İçeriğe Yönlendir

Soğutma Suyu Eksilmesi


Misafir

Recommended Posts

soğutma suyu doldurmamdan yaklaşık 1 ay sonra neredeyse tamamen eksiliyor. sebepleri neler olabilir? ilk önce sorunu nerede aramalıyım?

Yorum bağlantısı
soğutma suyu doldurmamdan yaklaşık 1 ay sonra neredeyse tamamen eksiliyor. sebepleri neler olabilir? ilk önce sorunu nerede aramalıyım?

Hortumlar olabilir. Devirdaimden de olabilir, dün başıma geldi.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Ömer Mıcık

Bu şekilde su eksilten araçlarda kendim yaşadığım için biliyorum araç rolantide çalışırken değil biraz yüksek devirlerde tutularak 3000 devir gibi araç incelenmeleli gerekirse lifte kaldırın alttan radyötör bağlantı yerlerine bakın gerekirse dikkatli bir şekilde elinizle ıslaklık olup olmadığını gözlemleyin. Ben bu şekilde bulmuştum.

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram

Hortumlar,devirdaim olabilir.

Antifiriz ilave edildiğinde daha fazla dikkat edilmeli.

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

ahtopot hortum denilen motorun arka tarfında, genelde bu hortum mazot filitresinin oralarda bir yerlere sürterek deliniyor. bu hortumu kontrol ettirin

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Abdullah Akel
soğutma suyu doldurmamdan yaklaşık 1 ay sonra neredeyse tamamen eksiliyor. sebepleri neler olabilir? ilk önce sorunu nerede aramalıyım?

kapaktan olabilir bende de eksileme vardı değiştirdim problem ortadan kalktı.

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram

Devirdaim yeni değişti(2 ay önce falan)hortum değişti,kontrol edildi.sızma,kaçak vs...yok.

Fakat yedek su haznesindeki su seviyesi 10 günde yaklaşık 1-2 cm eksiliyor,bu normal midir?(buharlaşma falan gibi...)

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram
(düzenlendi)
Hiç normal değil.

Neden olabilir peki? :unsure:

Görünürde hiç bi şey yok.teşekkürler

tarihinde Ersen Tapan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Atilla Fırat

Aynı sorun benim 2004 model fieata aracımdada vardı. Max çizgisine kadar suyu dolduruyorum ve 10 gün sobra min. çizgisine kadar su seviyesi iniyordu. Ustaya götürdüm ve radyatörde çatlak olduğunu söyledi. Radyatör 250 TL ve tabi birde işçilik. Fordclubtr'de biraz araştırma yaptıktan sonra radyatör delik tıkayıcı diye bir şeyin olduğunu öğrendim. İnternetten sipariş ettim ve uyguladım. Sonuç depoya koyduğum su 10 gün sonra 1 cm bile azalmamış. Eğer sorun radyatöründeyse bu uygulamaya yapabilirsin. Benim kullandığım ürünün ismi Arexons Radyatör Delik Tıkayıcı ama piyasada başka birçok üründe var.

Yorum bağlantısı
Hasan Tahsin Şipit
Aynı sorun benim 2004 model fieata aracımdada vardı. Max çizgisine kadar suyu dolduruyorum ve 10 gün sobra min. çizgisine kadar su seviyesi iniyordu. Ustaya götürdüm ve radyatörde çatlak olduğunu söyledi. Radyatör 250 TL ve tabi birde işçilik. Fordclubtr'de biraz araştırma yaptıktan sonra radyatör delik tıkayıcı diye bir şeyin olduğunu öğrendim. İnternetten sipariş ettim ve uyguladım. Sonuç depoya koyduğum su 10 gün sonra 1 cm bile azalmamış. Eğer sorun radyatöründeyse bu uygulamaya yapabilirsin. Benim kullandığım ürünün ismi Arexons Radyatör Delik Tıkayıcı ama piyasada başka birçok üründe var.

Ben sonax aldım 30 tl 1 ay bile işe yaramadı sanırım. :D

Sonra tamircinin yolunu tutarak 20 tl kaynak 60tl işçilikile kurtardık.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Salman

Genleşme kabının kapağınıda kontrol edin derim,zamanla özelliğini kaybedebiliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Osman Demirel

Merhaba,

Benim de ayni konuda yaklasik 1 ay once problemim oldu. Sogutma sivisi yedek depoyu full dolduruyorum 3 gun sonra minimumun altina iniyordu. Bir sure su ekleyerek idare ettim. Sonra ustaya gosterdim. Hava da yagmurluydu kacak durumunu pek tespit edemedik. Ya devirdaimdendir ya da radyatorde catlak vardir dedi. Tamamen bosaltip sadece 3 LT antifiriz koydu. Bir de catlak kapatici sivi ekledi. Eger catlaksa antifiriz daha fazla acar catlagi belli olur dedi. Ama o gunden beri fazla bir eksilme olmadi. Catlak kapatici ise yaramis olabilir.

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Sabri Kahraman

Merhaba arkadaşlar. Aracım su eksiltiyordu araştırdım herhangi bir kaçak bulamadım. burada yorumları araştırınca hava filtresinin hava emiş borusunun altındaki körüklü fortumun  sürtmeden dolayı delindiğini gördüm ve bu rölantide kaçırmıyor 3000 devri geçince kaçırmaya başlıyor. Herkese tavsiyem filtreyi söküp hortumları izolasyon bantı ile bantlamanız ki hortum delinmesin. Yoksa 170 tl masraf çıkıyor...

Yorum bağlantısı
Görkem Azizoğlu

Merhaba arkadaşlar. Aracım su eksiltiyordu araştırdım herhangi bir kaçak bulamadım. burada yorumları araştırınca hava filtresinin hava emiş borusunun altındaki körüklü fortumun  sürtmeden dolayı delindiğini gördüm ve bu rölantide kaçırmıyor 3000 devri geçince kaçırmaya başlıyor. Herkese tavsiyem filtreyi söküp hortumları izolasyon bantı ile bantlamanız ki hortum delinmesin. Yoksa 170 tl masraf çıkıyor...

 

İzolasyon bantı tutmayacaktır çünkü su aşırı sıcak olduğu için bantı açacaktır. Allah korusun seyir halinde bunun olduğunu düşünürsek sonuçları iyi olmaz. Tavsiyem hortumu değiştirin yeni hortumların aynı bölgesinde fazladan koruma var.

Yorum bağlantısı
Yusuf İzzettin Yıldız

  • Ben bu yüzden yolda kaldım. Aracım su eksiltiyor ben tamamlıyordum taki yolda kalana kadar, depodaki tüm su bitti ve motor kendini korumaya aldı stop etti, indim baktım hiç su yok megerse termostat bitmiş servis çagırdık yaptılar bana 250 tl ye patladı.  Arkadaşlara tavsiyem su eksiltiyorsa mutlaka bi sebebi vardır baktırın gözardı etmeyin.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Sabri Kahraman

İzolasyon bantı tutmayacaktır çünkü su aşırı sıcak olduğu için bantı açacaktır. Allah korusun seyir halinde bunun olduğunu düşünürsek sonuçları iyi olmaz. Tavsiyem hortumu değiştirin yeni hortumların aynı bölgesinde fazladan koruma var.

 

İzolasyon bantı tutmayacaktır çünkü su aşırı sıcak olduğu için bantı açacaktır. Allah korusun seyir halinde bunun olduğunu düşünürsek sonuçları iyi olmaz. Tavsiyem hortumu değiştirin yeni hortumların aynı bölgesinde fazladan koruma var

 

Bantlamaktan kastım  patlamış hotumu değil. Hortumun patlaması sürtünmeden dolayı oluyor  bu  yüzden sürtünen  noktayı kumaş izolasyon bantları var aşınmaya ve ısınmaya dayanıklı bununla sararsanız hortum aşınmamış olur.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Bu hortumu kontrol edin, mazot filtresinin altında hava filtresine gelen plastik boru var, bu borunun altından geçer bu hortum, sürtünmeden delinmiştir, hava borusunu çıkarıp bakın.

FIESTA-MANIFOLD-SU-HORTUMU-14-TDCI-20022

Yorum bağlantısı
Yigit Özdal

Benım aracımda su eksıltıyordu hatta alttan damlıyordu hava fıltresının altında kucuk bı parca catlamıs sorun halledılmedıyse bı bakın derım ılerıde basınız agrımasın

Sent from my iPhone using Tapatalk

Yorum bağlantısı
Kadem Eğinli

2009 fiestama lpg takdırdıktan sonra aynı sorun  olmaya başladı ben lpg ye bağladım çok fazla değil ama  azalıyor ben ekliyorum acaba lpg den mi.

Yorum bağlantısı
  • 3 yıl sonra...
Ersin Çeliktürk

Merhabalar,

 

Yazan oldu mu bilmiyorum ama termostat contası %90 ihtimal bi baktırın derim, işçiliği sıkıntılı oldugu için serviste 180 tl gibi bir miktara değişim yapılıyor.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Merhabalar,

 

Yazan oldu mu bilmiyorum ama termostat contası %90 ihtimal bi baktırın derim, işçiliği sıkıntılı oldugu için serviste 180 tl gibi bir miktara değişim yapılıyor.

evet, buda bir sebeb, kaçak varsa fenerle üstten ışık tutup bakın, şanzımanın üstünde oyuk yerler var, oraya antifiriz birikir, kuruduktan sonra kırmızımsı bir renk bırakır,oradan anlarsınız...

 

değişim 180 tl. mi  amaniin :shok:  kendim 2 kez değiştim, 1 adet geniş ağızlı pense ve sanırım 13-14 yıldız anahtardı, söker kendiniz değişirsiniz, çok basittir, rahat çalışmak için akü ve yuvasıda sökülmelidir yalnız, biraz uğraştırıcı, sökecek birkaç vida vs. vardır ama basit bir iştir :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mustafa Sahin
(düzenlendi)

Benim aracımın başına da musallat olan ve bir lanet gibi sürekli başka yerden çıkan problem.

Olası sebepleri söyleyim; 

 

Sürtünmeden dolayı ahtapot boru (manifold su hortumu) delinmesi : yenisi alınır kolayca değiştirilir.
Termostat çatlaması : termostat gövdesi kırılır, yenisi alınır değiştirilir.

Termostat contası : termostat contasına silikon sıkmadan taktıkları zaman contadan sızdırır, silikon sıkarlar düzelir.

Yağ soğutucusu contası : yağ soğutucusundada conta var, conta bozulur ordan sızdırır.

Yedek su deposu delinmesi: depo çatlaktır.

Yedek su deposu kapağı bozulması : kapak işlevini yitirmiştir buhar sizdırır.

Yedek su deposundan çıkan hortumlar : özelliği kaybolmuş çatlamıştır sızdırır.
Motor bloğu donma tıpaları ( freeze plugs): motor bloğunun üzerinde 2 tane demirden tıpa var, buzlu havalarda su donup basınçtan bloğu çatlatmasın diye bu tıpaları koymuşlar, zamanla bu tıpalar çürüyor su sızıyor, tıpa bulunur ( ben bulamamış 2 tanesini tornacıya 50 TL ye yaptırmıştım) değiştirilir.

 

aklıma gelenler bunlar. Bunların çoğunu ben düzelttirdim.

tarihinde Mustafa Sahin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...