İçeriğe Yönlendir

1,6 Kasasına 2,0 motor takmak yasal mı?


Musa Can Koca

Recommended Posts

Musa Can Koca
(düzenlendi)

Arkadaşlar aşağıdaki linkdeki vatandaş 1,6 İmpreza'ya 2,0 motor takmış ve bunu özellik gibide yazmış bu araç nasıl muayneden geçer ya da ruhsat işlenmesi gerekmiyor mu?

Hayır bu kadar kolaysa bende yaptırayım, alayım 2,0 zetec bir tane.:)

Sonradan yapılma GT

tarihinde Musa Can Koca tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu

muayenede motor numarası okunamaması hafif kusur, anlayamayabilirler,o yüzden geçebilirde,motor değişikliği prosedürü çok karmaşık ve çok zahmetli bir sürü evrak gerekiyo...yok gümrük şahadetnamesi motor sıfırsa falan filan diye gidiyo işte... :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bildiğim kadarı ile:

1. Araç üreticisinin , o araca takmış olduğu hacim üstünde motor takamassınız (2.0 ları da satılıyordu gibi değil, söz konusu araçta ne hacim var ise)

2. Yalnız galiba Subaruda da olaibilir: Piston kolunu ve yatağını değiştirince de hacim artar, dıştan yasal, içten etik olmaz ama malum her kanunun yumuşak bir karnı vardır

3. Bilgilerim beni yanıtmıyor ise, 1.6-1.8-2.0 Zetec motor bloklarda da durum böyleydi, yani blok değişmeden hacmi değiştirebilirsiniz :)

Yorum bağlantısı
Okyay Pay
Bildiğim kadarı ile:

1. Araç üreticisinin , o araca takmış olduğu hacim üstünde motor takamassınız (2.0 ları da satılıyordu gibi değil, söz konusu araçta ne hacim var ise)

2. Yalnız galiba Subaruda da olaibilir: Piston kolunu ve yatağını değiştirince de hacim artar, dıştan yasal, içten etik olmaz ama malum her kanunun yumuşak bir karnı vardır

3. Bilgilerim beni yanıtmıyor ise, 1.6-1.8-2.0 Zetec motor bloklarda da durum böyleydi, yani blok değişmeden hacmi değiştirebilirsiniz :spiteful:

abi 1.6 focus motoru 1.4 den devşirme , 1.8 ve 2.0 ı bilmem aynı olmayabilir

ama mesela benim civic motoru 1.8 den devşirme

çap aynı strok farklı :spiteful:

Yorum bağlantısı
Musa Can Koca
Bildiğim kadarı ile:

3. Bilgilerim beni yanıtmıyor ise, 1.6-1.8-2.0 Zetec motor bloklarda da durum böyleydi, yani blok değişmeden hacmi değiştirebilirsiniz :spiteful:

Blok değişimi gerçekten zahmetli ve riskli bir iş. Üstelik de yaptırımları çok ağır.

Çağlar abi blok değişmeden demiş, Hakan abi blok değişimi zahmetli ve ağır yaptırımı var demiş.

1-1,6 Blok değişmeden nasıl 2,0 olur ?

2-Blok değişimin ağır yaptırımı nedir ? Nasıl anlıyorlar? Blok dediğimiz komple motor mu yoksa?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Blok silindirin içinde bulunduğu (yanma odasının) parçadır, tüm motor parçaları gibi değildir, değişimide ruhsatta yazan motor no su değişmesi şarttır, bu değişim yapılmas ise araç change oldu denir (halk ağzında). Cezası hapise kadar varabilir.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Yasak değil bildiğim kadarıyla. Kaldı ki Yeni nesil araçların çoğunda bloklar aynıdır.Stroklar yani toplam piston yükseklikleri farklıdır. Krank,kol,piston değişimiyle hacim artabilir.

Yorum bağlantısı
Ali Tütün
(düzenlendi)

faturalı bir çalışan motor bulduktan sonra sorun değil aynı şekilde hurda belgesi ile noterden satış yapılıp tekrar vizeye girip kullanıyorsunuz

bir arkadaşım transporter ın blok unu patlatmıştı 2.5 130 psi dı patlattığı hurdadan aldığı ise 2.5 186 psi dı galiba

eski doğanların ticari delilerde bir çoğunda audi dizel motoru vardı bilmem haırlayan varmı

tarihinde Ali T tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
eski doğanların ticari delilerde bir çoğunda audi dizel motoru vardı bilmem haırlayan varmı

+Honda pistonu takınca da 1.9 olur doğanlar. :)

Yorum bağlantısı
Halil Gecegörür

İlandaki arabanın ruhsatta 1.6 yazıyormuş, demek kazalı bir subarudan mekaniği çıkarıp kendi arabasına takmış ama ruhsata işletmemiş. Bu halde satışa çıkarmak cesaret işi, biz yapsak başımız belaya girer.

Eskiden motor değiştirmek çok basit bir işlemdi ama şimdi bürokrasisi yüzünden çok zormuş diye duyuyorum sanayi çevresinden.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...