt tüketimi azalır, performans artar. 2- nitrojen molekülleri daha büyük olduğundan havanın sızdığı yerden sızamaz, olur olmaz yerde lastik inmez. 3- nitrojen daha esnek olduğundan süspansiyonu yumuşatır. 4- özellikle uzun yolda lastik ısınmasına bağlı olarak genleşmesi havadan az olduğundan uzun yollarda lastik basıncını arttırmayarak yine süspansiyonun yumuşak kalmasını sağlar. hava yerine nitrojen bastırmakla çok iyi yapmışsınız. güle güle kullanın. Aman allahım... lastiklere hava yerine nitrojen bastırmanın yararları:Hocam, senin canın sağolsun... Yılların Sami Hocasının sözünün yanında wikipedia'a da kim oluyor... 80 diyorsan 80'dir... Bu basılan nitrojen ne kadar nitrojen... Yahu ben 80 demiyorum...Okulda da %78 azot %21 oksijen diye öğretiriz...Wikipedia doğru yani... Vakumlu sistemler kullanılmadığı sürece hiçbir zaman lastiğin tamamı azotla doldurulamaz...Ki doldurdukları gazın saflık oranı da muamma... 23 Temmuz 2008 tarihinde Sami Akta? tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Guest Ak?n Atakan 23 Temmuz 2008 Paylaş 23 Temmuz 2008 Nitrojen sonrası ben yol tutuşu beğenmedim...Araba yola iyi tutunmuyor..Lastiklerin ısınmasını engellediğinden yol tutuşu bozuyor diyorlar.. Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 5 Ağustos 2008 Paylaş 5 Ağustos 2008 Nitrojen olayı 10 numara.. 4 aydır lastik havası basmıyorum. devamlı kayıp oluyordu şimdi problem yok. her hafta lastik havası basmaktan bıkmıştım. Sefanı yazısı bu olayı açıklıyor. Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu 13 Ağustos 2008 Paylaş 13 Ağustos 2008 (düzenlendi) Nitrojen sonrası ben yol tutuşu beğenmedim...Araba yola iyi tutunmuyor..Lastiklerin ısınmasını engellediğinden yol tutuşu bozuyor diyorlar.. bilakis yazın sıcaktan eriyen asfaltta lastikleri asfalta yapıştırmıyo başka bir deyişle arabayı kastırmıyo.böylelikle hız kaybın olmuyo,fazla yakıt tüketiminde.kış mevsiminde doğru söylüyorsun yol tutuşu bozuyo.deneme amaçlı bu kış çivili lastiklere bastırdım gazı, gaz soğuk,hava soğuk sanki arabanın altında lastik değilde paten varmış gibi oldu.yazın iyi bişeyde kışın macera aramak istemiyorsanız normal havayı kullanmak lazım. 13 Ağustos 2008 tarihinde Murat Akalo?lu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir 13 Ağustos 2008 Paylaş 13 Ağustos 2008 lastiklere hava yerine nitrojen bastırmanın yararları:1- nitrojen molekülleri hava moleküllerinden hafif olduğundan lastiğin ataleti azalır. yakıt tüketimi azalır, performans artar. 2- nitrojen molekülleri daha büyük olduğundan havanın sızdığı yerden sızamaz, olur olmaz yerde lastik inmez. 3- nitrojen daha esnek olduğundan süspansiyonu yumuşatır. 4- özellikle uzun yolda lastik ısınmasına bağlı olarak genleşmesi havadan az olduğundan uzun yollarda lastik basıncını arttırmayarak yine süspansiyonun yumuşak kalmasını sağlar. hava yerine nitrojen bastırmakla çok iyi yapmışsınız. güle güle kullanın. 1-Yanlış,tam aksine daha yavş hareket etmesinin sebebi hafif olması değil.Yakıta hiç bir etkisi yoktur,performansa hiiiiiiçç etkisi yoktur. 2-Lastik olur olmaz yerde hava eksiltmez,varsa bi eksilme vardır bir sebebi ve nitro olsun normal hava olsun,yinede kaçar havası. 3-yahu yok öyle bişey,nerden çıkıyor anlamıyorum.(bu,1 kg pamukmu daha ağır,1 kg demirmi hikayesi gibi,beyler basınç değeri aynıdır,sonuçta lastikte atıyorum 32 psı görmelisiniz,ne süspansiyonu allah aşkına ) 4-ilk cümle için evet öyle. teorik olarak doğru,fakat o farkları yaşıyacak değerlere(yol uzunluğu,sürat ve buna bağlı olarak ısı )ulaşılması biraz zor Başka bir forumda okudum. Aynen kes-kopyala yapıyorum;"arkadaslar benim meslegim uçak teknisyenliğidir ve uçak lastikleri herzaman nitrojen ile şişirilir. sebebine gelince sıcak hava ve soguk hava değişimlerinde sıcaklık farkından dolayı lastiğin basıncının düşmemesi veya artmamasıdır. örnek olarak. kış mevsiminde istanbulda hava sıcaklığı -2 derece olsun. bu uçak kalktıktan 5 dakika sonra yukarıdaki havanın sıcaklığı -40 ile -65 arasında olacak. bu sıcaklıkta 9 saat uçup singapur a indiğini düşünün. oradaki sıcaklık ise +30 derece veya üstünde olacaktır. bu gibi ani sıcaklık değişimleri lastik ömrünü azaltacagından dolayı içleri daima nitrojen ile doldurulur. normal hava olsaydı lastik kendi kendine inip şişecekti. ve deforme olacaktı. araba lastiklerine nitrojen koymanın avantajı da buna benzer. siz yazın lastiğinizi nitrojenle 32 birim hava bastınız diyelim. bu hava kışın da ölçerseniz yine 32 birim cıkar. ama normal hava olsaydı arada 4 birimlik bi fark meydana gelirdi. normal havada sıcaklık arttıkca basınc artar sıcaklık düştükce basınc da düşer. ikinci sebep: nitrojen ile şişen lastik görsel olarak farkedilmese de daha hafif olur. not: nitrojen yol tutuşunu kesinlikle değiştirmez." Bakın işin teorik kısmı doğru. Fakat pratik kısmına bakmak lazım. Zaten normal koşullarda araç kullanıcısı 10-15 günde bir kontro ettirmeli,ne yani 6 ayda birmi bakıyosunuz havalara. Haaa,ama bakın,uçaklarda,yarış arabalarında,hız denemelerinde.Ve bize en yakın denebilecek; hani uzun çöl yollarında,ağır yük taşıyan büyük tırlar vardır ya,uzun ve sıcak yol falan,işte onlarda kullanılır ve kullanılmalıda... Ama dediğim gibi,günlük kullanımda tüketim çılgınlığından başka bişey değil arkadaşlar. Yok ona iyi gelir,yok buna iyi gelir,şehir efsanesi Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir 13 Ağustos 2008 Paylaş 13 Ağustos 2008 Tuzak bunlar tuzak.... Çok gereksiz. yahu arıyorum bulamıyorum bir türlü. Fransızların teknik bülteni vardı bu konuda,ama nerede bulamıyorum bir türlü. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 13 Ağustos 2008 Paylaş 13 Ağustos 2008 yahu arıyorum bulamıyorum bir türlü.Fransızların teknik bülteni vardı bu konuda,ama nerede bulamıyorum bir türlü. Yorma kendini bulabileceğini sanmıyorum... Yorum bağlantısı
Sami Aktaş 13 Ağustos 2008 Paylaş 13 Ağustos 2008 Şehir efsaneleri nasıl ortaya çıkıyor anlamıyorum yav...Bunları sanırım tamirciler kontrol ediyor...Mesela... Eski kasa Toyotaların çok tutulması...Escortlardan adeta kaçılması...Nitrojen kazığı...Motor açılması...LPG ile 150 bin Lira yakılması... Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 1 Şubat 2009 Paylaş 1 Şubat 2009 Ben yeni lastiklerimle beraber yaptırdım. sürüş ve konfor açısından bir farkı yok ama havalar sıcak iken lastiğin aşırı ısınmasını ve genleşmesini önlüyormuş. Normal kompresörden basılan kirli havalardan olmadığından lastik ömrünü uzatıyor ve lastik basıncını sürekli kontrol etmenizi ortadan kaldırıyormuş. Yorum bağlantısı
Recommended Posts