İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - Akü ve Şarj Dinamosu Sorunları


Misafir

Recommended Posts

Sabahları hava -2,-3 dereceye düşüyor. Dün sabah arabayı çalıştırdım ama akü şarj ışığı yanmaya devam etti. Camlar buz olduğu için iki rezistansta açıktı. Yaklaşık 4 km sonra, reizstans kapandıktan sonra söndü. Yakında elveda diyeceğiz herhalde aküye. Bugün 6-7 derecedeydi hava, direk söndü. Bir sıkıntı da olmadı. Genelde aküler birden bitiyor uyarı bile vermeden, benimkinin başka bir derdi mi var acaba? Bugüne kadar hiç başıma gelmemişti.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Sabahları hava -2,-3 dereceye düşüyor. Dün sabah arabayı çalıştırdım ama akü şarj ışığı yanmaya devam etti. Camlar buz olduğu için iki rezistansta açıktı. Yaklaşık 4 km sonra, reizstans kapandıktan sonra söndü. Yakında elveda diyeceğiz herhalde aküye. Bugün 6-7 derecedeydi hava, direk söndü. Bir sıkıntı da olmadı. Genelde aküler birden bitiyor uyarı bile vermeden, benimkinin başka bir derdi mi var acaba? Bugüne kadar hiç başıma gelmemişti.

Saygılarımla.

Biraz araştırınca sorunun şarj dinamosu olduğu belli oluyor. Döndüm, dolaştım yine şarj dinamosuna geldim. Anlaşılan tamir k

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)
Valla bu akşam sizin arabayı gördüm. O araba artık adam olmaz. Atın onu yerine bi corolla vereyim en otomatiğinden düplüsünden :D

Son benzin zamlarından sonra emekli gibi oldu zaten Hakan Bey. :rofl: Dinlenmeyle geçiriyor zamanının çoğunu. Bu arada da yaramaz çocuklar gibi alternatörü bozdu yine.

Corolla güzel de, far yıkama olmadığı için tercihini değiştiren bir kullanıcıyım ben. O kapaklar olmasa sanki bir yanı eksik oluyor aracın. :lol2: Burda yabancı olmadığı için rahatça konuşuyorum da dışarda bu kadar net ifadeler kullanmıyorum tabi :fiuw:

Saygılarımla.

tarihinde Evren iskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

geçmiş olsun üstad.3 4 gün yatınca araç akü su koymaya başlıyor.gün aşırı rolantide bir müddet çalıştırma iyi gelir ama fazla değil.şarj dinamosu ne şekilde tamir görmüştü?

illa değişim olacaksa ebayda fiyatlar burdakinden iyi kargoda fena değil.araştır derim.

isterseniz değişim yapmadan bosch servisinde akü ve şarj testi ile tam sorunu ögrenebilirsiniz.

Yorum bağlantısı
geçmiş olsun üstad.3 4 gün yatınca araç akü su koymaya başlıyor.gün aşırı rolantide bir müddet çalıştırma iyi gelir ama fazla değil.şarj dinamosu ne şekilde tamir görmüştü?

illa değişim olacaksa ebayda fiyatlar burdakinden iyi kargoda fena değil.araştır derim.

isterseniz değişim yapmadan bosch servisinde akü ve şarj testi ile tam sorunu ögrenebilirsiniz.

Sagolun Oktay Bey. Bu ıkı gun de sorun olmadı. Yılsonu nedenı ıle ısler yogun. Haftaya baktıracagım. Alternatorden 35 tl'lık ufak bır parca degıstı ama benım ketum elektrıkcım parca ısmını soylemedı. Sıkayetım, ıc aydınlatmaların gozkırpmasıydı.

Not: telefon ıle cevap yazdıgım ıcın noktalamalar hatalı. Kusura bakmayın.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Misafir

Havalar malum soğuk. Alternatör ışığı ile ilgili üç günlük gözlemimden sonra aşağıdaki sonuçlara ulaştım.

- Aracı ilk çalıştırdığımda sıkıntı yok. Ön cam rezistans düğmesini açınca bir süre rezistans çalışıyor ama daha buzu çözmeye başlamadan önce düğme sönüyor, akabinde ışık yakıyor.

- Koltuk ısıtma veya arka rezistans açıldığında sıkıntı yok.

- Aracı stop edip çalıştırınca ışık sönüyor. Bu durumda rezistans çalıştırıldığında şarj ışığı yanmıyor.

Bu belirtilerin anlamlı bir açıklaması var mıdır? bilmiyorum ancak ön cam rezistansının bir şekilde alternatöre ya da parçalarına yük bindirdiği sanırım açık.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Misafir

Rezistans süresini ayarlayan devrede sorun olabilir.Rezistan ısı değerini tam alğılamıyorsa erkenden devreyi kapatıyor olabilir.Isıtıcıları aynı devre yönetiyorsa çalışmasıda normal.Fakat tesisattaki soketlerde sıkıntı olabilir düşüncesindeyim.Tamir sırasında bilmeden değip soketi falan oynatmış olunması ihtimalini göz ardı etmemek gerekiyor.Tesisat sorunu ihtimali yüksek.

Yorum bağlantısı
  • 10 ay sonra...
(düzenlendi)

Bugün babam 5 dak. yola gitmiş. Dönüşte aracı çalıştırmak istediğinde uyarı ışıklarının farklı yandığını görüyor. Çalıştırmak istediğinde marş almamış. Daha sonra tüm ışıklar sönmüş. Akşam baktım, sadece airbag ışığı alttan sönük olarak yanıyor. İki hafta önce saati geri kalmış diyordu babam, sanırım ilk belirti buymuş. Bende Mazda'yı kullandığımdan ilgilenemedim. Oysa Pzt akşam park etmek için çalıştırdığımda gayet sorunsuzdu. Üzerindeki akünün gücüne dikkat etmedim ama 72'liktir sanırım.

En yakında 1km ötede İnci Akü var. Varta taktırmak isterdim ama sonucun hızlı olması için İnci takılacak.

Saygılarımla.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Uğur Kamil
(düzenlendi)

Benim aracın saati her zaman geri kalıyor, haftada ortalama 30 dk. 0 aldıgım günden beri :)

Önemli bişey olmadıgı içinde umursamıyorum servise gidince bi baktırırm diyorum gittigimdede aklıma gelmiyor 5 yıldır aynı. Üzerindede 5 yıldır orjinal akü var ve sorunsuz çalışıyor :)

tarihinde Uğur Kamil tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Evet abi akün bitmiş.. ömrü azalmış akü soğuğu görünce bırakıyor kendini..

Piller de öyle..

Yorum bağlantısı

Ben de bu fazlalığı cüzdanımda hissetmiştim:) Bilgilendirmede bulunan arkadaşlara teşekkürler.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Üzerindeki akü 60 amperdir muhtemelen(bende orjinal ford marka idi) ,72 amper almanızı tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı

70'lik eski akümüzü 72'lik İnci ile değiştirdik. Takviye yapıp aracı götürdük, değişim yapıldı. Ancak Sony'yi bir türlü açamadık. Elektrik gelmiyor. Muhtemelen sigortası attı takviye sırasında diye düşünüyorum. :Çalışmayan başka hiçbir aksam yok. Sigorta içerde mi, kaputun altında mıdır? Bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı

Sağolun Ahmet Bey, kontrol edeyim yarın.Kitapçıklarından bakarım. Üzerinden çıkan 70'lik orjinal Ford aküsüydü.Fabriksyon akü muhtemelen değişmiştir. Bu nedenle orjinali tam bilemeyeceğim. 72'lik olan biraz daha yüksek. 70'lik daha rahat monte ediliyor.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk
Sigorta kutusu, sol taraftaki küçük gözün arkasında Evren Bey. Teybin sigortası da oradadır muhtemelen. Gözün kapağını sökmek gerekiyor. Kapağın arkasında şema var mıydı tam hatırlayamadım. Ayrıca kaputun altında, sol tarafta, camın önünde de sigorta kutusu var. O kutunun kapağında sigorta sökme aparatı da dahil herşey bulunuyor. Oradaki boşta duranlardan birisi ile idareten değiştirilebilir. Elinizde klavuz var ise, klavuzda da şeması var. Geçmiş olsun. Yeni akünüz de hayırlı olsun ayrıca. Benim mondeodaki akü 45A di. Acaba orjinali 45 midir, yoksa değiştirenler yanlış akü mü takmışlar, kafam karıştı şimdi. Biz serviste 60 A taktık.

Bendeki 72A ancak araç dizel. Yanlız sendeki de çok düşükmüş orjinali öylemiymiş?

Yorum bağlantısı

Sigortalari kontrol ettim. 69-74 arasi ses sistemi ve gosterge paneli diyor. Fakat gordugum kadari ile hepsi saglam. Cikartip baktim, bir sorun gozukmuyor. Sony'de bir problem var anlasilan. Aracin su an itibari ile calismayan baska bir fonksiyonu yok.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Sigortalari kontrol ettim. 69-74 arasi ses sistemi ve gosterge paneli diyor. Fakat gordugum kadari ile hepsi saglam. Cikartip baktim, bir sorun gozukmuyor. Sony'de bir problem var anlasilan. Aracin su an itibari ile calismayan baska bir fonksiyonu yok.

Saygilarimla.

Soketlerini çıkartıp takmak çözüm olabilir belki..

Yorum bağlantısı

Sony'yi yerinden cikartmak iskence gibi Ersen Bey. Klasik teyp cikaricilari ile denedim olmadi. 4 tirnagi ayni anda hareket ettirmekte marifet.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Formda bir arkadaş meyva bıçağından aprat yapmıştı ; onlardan yapmak lazım.. Benimkininde arkasından bozuk yollarda ses geliyor kablo demetinin sabit olmamasından kaynaklanıyor gibi geliyor bana..

Boş zamanda uğraşayım ..

Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel

Bendeki 72A ancak araç dizel. Yanlız sendeki de çok düşükmüş orjinali öylemiymiş?

Bence benzinli aracın orjinalinin 45A olması normal bence (çünkü benzinli bir araç daha fazlasına zaten ihtiyaç duymuyor diye biliyorum), babamın 2004 benzinli Bora'sının aküsünü değiştirdik bu sene, üzerinde hala orjinal aküsü duruyordu ve Varta 45A idi..

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Bence benzinli aracın orjinalinin 45A olması normal bence (çünkü benzinli bir araç daha fazlasına zaten ihtiyaç duymuyor diye biliyorum), babamın 2004 benzinli Bora'sının aküsünü değiştirdik bu sene, üzerinde hala orjinal aküsü duruyordu ve Varta 45A idi..

Saygılarımla.

Ama Mondeo 2.0 ve araçta çok fazla ısıtıcı var. Ön cam ısıtma ve yan ayna Ghia-X lerde koltuk ısıtmaları aracın aküsünü çok fazla yoruyor. O yüzden yüksek amper olması gerek. Ben Ankara'da değiştirdim. Servis 72 amper taktı.

Evren Bey öncelikle geçmiş olsun. Takviyeyle çalıştırdıktan sonra keşke servise götürüp orada değiştirseydiniz.Kutup başlarını tekrar söküp takın (gerçi yapmışsınızdır. İnşallah kolay yoldan çözersiniz. Ama mondeoyu çok ihmal ettiğinizi size göstermiş. Bidaha yapmayın diyor :)

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı

Sağolun Mehmet Bey.

Bugün yaklaşık 1 ay sonra Mondeo'nun Sony'sini yaptırmak için direksiyonuna geçtim. Sanırım Mondo'nun konforu ve keyfini anlamak için başka araç kullanmak şart. Sol saklama gözünün altındaki sigortalardan biri atmış. Kontrol kalemi ile yapılan kontrolde ortaya çıktı. Ben kitapçığındaki Ses sistemi sigortalarına bakmıştım. Tabi kontrol kalemi ile değil. Neyse ki, sorun basitçe çözüldü. Yine Mondi'yi kısa mesafede kullanımlar için babama devredip, Mazda'ya dönüyorum. Malum devir ekonomi devri olunca, konforu unutmak gerekiyor:))

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...