İçeriğe Yönlendir

Akü (Markalar, Sorunlar, Çözümler)


Can Karacaer

Recommended Posts

Can Karacaer

Dün sabah Maslak'a gittikten sonra arabayı babama verdim babam da Levent'e gidip işyerinin önüne parketti. Sağ kapıdan indiği için farları açık unutmuş (sadece parklar açık kalıyor doğal olarak)

Akşam döndüğünde arabayı çalıştıramamış. Elektrikçi çağırıp aracı şarj etmişler...

5 wattlık park ampülleriyle 8-9 saatte akü biter mi? Biteceği yaklaşmış da bahane mi olmuş...

Sabah akünün ışığı kırmızıydı ama araba zorlanmadan çalıştı... Akşam dönüşte de çalıştırmadan önce kırmızıydı ama eve geldiğimizde yeşile dönmüştü. Eğer sabah hala yeşilse kurtulmuş mu demektir? Kırmızıya dnerse herşey bitti mi? yeni akü farz mıdır? Farzsa ne almalıdır?

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Bence bahane olmuş. 8-9 saatini bilmem ama 2 gece bizim aracın iç ışığı yanık kalmıştı banamısın demeden çalışmıştı.

Şimdilik sorun olmasa da kışa girerken isimli cisimli bakımsız bir akü almanı tavsiye ederim abi. Şu anda benim takada feza marka(isimsiz felan ama) büyükçe bi akü var.(fordun üst kapağı ufak kaldığı için büyük diyorum) 1 kış geçirdik gayet güzel.

Yorum bağlantısı
Erdem Delibaş

Ben 6 saat açık unutmuştum Ankara' da gelip marş bastığımda canavar gibi çalışmıştı.. :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak

Eğer bu gune kadar değişmediyse zaten hiç bekleme değiştir. Focuslarda akıllı şarj zımbırtısımı ne varmış. Aku yetersiz kaldığında motordan takviye alıyomuş diye birşeyler söylenmişti bana serviste.

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Bildik bir aküden ve münkünse Mutlu'dan şaşma derim. Eski arabamda Şimşek mi neydi bir akü almıştım, suyu taşmış bütün kaporta içini boyatmak zorunda kaldım. Kabloları bile eritmiş nalet. Sonra Mutlu aldım, haftada 15te bir çalışan araba olmasına rağmen 5 sene gitmişti ve sattığımda üzerindeydi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Özdoğan

Havalar serinleyene kadar sabret olmazsa elektrikciye ölçtür olmadı markalı bir akü almanda fayda var.

Mehmet motordan(şarj dinamosundan) takviye almayan akü varmıki

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak
(düzenlendi)

Mehmet motordan(şarj dinamosundan) takviye almayan akü varmıki

Yok tabiki ama Akünün voltajı düştüğünde motorla takviye falan yapılan bir sistemmiş bu. Valla tam ayrıntılı bilmiyorum. Benim focusun devamlı ampulleri patlıyordu. Akümde sorun varmış. Bendede hala yeşil yanıyordu ama servis akünün ömrü dolmuş dedi. Ampullerde, akünün üretemediği voltajı motor fazlasıylamı üretiyormuymuş neymiş oyüzden patlıyormuş. Bilmiyorum belkide beni keklediler :) tarihinde Mehmet Taner Kadak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir

Can,hemen değiştirme.

İlk olarak bana bi uğra,yoğunluklarına bi bakalım,asit seviyesine bi bakalım.

Redresör şarjı ile toparlama şansımız var :)

Ha bütün bunlara rağmen toparlamadı,tamam o zaman değiştirmek lazım.

Ama plakarda ciddi sertleşme yada dökülme yoksa,halledilebilir B)

Yorum bağlantısı
Can Karacaer

İlk olarak bana bi uğra,yoğunluklarına bi bakalım,asit seviyesine bi bakalım.

Redresör şarjı ile toparlama şansımız var

Müsait bir aralıkta gelip çayını içerim...

Bugün bütün gün akü yeşil gösterdi, çalışmasında problem yok...

Yorum bağlantısı
Burak Balıkçı

Can eğer aküyü değiştirmeyi düşünüyorsan, Tudor falan al.

Ben değiştirdim geçen hafta. 6 senelik aküydü. Bizim focuslarda 43 Amperlik takılı, 60 Amperlik taktırdım. Bir zararıda yok. Arada fiyat farkı da yok gibi birşey.

Akü fiyatları 70 ile 150 YTL arasında değişiyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak

bu arada akü bitmez; akünün ömrü biter Arkadaşlar.

Aküde biter.
Yorum bağlantısı
Guest Mehmet Koca
(düzenlendi)

Mehmet ; akünün ömrü bittiği için marşa bastığında dinamoyu çevirecek gücü kalmaz yoksa 5-6 saat açık kalan ışıkla akü falan bitmez kendini sürekli biliyorsun motor aktifken şarj eder.Senin söylemek istediğin akünün günlerce bekleyen araçla veya günlerce açık kalan herhangi bir enerji kaynağı tüketen objeyle enerjinin tükenmesinden kaynaklı bir bitiş olayından bahsediyorsun.

tarihinde Mehmet Koca tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Eğer akünüz 4 yaşın üzerinde ise kışa girmeden değiştirmeniz iyi olur,şimdilik idare edebilir ama birgün marş basmazsa uğraşmak zorunda kalırsınız.

Araç çalışırken eğer araçta ek olarak aşırı elektrik çeken aksesuar yok ise(amfi,elekrikli buzdolabı v.b.)şarj dinamosunun ürettiği enerji kullanılır akü ise bu arada şarj olur ve şarj işlemi bitince konjektör akünün fazla şarj olmasını engeller.

Yorum bağlantısı
Can Karacaer

Muhtelemelen teybin de kilitlenmiştir....

yok yahu kilitlenmedi, allah allah ?
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

bana eniştem eger kışın akun yeni bişmiş ve marş almıyorsa

1 kac kereye mahsus akunun üstüne bir bez koyup sıçak su dökmemi soylemişti.

1 kaç kere marş basıyomuş

ama ne kadar dogru ne kadar yanlış bilemem :)

Mantıklı vede işe yarar.. Aklımızda bulunsun..
Yorum bağlantısı
Osman Ünal

Ben de aküle ilgili şunu paylaşmak istiyorum; Marşa ilk basarken km saati, devir saati, yakıt seviye saati kadranlarının maximuma kadar çıkıp sonra tekrar eski haline dönmesi durumu.

Servisin yorumu akünün değişme zamanı geliyor.

Ne kadar doğru bilmiyorum ?

Kesinlikle doğru.

Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir

Ben de aküle ilgili şunu paylaşmak istiyorum; Marşa ilk basarken km saati, devir saati, yakıt seviye saati kadranlarının maximuma kadar çıkıp sonra tekrar eski haline dönmesi durumu.

Servisin yorumu akünün değişme zamanı geliyor.

Ne kadar doğru bilmiyorum ?

Yok öyle birşey :unsure:

Belirti olabilirmi? Evet belki.

Ne yani şeye döndü :) ,kedi,köpek,kuş,balık.... ların deprem öncesi haber vermeleri falan...

Bunun en sağlıklı yöntemi,araçla birlikte akünün doğru şekilde ölçülmesi.

Şuna sinir oluyorum,özellikle aküde " abi ömrü dolmuş,değiştirmek gerek"

Ya abicim,bi ölçtünmü,bomelere baktınmı,marşa basıp kontrol ettinmi?Yok hayır!!

Eeee nerden biliyosun peki :angry:

Belkide,küçük bir şarj takviyesiyle toparlıyacak akü.

Ama yok, hemen" bitmiş,değiştir" en kolay yol B)

Sevgili dostum,sana tavsiyem;

İyi bir akücüye,yada elektikçiye baktır.

Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

benım aracımın orjınal akusu 6 sene gıtmıstı focus ta ıbrelerın en uste cıkıp normale donmesı ılk calıstırmada benım focus ta da oluyordu

Yorum bağlantısı
Aykut Gürkan

biraz geç oldu ama :seytan:

hatırladım ve baktım sonunda. mutlu ymuş makası...

Evet 1 hafta kadar. Depo ya çok uzakta ya da derinde anlaşılan. B)
Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

Ben de aküle ilgili şunu paylaşmak istiyorum; Marşa ilk basarken km saati, devir saati, yakıt seviye saati kadranlarının maximuma kadar çıkıp sonra tekrar eski haline dönmesi durumu.

Servisin yorumu akünün değişme zamanı geliyor.

Ne kadar doğru bilmiyorum ?

evet dogru marş esnasında akü voltajı 9 volt civarlarına düşüyorsa göstergeler akü kutup başını sökmüş ve takmış gibi yada gösterge saatinin soketlerini sökmüş ve takmış gibi gösterge ibreleri sona vuruyor ve sonra normale dönüyor. bu olay aküden kaynaklanıyor. B)

Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Uğur Yılmaz
(düzenlendi)

97 model Fiesta Flair 1,25 Zetec-S model aracımda akü bittiği için aküyü çıkardım ve şarj ettim. Aküyü tekrar taktıktan sonra araba 3000 devirden sonra gaza tam basıldığında çekiş düşüyor, gazı hafif bıraktığımda eskisi gibi ivmeleniyor fakat tam gaz yapıldığında daha düşük ivmelenmeyle hızlanıyor, deviri sonuna kadar çevirebiliyor. Bu motorların akü çıkarılıp takılmasında yaklaşık 8-10km kullanıldıktan sonra eski haline geldiğini duymuştum. Sizce problem ne olabilir? Bu arada benzin almadım aynı depoyu kullanıyorum, tek değişiklik aküyü çıkarıp taktım.

tarihinde U?ur Y?lmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Uğur Yılmaz

Demek istediğim aracımda şu an çekiş problemi var ve bu problem aküyü çıkarıp taktıkan sonra başladı.

Yorum bağlantısı
Cansel Kansu

ecu maplerini değiştirecek, vuruntuya göre, ve optimizasyon yapacak. düzelir merak etme. aküden sonraki 100 kmden sonra yüklenebildiğin kadar yüklen motora, kendine gelir bir süre sonra.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...