Cihan Yaşar 5 Kasım 2013 Paylaş 5 Kasım 2013 Lastiklerde nitrojen kullanmadım hiç, lastikçi hiçbir faydası yok demişti alırken. bende nıtrojen var .olcum yaparken bıraz kayıp oldu.lastıkcı 4 lastık 5 lıra ilave yapıyor.bakalım ya nornal hava yada 5 lıra verıp nıtro basacam Yorum bağlantısı
Misafir 7 Kasım 2013 Paylaş 7 Kasım 2013 bende nıtrojen var .olcum yaparken bıraz kayıp oldu.lastıkcı 4 lastık 5 lıra ilave yapıyor.bakalım ya nornal hava yada 5 lıra verıp nıtro basacam Peki basılanın nitrojen olduğunu nasıl anlayacağız? Nitrojen niyetine 5 liraya kuru hava basarsa?? Yorum bağlantısı
Cihan Yaşar 7 Kasım 2013 Paylaş 7 Kasım 2013 Peki basılanın nitrojen olduğunu nasıl anlayacağız? Nitrojen niyetine 5 liraya kuru hava basarsa?? lastıklerı 2 3 ay once oradan aldım nıtrojenı orası bastı.musterısı oldugum ıcın nıtrojen ılavesi 5 lıra demıs olabılır Peki basılanın nitrojen olduğunu nasıl anlayacağız? Nitrojen niyetine 5 liraya kuru hava basarsa?? ALLAH bilir. Yorum bağlantısı
Yusuf İlhan 10 Aralık 2013 Paylaş 10 Aralık 2013 (düzenlendi) Azot'un kütle numarası 14, gaz halinde yoğunluğu ise yaklaşık 1,2kg/m^3. Havanın da %70 kadarı azot malumunuz. Dolayısıyla hava yerine saf azot gazı bastırmanın ciddi bir fark yaratacağını sanmıyorum. Ancak şu olabilir, havanın içindeki su buharı ve diğer korozif gazlar (CO2 gibi) saf azotiçinde bulunmayacağı için, lastik ömrü uzun vadede artacaktır. Lastik içeriden daha sağlıklı bir gazla dolu olacak hülasa ancak bu da lastik ömrüne pratik manada ne kadar tesir eder emin değilim zira Türkiye'nin bozuk yollarında ve ağır termal deplasman şartlarında lastikler zaten gereğinden erken yıpranıyor dışarıdan, içeriden korusak ne olacak. Yanma konusu da bana pek mantılı gelmedi. Lastik kaza anında içeriden yanmaya başlamıyor ki yanıcı olmayan azot gazı tutuşmayı engellesin... Sonuçta atmosferdeki hava ile dışarıdan yanıyor. Bütün bunları anlatıyorum ama dün Ford Servisi Tur Oto benim lastiklere de azot doldurdu =) Pek de düşünmeden yaptırdım işlemi açıkçası. Bu arada, azotun kauçuktan difüze olma özelliğini havanın içindeki azot harici gazlarla mukayese etmek lazım. Eğer daha düşük ise lastik havası havaya göre çok daha geç inecektir. En belirgin avantajı bu olabilir. 10 Aralık 2013 tarihinde Yusuf İlhan tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel 1 Nisan 2015 Paylaş 1 Nisan 2015 (düzenlendi) lastik ısınması konusuna gelince..arkadaşımın aracında lastik sıcaklıklarınıda gösteriyor..lastiklerin 30 dereceyi geçtiğini hiç görmedim.. Run On Flat tarzı lastik kullanmak bence en mantıklısı..Tabi ondada lastik basınç sensörü gerekiyor.. 1 Nisan 2015 tarihinde Volkan Dinçel tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Burak Güngör 25 Mart 2016 Paylaş 25 Mart 2016 Neden nitrojen gazı kullanmalıyız? Neden nitrojen gazı kullanmalıyız? Lastiklerimiz şişirdiğimiz normal hava içerisinde %21 oranında Oksijen vardır. Bu hava içinde hava kompresöründen gelen yağ ve su vardır. Dolayısıyla her zaman nemlidir. Bu havanın içinde oksijen olduğu için yanıcıdır. Lastiğin soğuk veya sıcak oluşuna göre basıncı değişir. 28 Mart 2010 Nemli hava, lastik karkas tellerinin oksitlenmesine yada paslanmasına sebep olur. Nemli hava jantın paslanmasına sebep olur. Lastik janta oturma yerleri ve yanakları daha çabuk eskir. Lastik yanaklarındaki yayılma nedeniyle lastik basıncı düşer. Hava kayıpları nedeniyle lastik çabuk yıpranır. - NEDEN NİTROJEN GAZI KULLANMALIYIZ ? - Lastiklerimizi Nitrojen ile şişirdiğimizde içinde oksijen, nem ve yağ olmayacaktır. Nitrojen yanıcı değildir, yanma riski yoktur. Lastiğin basıncı sıcak ve soğuk oluşuna göre değişmez. Nem olmadığı için lastik karkas tellerinde oksitlenme veya paslanma olmaz. Nem olmadığı için jant paslanmaz. Lastik janta oturma yerleri ve yanakları eskimez. Hava kayıpları olmayacağı için lastik yıpranmaz. Lastiklerde oluşan basınç kayıpları minimum seviyeye indirilir. Yuvarlanma direnci azalır. Yakıt sarfiyatı minimum seviyede kalır. Lastiğin ömrü uzamış olur. Alintidir... Yorum bağlantısı
Recommended Posts