İçeriğe Yönlendir

Focus Mk1 - Direksiyon ile İlgili Sıkıntılar...


Aykut Gürkan

Recommended Posts

Aykut Gürkan

Yanlış hatırlamıyorsam önceki forumda bir arkadaş da aynı problemden bahsetmişti. Fotoğrafı incelerseniz direksiyon kaplamasında aşınan bölgeyi göreceksiniz. :rolleyes:

Direksiyonu eşim de ben de o bölgelerden tutmuyoruz. Belki nadiren elimiz değiyordur. Nasıl olur bu aşınma, fikri olan var mı? Önerisi olan var mı?

Yıllarca escort kullandık, böyle bir prb yaşamadık. Keza önceki Tofaş ve Renolarda da yaşamadık. Nedir bu? İnsan uyuz oluyor. Aynı durum simetrik olarak direksiyonun sağ tarafında da var.

:D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Birebir aynı durum azcık fazlasıyla bende de var, tabi benim ki 96 model olunca pek anormal karsılamıyorum da, ekonomik ve şık bi çözüm benimde işime yarar diyebilirim..?

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Merhaba.

Direksiyon kaplamasının aşınması benim direksiyonumun sol kısmında da meydana geldi. Ama ben yoğun olarak direksiyonu buradan tuttuğumu söylemeliyim. Serviste dile getirdiğimde 75 YTL karşılığı simitin yeni kaplanmış bir simit ile değiştirildiğini söylediler. Yöntem şöyle: Talep üzerine sipariş veriyorlarmış, geldiğinde sizinkisini söküp, hava yastığı falan aynı kalmak üzere, yeni simit ile değişiyormuş. Sizden çıkan da merkeze kaplamaya gidiyor ve o da gene başkasına takılıyor. Böyle bir devir dahim olayı var yani. Ben değiştirdim mi? Hayır, aynen kullanmaya devam. Sanki yeni takılan daha az dayanır gibi geliyor.

Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir

Bu uygulama kaplaması soyulan deri direksiyonlar için oluyor sanırım, plastik direksiyonlar için bir uygulama yok. Belki döşemecide deri kaplatılabilir, 80 YTL sanırım.

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Evet doğru ben deri kaplı direksiyon zannetmiştim, yanılmışım. Pek temas edilen bir yer olmayan o kısım nasıl zarar görmüş gerçekten anlamadım. Servisle görüşmekte yarar var diye düşünüyorum.

Bu uygulama kaplaması soyulan deri direksiyonlar için oluyor sanırım, plastik direksiyonlar için bir uygulama yok. Belki döşemecide deri kaplatılabilir, 80 YTL sanırım.

Yorum bağlantısı
Can Karacaer

fotoğrafı gerçekten 100km hızla giderken mi çektiniz?

Yorum bağlantısı
Erdem Delibaş

Direksiyonları garantiden değiştiriyolar diye biliyorum. Bir arkadaşımın C-Max' inde soyulan direksiyonu garantiden değişmişlerdi..

100km/h süratte çekilen foto için yorumum yok ama gösterge tablosunun camı sanki bana yansıma gibi geldi.. İnşallah çizilmemiştir ve yansımadır.. :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Gösterge panelinin camını da (plastiğini yani) çok kötü çizmişin :(

O çiziğe benzemiyor, Işık parlaması gibi duruyor. :rolleyes:

neden 100 km/h süratle giderken çekmeyi tercih ttin, anlayabilmiş değilim :o

Uzun yoldaysa sıkılmıştır garibim, Napayım napayım derken, dur birkaç poz çekeyim demiştir :D
Yorum bağlantısı
Aykut Gürkan

Arkadaşlar,bayram seyran demeden çalışıyoruz. Bu yüzden pek sık bakamıyorum foruma.

Teşhis doğru Mehmet bey :alkis: Uzun yolda otobanda giderken hızımı %30-40 düşürüp çekmiştim fotoğrafı.

Garanti devam ediyor. Servise gideceğim tabii ama önce fikir teatisinde bulunalım demiştim. Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Oktay Demirağ

El-freni ışığı sorunu bitmeden 2. aşamaya geçtim. Araç dururken veya hareket halindeyken sağa-sola direksiyon hareket ettirdiğimde Tık diye tok bir ses geliyor. Daha düne kadar böyle bir sesi duymamıştım. Durunca daha çok belli oluyor sanki direksiyon kutusunda birboşluk var gibi. Bu problem nedir acaba? Herşey garantinin bitimini bekliyormuş gibi üstüme gelmeye başladı.

Yorum bağlantısı
Oktay Demirağ

Bu ses tam olarak direksiyon sabit durduğunda, sağa veya sola hareket ettirmek istediğimde hareketin başında tık diye ses geliyor. Aks filen yazmışsın korktum valla. ( geçen arabanın altını hafif sert bir şekilde taşa sürtmüştü ama araç oturmuşdu taşa, eğildim baktım tam aks'ın altına denk gelmişti taş. İnşallah büyük sorun çıkarmaz )

Yorum bağlantısı
Oktay Demirağ

Bugün bu soruna da baktırttım servisde, bunada bir sorun yok gayet normal bu ilk direksiyon hareketinde tabirii caizse tık diye ses gelmesi dediler.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
  • 1 ay sonra...
Burak Balıkçı

Bugün aracım komple bakıma girdi. Z-Rotlar yine değiştirildi (artık bu kaçıncı oldu sayamadım) ve rot-balans ayarı yapılması için gidildiğinde sol tekerleğin dönme açısının sağ tekere göre hemen hemen çeyrek-yarım tur farklı olduğu tespit edildi. Düzeltilmesi kolay birşeymiş ancak direksiyon merkezinde ufak bir kaçıklığa yol açabilirmiş (bir ihtimal), buda direksiyon merkezlemesi yaparak düzelirmiş.

Daha önce ufak bir kazadan dolayı direksiyon merkezlemesi serviste yapılmıştı ama yapamamışlar anlaşılan (Sağ ön lastik kaldırıma çarpmıştı). Tekerleklerin açısını bozarak direksiyonu düzeltip bana verdiler galiba, ben daha yeni öğreniyorum.

Direksiyon merkezlemesi hakkında bilgisi olan varmı? Ne gibi işlemler yapılıyor bilen varmı?...

Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt

Çok zorlu bir konu değil ama işini ciddiye alan bir yere yaptırılması gereken işler bu rot-balans işleri bence. Aracın dengesini bozan ve sürüş güvenliğini tehlikeye atabilen sonuçlar ortaya koyabiliyor. Yavaş ve ani harektlere gerek duyulmadan yapılan pilotajlarda pek hissedilmesede, uzun yolda ve yüksek süratte hisedilmesi kolaylaşıyor. Hatta hıza bağlı olarak girilmesi muhtemel bir çukur size şerit değiştirmenizi zorunlu kılabilir.

Her iki lastiğide rotlarda yapılan düzeltmelerle aynı yöne bakması sağlanıyor. Sonra gene ayarlar eşit şekilde kaydırılarak direksiyonun düz durması sağlanıyor. Eskiden direksiyonu sökerek düz konumda tekrar monte ediyorlardı ama ABS çıkınca bu yöntemden uzak durmaya başladılar.

Yorum bağlantısı
Burak Balıkçı

...Bu arada z-rot nedir? ne işe yarıyor, arızası nasıl anlaşılıyor? Niye forumda bu kadar sık adı geçiyor?

Bahadır Bey Z-Rot'lar diğer bir ismi ile viraj çubuğu olarak adlandırılır. Benim düşünceme göre Z-rotlar Focus 1'lerin klasik olarak çok sık fonksiyonunu kaybeden parçasıdır, belki buyüzden forumda bukadar adı geçiyor. Bozukluğunu ben; çukurlarda, tümseklerde tekerlek bölgelerinden "Tak-Ttuk" vuruntu sesleri gelmeye başlayınca anlıyorum, buda yaklaşık her 10-15bin kmde başıma geliyor.

Tam olarak %100 fonksiyonu nedir bilemiyorum ama yerinde olmadığı zaman virajlarda lastik zor dönüyor ve her direksiyonu döndürmede çamurluk lastiğin üzerine düşüyor (Bu tecrübemin sebebide yine servistir, bana "aracınız oldu" diye verdiler sol Z-Rot'u yerine takmamış ... ... , 10 kere gittim birşey bulamadık deyip salladılar ve yine herzamanki gibi kendi ustam durumu halletmişti, ama maalesef kaskodan parayı alamamıştık).

Ben farklı olan açının (dönme açısı???) ne olduğunu anlayamadım... Sorunları bu şekilde açıklayan servis elemanlarını da bir temiz dövmek isterim genelde.

Sümer Abi ben akışkan bir yazı olsun diye direk "dönme açısı" yazdım. Teknik ismi "Trast açısı", yani Geometrik sürüş ekseni diye de biliniyor. Bunun yanında kingpin eğim ayarıda sol tekerlekte yüksek değerde çıktı. Ancak bugün çok uzun ve ince uğraşlardan sonra ve yeni lastikler takıldıktan sonra arabayı muhteşem ayarlarına kavuşturtuk. Ben başıma çok büyük iş alırım diye düşünmüştüm ama korktuğum olmadı. Şu anda hiç bir problem yok, direksiyon çarpmadan önceki yumuşaklığına geri döndü ve araç çekme yapmıyor artık. Yüksek hızda sabit şekilde kullanabiliyorum artık. :D
Yorum bağlantısı
Halil Terzioğlu
(düzenlendi)

Bugün aracım komple bakıma girdi. Z-Rotlar yine değiştirildi (artık bu kaçıncı oldu sayamadım) ve rot-balans ayarı yapılması için gidildiğinde sol tekerleğin dönme açısının sağ tekere göre hemen hemen çeyrek-yarım tur farklı olduğu tespit edildi. Düzeltilmesi kolay birşeymiş ancak direksiyon merkezinde ufak bir kaçıklığa yol açabilirmiş (bir ihtimal), buda direksiyon merkezlemesi yaparak düzelirmiş.

Daha önce ufak bir kazadan dolayı direksiyon merkezlemesi serviste yapılmıştı ama yapamamışlar anlaşılan (Sağ ön lastik kaldırıma çarpmıştı). Tekerleklerin açısını bozarak direksiyonu düzeltip bana verdiler galiba, ben daha yeni öğreniyorum.

Direksiyon merkezlemesi hakkında bilgisi olan varmı? Ne gibi işlemler yapılıyor bilen varmı?...

malesef bu işin çivisi cıktı artık, bu viraj askı rotlarını italyada febi ye ürettirip veya çinde yaptırıp üzerine orjinallerinin üstünde yazan yazıları yazdırmak moda oldu,ve işin en acı tarafı ençok güvenmemiz gereken yerler olan yetkili servislerin çoğuda buna dahil !!!! tarihinde Halil Terzio?lu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Halil Terzioğlu

Eee iş artık yetkili servislerin yetkili kişilerinin Çinde bu işleri kovalamasına kadar geldi... Bakalım bu büyük sermaye gurupları diğer atolyelere yetki belgesi verme işini daha ne kadar geciktirebilecek...

hesapta blok muhaffiyet bakanlar kurulunca onaylandı ama kimsenin daha bişey yaptığı yok çünkü sistem nasıl işliyecek tam olarak bilgi sahibi değiller daha.distiribitörlerle kısada olsa görüşmelerimiz oldu, tamirhaneler tabiri caizse küçük esnaf ıso9001 tuv sertifikasına sahip olan firmaların mallarını kullandıkları taktirde aracını garanti kapsamında işlem yaptırabilecekler ...
Yorum bağlantısı
Burak Balıkçı
(düzenlendi)

Burak, ön takım ayarları ile ilgili çok şey okudum ve Focus'ta bu sözünü ettiğin açıların AYARLANABİLİR olmadığını öğrendim zamanında. Allah aşkına nereden ayarladılar bunu??

Vallaha Sümer Abicim dediğine göre bu ayarlar yapılamayan birşeyse, bozulduğunda arabaları çöpe atmak gerekiyor o zaman. Elimde ön düzen ayar çıktısı duruyor ama tarayıcıda hiç belli olmadı. Kesinlikle ayarlamışlardır çünkü ilk günkü gibi oldu araba. Bugün sabit bir şekilde yolun elverdiği sürece 180-190km hızla gidebildim. Ne direksiyon titredi, nede araba yolda gezinti yaptı. Muhteşem bir ayar yapılmış olması lazım, yoksa araba 150'de sapıtmaya başlardı. tarihinde Burak Bal?k tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Murat Cerit
(düzenlendi)

Benim düşünceme göre Z-rotlar Focus 1'lerin klasik olarak çok sık fonksiyonunu kaybeden parçasıdır, belki buyüzden forumda bukadar adı geçiyor.

Peki Focus II'lerde bu problem var mı yine? Endişelendim durup duruken...

tarihinde Murat Cerit tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

z rotlarında imalat hatası vardı daha sonra düzeltildi.

görevi viraj donerken tekerin hareketini.diger tekere kısıtlayarak iletmek

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Levent Kuzu
(düzenlendi)

arkadaşlar benim focusum 120km üzerine çıktığımda direksiyonda hissedilir derecede titreme oluyor. Lastiklerim biraz kötü durumda nasıl olsa işten eve evden işe gidiyorum diye kışa girerken yenileyeyim diyorum. Lastiklerin bu duruma etkisi olurmu? Birde yakın zamanda ön disk ve balataları değiştirdim. Bununda bu problemim ile ilgisi olabilirmi. Şimiden teşekkürler.

tarihinde Can Karacaer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Levent Kuzu
(düzenlendi)

abi şu z rot bu olaya sebeb olur mu

birde ekonomik ve kullanışlı bir lastik markası önerebilirmisiniz (2001 focus Ambient 14 cant)

tarihinde Levent Kuzu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Levent Kuzu

Olur tabi ama direksiyonu çevirdiğinde yada çukura falan girdiğinde de ses geliyorsa olur...

direksiyonu araç duruken mi çevirirken ses gelmesi gerekir abi. Yoksa yavaş yavaş hareket halindeyken mi.

Birde lastik konusunda bir öneriniz varmı?

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Halil Gecegörür

gerci 120 yuksek bir surat, balans ayarsizliginin kendini daha dusuk suratte titremeyle belli etmesi beklenir. ama lastik yenileme+jant duzeltme+balansla cozulur sanirim. jant sacsa duzeltmek kolay ama alasim jantlarda duzeltme vs. islem onerilmemesine karsin genelde yaygin olarak yapiliyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...