İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - Akü ve Şarj Dinamosu Sorunları


Misafir

Recommended Posts

Kadir Varol

Bu arada Klima ve Muzik calismaya devam ediyordu gosterge kafayi yerken..

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Eray Eski

yeni konu acip konu kirliligi yaratmim, Evren abimin konusu sabote edeyim biraz :)

benim mondeo da akunun etrafi hep islak oluyor, kontrol ettim asit galiba. cunku ince kablolari eritmeye baslamis, lpg sisteminin sigorta kablosunuda eritmis kopma noktasina gelmis, kabloyu tazeledim yoksa yolda birakacak. marsta herhangi bir sorun yok, sarj lambasida yesil yaniyor akude.

bu sorun 2 ay once aku su seviyelerini kontrol edip eksik olanlari tamamlayinca basladi. peteklerin 1 cm ustune kadar saf su ekledim.

ilk baslarda kutup basinin etrafindan asit atiyordu, o bolge gevseme yapabiliyormus, sordum arastirdim hizli yapistirici ile kapat dediler, kutupbasinin etrafini hizli yapistirici yapinca duzelmisti, aku asitlenmiyordu..

1 haftadir yine akunun ustu asit olmaya basladi.. bu sefer cok geliyor asit. kablolari eritmeye baslamis. tamirci arkadasim araba fazla sarj ettigi icin akuden su atar dedi.

elektrikciye goturmedim daha. akunun markasi ``MUTLU``..

elektrikciye goturmeden once size danisayim bi. eger sarj dinamosu fazla sarj ediyorsa bunun tamir masrafi ne civarda olur, yada baska bi ariza ihtimali varmi. ?

simdiden tesekkurler

Yorum bağlantısı
Eray Eski

Elektrik tesisatında kaçak olabilir veya şarj dinamosu tam şarj edemiyor olabilir.

sarj dinamosu tam sarj etmese simdiye coktan yolda kalirdim. aku iyi durumda sarji. marsi cok canli ceviriyor. tek sikayetim akunun ustundeki asit kirliligi.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

guncel..

İlk mesajınızda akünün suyunun eksilmesi nedeniyle saf su ilavesi yaptığınızı belirtmişsiniz. Kesinlikle fazla su koymuşsunuz, akü fazlasını atıyor. Aracı çalıştırdığınızda alternatör aküyü şarj etmeye başlıyor. Şarj esnasında aküde kaynama gibi kabarcıklar oluşur ve biraz da ısınır, hem kabarcıklar nedeniyle oluşan kaynama hem de ısı nedeniyle genleşen sıvı, hava tahliye deliklerinden taşıyor. Fazla suyu boşaltmaya kesinlikle çabalamayın, kendiliğinden fazlalığı atacak, ancak her çalışma sonrasında taşan asit-su karışımını kesinlikle bol suyla yıkayın.

tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Eray Eski

İlk mesajınızda akünün suyunun eksilmesi nedeniyle saf su ilavesi yaptığınızı belirtmişsiniz. Kesinlikle fazla su koymuşsunuz, akü fazlasını atıyor. Aracı çalıştırdığınızda alternatör aküyü şarj etmeye başlıyor. Şarj esnasında aküde kaynama gibi kabarcıklar oluşur ve biraz da ısınır, hem kabarcıklar nedeniyle oluşan kaynama hem de ısı nedeniyle genleşen sıvı, hava tahliye deliklerinden taşıyor. Fazla suyu boşaltmaya kesinlikle çabalamayın, kendiliğinden fazlalığı atacak, ancak her çalışma sonrasında taşan asit-su karışımını kesinlikle bol suyla yıkayın.

ama akudeki su seviyesi peteklerin 1 cm ustunde olmasi gerekmiyor mu ? o seviyeye kadar tamamladim ben. fazla koymadim suyu :unsure2:

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

ama akudeki su seviyesi peteklerin 1 cm ustunde olmasi gerekmiyor mu ? o seviyeye kadar tamamladim ben. fazla koymadim suyu :unsure2:

Seperatörlerin 1 cm üstü her akü için geçerli değil, bazı akülerde kapaklardan aşağı doğru bir uzantı olur, seviye uzantının ucu olarak belirlenmiştir. Bütün üreticiler farklı seviyerler belirleyebiliyor. Bakım gerektirmeyen akülerde de bu değeri yazmıyorlar. Bu nedenle emin olmak istiyorsan bir akücüye git aküdeki sıvının asit derecesini ölçtür, o gerekliyse asit veya su takviyesi yapar. Ama kesinlikle kendin asit koymaya, suyu boşaltmaya uğraşma, mutlaka yapman gereken tek şey taşan asidi bol suyla yıkamaktır.

tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Eray Eski

ara sira akuyu kontrol ediyorum, tasan sivi varsa yikayip temizliyorum hemen zaten.. tesekkurler Mukremin bey.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Aziz Boyraz
(düzenlendi)

Herkese selamlar,

2004 model Mondeo benzinli otomatik Aracımda yeni baş gösteren bir arıza ile ilgili yardımlarınızı rica ediyorum.

Aracımı 20 dakika kullandıktan sonra aracımın akü lambası düşük devirlerde yanıyor, devir 3500 civarına çıkınca ikaz sönüyor. Ayrıca artı kutup başı aracı elektriksel olarak yüklediğim zaman el yakacak kadar ısınıyor ve akü lambası daha sık yanmaya başlıyor. Gösterdiğim elektrikçi şarj dinamosundan aküye giden kablonun zayıfladığını tespit etti ve ek bir kablo çekti. ancak sorun giderilmedi. aracın şarj dinamosunu bir ay kadar önce değiştirdim. elektrikçinin ölçümünde aracın şarjında bir sorun olmadığı söylendi. son olarak aracı bir hafta kullandıktan sonra tekrar kontrol edeceklerini , çünkü kablodaki zayıflamanın aküyü tam şarj etmediği akünün zamanla kendini toplayabileceği söylendi. Durumun düzelmemesi halinde başka bir dinamo ile deneyecekler. Durum şimdilik bu şekilde.

Konu ile ilgili yardım ve önerilerinizi bekliyorum.

Saygılar Aziz Boyraz.

tarihinde Aziz Boyraz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Hİçbir kablo zayıflamaz kilo da vermez, V kayışı gevşek olabilir, aşırı şarj da yapıyor olabilir, akü ve şarj ölçümlenebilir parçalardır tahminle iş yapılmaz, araba bile yanabilir (ekstrem hallerde) başka bir elektrikçi bulun ilk iş olarak da ilave kabloyu söktürün

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kutup başı mı ısınıyor, kablo mu ısınıyor... Kablo ısınıyorsa sadece akü tarafından değil komplesi eşit ısınması gerekir..

Şarjı ve aracın çektiği akım acilen ölçülmelidir..

Yorum bağlantısı
Aziz Boyraz

Kutup başı mı ısınıyor, kablo mu ısınıyor... Kablo ısınıyorsa sadece akü tarafından değil komplesi eşit ısınması gerekir..

Şarjı ve aracın çektiği akım acilen ölçülmelidir..

kutup başından sonraki kurşun kısım ısınıyor. aracın aküsü ve şarjının iyi olduğu söylendi. sanırım iş servise kaldı.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

kutup başından sonraki kurşun kısım ısınıyor. aracın aküsü ve şarjının iyi olduğu söylendi. sanırım iş servise kaldı.

Yaşar usta'yı bulmanızı öneririm kayseri'de...

Yorum bağlantısı
Aziz Boyraz
Hİçbir kablo zayıflamaz kilo da vermez, V kayışı gevşek olabilir, aşırı şarj da yapıyor olabilir, akü ve şarj ölçümlenebilir parçalardır tahminle iş yapılmaz, araba bile yanabilir (ekstrem hallerde) başka bir elektrikçi bulun ilk iş olarak da ilave kabloyu söktürün

zayıflamaktan kasıt iletkenliğin azalması. kayış sağlam, ölçüldüğü zaman şarj ediyor gösteriyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

kutup başından sonraki kurşun kısım ısınıyor. aracın aküsü ve şarjının iyi olduğu söylendi. sanırım iş servise kaldı.

Kurşun kısım ısınıyorsa, kutup başı oksitlenmiştir, sökülüp temizlenip yağlanıp yeniden sıkılmalıdır..

Yorum bağlantısı
Aziz Boyraz

Yaşar usta'yı bulmanızı öneririm kayseri'de...

Maalesef Yaşar Usta artık kayseri'de değil

Yorum bağlantısı
Engin Özarı

Şarj dinamosu ,konjektör ve akü amperleri uyumlumu ?

Yorum bağlantısı
Turkay Enez
(düzenlendi)

Kesinlikle doğru teşhis ve tedavi...

Kurşun kısım ısınıyorsa, kutup başı oksitlenmiştir, sökülüp temizlenip yağlanıp yeniden sıkılmalıdır..

tarihinde Turkay Enez tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Mehmet Kaya

Arkadaşlar 3-4 ay önce şarj dinamosunu visten marka(orjinal diyorlar) 500 tl vererek değiştirdim. (Yansanayisi 250 tl) Sıkıntı çözüldü. Parlama çok fazla olmaz oldu. Ancak arefe günü 14 aylık aküm bitti. Servis değiştirdi. Ancak şarj sorunu var dedi. Bende yeni değiştirdiğimi söyledim. Sonra geçen hafta araçta akü lambası yandı . Gage menüden baktım ara sıra şarj değerleri 12.1 volta düşüyor o sırada şarj lambası yanıyor. Parçacı değişimi zor ama denerim dedi. Bende nasıl yani garantili değilse niye bu kadar para ödedim. Servis 950 tl fiyat verdi ve iki yıl garantiliydi. Bakalım hocam dedi. Şu anda ellerinde şarj dinamosu yok.(İnanmadım benim daima çalıştığım parçacıda da yok bekliyoruz hocam dedi)

Şimdi arkadaşlar

1-Araç seyir halindeyken 13.8 voltta sabit şarj ediyor.

2-Araç ışıklarda veya rolantide 12.8 volta düşüyor.

3-12.1 volta düştüğü zaman ışık yanıyor.

4-Aküm yeni.

5-Bu şekilde yani akü lambası yandığında dahi xenonlarda sorun yok.

6-Bu dalgalanma genelde araç ısındığında (Büyük ihtimal fan açtığında) oluyor gibi geliyor bana. Yoksa araç ilk çalıştığında gayet normal.

1-Bu araç şimdi şarj ediyormu?

2-Bu şekilde şarjla ben daha ne kadar gidebilirim.?

3-Bu şarj dinamosu neden zarar görmüş olabilir.?

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Tam dolu aku 13,5 v. dur. Araç şarjı minimum 13,8 V olacak ki yüksekten alçağa doğru akış (dolum/şarj) gerçekleşsin. (en güzel bu şekilde tarif ediliyormuş) Bu nedenle , tam yükte, yani araç rölantideyken tüm elektrik donanımı açık olacak ve önce V kayışı dediğimiz kayış kontrol edilecek, kaçırmıyorsa, gerginliği iyiyse bu defa şarj ölçülecek 13,8 V. veya üzerdinde istikrarlı bir elektrik voltajı varsa sorun yok demektir. Ancak bu voltajın altındaysa veya istikrarlı değilse, yani gaz verip bırakıldığında 14,5 V.un üstüne çıkıyor. Sonra 13,8'in altına iniyor ve oralarda geziniyorsa sorun kesinlikle şarj dinamosundadır.

Düşük şarjla elektrik donanımı ne kadar az çalışırsa o kadar yol gidebilirsin, ancak gece farlar açık soğukta kalorifer yanar, bir de silecekler çalışırsa fazla sürmez.

Şarj dinamosunun genelde konjektör dediğimiz voltajı sabit tutmaya yarayan parçası arızalanır, bir de iyice boşalmış bir aküyü, şehir içinde kısa mesafelerde aracın şarj etmesini beklersek, akü fazla akım çekeceğinden diyotları ısınabilir hatta yanabilir.

Bunun dışında genelde bilyaları bozulur ve ses yapar.

tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

1-Araç seyir halindeyken 13.8 voltta sabit şarj ediyor.

2-Araç ışıklarda veya rolantide 12.8 volta düşüyor.

3-12.1 volta düştüğü zaman ışık yanıyor.

4-Aküm yeni.

5-Bu şekilde yani akü lambası yandığında dahi xenonlarda sorun yok.

6-Bu dalgalanma genelde araç ısındığında (Büyük ihtimal fan açtığında) oluyor gibi geliyor bana. Yoksa araç ilk çalıştığında gayet normal.

1-Bu araç şimdi şarj ediyormu?

2-Bu şekilde şarjla ben daha ne kadar gidebilirim.?

3-Bu şarj dinamosu neden zarar görmüş olabilir.?

Hocam, cevapları aslında sen biliyorsun.. Bu sebeple direk konuya gireceğim.. O parçanın garantili olması gerekir...

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Tam dolu aku 13,5 v. dur. Araç şarjı minimum 13,8 V olacak ki yüksekten alçağa doğru akış (dolum/şarj) gerçekleşsin. (en güzel bu şekilde tarif ediliyormuş) Bu nedenle , tam yükte, yani araç rölantideyken tüm elektrik donanımı açık olacak ve önce V kayışı dediğimiz kayış kontrol edilecek, kaçırmıyorsa, gerginliği iyiyse bu defa şarj ölçülecek 13,8 V. veya üzerdinde istikrarlı bir elektrik voltajı varsa sorun yok demektir. Ancak bu voltajın altındaysa veya istikrarlı değilse, yani gaz verip bırakıldığında 14,5 V.un üstüne çıkıyor. Sonra 13,8'in altına iniyor ve oralarda geziniyorsa sorun kesinlikle şarj dinamosundadır.

Düşük şarjla elektrik donanımı ne kadar az çalışırsa o kadar yol gidebilirsin, ancak gece farlar açık soğukta kalorifer yanar, bir de silecekler çalışırsa fazla sürmez.

Şarj dinamosunun genelde konjektör dediğimiz voltajı sabit tutmaya yarayan parçası arızalanır, bir de iyice boşalmış bir aküyü, şehir içinde kısa mesafelerde aracın şarj etmesini beklersek, akü fazla akım çekeceğinden diyotları ısınabilir hatta yanabilir.

Bunun dışında genelde bilyaları bozulur ve ses yapar.

Abi bizim araçların en sağlıklık şarjı 13.8 volt. Gaza bassanda değişmemeli. Abi şükür akü yeni 1 ay bile olmadı. Onu gözden çıkardım zaten. Şarj dinamosu gelene kadar zarar görmese bari.

Far klima açıkken bile araç seyir halinde 13.8 volt üretiyor ve gayet stabil. Ancak araç ısındıktan sonra rolantide çalışırken arasıra 12.1 düşüyor. Bu neden olur onu merak ediyorum aslında. Şarj dinamosu sorunu ancak niye böyle genelde stabil ancak belli zamanlarda düşüş yaşanması.

Hocam, cevapları aslında sen biliyorsun.. Bu sebeple direk konuya gireceğim.. O parçanın garantili olması gerekir...

Bunu anlatamıyorum abi.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Mehmet, sen yb. den bakıp söylüyorsun şarjı değil mi.

Seyir halinde iken zaten genelde sorun olmaz, sorun araç rölantiye düştüğünde ortaya çıkar. Rölantideyken 13,8'in altına düştüğünde bir daha yukarı çıkamaz olur. İşte o esnada sürekli aküden yer. Bir aylık akü eskik şarj nedeniyle bir şey olmaz, fazla şarj daha tehlikelidir. Anlaşılan senin dinamoda fabrikasyon bir sorun var.

Bu arada aracın rölantisi istikrarlı değil mi, bir ara forumda fenomen olmuştu. :D

tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...