Ayhan Onaran 1 Şubat 2009 Paylaş 1 Şubat 2009 Hiç bir fark yok varsada siz anlamazsınız o yüzden gereksiz.Adamların nitrojen diye hava bastığını bile anlayamazsınız. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Şubat 2009 Paylaş 1 Şubat 2009 Benzin istasyonlarında normal hava olduğu sürece beleş havaya devam ederim. 1 Yorum bağlantısı
Bahadır Urhan 1 Şubat 2009 Paylaş 1 Şubat 2009 Benimkinde nitrojen var. Hava koşulları nasıl olursa olsun lastik havaları hep aynı basınçta kalıyor. Çok memnunum. Para verip bastırılırmı? Hayır. Lastikleri değiştiriken lastikci beleşe nitro basmayı teklif ederse kabul edilir mi? Kesinlikle evet. +1903. Yeni lastikler takılırken serviste nitrojen basmışlardı. Yorum bağlantısı
Şükrü Yıldızdal 2 Şubat 2009 Paylaş 2 Şubat 2009 (düzenlendi) Boş verin o mu bu mu diye düşünmeyi,havalar nasıl olsun sizin havanız iyi olsun. 2 Şubat 2009 tarihinde ? tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir 2 Şubat 2009 Paylaş 2 Şubat 2009 ... Normal kompresörden basılan kirli havalardan olmadığından lastik ömrünü uzatıyor ... Yanlış,zaten şu anda üretilmekte olan lastiklerin geçirmez tabakası,yada şöyle söyliyim hali hazırda kullanılan malzeme ve teknoloji bu ömür meselesini ortadan kaldırıyor. Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir 2 Şubat 2009 Paylaş 2 Şubat 2009 Hangi lastikler Erkan bey. Biraz daha açar mısınız? Mesela çan çin çon lar? Valla tam olarak ne sorduğunuzu anlamadım Hakan bey Ama kabaca,tekrar ediyim; Günümüz lastik teknolojisi,o bahsi geçen "nitro lastiğin ömrünü uzatır" kısmını halletmiş durumda. Bu yeterlidir herhalde Hakan Bey ha,ne dersiniz Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir 2 Şubat 2009 Paylaş 2 Şubat 2009 Bu duruma göre değişir diyicemmmmm,ardından gelicek soruyu tahmin ediyorum. Bu yüzden cevabım; Bu konuda bi fikrim yok Hakan Bey, olucak Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir 2 Şubat 2009 Paylaş 2 Şubat 2009 Peki bu konuda fikir sahibi olmadan nasıl lastik satabiliyorsunuz? İnsanlara acımıyor musunuz? Siz yoksa kasap mısınız??? Yok,o gaza gelmem,ama al sana minik bir bilgi; İçerdeki geçirmezlik tabakasının iyi olması,aynı zamanda lastikteki korezyon riskinide o derece minimize edecektir. Bu arada; İnsanlar bunları pek sormuyor hayatım.Sordukları "..... tamam abi,anlattığın yeter,fiyatı..." O yüzden dağa taşa konuş daha iyi Yorum bağlantısı
Engin Evni 21 Mart 2009 Paylaş 21 Mart 2009 Dün lastiklerin balans ayarını yaptırdıktan sonra nitrogen gazı bastırdım. Önlere de arkadalara da 32 psi basınç yeter dedi usta. Fakat arabanın lastik sesi arttı gibi geldi bana yoksa ilgisi yok mu içindeki gazla... Bunun yanında aracımın ön tekerleri yeni arkalar biraz aşınmış değişme zamanına az kaldı. Usta bunun yanlış olduğunu söyledi. Her zaman arka lastikler daha yeni olmalıymış. Yazın başka bir lastik bayisinde 2 lastik alınca önlere taktık öndekileri arkaya aldık. Yaptığımız yanlışmış. Sizlerin düşüncesi nedir? Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 21 Mart 2009 Paylaş 21 Mart 2009 bence 10 binde bir ki genelde rotcular öyle yapıyor ön arka değişi yapılmalı arkalar daha yıpranmışsa savrulmalara sebebiyet verebilir nitrogen için lasitiğin yumuşaklığını koruyor diyorlar ayrıca daha az sıklıkla hava basmak gerekir diyorlar ama bizde nitrogen olması rağmen her hafta hava vuruyorum geçen rotcuya dedim hani nitrojen zırt pırt hava gerektirmezdi oda yalan abi o işler dedi para tuzağı tabi ibz lastikleri değişirken para vermedik ama tekr başına 5 lira istiyorlar normalde Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 21 Mart 2009 Paylaş 21 Mart 2009 Nitrojen olayı gerçekten Hava ... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Mart 2009 Paylaş 21 Mart 2009 Valla araba öndende kayar arkadan da.. Ama bence arkadan kayarsa zor toplar... Yorum bağlantısı
Engin Evni 21 Mart 2009 Paylaş 21 Mart 2009 Valla araba öndende kayar arkadan da.. Ama bence arkadan kayarsa zor toplar... +1 Önde direksiyon yön verebilirsin arkadan kayarsa iş zor. Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 21 Mart 2009 Paylaş 21 Mart 2009 Bence nitrojene ayrıca para vermeye gerek yok. Havanın zaten %78'i nitrojen.... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Mart 2009 Paylaş 21 Mart 2009 Lastikçinize bravo, yeni lastikler her zaman arkaya takılmalıdır ( 2 adet yeni alınması gerekmiş ise). 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 21 Mart 2009 Paylaş 21 Mart 2009 önden 2 defa kaydım ikisinde de ya bariyeri ya kaldırımı milimetre ile döndüm 3. sü inş olmaz Yorum bağlantısı
Engin Özarı 22 Mart 2009 Paylaş 22 Mart 2009 Lastik bayii arkadaşım Nitrojenin sıfır lastikte kullanımının daha verimli olacağını söylemişti. Sonuçta bir otomobil içine hapsedilmiş basınçlı lastik silindir üzerinde gidiyor. Önemli olan sıkıştırılmış havanın sabit kalması.. Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen 22 Mart 2009 Paylaş 22 Mart 2009 Nirojen gazı basılmış lastik indiğinde normal hava ile şişirebiliyormuyuz?yoksa yine nitrojenlemi şişirtmeliyiz? Yorum bağlantısı
Bahri Bulut 22 Mart 2009 Paylaş 22 Mart 2009 Alıntıdır... Lastikte Neden Nitrojen kullanılmalı? Nitrojen kuru ve yavaş-hareketli molekül yapısına sahip olan, kullanıldığı lastikte performans arttıran bir gazdır. Normalde lastik şişirilmesinde kullanılan hava (Oksijen) lastiğin duvarlarından sızarak, lastik hava basıncını düşürür. Oksijen, lastik duvarından geçişi sırasında, kauçuk bileşimlerini oksitleyerek hava kaçmasına (basıncının düşmesine) ve kauçuğun kötüleşmesine sebep olur. Kuru Nitrojen, uygun olan hava basıncını korur, lastiğin ısınmadan dolayı patlamasını engeller, jantların paslanmasını engeller ve de lastiği soğuk tutar. Sonuç, daha güvenli ve masrafları daha az sürüş tecrübesi. Alıntıdır... Yorum bağlantısı
Engin Özarı 22 Mart 2009 Paylaş 22 Mart 2009 Alıntıdır...Lastikte Neden Nitrojen kullanılmalı? Nitrojen kuru ve yavaş-hareketli molekül yapısına sahip olan, kullanıldığı lastikte performans arttıran bir gazdır. Normalde lastik şişirilmesinde kullanılan hava (Oksijen) lastiğin duvarlarından sızarak, lastik hava basıncını düşürür. Oksijen, lastik duvarından geçişi sırasında, kauçuk bileşimlerini oksitleyerek hava kaçmasına (basıncının düşmesine) ve kauçuğun kötüleşmesine sebep olur. Kuru Nitrojen, uygun olan hava basıncını korur, lastiğin ısınmadan dolayı patlamasını engeller, jantların paslanmasını engeller ve de lastiği soğuk tutar. Sonuç, daha güvenli ve masrafları daha az sürüş tecrübesi. Alıntıdır... BahriBey Merhaba. İyi pazarlar... Yorum bağlantısı
Cem Boneval 22 Mart 2009 Paylaş 22 Mart 2009 Havanın zaten %78'i nitrojen, yazılmıştı daha önce.... Yani tabii normal hava ile şişirebilirsiniz. Son söz: Yeni lastik alanlar bedavaya bu hizmeti alabiliyorlarsa kullansınlar, sonradan para verip nitrojen basmaya değecek bir avantaj -en azından günlük kullanımda- yoktur! Nirojen gazı basılmış lastik indiğinde normal hava ile şişirebiliyormuyuz?yoksa yine nitrojenlemi şişirtmeliyiz? Yorum bağlantısı
Bahri Bulut 22 Mart 2009 Paylaş 22 Mart 2009 Alıntıdır ... Nitrojen Özellikleri: • Kuru • Hareketi ağır • Yanıcı olmayan bir gazdır Nitrojenin bazı uygulama alanları ve faydaları: • Ticari ve Askeri Hava Araçları, yıllardır hava basıncını sabit tutabilen ve kauçukta oksitlenmeyi en aza indirgeyen nitrojeni lastiklerinde kullanmaktadır. • Yarış Arabaları ve motorsikletleri, nitrojeni kavramayı arttırmak ve ısıyı düşürmek için lastiklerinde kullanmaktadır. • Yol-Dışı İşMakinaları nitrojeni, hava basıncını sabitlemek ve ısınmadan dolayı olan patlamaları engellemek için kullanmaktadır. • Tır Filoları nitrojeni lastikte yakıt ekonomisi, lastik ömrünü arttırma ve de patlamaların sıklığını azaltmak için kullanmaktadır. • Otomobiller nitrojeni, güvenliği arttırma, ve lastik ömrünü uzatmak için kullanmaktadır. • Ayrıca Tüm Araçlarda düzensiz hava basıncından dolayı oluşan bozuk lastik sırt aşınmalarını asgariye indirir. Nitrojenin Bazı Kazançları: • Lastiğin Ömrünü Arttırır (%25) - Nitrojen havadan 3 kat daha ağır hareket ettiği için lastikte daha uzun süre kalır. - Nitrojen lastiğin içten paslanmasını egellediği için çok kez lastiğin kaplanmasına olanak verir. • Aynı Yakıt Miktarıyla Daha Fazla km (%2) - Nitrojen lastikteki ısıyı azaltır, bu yüzden dönme direncini azaltır. - Azalmış dönme direnci = önemli ölçüde yakıt ekonomisi • Gelişmiş Güvenlik - Nitrojen hareketi az ve yanıcı olmayan bir maddedir. - Olası bir kazada, lastiğin patlamasını engeller. • Çevre-Dostu - Lastikten hava kaçmasından dolayı artan yakıt tüketimini azaltır. - Sonuçta, daha az kirlilik ve israf. Alıntıdır... Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 22 Mart 2009 Paylaş 22 Mart 2009 uçakların lastikleride nitrojen gazı ile dolduruluyor. demek ki olumlu ve faydalı ki uyguluyorlar. eski arabama, yeni lastik takdırdığımda lastikçi jantları düzeltip, kuruladıktan sonra nitrojen ile şişirdi aylarca basıncı düşmedi. benim izlenimlerim gayet olumlu. Nitrojen olayı tamamen hikaye değildir ancak normal günlük şartlarda kullanımının artı bir katkısı yoktur.Uçaklar her iniş sonrası lastik değiştirirler.Bizler gibi lastikleri en az 3-5 ay kullanmıyorlar.F1 yarışlarında da nitrojen kullanılır ancak onlarda yarış bitimine kadar çoğunlukla lastik değiştiriyorlar. Yorum bağlantısı
Engin Evni 22 Mart 2009 Paylaş 22 Mart 2009 Nitrogen gazının en önemli bence özelliği lastiğin havaya göre daha azısınmasını sağlamaktır. Bu şekilde olunca lastikler daha soğuk olmaktadır. Yanlış bir izlenimde olabilir (tamamen kendi fikrim) lastikler soğuk olunca lastik sesi arttı gibi geldi bana. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 22 Mart 2009 Paylaş 22 Mart 2009 Nitrogen gazının en önemli bence özelliği lastiğin havaya göre daha azısınmasını sağlamaktır. Bu şekilde olunca lastikler daha soğuk olmaktadır. Yanlış bir izlenimde olabilir (tamamen kendi fikrim) lastikler soğuk olunca lastik sesi arttı gibi geldi bana. Evet nitrojen ısıyı azaltmak için tercih edilmektedir.Uçaklarda ve F1 araçlarında asıl amaç lastiklerin yanmasını engellemektir.Bildiğiniz gibi nitrojen yanıcı değildir.Yalnız lastiklerin soğuk olması sesi azaltır diye bir çalışma varmıdır bilmiyorum?Sesten ziyade nitrojen basılması güvenlik içindir.Araçlarımızda lastik yanacak kadar sürtünme olmadığından Nitrojen kullanımı gereksizdir. Yorum bağlantısı
Recommended Posts