İçeriğe Yönlendir

Kamyoneti Hususi Otoya Çevirmek...


Ahmet Çankaya

Recommended Posts

Ahmet Çankaya

2 koltuklu kapalı kasa nemo muz var.

ruhsatta kamyonet olarak geçiyor tabiiki.

kullanım şekli de hususi-yük nakli olarak belirtilmiş...

arkaya koltuk ekletip ruhsatı hususi otomobil yapmamız mümkünmü ?

mümkünse ne kadara mal olacak?

(mehmet abi bunu bilsen bilsen sen bilirsin. eminim bunu düşünen arkadaşlar vardır forumda bizi bir aydınlatsan emmi...)

Yorum bağlantısı
Guest Yavuz Ya??z

Arkada koltukluları bile kamyonet diye geçiyor ki

Araca sınıf atlatmanın da mümkün olmayacağını sanıyorum

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
(düzenlendi)

Aracınızın motor gücü nedir ?

Geçen sene başında kamoyonet olan doblo 30 bin TL idi araba gibi olan doblo ise 37 bin TL idi 0 km si.

tarihinde S tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Çankaya
Aracınızın motor gücü nedir ?

Geçen sene başında kamoyonet olan doblo 30 bin TL idi araba gibi olan doblo ise 37 bin TL idi 0 km si.

araç 2008 model 1.4 HDI 75 beygir

Yorum bağlantısı
Eray Sireli

bunu bende sormuştum geçenlerde alınan yanıtlar hususi olamayacağı şeklinde idi.

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada

Aradaki ötv farkını vermeniz lazım baya tuzlu olur, ancak arkaya koltuk taktırıp ruhsata işlettirebilirsiniz yani ruhsatta kamyonet ama yolcu nakli ibaresi işaretli olur tıpkı fabrikasyon arkası koltuklu bu tarz araçlar gibi...

Yorum bağlantısı
Ahmet Çankaya
Aradaki ötv farkını vermeniz lazım baya tuzlu olur, ancak arkaya koltuk taktırıp ruhsata işlettirebilirsiniz yani ruhsatta kamyonet ama yolcu nakli ibaresi işaretli olur tıpkı fabrikasyon arkası koltuklu bu tarz araçlar gibi...

koltuk taktırmak çok pahalı değil ama diğer masraflar ne kadar tutar ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
2 koltuklu kapalı kasa nemo muz var.

ruhsatta kamyonet olarak geçiyor tabiiki.

kullanım şekli de hususi-yük nakli olarak belirtilmiş...

arkaya koltuk ekletip ruhsatı hususi otomobil yapmamız mümkünmü ?

mümkünse ne kadara mal olacak?

(mehmet abi bunu bilsen bilsen sen bilirsin. eminim bunu düşünen arkadaşlar vardır forumda bizi bir aydınlatsan emmi...)

Konu gözümden kaçmış, kusura bakmayın lütfen..

Bunu, bu işi yapan makina mühendislerine sormak lazım... Bazı araçlarda ve bazı modellerde ÖTV farkını ödeseniz bile olamıyor...

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

O kadar uğraşmaktansa satıp öylesini almak daha mantıklı gibi.

Yorum bağlantısı
Misafir

Sanırım 2003 yılına kadar, proje ile kapalı kamyonetler hususi oto'ya çevrilebiliyordu. Daha sonra bu uygulama kaldırıldı. Ruhsatta hangi tip olursa olsun kullanım tarzı "kapalı kasa kamyonet, ya da çift sıra koltuklu yandan camlı kamyonet" olarak tanımlanıyor. Oysaki önceden "hususi oto" olarak tanımlanıyor eve binek araçlarla aynı statüde oluyorlardı. Yanlız ruhsatlarda Küçük şehirleri bilmiyorum ama Ankara'da emniyetten özel izin almadıkça belli saatler arası bu araçlarla şehir merkezine giremiyorsunuz, trafik kontrollerinde belgeniz yoksa ceza kesiliyor. 2 arkadaşım eşlerini bırakırken defalarca ceza yediler bu yüzden.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
İbrahim Koç

selamlar,

bu konuyla ilgili benim de bir sorum olacak.

bu hafta bir caddy aldık, ruhsatta kamyonet yazıyor ama kullanım şekli hususi(yolcu) yazıyor. bu durumda da scr belgesi gerekiyormu?

Yorum bağlantısı
  • 10 yıl sonra...
Tansu Kalafatoğlu

Merak ettiğim bir konu. Mesala camlı koltuklu caddy alsak sanırım ruhsatta panelvan veya camlı panelvan yazıyor ve N1 sınıfı oluyor. Hız sınırları ise bölünmemiş yolda 85, bölünmüş yolda 100, otoyolda 110. Bu aracı sıfır alırken ruhsata otomobil olarak yazdırma diye bir şey var mı? Google’da aratınca doblo için böyle şeyler okudum. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Aynı araç hem kamyonet hem de otomobil olarak üretiliyorsa, ötv’sini ödeyerek kamyoneti otomobil yapabilirsin.
Hiç üretilmemişse yapamazsın.

Minibüslerde koltuk sayısı 10 dan az ise otomobil olarak tescil ettirebilirsin.

selamlar,
bu konuyla ilgili benim de bir sorum olacak.
bu hafta bir caddy aldık, ruhsatta kamyonet yazıyor ama kullanım şekli hususi(yolcu) yazıyor. bu durumda da scr belgesi gerekiyormu?

Hayır gerekmez.
Src sadece ticari kullanım için gerekli. Hususi kullanımda gerekmez, B sınıfı ehliyet yeterli.
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Mehmet Ozyurek yazdı:

Aynı araç hem kamyonet hem de otomobil olarak üretiliyorsa, ötv’sini ödeyerek kamyoneti otomobil yapabilirsin.
Hiç üretilmemişse yapamazsın.

Minibüslerde koltuk sayısı 10 dan az ise otomobil olarak tescil ettirebilirsin.


Hayır gerekmez.
Src sadece ticari kullanım için gerekli. Hususi kullanımda gerekmez, B sınıfı ehliyet yeterli.

Abi araç hem otomobil hem kamyonet olarak üretimi ne demek, onu nasıl anlayacağız

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Abi araç hem otomobil hem kamyonet olarak üretimi ne demek, onu nasıl anlayacağız

Caddy ve doblo için biliyoruz, bilmediğimiz modeller için bayiye yada en doğru yer makine mühendisleri odasına sormalıyız.

Yani bayiden otomobil olarak satılan modeli de olmuşsa kamyonet olarak alınan bir araç ötv si ödenerek otomobile çevrilebilir.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hasan Çil
Abi araç hem otomobil hem kamyonet olarak üretimi ne demek, onu nasıl anlayacağız
Yani örneğin Doblo'nun hem hususi hemde ticari olanlari var Mehmet abinin dediği gibi. Ama Caddy serisinde hususi yani otomobil olani hic hatirlamiyorum ama ford courier serisinin de ayni ticari ve otomobili vardi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Hasan Çil yazdı:
Tansu Kalafatoğlu yazdı:
Abi araç hem otomobil hem kamyonet olarak üretimi ne demek, onu nasıl anlayacağız

Yani örneğin Doblo'nun hem hususi hemde ticari olanlari var Mehmet abinin dediği gibi. Ama Caddy serisinde hususi yani otomobil olani hic hatirlamiyorum ama ford courier serisinin de ayni ticari ve otomobili vardi

Hususi ticari olayı daha başka hocam. O kullanımla ilgili. Ama m1 ve n1 sınıfı geçişi enteresan. Caddy için Google’da aratınca 10 yıl önceki muhabbet çıkıyor ama güncel bir şey bulamadım. Bayiye sormak lazım tabi. 

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Hususi ticari olayı daha başka hocam. O kullanımla ilgili. Ama m1 ve n1 sınıfı geçişi enteresan. Caddy için Google’da aratınca 10 yıl önceki muhabbet çıkıyor ama güncel bir şey bulamadım. Bayiye sormak lazım tabi. 

 

Ikinci el bir hafif ticariyi mi otomobile çevirmek istiyorsunuz yoksa sıfır alırken mi otomobil olarak almak istiyorsunuz?

Eğer sıfır alırken ise, Doblo ve Fiorino'lar için her iki seçenek mevcut. Aynı araç olmasına rağmen ruhsatta biri otomobil, diğeri panelvan veya kamyonet olduğu için ÖTV farkı var.

Mesela en baz donanım Doblo Easy için:

Hafif ticari: 124.900 TL 

Otomobil: 177.900 TL

 

İkinci el bir hafif ticariyi otomobil yapabiliyor muyuz bilmiyorum ancak yapılabiliyor olsaydı eminim hafif ticari fiyatları da tavan yapardı :)

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
 

Mesela en baz donanım Doblo Easy için:
Hafif ticari: 124.900 TL 
Otomobil: 177.900 TL
 
İkinci el bir hafif ticariyi otomobil yapabiliyor muyuz bilmiyorum ancak yapılabiliyor olsaydı eminim hafif ticari fiyatları da tavan yapardı [emoji4]


Bu aradaki ötv yi ödeyerek mümkün işte :)

Bu sebeple kimse bu işe girmiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Yurdaer Elay yazdı:

 

Ikinci el bir hafif ticariyi mi otomobile çevirmek istiyorsunuz yoksa sıfır alırken mi otomobil olarak almak istiyorsunuz?

Eğer sıfır alırken ise, Doblo ve Fiorino'lar için her iki seçenek mevcut. Aynı araç olmasına rağmen ruhsatta biri otomobil, diğeri panelvan veya kamyonet olduğu için ÖTV farkı var.

Mesela en baz donanım Doblo Easy için:

Hafif ticari: 124.900 TL 

Otomobil: 177.900 TL

 

İkinci el bir hafif ticariyi otomobil yapabiliyor muyuz bilmiyorum ancak yapılabiliyor olsaydı eminim hafif ticari fiyatları da tavan yapardı :)

Sıfır araç hocam. 

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

 


Bu aradaki ötv yi ödeyerek mümkün işte :)

 

Bu sebeple kimse bu işe girmiyor.


Baz donanımda 50 bin fark var. Donanım artınca fark da açılacaktır. Donanıma ilave vergi var. Mtv’de panelvan avantajlı. 2.0 caddy için otomobil vergisi 5000’den fazla. Panelvan olursa 2 bin civarı. Muayene için otomobil avantajlı ama senede 500 lira. Yol köprü park ücretleri Pahalı da olsa sanırım panelvan çok daha iyi. Tek sorun, hız limiti. O da çok değil. Bölünmüş yolda 100 diyor. %10 ile 110 olur. Kadran %5 az gösteriyor. Yani ibreyi 110’da tutarsak ceza da yemiyoruz. 
 

Geniş aile aracı bakmaya başlayacam. Araç yok bayilerde. Güzün gelecek. İleride çekme karavan da alırım. 2.0 tdi motor tam ömürlük. En fulu sitede 200 bin. Bu fiyata full donanımlı güçlü otomatik araba yok. Arka koltuklar biraz yüksek ve süspansiyon sert ama olsun. Yapacak bir şey yok. 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Mtv'de en avantajlısı minibüs galiba 

Panelvan sınıfında bir kamyonet oldukça yeterli diye düşünüyorum.. 

Hızı sadece 10 km düşük.. o da yeterlidir.. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ahmet Ekici

Mehmet abinin dediği gibi; örneğin bayiden otomobil ruhsatlı olarak 8+1 olarak çıkan bir araç, proje ile minibüs'e 9+1 çevrildiyse, daha sonradan tekrar otomobil ruhsatlı olarak işlenebiliyor.

 

Ancak; proje muayene ve ruhsat değişimi 2000 ila 2500 arasını buluyor. Model yılı değişiklik göstermekle beraber, kamyonetlerin mtvsi 750 TL civarında.

 

Otomobil ruhsatlı araca göre, minibüs'ün MTV si daha ucuz iken, sigortası yüksek çıkıyor. 

Yorum bağlantısı
  • 3 yıl sonra...
Ali Gök

benim navaraya otomobil sınıfı ruhsatı çıkartabilecek babayiğit aranıyor 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Ali Gök yazdı:

benim navaraya otomobil sınıfı ruhsatı çıkartabilecek babayiğit aranıyor 

 

Mtvsi yükselir, hiç gerek yok, tarlada hız sınırını aşıyor musun? 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök
Köksal Yılmaz yazdı:

 

Mtvsi yükselir, hiç gerek yok, tarlada hız sınırını aşıyor musun? 

tarla harici yollarda perişan olduk radardan 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...