İçeriğe Yönlendir

Focus I - Gaz Yemiyor Stop Ediyor


Kaan Aydın

Recommended Posts

Kaan Aydın

Merhaba,

5.viteste giderken gaza basmama rağmen aracın devri ve hız ibresi yavaşça aşağı inmeye başladı. Gaza daha da yüklenmeme rağmen düşüş devam etti. Bu durum başıma 4 ya da 5.defa geliyor. Genelde aracın stop etmesiyle aracı sağa çekip ne oluyor diye bakıyordum.

Dün de başıma aynı şey geldi bu sefer aracın stop etmesine fırsat vermeden vitesi 4 e düşürdüm ve devir göstergesi olması gereken yeri buldu ve araca gaz verince hızlanmaya başladı... Daha sonra da hızlanıp 5 e atarak yoluma devam ettim. Bu problemin sebebi ne olabilir hala çözebilmiş değilim ?

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

benim vw de de buna benzer bir sorun olmuştu. Aynen gaza basınca araç ilk başlarda gitmiyordu sanki hiç basmıyormuşum gibi yapıyordu sonra düzeliyordu 5-6 sn sonra. Zamanla araba tamamen devirden düştü tam gaz kalkış yapıyordum araba izmir marşı ile kalkıyordu ölü gibiydi. Çözüm olarak motorun basıncını sağlayan egzantrikten tahrik alan basınç pompasının fincanı kırılmıştı. 60 tl ye değişti eski haline geldi. Buna benzer bir sorundur inşallah sizinkide basitçene halledersiniz.

Yorum bağlantısı
Murat Dere

arabadan inip bir daha binseydin düzelirdi belki meslektaşım... bilgisayarcısın ya o bakımdan... ;)

ilgili arkadaşlar gelir şimdi, yemeklerini yesinler, yardımcı olurlar... :)

Yorum bağlantısı
Kaan Aydın
arabadan inip bir daha binseydin düzelirdi belki meslektaşım... bilgisayarcısın ya o bakımdan... wink.gif

ilgili arkadaşlar gelir şimdi, yemeklerini yesinler, yardımcı olurlar... smile.gif

Reset çektim düzelmedi hocam :D

C.c yaptirin %75 ihtimal ile duzelir.

Sebep nedir peki ?

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli

Dün sanayide ustalarla sohbet ederken peugeot 206 geldi ondaki sorunda sizin dediğiniz soruna benzer gibiydi ondaki sorun devir okuyucu sensörde çıktı. Oda eksantrik keçesinden araba yağ kaçırıyormuş ve o yağ sensöre geldiği için okuyamıyormuş ve araba stop edecek gibi gaz yemezken 2-3 saniye sonra normale dönüyormuş. Belki sizinki de böyle birşey olablir. 206 için sensör yanlış bilmiyorsam 60-70 civarı demişlerdi. Keçe için 25 tl işçilik içinde 30-40 civarı dediler.

Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Kaan Aydın

Ustalarım aynı sorun hala devam ediyor. Ama enteresan birşey tespit ettim. Araç giderken yine gaz yemiyor, vites düşürmekte fayda etmiyor. İbre düşüyor ve araç iyice yavaşlayınca stop ediyor. Bazen de hız düşüyor ama stop etmeden tekrar toparlayabiliyor.

Enteresanlık şurda araba gaz yememeye başlayınca atıyorum 90km ile giderken gaz yemiyor ve hız düşmeye başlıyor. Aracı durdurmadan 90 ile giderken kontağı kapatıp açıyorum ve araç toparlayıp gaz yemeye başlıyor ve yola devam ediyorum. Bu sorunu kontak kapatıp açmam hallediyor ama neden böyle birşey oluyor. Bunu 20-30 defa denedim hepsinde de kontak kapa/açdan sonra sorun halloldu.

Yani kontak kapa aç yapınca araç kendine geliyor. Bunun sebebi gaz/yakıt gelmediği için beyin hata veriyor ve araç yavaşlıyor ama kontak kapa/aç yapınca tekrar yakıt almaya başlıyor mudur? Yoksa basit bir hata mıdır?

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

90 km hız ile kontak kapatıp açmak bana biraz tehlikeli gibi geldi..Tekrarlamamanız sizin için daha iyi olur.Bana kalırsa ECU sorunu gibi..

Yorum bağlantısı
Kaan Aydın

Tehlikeli olduğunun ben de farkındayım ama sadece 1 kere deneyeyim bakayım araç ne gibi bir tepki verecek dedim. Düzeldiğini gördüm. Sadece önümdeki yol düz olunca düzeltmek adına bunu yapıyorum. Önce emniyet tabii ki..

Gaz yememe sorunu olsa stop etmeyecek muhtemelen... Gaz yememe sorunu da ECU dan mıdır yoksa filtreler ile ilgili bir durum olabilir mi ? LPG takalı 13bin km oldu. Gaz sistemine henüz bir bakım yapılmadı. Normal filtre değişeli 2Bin km bile oldu. Gaz filtresinden olabilir mi acaba ? Değilse ECU yu mu değişeceğiz..

Yorum bağlantısı
Kaan Aydın

Ne zaman yapacağı belli olmadığı için benzinle gitmiyorum. Ama LPG ile giderken bu durum ortaya çıktığında Benzine geçiş için düğmeye basıyorum hiç bi değişiklik olmuyor. Gaz yememe durumu yine devam ediyor.

Yorum bağlantısı
Sedat Can
(düzenlendi)

Benim aklıma ilk hava filtresi geldi, buji, buji kablosu ve bobine baktırın derim, bir de yakın zamanda aracı aşırı sıkıştırdınız mı?

tarihinde Sedat Can tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Kaan Aydın

Şöyle birşey var ben aracı alalı 14bin km oldu. İlk aldığımda LPG taktırdığım için zaten buji , buji kablosu ve bobin'i (motocraft) değiştim. Yani değişeli 14bin km oldu.

Şöyle söyleyim araç bu mesajı ilk yazdığımda bu durumu yapmaya başladı. Yani tarih 12.06.09. Bu tarihte böyle bir sıkıştırma yapmadım. Bu tarihten sonra ben askere gittim ve yeni geldim, bu esnada araç kapalı garajda yattı. 2 ayda bir araç çalıştırıldı ve 1-2 km gezdirildi. Şimdi tekrar aracımı alıp yol yapmaya başlayınca aynı durumun devam ettiğini gördüm. Ve bu kontak kapayıp açma olayını keşfettim.

Yorum bağlantısı
Sedat Can

Serviste bilgisayara bağlatın derim, o zaman herşey çıkar. Aracın uzun süre kullanılmamasından kaynaklı elektrik problemi olabilir. (Nem, oksit vs.)

Yorum bağlantısı
Kaan Aydın

Mesajım tam anlaşılmadı sanırım. Askere gitmeden bu durum baş göstermeye başlamıştı zaten döndüğümde de devam ettiğini ifade ettim... Ve o zaman da aracı herhangi bir sıkıştırma ya da zorlama gibi bir durum olmadı. Aracı hor kullamayı seven biri değilim zaten..

Yorum bağlantısı
Erdinç Sefer

kaan bey,aracınız lpg lı ve 1.6

montaj sırasında lpg enjetörlerınde 1.6 yerıne 2.0 mem ucları takılmıs olabılır ve bu da bogulmaya yol acabılır(benım basıma geldi)

hava akış metresinde sıkıntı olabılır yada baskı balatanızda sıkıntı olabılır.bitmeye yakın iken bu sekılde sıkıntı yapabılıyor.

Yorum bağlantısı
Kaan Aydın
1.6 yerıne 2.0 mem ucları takılmıs olabılır

1 yıl kullandım böyle bir sorun yoktu? Sonrasında olma ihtimali var mı ?

hava akış metresinde sıkıntı olabılır

Bu olabilir bunu da söyleyim ustaya...

balatanızda sıkıntı olabılır.bitmeye yakın iken bu sekılde sıkıntı yapabılıyor.

Kontak kapayıp açınca düzelme durumu olur mu ki acaba ?

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Gürbüz Yılmaz

:good1:

Burada söz edilen problem benim de başıma geldi ama benim aracım 2007 Ford Fiesta TDCI. İki kez tekrarladı. Uzun yolda 5. viteste 90 ile giderken araç aniden gaz yememeye başladı ve gazı sonuna kadar bastığım halde araç yavaşlamaya devam etti. Sonra 4. vitese takıp gazı yine sonuna kadar basınca yavaş yavaş toparladı ve kendine geldi. Tüm bunlar olurken araç çok hafif bir rampa çıkıyordu ama normalde böyle rampaları 5. viteste çok rahat 80 ile bile çıkıyor. Sorun ne olabilir?

Yorum bağlantısı
Rıdvan Kocabaş

2007 yılında marea vardı bende , onda da oluyordu . Kenara çekip aracı stop ediyor sonra çalıştırıp devam ediyordum düzeliyordu , aracı 2-3 kez bilgisayara bağlattım hep aynı hata vardı vuruntu sensörü vuruntu algılamıştı hatayı sildirip bir süre biniyordum ama sonra tekrar oluyordu en sonunda sensörü temizledik demişti servis sonra yapmamıştı . En iyisi aracı bilgisayara bağlatmanız bence :)

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Kaan Aydın
(düzenlendi)

1 yıl önce çok nadir olarak gaz kesmeyle başlayan sorun 1 yıl boyunca sorun daha da fazla olacak şekilde artarak kendini belli etmeye artık araç gitmemeye başladı. Araç boşta iken ya da viteste iken kendine kendine gaz kesmeye ya da gaz vermeye başladı. Araç aptallaştı diyeyim kısacası.

Bilgisayara bağlandığında PCM ya da bobin arızası diye hata veriyordu. Bobin değiştik. Ama o zamanlar ara ara yaptığından sorunun düzelmediğini ve bobini boşuna değiştiğimi sonradan anladım. Sonunda servise götürdüm. Krank , Rolanti valfi, Buji, Bobin kontrolünden sonra sorunun beyinde olduğu söylendi. Orjinali için 3100 TL fiyat verdiler.

Sorun gerçekten aracın beynindenmiş. Beyindeki ayarlayıcı denen kısım bozulmuş. Şoktan dolayı böyle olmuş dendi. Şok sebebi olarak bobin veya bujiler gösterildi.

350 TL Beyin Tamiri ( Serviste değil dışarıda tamir ettirdim. Servis tamir yapmıyor zaten )

300 TL Bobin ( 2 adet ) . Öncekisi orjinal olmadığı için değiştirildi.

650 TL ye illet olduğum sorun nihayet çözüldü. Belki aynı sorunu yaşayanlar olabilir o yüzden bilgilendirme amaçlı yazayım dedim.

tarihinde Kaan Ayd?n tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Geçmiş olsun, sadece sıkça rastladığımız, arızalaı parçada "bölüm" uydurma alışkanlığını anlamıyorum. Beyindeki "ayarlayıcı" denen kısmı, Ford mühendislerine de gösterseler bari. Sanırım; ağbi, beyinde diyot yanmış diyerek, tamiri için 350 TL istemeleri zor oluyor.

1 yıl önce çok nadir olarak gaz kesmeyle başlayan sorun 1 yıl boyunca sorun daha da fazla olacak şekilde artarak kendini belli etmeye artık araç gitmemeye başladı. Araç boşta iken ya da viteste iken kendine kendine gaz kesmeye ya da gaz vermeye başladı. Araç aptallaştı diyeyim kısacası.

Bilgisayara bağlandığında PCM ya da bobin arızası diye hata veriyordu. Bobin değiştik. Ama o zamanlar ara ara yaptığından sorunun düzelmediğini ve bobini boşuna değiştiğimi sonradan anladım. Sonunda servise götürdüm. Krank , Rolanti valfi, Buji, Bobin kontrolünden sonra sorunun beyinde olduğu söylendi. Orjinali için 3100 TL fiyat verdiler.

Sorun gerçekten aracın beynindenmiş. Beyindeki ayarlayıcı denen kısım bozulmuş. Şoktan dolayı böyle olmuş dendi. Şok sebebi olarak bobin veya bujiler gösterildi.

350 TL Beyin Tamiri ( Serviste değil dışarıda tamir ettirdim. Servis tamir yapmıyor zaten )

300 TL Bobin ( 2 adet ) . Öncekisi orjinal olmadığı için değiştirildi.

650 TL ye illet olduğum sorun nihayet çözüldü. Belki aynı sorunu yaşayanlar olabilir o yüzden bilgilendirme amaçlı yazayım dedim.

Yorum bağlantısı
  • 8 yıl sonra...
Hüseyin Bıkmaz

aynı arıza belirtileri aracımda mevcut.fakat dün tamirci aracın ayarlarını sıfırladı düzeldi.nasıl oluyor şimdi. Emin misiniz beyin arızası olduğundan

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

aynı sonuçlu her arıza aynı sebepten olmayabilir. tekleyerek gaz yiyen bir motorda subap da yanmış olabilir, 1 adet buji de bozuk olabilir mesela

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hüseyin Bıkmaz
(düzenlendi)

Ayarları sıfırladıktan 75 km sonra yine aynı arızayı tekrarladı. Hareket halindeyken birden gaz yemeyip araç durma noktasına geliyor ve stop ediyor.Bu arada motor arıza lambasıda yanmaya başladı. Biraz bekleyip tekrar çalıştırınca düzeliyor gibi.Akşam usta krank sensörünü çıkartıp temizledi ve düzeldi motor arıza lambası ışığı söndü. Umarım belirli km sonrası tekrar aynı arızayı yapmaz.:(

tarihinde Hüseyin Bıkmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Hüseyin Bıkmaz

Yanılmışım arıza beyindeymiş. Beyin Tamiri ve Ateşleme Bobini değiştirdim kurtuldum arızadan.Hepinize teşekkür ediyorum. Eğer burada ki yorumlar yapılmasaydı belki halen aracımda gereksiz parça değişimlerine devam edecektim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...