Kaan Aydın 12 Haziran 2009 Paylaş 12 Haziran 2009 Merhaba, 5.viteste giderken gaza basmama rağmen aracın devri ve hız ibresi yavaşça aşağı inmeye başladı. Gaza daha da yüklenmeme rağmen düşüş devam etti. Bu durum başıma 4 ya da 5.defa geliyor. Genelde aracın stop etmesiyle aracı sağa çekip ne oluyor diye bakıyordum. Dün de başıma aynı şey geldi bu sefer aracın stop etmesine fırsat vermeden vitesi 4 e düşürdüm ve devir göstergesi olması gereken yeri buldu ve araca gaz verince hızlanmaya başladı... Daha sonra da hızlanıp 5 e atarak yoluma devam ettim. Bu problemin sebebi ne olabilir hala çözebilmiş değilim ? Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 12 Haziran 2009 Paylaş 12 Haziran 2009 benim vw de de buna benzer bir sorun olmuştu. Aynen gaza basınca araç ilk başlarda gitmiyordu sanki hiç basmıyormuşum gibi yapıyordu sonra düzeliyordu 5-6 sn sonra. Zamanla araba tamamen devirden düştü tam gaz kalkış yapıyordum araba izmir marşı ile kalkıyordu ölü gibiydi. Çözüm olarak motorun basıncını sağlayan egzantrikten tahrik alan basınç pompasının fincanı kırılmıştı. 60 tl ye değişti eski haline geldi. Buna benzer bir sorundur inşallah sizinkide basitçene halledersiniz. Yorum bağlantısı
Murat Dere 12 Haziran 2009 Paylaş 12 Haziran 2009 arabadan inip bir daha binseydin düzelirdi belki meslektaşım... bilgisayarcısın ya o bakımdan... ilgili arkadaşlar gelir şimdi, yemeklerini yesinler, yardımcı olurlar... Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak 12 Haziran 2009 Paylaş 12 Haziran 2009 C.c yaptirin %75 ihtimal ile duzelir. Yorum bağlantısı
Kaan Aydın 13 Haziran 2009 Yazar Paylaş 13 Haziran 2009 arabadan inip bir daha binseydin düzelirdi belki meslektaşım... bilgisayarcısın ya o bakımdan... wink.gifilgili arkadaşlar gelir şimdi, yemeklerini yesinler, yardımcı olurlar... smile.gif Reset çektim düzelmedi hocam C.c yaptirin %75 ihtimal ile duzelir. Sebep nedir peki ? Yorum bağlantısı
Zafer Ofli 13 Haziran 2009 Paylaş 13 Haziran 2009 Dün sanayide ustalarla sohbet ederken peugeot 206 geldi ondaki sorunda sizin dediğiniz soruna benzer gibiydi ondaki sorun devir okuyucu sensörde çıktı. Oda eksantrik keçesinden araba yağ kaçırıyormuş ve o yağ sensöre geldiği için okuyamıyormuş ve araba stop edecek gibi gaz yemezken 2-3 saniye sonra normale dönüyormuş. Belki sizinki de böyle birşey olablir. 206 için sensör yanlış bilmiyorsam 60-70 civarı demişlerdi. Keçe için 25 tl işçilik içinde 30-40 civarı dediler. Yorum bağlantısı
Kaan Aydın 10 Şubat 2010 Yazar Paylaş 10 Şubat 2010 Ustalarım aynı sorun hala devam ediyor. Ama enteresan birşey tespit ettim. Araç giderken yine gaz yemiyor, vites düşürmekte fayda etmiyor. İbre düşüyor ve araç iyice yavaşlayınca stop ediyor. Bazen de hız düşüyor ama stop etmeden tekrar toparlayabiliyor. Enteresanlık şurda araba gaz yememeye başlayınca atıyorum 90km ile giderken gaz yemiyor ve hız düşmeye başlıyor. Aracı durdurmadan 90 ile giderken kontağı kapatıp açıyorum ve araç toparlayıp gaz yemeye başlıyor ve yola devam ediyorum. Bu sorunu kontak kapatıp açmam hallediyor ama neden böyle birşey oluyor. Bunu 20-30 defa denedim hepsinde de kontak kapa/açdan sonra sorun halloldu. Yani kontak kapa aç yapınca araç kendine geliyor. Bunun sebebi gaz/yakıt gelmediği için beyin hata veriyor ve araç yavaşlıyor ama kontak kapa/aç yapınca tekrar yakıt almaya başlıyor mudur? Yoksa basit bir hata mıdır? Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 10 Şubat 2010 Paylaş 10 Şubat 2010 90 km hız ile kontak kapatıp açmak bana biraz tehlikeli gibi geldi..Tekrarlamamanız sizin için daha iyi olur.Bana kalırsa ECU sorunu gibi.. Yorum bağlantısı
Kaan Aydın 10 Şubat 2010 Yazar Paylaş 10 Şubat 2010 Tehlikeli olduğunun ben de farkındayım ama sadece 1 kere deneyeyim bakayım araç ne gibi bir tepki verecek dedim. Düzeldiğini gördüm. Sadece önümdeki yol düz olunca düzeltmek adına bunu yapıyorum. Önce emniyet tabii ki.. Gaz yememe sorunu olsa stop etmeyecek muhtemelen... Gaz yememe sorunu da ECU dan mıdır yoksa filtreler ile ilgili bir durum olabilir mi ? LPG takalı 13bin km oldu. Gaz sistemine henüz bir bakım yapılmadı. Normal filtre değişeli 2Bin km bile oldu. Gaz filtresinden olabilir mi acaba ? Değilse ECU yu mu değişeceğiz.. Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 10 Şubat 2010 Paylaş 10 Şubat 2010 Gazda yada benzinde farketmiyor dimi bu durum? Yorum bağlantısı
Kaan Aydın 10 Şubat 2010 Yazar Paylaş 10 Şubat 2010 Ne zaman yapacağı belli olmadığı için benzinle gitmiyorum. Ama LPG ile giderken bu durum ortaya çıktığında Benzine geçiş için düğmeye basıyorum hiç bi değişiklik olmuyor. Gaz yememe durumu yine devam ediyor. Yorum bağlantısı
Sedat Can 10 Şubat 2010 Paylaş 10 Şubat 2010 (düzenlendi) Benim aklıma ilk hava filtresi geldi, buji, buji kablosu ve bobine baktırın derim, bir de yakın zamanda aracı aşırı sıkıştırdınız mı? 10 Şubat 2010 tarihinde Sedat Can tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Kaan Aydın 10 Şubat 2010 Yazar Paylaş 10 Şubat 2010 Şöyle birşey var ben aracı alalı 14bin km oldu. İlk aldığımda LPG taktırdığım için zaten buji , buji kablosu ve bobin'i (motocraft) değiştim. Yani değişeli 14bin km oldu. Şöyle söyleyim araç bu mesajı ilk yazdığımda bu durumu yapmaya başladı. Yani tarih 12.06.09. Bu tarihte böyle bir sıkıştırma yapmadım. Bu tarihten sonra ben askere gittim ve yeni geldim, bu esnada araç kapalı garajda yattı. 2 ayda bir araç çalıştırıldı ve 1-2 km gezdirildi. Şimdi tekrar aracımı alıp yol yapmaya başlayınca aynı durumun devam ettiğini gördüm. Ve bu kontak kapayıp açma olayını keşfettim. Yorum bağlantısı
Sedat Can 10 Şubat 2010 Paylaş 10 Şubat 2010 Serviste bilgisayara bağlatın derim, o zaman herşey çıkar. Aracın uzun süre kullanılmamasından kaynaklı elektrik problemi olabilir. (Nem, oksit vs.) Yorum bağlantısı
Kaan Aydın 10 Şubat 2010 Yazar Paylaş 10 Şubat 2010 Mesajım tam anlaşılmadı sanırım. Askere gitmeden bu durum baş göstermeye başlamıştı zaten döndüğümde de devam ettiğini ifade ettim... Ve o zaman da aracı herhangi bir sıkıştırma ya da zorlama gibi bir durum olmadı. Aracı hor kullamayı seven biri değilim zaten.. Yorum bağlantısı
Erdinç Sefer 10 Şubat 2010 Paylaş 10 Şubat 2010 kaan bey,aracınız lpg lı ve 1.6 montaj sırasında lpg enjetörlerınde 1.6 yerıne 2.0 mem ucları takılmıs olabılır ve bu da bogulmaya yol acabılır(benım basıma geldi) hava akış metresinde sıkıntı olabılır yada baskı balatanızda sıkıntı olabılır.bitmeye yakın iken bu sekılde sıkıntı yapabılıyor. Yorum bağlantısı
Kaan Aydın 11 Şubat 2010 Yazar Paylaş 11 Şubat 2010 1.6 yerıne 2.0 mem ucları takılmıs olabılır 1 yıl kullandım böyle bir sorun yoktu? Sonrasında olma ihtimali var mı ? hava akış metresinde sıkıntı olabılır Bu olabilir bunu da söyleyim ustaya... balatanızda sıkıntı olabılır.bitmeye yakın iken bu sekılde sıkıntı yapabılıyor. Kontak kapayıp açınca düzelme durumu olur mu ki acaba ? Yorum bağlantısı
Gürbüz Yılmaz 12 Nisan 2010 Paylaş 12 Nisan 2010 Burada söz edilen problem benim de başıma geldi ama benim aracım 2007 Ford Fiesta TDCI. İki kez tekrarladı. Uzun yolda 5. viteste 90 ile giderken araç aniden gaz yememeye başladı ve gazı sonuna kadar bastığım halde araç yavaşlamaya devam etti. Sonra 4. vitese takıp gazı yine sonuna kadar basınca yavaş yavaş toparladı ve kendine geldi. Tüm bunlar olurken araç çok hafif bir rampa çıkıyordu ama normalde böyle rampaları 5. viteste çok rahat 80 ile bile çıkıyor. Sorun ne olabilir? Yorum bağlantısı
Rıdvan Kocabaş 12 Nisan 2010 Paylaş 12 Nisan 2010 2007 yılında marea vardı bende , onda da oluyordu . Kenara çekip aracı stop ediyor sonra çalıştırıp devam ediyordum düzeliyordu , aracı 2-3 kez bilgisayara bağlattım hep aynı hata vardı vuruntu sensörü vuruntu algılamıştı hatayı sildirip bir süre biniyordum ama sonra tekrar oluyordu en sonunda sensörü temizledik demişti servis sonra yapmamıştı . En iyisi aracı bilgisayara bağlatmanız bence Yorum bağlantısı
Kaan Aydın 3 Ağustos 2010 Yazar Paylaş 3 Ağustos 2010 (düzenlendi) 1 yıl önce çok nadir olarak gaz kesmeyle başlayan sorun 1 yıl boyunca sorun daha da fazla olacak şekilde artarak kendini belli etmeye artık araç gitmemeye başladı. Araç boşta iken ya da viteste iken kendine kendine gaz kesmeye ya da gaz vermeye başladı. Araç aptallaştı diyeyim kısacası. Bilgisayara bağlandığında PCM ya da bobin arızası diye hata veriyordu. Bobin değiştik. Ama o zamanlar ara ara yaptığından sorunun düzelmediğini ve bobini boşuna değiştiğimi sonradan anladım. Sonunda servise götürdüm. Krank , Rolanti valfi, Buji, Bobin kontrolünden sonra sorunun beyinde olduğu söylendi. Orjinali için 3100 TL fiyat verdiler. Sorun gerçekten aracın beynindenmiş. Beyindeki ayarlayıcı denen kısım bozulmuş. Şoktan dolayı böyle olmuş dendi. Şok sebebi olarak bobin veya bujiler gösterildi. 350 TL Beyin Tamiri ( Serviste değil dışarıda tamir ettirdim. Servis tamir yapmıyor zaten ) 300 TL Bobin ( 2 adet ) . Öncekisi orjinal olmadığı için değiştirildi. 650 TL ye illet olduğum sorun nihayet çözüldü. Belki aynı sorunu yaşayanlar olabilir o yüzden bilgilendirme amaçlı yazayım dedim. 3 Ağustos 2010 tarihinde Kaan Ayd?n tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Ağustos 2010 Paylaş 3 Ağustos 2010 Geçmiş olsun, sadece sıkça rastladığımız, arızalaı parçada "bölüm" uydurma alışkanlığını anlamıyorum. Beyindeki "ayarlayıcı" denen kısmı, Ford mühendislerine de gösterseler bari. Sanırım; ağbi, beyinde diyot yanmış diyerek, tamiri için 350 TL istemeleri zor oluyor. 1 yıl önce çok nadir olarak gaz kesmeyle başlayan sorun 1 yıl boyunca sorun daha da fazla olacak şekilde artarak kendini belli etmeye artık araç gitmemeye başladı. Araç boşta iken ya da viteste iken kendine kendine gaz kesmeye ya da gaz vermeye başladı. Araç aptallaştı diyeyim kısacası. Bilgisayara bağlandığında PCM ya da bobin arızası diye hata veriyordu. Bobin değiştik. Ama o zamanlar ara ara yaptığından sorunun düzelmediğini ve bobini boşuna değiştiğimi sonradan anladım. Sonunda servise götürdüm. Krank , Rolanti valfi, Buji, Bobin kontrolünden sonra sorunun beyinde olduğu söylendi. Orjinali için 3100 TL fiyat verdiler. Sorun gerçekten aracın beynindenmiş. Beyindeki ayarlayıcı denen kısım bozulmuş. Şoktan dolayı böyle olmuş dendi. Şok sebebi olarak bobin veya bujiler gösterildi. 350 TL Beyin Tamiri ( Serviste değil dışarıda tamir ettirdim. Servis tamir yapmıyor zaten ) 300 TL Bobin ( 2 adet ) . Öncekisi orjinal olmadığı için değiştirildi. 650 TL ye illet olduğum sorun nihayet çözüldü. Belki aynı sorunu yaşayanlar olabilir o yüzden bilgilendirme amaçlı yazayım dedim. Yorum bağlantısı
Hüseyin Bıkmaz 16 Ekim 2018 Paylaş 16 Ekim 2018 aynı arıza belirtileri aracımda mevcut.fakat dün tamirci aracın ayarlarını sıfırladı düzeldi.nasıl oluyor şimdi. Emin misiniz beyin arızası olduğundan Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Ekim 2018 Paylaş 16 Ekim 2018 aynı sonuçlu her arıza aynı sebepten olmayabilir. tekleyerek gaz yiyen bir motorda subap da yanmış olabilir, 1 adet buji de bozuk olabilir mesela 2 Yorum bağlantısı
Hüseyin Bıkmaz 18 Ekim 2018 Paylaş 18 Ekim 2018 (düzenlendi) Ayarları sıfırladıktan 75 km sonra yine aynı arızayı tekrarladı. Hareket halindeyken birden gaz yemeyip araç durma noktasına geliyor ve stop ediyor.Bu arada motor arıza lambasıda yanmaya başladı. Biraz bekleyip tekrar çalıştırınca düzeliyor gibi.Akşam usta krank sensörünü çıkartıp temizledi ve düzeldi motor arıza lambası ışığı söndü. Umarım belirli km sonrası tekrar aynı arızayı yapmaz.:( 18 Ekim 2018 tarihinde Hüseyin Bıkmaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hüseyin Bıkmaz 30 Ekim 2018 Paylaş 30 Ekim 2018 Yanılmışım arıza beyindeymiş. Beyin Tamiri ve Ateşleme Bobini değiştirdim kurtuldum arızadan.Hepinize teşekkür ediyorum. Eğer burada ki yorumlar yapılmasaydı belki halen aracımda gereksiz parça değişimlerine devam edecektim. Yorum bağlantısı
Recommended Posts