İçeriğe Yönlendir

Fiesta Virajda Kayma


C.İlker Özsaraç

Recommended Posts

C.İlker Özsaraç
(düzenlendi)

Selam,

Yeni kasa fiestada kışlık olarak kullandığım 14 jantlarımı çıkardım ve orjinal 16" lastik/jantlarımı taktım. Sorum şu; 2 ön jantımda yamulmalar olduğunu biliyorum , virajlarda gaza yüklenince önden kayma yapıyor çok aşırı diil hıza bağlı, yamukluktan dolayı olabilir mi , çünkü 14 jantlarda hiç böle bi sorun yaşamadım şu geçen 3 ay boyunca.

tarihinde Can tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Yamulmadan dolayı olmaz, lastikten kaynaklanır. İyi , dişleri yerinde lastik, 14 te olsa daha iyi yol tutar.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

14" den 16" e geçerken % de 2.5 veya 3 lük değeri koruyarak mı değişiklik yaptınız. ?

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Fiestada virajlarda gaza yüklenirseniz önden hafif kayma yapıyor. Sabit gaz ve ya gaza hafif bastığınızda iyi yol tutuyor falakt gaza yüklendiğinizde önden hafif patinaj başlıyor ve hafif kayma oluyor ama bu kayma ciddi bir kayma değil. 3. viteste dahi bunu yapıyor. Kilitli difransiyel olmasından kaynaklanabilir. 2 tekerede güç verebiliyor. Hani araba çamurda kaldığında camurda kalan kayan teker patineja düşer va araba çıkamaz. İşte orda fiesta kalmaz, güçü diğer tekerleğe aktarır. Virajdada viraj içindeki ve yolu iyi tutamayan tekerin patinaja düşmesi lazımken kilitleyip güçü viraj dışındaki tekere veriyor ve çekişi hissediyorsunuz, biraj batinaja sebep olup kayma yapıyor.

Önden çekişli çoğu araba virajda gaza yüklenince kayar.

Lastiklerden pek fazla kaynaklanmıyor. Virajda zaten tekerlekler kaymaya yakındır, düz yolda 3. viteste patinaj çekemeyen araba virajda rahat patinaj çekip kaydırabilir.

Bazen hafif virajlara 3. vites tam gaz girdiğimde kaymadan dolayı direksiyonu biraz daha fazla kırıyorm ozaman dönüyor sadece bukadar. Kontrolden çıkma, kayarak ön tarafın düz gitmesi gibi birşey yok.

Yorum bağlantısı
Melih Özlem

Aynı sorunu Jazzda yaşıyordum 15 orjinaliydi 16 koymuştum. 3.5 cm spor yay taktıktan sonra yol tutuşu artmıştı. Test amaçlı 130 ile viraja girmiştim tık yoktu. Belki bir spor yay kesebilir bu sorunu bende kesmişti.

Yorum bağlantısı
C.İlker Özsaraç
Fiestada virajlarda gaza yüklenirseniz önden hafif kayma yapıyor. Sabit gaz ve ya gaza hafif bastığınızda iyi yol tutuyor falakt gaza yüklendiğinizde önden hafif patinaj başlıyor ve hafif kayma oluyor ama bu kayma ciddi bir kayma değil. 3. viteste dahi bunu yapıyor. Kilitli difransiyel olmasından kaynaklanabilir. 2 tekerede güç verebiliyor. Hani araba çamurda kaldığında camurda kalan kayan teker patineja düşer va araba çıkamaz. İşte orda fiesta kalmaz, güçü diğer tekerleğe aktarır. Virajdada viraj içindeki ve yolu iyi tutamayan tekerin patinaja düşmesi lazımken kilitleyip güçü viraj dışındaki tekere veriyor ve çekişi hissediyorsunuz, biraj batinaja sebep olup kayma yapıyor.

Önden çekişli çoğu araba virajda gaza yüklenince kayar.

Lastiklerden pek fazla kaynaklanmıyor. Virajda zaten tekerlekler kaymaya yakındır, düz yolda 3. viteste patinaj çekemeyen araba virajda rahat patinaj çekip kaydırabilir.

Bazen hafif virajlara 3. vites tam gaz girdiğimde kaymadan dolayı direksiyonu biraz daha fazla kırıyorm ozaman dönüyor sadece bukadar. Kontrolden çıkma, kayarak ön tarafın düz gitmesi gibi birşey yok.

;) aynen katılıyorum, ilk aldığımda da yapıyordu lastikler yeni olmasına karşın. teşekkürler cevaplar için.

14" den 16" e geçerken % de 2.5 veya 3 lük değeri koruyarak mı değişiklik yaptınız. ?

zaten ikiside orjinal ebat, değerlerde bir değişiklik olmuyor, 16 jantlarım (195/45/16) aldığımdaki orjinal jantlar, 14 ler ise fiestanın baz modelinde verilen ölçüler (175/65/14) yani o da orjinal..

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
(düzenlendi)
Fiestada virajlarda gaza yüklenirseniz önden hafif kayma yapıyor. Sabit gaz ve ya gaza hafif bastığınızda iyi yol tutuyor falakt gaza yüklendiğinizde önden hafif patinaj başlıyor ve hafif kayma oluyor ama bu kayma ciddi bir kayma değil. 3. viteste dahi bunu yapıyor. Kilitli difransiyel olmasından kaynaklanabilir. 2 tekerede güç verebiliyor. Hani araba çamurda kaldığında camurda kalan kayan teker patineja düşer va araba çıkamaz. İşte orda fiesta kalmaz, güçü diğer tekerleğe aktarır. Virajdada viraj içindeki ve yolu iyi tutamayan tekerin patinaja düşmesi lazımken kilitleyip güçü viraj dışındaki tekere veriyor ve çekişi hissediyorsunuz, biraj batinaja sebep olup kayma yapıyor.

Önden çekişli çoğu araba virajda gaza yüklenince kayar.

Lastiklerden pek fazla kaynaklanmıyor. Virajda zaten tekerlekler kaymaya yakındır, düz yolda 3. viteste patinaj çekemeyen araba virajda rahat patinaj çekip kaydırabilir.

Bazen hafif virajlara 3. vites tam gaz girdiğimde kaymadan dolayı direksiyonu biraz daha fazla kırıyorm ozaman dönüyor sadece bukadar. Kontrolden çıkma, kayarak ön tarafın düz gitmesi gibi birşey yok.

Ayhan bütün fiestalarda var mı bilmiyorum ama benimkinde yok şu lanet difransiyel kilidi. Karlı havalarda çok zorluyor. Boşa dönen lastiğe yükleniyor diğeri tutunsa bile gücü ona aktarmıyor.

Mesela geçen kardan sonra bi yokuşta ışıkta durdum yolun ortası ıslak kenarları karlıydı, benimde sağ lastik karda olduğundan patinaja düştü yokuşta kalkamadım sırf bu yüzden. Karda olan lastik boyna dönüyor ama diğeri çekişe hiç etki etmiyor.

tarihinde Yi?itcan Co?ar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Ben kış ortasında asfalt kenarında buz tutmuş suda denedim, arabanın bir tarafı buzdaydı, bir tarafıda asfaltta. Direksiyonda düzdü. Hafif sert kalkış yaptım, araba hemen hızlandı, üstelik dümdüz. Bende bir tarafın ptinaja düşeceğini düşünmüştüm. Kuruyolda normal kalkış gibi kalktı.

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

Model farkından kaynaklanıyor olabilir mi ? Seninki makyajlı kasa benimki makyajsız. Acaba difransiyel kilidi sonradan mı eklenmiş :p

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)
Model farkından kaynaklanıyor olabilir mi ? Seninki makyajlı kasa benimki makyajsız. Acaba difransiyel kilidi sonradan mı eklenmiş :p

Onu bende merak ettim. Önden çekişli araçlarda şanzıman difransiyel ile beraber. Makyajlı ile makyajsız arasında viteslerin çevrim oranları farklıydı. Makyajlıda komple farkı şanzıman kullanılmış sanırım, ve dolayısıyla difransiyelde farklı olabilir.

Makyajsız kasanın vites oranları özellikle 3, 4, 5 birbirine çok yakın gelmişti.

Benim aracımda 2000 devir için

1. vites 20

2. vites 35

3. vites 50

4. vites 70

5. vites 90 yapıyor.

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
fiestada diferansiyel kilidi mi varmış :p

Bizde onu merak ediyoruz.

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
(düzenlendi)
fiestada diferansiyel kilidi mi varmış :)

Yokmuymuş :):p

DipNot: Çağlar abi resmini değiştirmişsin vallaha tanıyamıyorum alışmışım takım elbiseli fotoğrafına :p

tarihinde Yi?itcan Co?ar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Onur Demirer

Kaymanin sebebi degisen yol kosullari da olabilir belki, kac kez denediniz, ayni kosullarda miydi bilmiyorum. Genelde yaz olmadikca yol durumu bir gunu bir gununu tutmuyor, belki ondandir. Gectiginiz yeni lastik eskisiyle ayni kalitedeyse baska bir sebep dusunemiyorum acikcasi.

Fiesta'da kilitli diferansiyel olmaz yahu, tamam sinifi icinde sportif de bir yere kadar ;) . Zaten seri uretim araclarda benim bildigim en fazla sinirli kaydirmali (LSD) diferansiyel oluyor, dahasi olayi abartmak sayilir artik.

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

Valla bilmiyorum ama babamın transporter'de var bu kilit olayı ;)

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Bencede fiestada kilitli difransiyel yoktur ama sürüştü varmış gibi davranıyor.

Aracın tek tarafı pürüzsün buzun üzerindeyken kalkış yaptım, patinajsız kalktı, virazja gaza yüklenince viraj içindeki teker değil virazj dışındakide patinaja düşüyor. Normalde yere an az tutunan tekerin patinaja düşmesi gerek.

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Difransiyel klidi olduğunu sanmıyorum ; çünkü karda buzda çok kullandım illaki farkına varırdım.. ;)

Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip

Fiestada kilitli diferansiyel olma ihtimali yok. Hemde en ufak bir ihtimal bile yok.

Yorum bağlantısı
Mehmet Can Çimir
fiestada diferansiyel kilidi mi varmış :)

Bu Diff paketmiş abi :)

Valla bilmiyorum ama babamın transporter'de var bu kilit olayı :rolleyes:

TDCI'a koyan ST'ye de koyardı, biz de N3 ST'yi kilitli difransiyel yapmak için para ve zaman harcamazdık öyle değil mi?

Transporter'da sınırlı kaydırmalı diff vardır, hilux, navara gibi pick-up'larda veya arazi araçlarında da vardır. Ancak binek otomobillerin büyük bölümünde olmaz. Eğer M3'ü, Porsche 911'i binek olarak sayarsak olabilir tabi :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Ozaman bizim fiestalarda kilitli difransiyel yok.

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
(düzenlendi)
Transporter'da sınırlı kaydırmalı diff vardır.

Valla çok ayrıntısını bilemiyorumda kullanırken dikkatimi çekmişti mesela U dönüşünde gaza çok yüklenildiğinde önce iç taraftaki teker patinaj yapıyor (tahminen 1-2 tur) daha sonra bu taraf kesilip diğeri patinaj yapıyor böyle böyle çok kolay hızlanıyor.

Aynı U dönüşünü benim arabayla yapıp patinaja düştüğümde araba hızlanamıyor sürekli pati çekiyor. Bu yüzden dikkatimi çekmişti babama sordum sırf merakımdan oda bunda kilitli difransiyel var demişti vakti zamanında :nazar:

tarihinde Yi?itcan Co?ar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Olcay
Onu bende merak ettim. Önden çekişli araçlarda şanzıman difransiyel ile beraber. Makyajlı ile makyajsız arasında viteslerin çevrim oranları farklıydı. Makyajlıda komple farkı şanzıman kullanılmış sanırım, ve dolayısıyla difransiyelde farklı olabilir.

Makyajsız kasanın vites oranları özellikle 3, 4, 5 birbirine çok yakın gelmişti.

Benim aracımda 2000 devir için

1. vites 20

2. vites 35

3. vites 50

4. vites 70

5. vites 90 yapıyor.

iyi geceler...bugün tam emin değilim ama 3. viteste benim araç 60 a yakın yapıyor...bu bir sorunu mu teşkil eder?

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Benim aracım 1.4 tdci. Sizinkide dizelmi yoksa benzinlimi?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...