İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Akü Tavsiyesi


Levent Erdoğan

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu

Doğru diyemem.Bu araçlarda her modelde şu olur dememde mümkün değil.Bu şekilde aratınca çok farklı değerler veriliyor.O nedenle araç kaputunu açıp Dinamo kenarındaki degeri görüp akü seçimini ona göre yapmanın doğru olacağını düşünüyorum ve tavsiye ediyorum.Ses sistemi kurulacak ise biraz daha masraf edip dinamo büyütülmeli.Konjektör mevcut ise bunuda uygun olanı ile değişmeli diye tavsiye ederim.

 

Linkteki de Ebay sitesinden Fiesta için bir sürü versiyon yazılmış.Benim incelediğim Fiesta 2001 modeldi.

 

http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Fiesta-V-1-4-TDCi-Alternator-2001-/360545602727?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item53f2314ca7

 

http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Fiesta-V-1-4-Alternator-2001-to-2002-/370720150617?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5650a49459

 

Çıkma versiyonlarda 75 olanda var 90,150 olanda.

Üstünde yazar diyorsun yani, yada değer yazmıyorsa model numarasına bakayım en güzeli.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

172 taksan bile birşey olmaz.

 

Şarj dinamoları 120-150 amper felandır. Bu zaten amperdir. aküler ise Amper-saat. Kabaca 60 amperlik bir akünün amperi 600 amperdir. bu verebilme gücüdür. Bu aküyü istersen 1 amperde şarj et.

 

Akü şarjını zaten konjektör kontrol ettiği için korkacak birşey yok. isterse 1000 amper olsun.

 

Jel akü ile kurşun asit arasında bir nüans farkı var ona dikkat etmek lazım.

71 amper-saat ama 650 amper verebiliyor. 71 amper-saat demek enerji hacmi demektir. gücü değil. 130 RC ise 25 amperlik elektriği 130 dakika verebilir demektir.

Hocam bu 25 amperi nasıl hesapladınız?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

25 amper standart değermiş otomotivde. tipik yük değeri olarak alınmış.  RC değeri diye arat.

 

Oktay Kardeşim,

 

Nuh diyorsun peygamber demiyorsun. Getirmiş olduğun açıklama yetersiz. Akünün iç direnci düşüktür. Konjektör akıllı olmasa yakar götürür her yeri alternatör.

 

Sen beni dinle, bana güven.  Araçlara auxiliary akü bile takılıyor.  Burda alternatörün amper değerinin sürekli olarak yüksek olmaması lazım evet bu doğrudur. Peki sana soruyorum. Aküyü kaç amperde şarj ediyor konjektör? Bu değer akünün kapasitesine göre karambole oynamaz. Adam basit bir akım regülatörü yapmış koymuş oraya. Hiç yapmadın mı?

 

 

Bizim hayatımız bunlarla geçti. Bişey olmaz.


Bu resimden kontrol et. İstersen 1000 Ah akü koy. İstersen Keban barajını koy.

 

97crownviccharge.jpg

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

20 litre kovanin 5 litresini kullanıyorum. Sonra dedimki 30 litre kovam olsun. Onunda 5 litresini kullanıyorum. Kovaları doldurduğum suyun debisi ile basıncı sabit. Ve normal şartlarda hep 5 litre tüketiyorum. Sonuç?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

boşuna kova taşıyorsun.. :)

 

1- kova gereksiz ağır büyük

2- kovayı milyoncudan mı aldın? büyük kova büyük para.

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı

Aküyü kaç amperde şarj ediyor konjektör? Bu değer akünün kapasitesine göre karambole oynamaz. Adam basit bir akım regülatörü yapmış koymuş oraya.

 

Tamam işte tam anlatmadığım ortada ben işin bu kısmından bahsediyorum.Akü amperi yükseldikçe şarj için gerekli olan akımı ve süreside uzar.70 amper dinamo 60 amper aküye 6 amper verip 10 saatta doldursa konjoktörüde buna göre akımı verir.akü 72 amper olunca hali ile dolum süresi ve akımıda artacak.Bu aradaki fark zman içinde aküdeki sıkıntıların temelini oluşturacak.Akü ömrü azalacak.Bunada hali ile ses sistmei vesaire eklenince akünün deşarz süresi kısalıyor ama şarj süresi uzuyor.Bunu bilmeyen kullanıcı bir müddet sonra aküm bitti diyor sistemi akü taşımıyor deyip üzerine birde yedek akü bağlıyor yada kapasitör kimisi hepsini birden bu defa şarj dinamosu ve konjoktör fazla şekilde baskıya maruz kalıyor.Ben böyle düşünüyorum.

 

Öğretmenimsin tabiki güveniyorum.Bundan şüphen olmasın.şarj süresi açısından ben hep dillendirmeye çalıştım sorunu ama İllaki diyorsan bu şekilde akü zamanla bozulmaz 70amper dinamo 72 amper aküyü yıllarca besler ve zaten diyorsun.Ben dahada bir şey diyemiyorum. 

 

Ne güzel bilği paylaşımı oldu.Eline yüreğine sağlık.En azından kullanıcılar bunları okur ise belki akü konusunda daha dikkatli olabilirler.

 

Burak bey akünüz o beklem evresinden dolayı sıkıntılı durma düşmüş ve akünüzde akım  kaybı var.Öncelikle cihazı iyi olan bir 12 saat akücüde şarj yaptırın.hata var ise çok sürmeden aynı hata oluşur.İmkanınız var ise yeni akü net çözüm olur.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

benim evde 7 amper-saat ups aküsü yerine kablo ile 60 amper saat mutlu akü bağlı iki tane. (24 volt).

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

60 amper akü diyelim 3.5 amper ile 8 saatte doluyor 72 amper akü4 amper ile 8 saat te doluyor şarj için istediği akım oranları aynı mı oluyor?Arada çok fark olmayabilir ama sabitlenmiş konjoktör akımı olduğuna göre varsayarsak 72amper istediği bu az farkdaki degerde akımı alamayınca şarj süreside artacak şeklinde düşünüyorum.Yanlışmıyım? 

 

Araçta sürekli akım çeken parçalar var ve akşamları kullanılan araçlarda bu daha fazla donanımın çalışması demektir.Ben bu şekilde olduğu sürece bu sıkıntı oluşur diyerek düşünüyorum.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Egerki kullanılmaz ise durduğu yerde aynı degerler ile kullanılıyor ise Servet ustamın mizahi yada matemetik içerikli ama net izahı aynen geçerli olur tabiki.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

benim evde 7 amper-saat ups aküsü yerine kablo ile 60 amper saat mutlu akü bağlı iki tane. (24 volt).

Boşaldığında kaç günde şarj ediyorsunuz :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

bilmiyorum. genellikle birkaç ayda bir elektrik uzun kesiliyor.


60 amper akü diyelim 3.5 amper ile 8 saatte doluyor 72 amper akü4 amper ile 8 saat te doluyor şarj için istediği akım oranları aynı mı oluyor?Arada çok fark olmayabilir ama sabitlenmiş konjoktör akımı olduğuna göre varsayarsak 72amper istediği bu az farkdaki degerde akımı alamayınca şarj süreside artacak şeklinde düşünüyorum.Yanlışmıyım? 

 

Araçta sürekli akım çeken parçalar var ve akşamları kullanılan araçlarda bu daha fazla donanımın çalışması demektir.Ben bu şekilde olduğu sürece bu sıkıntı oluşur diyerek düşünüyorum.

 

yanlışsın.  aküden çekmiş olduğun enerji aynı zaten onu geri koyacaksın.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

 

 

yanlışsın.  aküden çekmiş olduğun enerji aynı zaten onu geri koyacaksın.

 

 

Bende bundan bahsediyorum öğretmenim Bu durumu ben bu belirli degerlerdeki parçaların birbirine olan sorunsuz destegine sorun oluşturacak şekilde bir parça ile değişimi,ilavesini ben ciddi sorun olarak görüyorum ve hepte sorun olarak yorumlarda okudum o nedenle bu geri yükleme şekli nasıl olabilir diye aklıma üstte yazdığım sonuçtan başka bir şey gelmiyor. 

 

Yanlış olabilir ama başka mantığınıda kuramıyorum.Yada bu sıkıntının anlatımını yapamıyorum.

 

Öğretmenim başını ağrıttım hakkını helal et.Sabrın ve değerli anlatımların için sağol. :good1:

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

60 amper akü ile marş bastın araç çalıştı.

 

72 amper akü ile marş bastın araç çalıştı.

 

 

hangisi daha çok doldurulmalı şimdi? niye?

 

 

(farklı olsa da sorun yok ama öne sürdüğünüz sav da tutmadı)

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Bu iki degerdeki akülerin doldurulma için gerekli olan amper degeri aynı olmadığı için oluşan küçük detay ilerki zamanda sıkıntıya sebebiyet veriyor düşüncesindeyim.

 

Öğretmenim siz sabit degerledeki kuramları ön planda tutuyorsunuz ve yazdıklarınız doğru buna hiç karşı gelmedim gelemem.

 

Ben ise sabit degerlerin dışına çıkılarak kullanılcak parçaların istediği oranlardan sonraki bu her iki akünün nasıl deşarj olduğunu ve nasıl şarj olabileceğini yazıyorum.degerin dışına çıkılmış şekilde hangi akü daha çabuk deşarj olur ve hangisi daha çabuk şarj olur?

 

60 amper aküye sabit ve belirlenmiş bir akımı sunan konjoktöre bu sabit akımın üzerinde olan bir değerde akım ile doldurulması gereken bir akü bağlanırsa her iki aküden eşit çekilen akımı siz eşit şekilde doldurabiliyormusunuz?Konjoktor deyiminize göre her akuye adapte olmadığına göre ben bu farkı nasıl ve ne ile kapatabilirim.

 

Eşit çekilen enerjinin yerine eşit olmayan olamayan doldurma işlemi ile aynı sonuca nasıl varabiliriz. Ben bunların cevabını arıyorum.

 

Cep telefonunun pili orijinal 700ma ve artık düzgün değil ve yerine 700ma degilde daha uzun gitsin diye 1000ma pil aldınız.Orijinal 700ma pili doldurması için tasarlanmış adaptör ile 1000ma pili nasıl tam süreli ve doyumda şarj edebileceksiniz?700ma pil 2 satte doluyordu bu 4 saatte dolacak değilmi?

 

Yanlışmıyım.Anlatmaya çalıştığımda bu.Yoksa telefon her şekilde 700ma pilden ve 1000ma pilden aynı enerjiyi kullancaka çünki değişen bir şeyi yok.Siz buna haricen portuna diyelimki oyun klavyesi bağladınız ee çekilen enerji aynımı olacakve şarj deşarj aynımı olacak.Sonra bu enerjiyi veren 700ma mı daha uzun karşılaycak yosa 1000ma olanmı ve 700ma lık şarj adaptörü 1000ma lık pili aynı süredemi dolduracak?

 

 

Şarj ünitesi değişmesin konjoktör değişsin denilebilir mesela ki amperi yükseltilen akü zamanında şarj olsun.Önemli olan bu değil mi?Bir şey olmaz demek ile ortalama 5 sene diyelim gidecek bir akünün 2 yılda kendine son vermesi gibi sorunlar için ben böyle düşünüyorum ve sav falan da ortaya atmıyorum ,sav lık bir şey olarakta öne süremem çünki forumumuzda ve bir sürü forumlarda yazılan soruna cevap aranıyor hepsi bu.

 

83,84 yıllarında tatil döenmlerinde otobüsler için akü imalatı yapan firmada harbiden zorlu bir çıraklık dönemim oldu.O plakalardan az dizmedim,asitin tadını hala unutmam,2 yıl otobüs elektirikcisinde çıraklığım oldu akü şarj işlemleriyle,ölçümüyle epey deneyimlerim oldu,yıllar sonrasında 95 ve sonrası 4 yıl ve net 2 yılını  Motorola,Yaesu,Aselsan, gibi markaların telsizlerinin servisinde bu cihazların pilleri üzerinde bu doldur boşalt işlemlerini tamiratları çözümleri için bizzat uğraştım.8 yıl boyuncada Notebook pilleri üzerinde bir sürü servis ile danışıklı şekilde onarım yazılım üzerinde deneyimlerim oldu.Arızalar ve onarımları ile alaklaı küçümsenemeyecek oranda Rabbimin izni ile tecrübeli olduğuma inanıyorum ve sorunlarda sabit ve bilinen mantıkların dışında yöntemler ile uğraşıp sorunun köküne inmeyi severim ve öğrenene kadar uğraşırım yanlışım var ise kabullenirim dogrusu içinde araştırıp okur ve tecrübe edinmeye çalışırım.

 

Bunlar için ben sizinde ;(elinize yüreğinize sağlık) zaman ayırıp sıkılmadan dogru şekilde yazdığınız ve mantığı olan bu denklemler için inanın hiç uğraşmadım zaten bilinen ve olması gerekenler.Arıza ile uğraşıyorsanız bunları biilmeden yola devam edemezsiniz.

 

Uğraştığım nokta ve bana verilen bu şekildeki görevlerde kullancıların yol açtığı temel sabit sorunlardan ziyade haricen oluşan sorunların çözümü odaklı oldu.Çok şükür çogu için çözüm bulunup telafileri yapıldı.Yapılamayanlarda oldu tabiki.Özellikle o yıllarda Notebook pillerindeki yazılımda kimse başarılı olamadı.Sırf bu nedenle Bir pil ithalatcısı mahkemeye verildi. :D

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Burak Candan

Burda tam bir akü zirvesi yaşanmış yahu:) Tüm paylaşımlara teşekkürler..

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Benim tamircide çalışmadığımı nerden biliyorsun :)

 

 

Senin diyelim ayda 2000 lira harcaman var. Evde de bir para kasan yahut ayakkabu kutun var.

 

Bu kutuda  15 bin lira mı depolasan harcaman değişir yoksa 25 bin mi? Hep 2 bin lira harcıyorsan geri ay başında koyacağın para 2 bin olur. 

 

Bazen hastalık ölüm olur işte o zaman yahut işten atılınca 25 farkeder. Ama yeniden doldurması uzun sürer... Evet... sürsün...

 

 

Kutu büyük diye daha çok çalışacağım diye kendini niye kasasın?

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

benim evde 7 amper-saat ups aküsü yerine kablo ile 60 amper saat mutlu akü bağlı iki tane. (24 volt).

Full energy'mi starter mi ?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Benim tamircide çalışmadığımı nerden biliyorsun :)

 

 

Senin diyelim ayda 2000 lira harcaman var. Evde de bir para kasan yahut ayakkabu kutun var.

 

Bu kutuda  15 bin lira mı depolasan harcaman değişir yoksa 25 bin mi? Hep 2 bin lira harcıyorsan geri ay başında koyacağın para 2 bin olur. 

 

Bazen hastalık ölüm olur işte o zaman yahut işten atılınca 25 farkeder. Ama yeniden doldurması uzun sürer... Evet... sürsün...

 

 

Kutu büyük diye daha çok çalışacağım diye kendini niye kasasın?

:D  ve  :good1:

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Benim tamircide çalışmadığımı nerden biliyorsun :)

 

 

Senin diyelim ayda 2000 lira harcaman var. Evde de bir para kasan yahut ayakkabu kutun var.

 

Bu kutuda  15 bin lira mı depolasan harcaman değişir yoksa 25 bin mi? Hep 2 bin lira harcıyorsan geri ay başında koyacağın para 2 bin olur. 

 

Bazen hastalık ölüm olur işte o zaman yahut işten atılınca 25 farkeder. Ama yeniden doldurması uzun sürer... Evet... sürsün...

 

 

Kutu büyük diye daha çok çalışacağım diye kendini niye kasasın?

 

İşte bende diyorum ki, zaten ihtiyacın 2.000 lira neden böyle büyük bir kasaya ihtiyacın var.. Yaptır bakımlarını 72 amper aküye fazladan vereceğin 20-30 lira git güzel bir yemek ye.. :D  Yani 45 amper yerine fabrika masraftan kısmış kesinlikle 72 amper takman gerek denir mi ? Bence denmez, neye ihtiyacın varsa onu takarsın, tren yolunda kalınca 42 amperde iki metre götürür arabayı her halükarda.. ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

malesef starter.

Ara sıra mutlunun fabrikadan taksiyoner aküler alıyorum. O vakit kafalarına vurayım kaç tl den verecekler.
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

UPS'e hem de iki 120 Ah akü takmamın hikayesi şu. Komik olduğu için paylaşayım:

 

Benim evde doğalgaz yoktu. MAzotlu kalorifer vardı. bu nedenle mazotla mali olarak ısınamadığımız için tüm odalara klima takarak son 14 senedir ısınmaya çalıştık. Isındık. (mitsubishi beko arçelik westingös hepsini kullandık zaman içinde). Ancak klima ile ısınmanın problemi vardı. Biz darıca/bayramoğlu köyünde olduğumuzdan en ufak yağmurda fırtınada elektrik gidiyordu. Elektrik gidince klima çalışmıyordu.

 

Ben proaktifim ya. 2200W jeneratör aldım (şu atlas marka yazan sarılardan). Orijinal üreticisi "sumec" çin firması. O ara apartmandaki saatler pano da değiştiydi benim sayaç eski kaloriferim üflemeli tip (hava kanalı) olduğundan 3 fazlı motor felan var diye 3 fazlıydı. A/B şalter bağlantısını kendi daireme koydurup jeneratör bağlantısı yaptım. hatta 3 fazı monofaze'ye dönüştürerek bağladım çünkü artık zaten kanal makinesi kullanılmıyordu yıllardır. sökmüştüm. Ama mazot kazanım vardı sıcaklık eksi 10 lara inerse klima çalışmaz diye hazırda tutardım.

 

Büyük hevesle elektrik kesilmesini bekledim.

 

İlk başlarda epeyce hava atar olduk. çünkü şakır şakır elektriğimiz çalışıyordu. Bir çalışma odasının klimasını da (900W) çalıştırabiliyordu. Sıkıntı şuydu elektrik keslince ne zaman geleceğini bilemiyorsun. Aşağı inip panodan şalteri çevirip jeneratörü açığa sürükleyip ipini çekmek gerekiyordu. Bu nedenle şimdi gelir şimdi gelir diye zaten 5 dakika bekliyorduk. 6. dakikada jeneratörü çalıştırmaya kalkıp 7. dakikada elektrik gelince yeniden inip jeneratörü kapatıp şalteri şebekeye çevirmek gerekiyordu. Evet marşlı şalter alsaydım ve kontaktör ile elektrik sistemine bağlasaydım otomatik start sistemi yapabilirdim. Ama o jeneratörler 5-6 bin liraydı felan. Benim jeneratör 350 liralık jeneratördü.

 

İkinci yıl yine devam ediyorduk. Bir akşam yine elektrik kesildi. hevesle indim. ipi çektim. o ne. ip koptu. :)

O karanlıkta tabi tamir takımı kimbilir nerde. olsa bile ip yedeği yok. kaldık.

Sonra tamir ettim ipi değiştirdim.

 

İki üç sefer sonra (ip uyduruk ya) yine gece karanlığında ip koptu.

 

Dedim ki bu iş olmayacak.

 

O zaman B planını uygulamaya geçtim. Mazotlu kaloriferi  (baymak) evdeki bilgisayar UPS im le çalıştırmayı denedim. çalıştı. 

elektrik kesildiğinde onu devreye almayı bir kaç elektrik kesintisinde yaptım. yarım saat felan çalışıyordu.

 

Daha sonra 20Ah iki adet jel akü aldım. (şimd o jel akülerin biri yazlıkta aynı görevde diğeri teknede güneş panelinde).

 

jel akü ile 3-4 saat çok rahat mazotlu kaloriferimi ve internetimi ve bir ampülü (tasarruflu) çalışır tutabildim. (aynı UPS).

 

Daha sonra elektrik daha çok kesilmeye başladı ve aydınlatma hatlarını biraz daha genişlettim. yurtdışına çıkacaktım sanırım eşim çocuk bebek sıkıntı çekmesin diye acele ile iki tane mutlu 60 lık aldım koydum. 3-4 saat yetmiyordu jel aküler çünkü.

 

Daha sonra doğalgazımız geldi. Bu sefer doğalgaza sistemi bağladım. Bir gün tam kesintide internet ışık ve kombi kullandık ama daha uzun elektrik kesintisi olmadı. Bu nedenle aküler dolu olarak duruyorlar.

 

Yazlık inşaatında eve çift devre hat çektim. her odada UPS den gelen bir aplik koydum. salona bir piriz. Bunlar 20 Ah jel aküden gelen ups hattı. kırmızı etiketledim renkli aksesuarları ile düğmeleri. ışık olarak da 1W tasarruflu taktım.

 

Yazlıkta elektrikle kesilince komşular şaşırmaya başladı. nasıl oluyor diye.  Yeni ev yapanlara tavsiye ederim.

 

Şu an jeneratörlü bir siteye taşınmama rağmen fırınımızın saati resetlenip duruyor :)< :)>

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

İşte bende diyorum ki, zaten ihtiyacın 2.000 lira neden böyle büyük bir kasaya ihtiyacın var.. Yaptır bakımlarını 72 amper aküye fazladan vereceğin 20-30 lira git güzel bir yemek ye.. : :D Yani 45 amper yerine fabrika masraftan kısmış kesinlikle 72 amper takman gerek denir mi ? Bence denmez, neye ihtiyacın varsa onu takarsın, tren yolunda kalınca 42 amperde iki metre götürür arabayı her halükarda.. ;)

 

yerine oturan en büyük akü en doğrusu. evet gerek yok olabilir. Ama 6 sene sonra 72 amper ne durumda olur 45 ne durumda olur?

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...