Hüseyin Aksungur 20 Haziran 2010 Paylaş 20 Haziran 2010 Arkadaşlar bir ay önce 2003 Hb focus 1.6 comfort aldım. Tartarini LPG var. İlk çalıştırdığımda gaza geçene kadar araba potur potur tekliyor, gaz yemiyor, benzini çiğ atıyor. Bu neden olur? Bir de Lpg tüketimim km'de 30 kuruş civarı. Normal değil diye düşünüyorum. Neden kaynaklanır acaba? Yorum bağlantısı
Onur Çiftçi 20 Haziran 2010 Paylaş 20 Haziran 2010 Ben aracımı satmadan bu tur bır sorunu vardı teklıyordu çalıştıgında gaza geçene kadar servise goturdugumde benzin pompasının bozuldugunu soylemişlerdi diger sorunuza gelince km 300 ykr yakması çok yuksek rakam 160-170 ykr civarlarında yakmalı aracınızda bir sorun var boşa o degerlerde gazla binmeyin benzinlide çok fazla yakmaz bu halinden 300-320 ykr civarı yakar Yorum bağlantısı
Burak Hatipoğlu 20 Haziran 2010 Paylaş 20 Haziran 2010 (düzenlendi) Ben aracımı satmadan bu tur bır sorunu vardı teklıyordu çalıştıgında gaza geçene kadar servise goturdugumde benzin pompasının bozuldugunu soylemişlerdi diger sorunuza gelince km 300 ykr yakması çok yuksek rakam 160-170 ykr civarlarında yakmalı aracınızda bir sorun var boşa o degerlerde gazla binmeyin benzinlide çok fazla yakmaz bu halinden 300-320 ykr civarı yakar +1 30 krş lpg li yakması çok anormal, zaten benzinde bu kadar yakar, acil bir ustaya yada mehmet abiye danışmak lazım 20 Haziran 2010 tarihinde Burak Hatipo?lu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 20 Haziran 2010 Paylaş 20 Haziran 2010 Hüseyin bey, avatarımızda sadece kendi resmimizi kullanıyoruz. Lütfen en kısa sürede değiştirir misiniz? Yorum bağlantısı
Adem Tarı 20 Haziran 2010 Paylaş 20 Haziran 2010 Hüseyin bey, avatarımızda sadece kendi resmimizi kullanıyoruz. Lütfen en kısa sürede değiştirir misiniz? Peki "Kişisel Fotoğraf" da hangi fotoğrafı kullanmamız gerekiyor? Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 20 Haziran 2010 Paylaş 20 Haziran 2010 Arkadaşlar bir ay önce 2003 Hb focus 1.6 comfort aldım. Tartarini LPG var. İlk çalıştırdığımda gaza geçene kadar araba potur potur tekliyor, gaz yemiyor, benzini çiğ atıyor. Bu neden olur? Bir de Lpg tüketimim km'de 30 kuruş civarı. Normal değil diye düşünüyorum. Neden kaynaklanır acaba? ateşleme sorunu olabilir. buji-buji kablosu-bobin Yorum bağlantısı
Ahmet Ertugay 20 Haziran 2010 Paylaş 20 Haziran 2010 LPG tüketimi gerçekten fazla. Benim araçta LPG yok, benzinde tüketim km'de 26-27 kuruş. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Haziran 2010 Paylaş 20 Haziran 2010 Zaten araç tekliyor demişsiniz, satın aldığınızdan beri böyle mi? nereye baktırmıştınız? Ateşleme sorunu olduğu kesin,muhtemelen bobin - buji kablosu. Yorum bağlantısı
Hüseyin Aksungur 21 Haziran 2010 Yazar Paylaş 21 Haziran 2010 Zaten araç tekliyor demişsiniz, satın aldığınızdan beri böyle mi? nereye baktırmıştınız? Ateşleme sorunu olduğu kesin,muhtemelen bobin - buji kablosu. Aldığımdan beri böyle. Servise gitmedim. Ustam çocukluktan arkadaşım ustalığı çok iyidir. Sente atlak diye söktük ayar yaptı sorun devam ediyor. Sayın hocam ateşleme sorunu lpgde de ciddi şekilde belli olur. Aracım LPGye geçince nisbeten rahatlıyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Haziran 2010 Paylaş 21 Haziran 2010 Tekleyen arabada , sorun gidermek için, triger kayışını söküp tekrar aynı kayışı geri takmış ise, söyleyecek söz bulamam tabii... Yorum bağlantısı
Kuzey Kaya 21 Haziran 2010 Paylaş 21 Haziran 2010 abi benim gaz sistemim de tartarini... çok kaliteli diye taktırdık... 1.5 sene oluyor... hiç sorun yaşamadım bu biraz şans işi galiba... ama yakıtın acayip yüksek çünkü neredeyse benim 4000 motorluk aracımdan fazla yakıyorsun benim araç 300-330 krş. yakıyor. uzun yolda 240 krş.a düştüğü bile oluyor... yanlış birşeyler var... ihmal edilecek gibi de değil... benzinde kullanman daha mantıklı bu durumda.. Yorum bağlantısı
Misafir 21 Haziran 2010 Paylaş 21 Haziran 2010 Aldığımdan beri böyle. Servise gitmedim. Ustam çocukluktan arkadaşım ustalığı çok iyidir. Sente atlak diye söktük ayar yaptı sorun devam ediyor. Sayın hocam ateşleme sorunu lpgde de ciddi şekilde belli olur. Aracım LPGye geçince nisbeten rahatlıyor. ben o hatayı eski arabamda yaptım,arkadaşım diye hep aynı kişiye götürdüm,sonu hep hüsran,işi bilen birine baktır,yoksa fena kurcalıyorlar,düzen tutmuyor. Yorum bağlantısı
Sevgin Yılmaz 21 Haziran 2010 Paylaş 21 Haziran 2010 Kesinlikle tüketiminiz çok.En fazla şehir içi 20 kuruşlar civarında olması lağzım. Yorum bağlantısı
Hüseyin Aksungur 21 Haziran 2010 Yazar Paylaş 21 Haziran 2010 Tekleyen arabada , sorun gidermek için, triger kayışını söküp tekrar aynı kayışı geri takmış ise, söyleyecek söz bulamam tabii... Öncelikle araç sente ayarı, bujiler, vs için söküldü. Triger kayışı yeni olmasaydı en aptal usta bile değiştirelim derdi. Bu nedenle ustamın kötü olduğunu söyleyemem. Servise her seferinde boş işler için çuvalla para ödemedim, ödemem de. Bu arada sorunum çözülmüştür. Yakıt pompasının arızası nedeniyle gerçekleşen bir durummuş. Lpgye de program attırdım iki güne oturur dedi usta. Benim toplamda 2 günüm gitti (hoş tatilde iyi oldu), yakıt pompası, bujiler, yağ değişimi, senkronizasyon, hata silme ve işçilik 220 TL oldu Yani 45 Tl işçilik oldu... İlgilenenlere çok teşekkür ederim... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Haziran 2010 Paylaş 21 Haziran 2010 1. Triger kayışının durumunu, göz, dokunma, his duyusu ile anlama yöntemi yoktur. Eğitim kitabında, 1 gün önce takılan kayış bile sökülmüş ise yenilenmesi gerekir diye yazar. Triger kayış arızaları çok ciddi meblağlara sebebiyet verir. 2. Yakıt pompası şamandıra ile beraber bir parçadır, lehimden sökmek mümkün olsa da, takılan elektrikli motorların ömrü çok çok kısa olacağı için, boşa ödenen bir meblağ olur 3. Lpg deki aşırı tüketimi benzin pompasına bağlayan, ardından lpg ye program atıp, gün sayma sonrası kendi kendine düzeleceğini söyleyen ustada da de büyük cesaret varmış. Yorum bağlantısı
Selçuk Baysal 21 Haziran 2010 Paylaş 21 Haziran 2010 1. Triger kayışının durumunu, göz, dokunma, his duyusu ile anlama yöntemi yoktur. Eğitim kitabında, 1 gün önce takılan kayış bile sökülmüş ise yenilenmesi gerekir diye yazar. Triger kayış arızaları çok ciddi meblağlara sebebiyet verir. 2. Yakıt pompası şamandıra ile beraber bir parçadır, lehimden sökmek mümkün olsa da, takılan elektrikli motorların ömrü çok çok kısa olacağı için, boşa ödenen bir meblağ olur 3. Lpg deki aşırı tüketimi benzin pompasına bağlayan, ardından lpg ye program atıp, gün sayma sonrası kendi kendine düzeleceğini söyleyen ustada da de büyük cesaret varmış. Hüseyin Bey inşallah sorununuz çözülür ama siz yine de Çağlar abimizin söylediklerini yabana atmayın, kendisi forumun değerli bilgi kaynaklarından biridir. Yorum bağlantısı
Hüseyin Aksungur 22 Haziran 2010 Yazar Paylaş 22 Haziran 2010 1. Triger kayışının durumunu, göz, dokunma, his duyusu ile anlama yöntemi yoktur. Eğitim kitabında, 1 gün önce takılan kayış bile sökülmüş ise yenilenmesi gerekir diye yazar. Triger kayış arızaları çok ciddi meblağlara sebebiyet verir. 2. Yakıt pompası şamandıra ile beraber bir parçadır, lehimden sökmek mümkün olsa da, takılan elektrikli motorların ömrü çok çok kısa olacağı için, boşa ödenen bir meblağ olur 3. Lpg deki aşırı tüketimi benzin pompasına bağlayan, ardından lpg ye program atıp, gün sayma sonrası kendi kendine düzeleceğini söyleyen ustada da de büyük cesaret varmış. Benzin pompası benzindeyken gaz yemiyor ulmasından dolayı söküldü. Gaz için programı Lpg ustaları yaptı. Çağlar beyin bilgisine hiçbirşey diyemem. Allah razı olsun. Ancak onun bu konuda bilgi üstünlüğü yarışına girerek fevri cümleler kurması bence hoş değil. Benim sorunum çözülmüş durumda Çağlar bey. Acaba tesadüf mü oldu ki? Yorum bağlantısı
Murat Türer 30 Temmuz 2010 Paylaş 30 Temmuz 2010 (düzenlendi) Lpg tüketimleriniz şehir içi 1 lt lpg ile yaklaşık 10 km olmalıdır Şehirler arası sakin kullanımda ise 1 lt ile 14 km ye kadar gidebilirsiniz Tabiki size kalmış 30 Temmuz 2010 tarihinde Murat T tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Murat Türer 30 Temmuz 2010 Paylaş 30 Temmuz 2010 (düzenlendi) Arkadaşlar bir ay önce 2003 Hb focus 1.6 comfort aldım. Tartarini LPG var. İlk çalıştırdığımda gaza geçene kadar araba potur potur tekliyor, gaz yemiyor, benzini çiğ atıyor. Bu neden olur? Bir de Lpg tüketimim km'de 30 kuruş civarı. Normal değil diye düşünüyorum. Neden kaynaklanır acaba? Tekleme sorunu lpg ye geçişten sonrada devam ediyorsa sorun ateşleme sistemindedir Triger kayışından bahsedenler olmuş problem triger değişiminden sonra olmuş ise subab zaman ayerını kaçırmış olabilirler Sadece benzinde yapıyorsa yakıt benzin sisteminde olabilir Enjektörlerinizi kontrol ettirin benzinin enjektörlerden sağlıklı şekilde geldiğinden emin olun Tekleme sorunu lpg ye geçişten sonrada devam ediyorsa sorun ateşleme sistemindedir Triger kayışından bahsedenler olmuş problem triger değişiminden sonra olmuş ise subab zaman ayerını kaçırmış olabilirler Sadece benzinde yapıyorsa yakıt benzin sisteminde olabilir Enjektörlerinizi kontrol ettirin benzinin enjektörlerden sağlıklı şekilde geldiğinden emin olun 19 Ağustos 2010 tarihinde Mehmet tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Davut Tunacık 19 Ağustos 2010 Paylaş 19 Ağustos 2010 Arkadaşlar aracımda aldığımda tartarini sıralı sistem takılı idi.Araç lpg deposu dolu olmasına rağmen kendi kafasına göre benzine geçiyordu.Benzin pompasıda arızalı imiş.Ankaradaki ULUDA Yorum bağlantısı
İbrahim Turan 24 Ocak 2011 Paylaş 24 Ocak 2011 Arkadaşlar aracımda aldığımda tartarini sıralı sistem takılı idi.Araç lpg deposu dolu olmasına rağmen kendi kafasına göre benzine geçiyordu.Benzin pompasıda arızalı imiş.Ankaradaki ULUDA Yorum bağlantısı
Atilla Demir 26 Ocak 2011 Paylaş 26 Ocak 2011 bende tartarini taktırdım fakat bahsettiğiniz sorun bende yok. devrinde hıza ulaşmasında çekişinde gayet iyi. çok rahat lpg ye veya benzine geçiyor. Yorum bağlantısı
Gökhan Aksu 30 Ocak 2011 Paylaş 30 Ocak 2011 (düzenlendi) 2 lpg ustası bir ford ustası birde elektrikçi elinden geçtikten sonra aracıma oksijen sensörü arızası teşhisi kondu.Geçtiğimiz cumartesi günü 120 tl sensöre 20 tl'de ustaya para ödedim.Tam herşey yolunda derken bugün motor arıza ışığı tekrar yandı.Dellenmeme az kaldı. Bu konuda fikir verebilecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler Konuyu yanlış başlığa yazmışım.Özür dilerim 30 Ocak 2011 tarihinde G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç 3 Şubat 2011 Paylaş 3 Şubat 2011 Gökhan Bey ; Aracınızı ,aracınzdaki sistemi ,yaşadığınız sorunu ve şuanki arıza kodunu yazarsanız ,yardımcı olmaya çalışayım. 2 lpg ustası bir ford ustası birde elektrikçi elinden geçtikten sonra aracıma oksijen sensörü arızası teşhisi kondu.Geçtiğimiz cumartesi günü 120 tl sensöre 20 tl'de ustaya para ödedim.Tam herşey yolunda derken bugün motor arıza ışığı tekrar yandı.Dellenmeme az kaldı. Bu konuda fikir verebilecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler Konuyu yanlış başlığa yazmışım.Özür dilerim Hüseyin Bey ; Aracınzdaki sorunun nedeni yanlış lpg ayarından kaynaklı olarak benzin ücüsünün LFT (Long Fuel Trim) değerinin bozulmasıdır.Yapılması gereken aracınızı yaklaşık 300 km benzin ile kullanıp LFT değerinin ideal aralığa inmesini sağlamaktır ,bu sayede sabah soğuk motordaki sorununuz giderilecektir ;akabinde konusunda uzman bir serviste lpg kalibrasyonunu baştan yaptırmanız olacaktır.SElamlar... Arkadaşlar bir ay önce 2003 Hb focus 1.6 comfort aldım. Tartarini LPG var. İlk çalıştırdığımda gaza geçene kadar araba potur potur tekliyor, gaz yemiyor, benzini çiğ atıyor. Bu neden olur? Bir de Lpg tüketimim km'de 30 kuruş civarı. Normal değil diye düşünüyorum. Neden kaynaklanır acaba? Yorum bağlantısı
Atilla Demir 8 Şubat 2011 Paylaş 8 Şubat 2011 sayın mehmet bey; benim aracımdada tartarini lpg kiti takıldı 15 gün önce... aracın yakma değerinde, hızında çekişinde hiçbir sorun yok. sadece; aracla ortalama 100 km/hz ile yokuş aşağıya giderken ayağımı gaz petalinden çekiyorum araç kendi deviri ile yol alıyor. işte bu durumda iken arac kendini sıkıp bırakıyor küçük küçük. yani sanki teklememi desem, yakıtı kesmesimi desem. ama bunlar çok küçük sıkıp bırakmalar. acaba bu neden olabilir. servise gitmem gerekirmi acaba. yada bu soruna daha önce rast geldinizmi.... Yorum bağlantısı
Recommended Posts