İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - Akü ve Şarj Dinamosu Sorunları


Misafir

Recommended Posts

Kadir Varol

Soyle anlatayim, aku bitti, sonra takviyeyle arabayi calistirdim, surdum arabayi 10 km fln, evime geldim, rolantide sarj olur aku dediler rolantide arabanin icinde otururken ve arada gaz da veririken araba istop etti ve aku tekrar bitti. Akuyu sarj ettirdim, sonra servise goturdum, serviste 4 gun yatti araba. Servis de bana atesleme bobini buji ve kablolarini degismemi soylediler. Ben de baktim araba gidiyor gittigi yere kadar gideyim arastirma yapayim dedim cunku 1 milyara yakin fiyat cekti servis. Sorunumu cozecegini bilsem yaptiririm da cozer mi bilemedim..

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Ateşle bobini buji ve buji kablosu aracın şarjıyla ilgili olacağını düşünmüyorum. Ancak bunlar serviste değişirse gerçekten yüksek fiyatları var. Anlattığınıza göre aracınızın şarj dinamosu sorunu var gibi. Bunu anlamanın eniyi yolu elektrikçiye gidip akünün ölçülmesi ve çalışırken çalışma voltajının kontrol edilerek kara verilmesi.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

biz yurt dışı ebayden ucuz parçayı kargo yüzünden getiremiyoruz, sizin böyle bir şansınız yok mu?

Yorum bağlantısı
Kadir Varol

Kargo cok para istiyordu, http://www.eurocarparts.com/ diye bir site buldum sordum, 50 pound kargo parasi istediler. Bir de hangi parcalari alayim, atesleme bobinini mi alternator mu sarj dinamosu mu buji mi?

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Kargo cok para istiyordu, http://www.eurocarparts.com/ diye bir site buldum sordum, 50 pound kargo parasi istediler. Bir de hangi parcalari alayim, atesleme bobinini mi alternator mu sarj dinamosu mu buji mi?

Alternator mu sarj dinamosu aynı parça. Yukardaki yazdığınız sorun şarj dinamosu gibi görünüyor. Diğer bahsettiğiniz parçalarda sorun olsa aracın çalışması sarsıntılı olur. Stop etme olur. Akü lambasının yanması ya aküdür yada şarj dinamosudur. Sizde gaza bastığınızda göstergelerdeki ışık şiddetinin artması ve azalması şarj dinamosu sorununu gösteriyor. Bunun için en doğru karar araç çalışırken aracın akü voltajı kontrol edilir ve değerlere bakılarak daha net karar verileceği düşüncesindeyim.

Saygılarımla.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Yenersoy

En yakın yetkili servise gidip,ALTERNATÖRÜNÜZÜ değiştirin, Pahalı görünür ilk başta!! Ama garantili olacak bu değişiminiz (İş emri ve faturanınızı saklarsanız) mutlaka... Çocuk gibi sokaklarda top oynamaya çıkmaya gerek yok, uğraşmanıza değmeyecektir yurtdışı çözümleriniz asla!! Yetkili ÖZEL SERVİS 'ler de çözümdür.. Ama çok yakın,tanıdık değil ise, garantisi AHBAPLIĞINIZA kalır sadece.. NOT: Lakin şahit oldum,AHBAPLIK çoğu zaman FORD GARANTİSİNDEN daha fazla garanti sağlar!

Her işte olduğu gibi, doğru şekilde iş yapanlardan korkmayın, özel serviste olsa..

Saygılar..

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Sanirim pahali alternator..

Türkiye için konuşuyorum servis dışında 600 tl gibi bir fiyatı var diye biliyorum. Ama tamiri söz konusu. İçindeki konjektör ve kömürler değiştiriliyor. Bu şekilde bir çözüm üretiliyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Burak Yenersoy

Sonuçta en hesaplısı ve GARANTİLİ ÇÖZÜM Türkiyede yetkili servisler.. Ya da en güvenilir ÖZEL SERVİSLER!! Başka yerlere bakmayınız.. Özel servislerin en iyileri bu forumda!! Reklam yok, dürüst hepsi.. Özellikle forumdaki cevaplara iyi bakarsanız bulursunuz o Özel servisleri.. Yurt dışı işi, tamamen oyundur!! MK3 için.. Ama, Ford 1978 Mustang derseniz ise yurt dışına tabi, marş marş.. :)))

Mondeo için burası!!!!!!!

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Sonuçta en hesaplısı ve GARANTİLİ ÇÖZÜM Türkiyede yetkili servisler.. Ya da en güvenilir ÖZEL SERVİSLER!! Başka yerlere bakmayınız.. Özel servislerin en iyileri bu forumda!! Reklam yok, dürüst hepsi.. Özellikle forumdaki cevaplara iyi bakarsanız bulursunuz o Özel servisleri.. Yurt dışı işi, tamamen oyundur!! MK3 için.. Ama, Ford 1978 Mustang derseniz ise yurt dışına tabi, marş marş.. :)))

Mondeo için burası!!!!!!!

Dediğinize katılıyorum. Servisin garati durumuna. Ancak servisler dediğiniz gibi çok iyi ustalarla donatılmamıştır. Benim GhiaX mondeonun park sensörünün hoparlörünün yerini bulmak için arkadan öne kadar tüm kablo kanallarını söktüler.

Teker bilyasına servis 950 Tl fiyat verdiler. Ben 175 tl fiyata aldım. Tam bir yıldır kullanıyorum. Fiyatlar çok faiş fiyatlar istiyorlar.

Buda benim görüşüm.

Saygılarımla.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Türkiye için konuşuyorum servis dışında 600 tl gibi bir fiyatı var diye biliyorum. Ama tamiri söz konusu. İçindeki konjektör ve kömürler değiştiriliyor. Bu şekilde bir çözüm üretiliyor.

Ben Ekim ayında mondeoyu alıp gelirken yolda bir kaç kaz şarj gösterge ışığı yandı, söndü. İç aydınlatma ışıklarında göz kırpma vardı, motor rölantide çalışırken iniş-çıkışlar yapıyordu. Oto elektrikçi vasıtasıyla çözdüm olayı. Mehmet hocanın belirttiği gibi, içindeki akım doğrultucu olan, adına konjektör dedikleri bir parçayı değiştirdi. Parçayı o zaman 65 liraya almıştım, işçilik olarak da 50 lira vermiştim. Kömürleri de kontrol etmesini istedim, usta, kömürlerin kolay kolay bitmeyeceğini, bir şarj dinamosundaki kömürlerin bir aracın ömrü boyunca bitmeyeceğini söyledi, yine de baktı, bir şey yok dedi. Sonuç: şu an hiç bir sıkıntım yok, ışıklarım normale döndü, motor çalışmasındaki iniş-çıkışlar bitti, devir göstergesinde ibre bir noktada duruyor, bir aşağı, bir yukarı yapmıyor.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Sanirim pahali alternator..

tamiri var.düşünmeyin alternatöre baktırın,arıza ordaysa(görünen o ),yaptırın

Yorum bağlantısı
Kadir Varol

Ben Ekim ayında mondeoyu alıp gelirken yolda bir kaç kaz şarj gösterge ışığı yandı, söndü. İç aydınlatma ışıklarında göz kırpma vardı, motor rölantide çalışırken iniş-çıkışlar yapıyordu. Oto elektrikçi vasıtasıyla çözdüm olayı. Mehmet hocanın belirttiği gibi, içindeki akım doğrultucu olan, adına konjektör dedikleri bir parçayı değiştirdi. Parçayı o zaman 65 liraya almıştım, işçilik olarak da 50 lira vermiştim. Kömürleri de kontrol etmesini istedim, usta, kömürlerin kolay kolay bitmeyeceğini, bir şarj dinamosundaki kömürlerin bir aracın ömrü boyunca bitmeyeceğini söyledi, yine de baktı, bir şey yok dedi. Sonuç: şu an hiç bir sıkıntım yok, ışıklarım normale döndü, motor çalışmasındaki iniş-çıkışlar bitti, devir göstergesinde ibre bir noktada duruyor, bir aşağı, bir yukarı yapmıyor.

Peki sizin akunuz bitti mi hic, aku bosaliyor muydu?

Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Hayır, akü boşalmıyordu. Benim sorunum akım doğrultucunun bozulmuş olmasıydı. Bir sonraki aşamada da aküm boşalmaya başlayacaktı tahmin ediyorum. Hatta bozulabilirdi, zira akü, alternatif akımla doldurulamıyor, dolması için akımın doğrultulması gerekiyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Kadir Varol
(düzenlendi)

Atesleme Bobiniyle alakasi yoktur degil mi? Peki bu otomatik vitesteki 1. vitesten 2 vitese sert gecmesinin sebebi ne olabilir? Onemli birsey midir? 2 den uce gecerken olmuyo o kadar sert..

tarihinde Kadir Varol tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Zor geçmekten kastınız araç vites geçişinde hafif silkelememi yapıyor? Tahmin ettiğim gibi sarsıntılı ise (vuruntu yapıyorsa) vites zor geçiyorsa bu şanzuman revizyonu istiyor anlamına gelir. Bence şanzuman yağını bir kontrol ettirin. Sert geçme bazen oluyorsa yani her 1 den 2ye geçişte olmuyorsa bu bende de arasıra oluyor. Bu bende araç soğukken oluyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Zafer Ofli

Şarj dinamosunu tamir ettirin bence. Yanlış bilmiyorsam 100-150 TL ye tamirini yapıyorlar. 1 den 2 ye geçisi sağlayan selonoid valf bozuk olabilir.

Yorum bağlantısı
Kadir Varol

Arabayi takviye kablosuyla yuruttum, sonra rolantide biraktim arabayi, iki saat sonra gittigimde arabada hic bisey calismiyordu. Otomatik kilit bile calismiyor. Ceyrek depo benzin vardi, acaba benzin mi bitmistir? Marsa basmaya calistigimda marsa bile basamiyordum. Gidebilirsem insallah yarin servise goturecegim arabayi. Insallah gider araba, marsi da bozmamisimdir denerken..

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Şarj dinamosu aküyü şarj etmediği için akü bitmiş ve artık aracı çekici ile götürecek gibisiniz.

Yorum bağlantısı
Kadir Varol

Arabayi takviye yaptiktan sonra 20-30 km gittim servise, alternator bozuk olsaydi bu kadar gidebilir miydim?

Yorum bağlantısı
Kadir Varol

Ustaya gittim, 130 liraya konjektoru degisti usta, ne kadar dayanir bu bilmiyorum dedi, sarj dinamosunu degistirmem gerektigini soyledi. Konjektor degistikten sonra da araba artik one gitmiyor eskisi gibi.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Arabayi takviye yaptiktan sonra 20-30 km gittim servise, alternator bozuk olsaydi bu kadar gidebilir miydim?

Motor normal çalışırken kendi ihtiyacı olan elektriği kısmen üretir.. Gitmeniz normal..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kadir Varol

Hala cozemedim problemimi, 400 liraya cikma bulurum dedi burada bir usta. Simdi de arabadaki gostergeler kafayi yedi, bazen kapaniyor, bazen en sona gidiyor, yeni oldu bu problem. Nedeni nedir bunun?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...