İçeriğe Yönlendir

Kontak Kapatırken Motorun Sallaması


Yusuf Celebi

Recommended Posts

Yusuf Celebi

Herkese Selam.

Arkadaşlar bu konu ile ilgili daha önceleride formda yazılıp çizildi hepsini takip ettim.Ne tavsiye ettiyseniz uyguladım ama aracı kontak kapatıp stop ederkenki o motorun sallanmasını bir türlü durduramasım.Öyle böyle değil mütiş sallanıyor.aracım 2009 madel Focus trend,Dizel.Artık bu yüzden soğumaya başladım araçtan ya.Bu sallanma aracın motoruna zarar vermezmi.Koskoca ford bu motoru sabitleyememişmi.yardım edin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Biraz bekleyerek stop ekederseniz salantı azalır diye tahmin ediyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Teoman Tuncel

Bende de c4 var biliyorsunuz aynı motor var. Aynı sorun için yetkili servise sorduğumda sorun yok dediler. Bu konuda motor yapısı ile ilgili bir şeyler anlattılar ama teknik bir konu geçmiş gün hatırlayamıyorum. Ama dediğiniz gibi hani dolmuşçular magürüs müdür (yazılışını bilmiyorum) nedir o dolmuşları durudururkan araba kendili bir silkeler bendeki dizel motorda öyle gibi geliyor.

Yorum bağlantısı
Murat Kavuk

Can sıkıcı kadar şiddetli ise servise gidip test yaptırın, bir de onların yorumunu alın derim..

Yorum bağlantısı
Yusuf Celebi

Beklemek ne kelime.Bir keresinde sırf inat ettim Beş dakika rolentide bekledikten sonra kontak kapadım gene aynı gene aynı.C4'lerde aynı sorun varmı bilmiyorum ama 2006 dizel Megane ve 2008 Laguna vardıki sattık hiç öyke bir sorun yoktu.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Dizel motor stop ederken titrer..

Eğer emsallerinden fazla vuruntulu stop ediyorsa, motor kulaklarına bakmalısınız..

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Murat Kavuk
Dizel motor stop ederken titrer..

Japonlar yapmış Mehmet abi, corolla tıp diye stop ediyor, milim titreme yok.

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Serviste ya da bir tanıdığınızda varsa başka bir tdci araçla karşılaştırırsan normal olup olmadığını anlayabilirsin. Motor kulaklarıyla ilgili bir anormallik yoksa, debriyaja basılı tutarak stop edersen daha az titrediğini göreceksin.

Herkese Selam.

Arkadaşlar bu konu ile ilgili daha önceleride formda yazılıp çizildi hepsini takip ettim.Ne tavsiye ettiyseniz uyguladım ama aracı kontak kapatıp stop ederkenki o motorun sallanmasını bir türlü durduramasım.Öyle böyle değil mütiş sallanıyor.aracım 2009 madel Focus trend,Dizel.Artık bu yüzden soğumaya başladım araçtan ya.Bu sallanma aracın motoruna zarar vermezmi.Koskoca ford bu motoru sabitleyememişmi.yardım edin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Japonlar yapmış Mehmet abi, corolla tıp diye stop ediyor, milim titreme yok.

Japonları karıştırma Yapar onlar. :D

Serviste ya da bir tanıdığınızda varsa başka bir tdci araçla karşılaştırırsan normal olup olmadığını anlayabilirsin.

Mümkünse aynı model aynı araç olsun...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Mitsubishi Colt 1.5 DiD deneyin bence, sallantı neymiş göstersin,7.7 şiddetinde deprem yaşatıyor hem çalışıtırınca hem durdurunca.

Her japon bildiğimiz japon değil bence:)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Celebi
Mitsubishi Colt 1.5 DiD deneyin bence, sallantı neymiş göstersin,7.7 şiddetinde deprem yaşatıyor hem çalışıtırınca hem durdurunca.

Her japon bildiğimiz japon değil bence:)

Cem bey dediğiniz gibiyse bir nebzede olsa rahatliyacam.7.7:)beterin beteri var demekki.

Mehmet bey bende bir anlarımki motordan kulaktan sorma gitsin.Ama bir ay önce 30.000 bakımına gitti.Motor kulagında sorun olacağını sanmıyorum.Dediğiniz gibi aynı marka ve model bir araç bulup test etmem lazım.Arkadaşımda Dizel 2010 İ30 var ben böyle sessiz bir dizel daha görmedim.on numara.En baz madel mp3 çalar ve usb girişi standart.Dedemin 285'lik MF traktörü benim araçtan daha sessiz çalışıyor.:D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Debriyaja basılı stop etmeyi denedin mi?

Ses olayı ne yazık ki tdci lerin karakteristiği. Sesli çalışıyor meret.

Benim ses konusunda bir uygulamam oldu. Motor sesini araç içinde %30 azalttığımı rahatlıkla söyleyebilirim.

http://www.otoclubturkiye.com/forum/Ses-Yaltm-...as-t193046.html

Cem bey dediğiniz gibiyse bir nebzede olsa rahatliyacam.7.7:)beterin beteri var demekki.

Mehmet bey bende bir anlarımki motordan kulaktan sorma gitsin.Ama bir ay önce 30.000 bakımına gitti.Motor kulagında sorun olacağını sanmıyorum.Dediğiniz gibi aynı marka ve model bir araç bulup test etmem lazım.Arkadaşımda Dizel 2010 İ30 var ben böyle sessiz bir dizel daha görmedim.on numara.En baz madel mp3 çalar ve usb girişi standart.Dedemin 285'lik MF traktörü benim araçtan daha sessiz çalışıyor.:D

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Bazen fazla sarsılabilir bazende neredeyse hiç sarsılmaz. Stop edilirken pistonların hangi konumda olduğuyla alakalı. Stop edilirken pistonlar yine son defa hava emerek sıkıştırma yapar ve piston ataletlerinden dolayı sallanıyor.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Aslında sarsılması sallanması iyidir. Zararı yok. Yakıt kesilmiş olur ve yakıtsız son defa hareket eder ve silindir içini temizler. Son yanmış gazıda atar. valklerde temiz kalır. Stop edildikten sonra motor geç duruyorsa kötü ama sarsılarak hemen durması kompresyonunda iyi olduğunu gösterir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Debriyaj hiç birşey değiştirmez. Stop ederken sallanıp sallanmayacağı şans. Pistonların hangi konumda olduğunu bilemeyiz.

Debriyaj pedalına basbak arabayı çalıştırırken iyi çünkü araba boşta bile olsa şanzımanda yataklardan dolayı yine biraz direnc vardır. Yatak sürtünmeleri kadar tekerleklere hareket iletmeye çalışır. Motor soğukken direnç daha fazla olduğundan ilk çalıştırmada %5 te olsa bir direnç gösterir ve motor daha zor çalışır.

Arabayı düz bir zeminde boşa alın, frene basmayın, el frenini de çekmeyin, debriyaja basın bırakın basın bırakın ve arabanın hafif sallandığını farkedeceksiniz.

İşte o sürtünme birbiri üzerinde kayan parçaların birbirini döndürmeye çalışmasındandır. Debriyaja basarak motoru sadece kendi ile başbaşa bırakmış oluruz ve rahat çalışır. Stop ederkende basmak bir fayda sağlamaz. Belki hissedilmeyecek derecede daha fazla sallanabilir.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Engin Özarı

Kontak kapatıldıktan sonra, sitem elektriği , beyin, enjektör ve yakıt pompası ekipmanlarında kesilir. Ancak bu arada enjektör mazot püskürmesine saniyelik süre ile devam eder. Beyin elektirk kesildiğini enjektöre bildiresiye kadar geçen mili saniye oranında , püskürtmenin bir miktarı sıcak olan üst blok segmanına kaçmış olur. Enjektör gelen elektrik kesinti komutunu bujilere aktarıncaya ve bujilerde ateşlemeyi kesinceye kadar, üst blok segmanına akan maozot ateşlenme ile karşı karşıyadır. bu tepki süresine kadar geçen mili saniyelik zaman diliminde bir miktar verimsiz yanma gerçekleşir ve ardından gelen "tüm sistemlerde çalışma kesildi" komutu ile sistem durur Bu verimsiz yanmaya motorun tepki süresi denir. Dizel araçlarda bu tepki süresi bulunmaktadır. Japonların yaptığı ise bu tepkiyi , milisaniyeden mikrosaniye algılamaya dönüştürmesidir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Görkem Azizoğlu

En iyisi serviste başka bir focusla karşılaştırmak. Şimdi sarsıntının şiddetini burda bilemeyiz ama bizim fiesta da aynı, çalışırkende sarsıntılı götürdük servise dizel için normal dediler 5 yıl oldu hala aynı sarsıntı ama bi sorun yok tdci biraz oynak motor. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Stop ederken debriyaja basmak sarsıntıyı azaltıyor...

Aradaki fark hissedilir derecede...

Benim aracımda bu böyle...

Debriyaj hiç birşey değiştirmez. Stop ederken sallanıp sallanmayacağı şans. Pistonların hangi konumda olduğunu bilemeyiz.

Debriyaj pedalına basbak arabayı çalıştırırken iyi çünkü araba boşta bile olsa şanzımanda yataklardan dolayı yine biraz direnc vardır. Yatak sürtünmeleri kadar tekerleklere hareket iletmeye çalışır. Motor soğukken direnç daha fazla olduğundan ilk çalıştırmada %5 te olsa bir direnç gösterir ve motor daha zor çalışır.

Arabayı düz bir zeminde boşa alın, frene basmayın, el frenini de çekmeyin, debriyaja basın bırakın basın bırakın ve arabanın hafif sallandığını farkedeceksiniz.

İşte o sürtünme birbiri üzerinde kayan parçaların birbirini döndürmeye çalışmasındandır. Debriyaja basarak motoru sadece kendi ile başbaşa bırakmış oluruz ve rahat çalışır. Stop ederkende basmak bir fayda sağlamaz. Belki hissedilmeyecek derecede daha fazla sallanabilir.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Salim İmamoğlu
Bazen fazla sarsılabilir bazende neredeyse hiç sarsılmaz. Stop edilirken pistonların hangi konumda olduğuyla alakalı. Stop edilirken pistonlar yine son defa hava emerek sıkıştırma yapar ve piston ataletlerinden dolayı sallanıyor.

+106.Dediğin gibi silindirlere giren havadan dolayı yapıyor.Mesela bu sarsıntıyı engellemek için mondeo orta kasalarda klape var manifold girişinde.Kontağı kapattıktan sonra şak diye klape kapanıyor ve silindir içine havanın girmesini önlüyor.Şimdi DPF li dizellerdede var bu klape 2 amaçlı kullanılıyor.Hem dpf partiküllerini yakmak için tam gaz konumunda çalıştırıyor hemde stop esnasında kapanarak içeriye hava girmesini önlüyor.

Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu
Yani; dpf focus tdci titaniumların emme manifoldunda klape de var mı?

Map la yanyana.Dikkatinizi çekmiştir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Amanınnnn :good1: klape-dpf

Parça söküp takmadığımdan anlamam. Bu yüzden Ford sınavında birincilik kaçmıştı ;)

Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu
Amanınnnn :good1: klape-dpf

Parça söküp takmadığımdan anlamam. Bu yüzden Ford sınavında birincilik kaçmıştı ;)

DPF siz fusionda bile gördüm ama hepsinde yok kaç modeldi araba bakmamıştım kasasınada. :good1:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...