İçeriğe Yönlendir

C- Max Elektrikli El Freni ( Epb)


Emre Dalkıran

Recommended Posts

Emre Dalkıran

merhabalar,

2006 aracımda elektrikli el freni önce hoşuma gitti ancak kullanımı konusunda 2 sorum var.

1-debriyaja zarar vermemek için yokuşta kalkarken nasıl kullanmak gerekiyor?

2- çocuklar hiç bir pedala basmadan bunu indirebilirler mi? manuellere güçleri yetmiyordu çünkü.

Teşekkürler..

Yorum bağlantısı
Yasin Yaparoğlu

bende trend modeli olduğu için normal manuel el freni var ancak duyduğum kadarıyla frene basmadan el freni salmıyordu zaten aynı soru başka forumlar altında da var araştırırsanz bulabilirsiniz..

Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu

debriyaj veya frene basmadıktan sonra kesinlikle bırakmaz hatta sonuna kadar basmak gerekiyor.

yokuşta ben iyicene alıştım heralde nerde bıraktığını bildiğim için sorun olmuyor.

Yorum bağlantısı
  • 9 ay sonra...
Ziya Mutlu

Arkadaşlar merhaba aranıza katılalı 2 ay oldu benimde 2006 model c-max im var aracımı yeni yeni tanımaya çalışıyorum.Ama açık söyleyeyim şu Elektronik el freni hoşuma gitse de hala beni tedirgin ediyor. Şöyle ki :Araç rampadaysa sorun yok bildiğim kadarıyla bir süre geri bırakmıyor zaren bende bu güne kadar bununla ilgili sorun yaşamadım kalkışta.Yalnız şöyle bir sorun yaşadım arabamı rampa aşağı park etmek zorunda kaldım yani arabanın önü rapma aşağıydı.Geldiğimde önümde başka bir araç park etmişti ve geri geri çıkmak zorundaydım.El firenini elimle kontrol edemediğimden arabayı bir kaç kez öne kaçırdım zor bela çıkabildim ancak bildiğim kadarıyla frene basılı tutarak el frenini devreden çıkarabiliyoruz ya da ben mi keşfedemedim frenden ayağımı çekip gaza yüklenene kadarda arabayı kaçırıyorum.Bilgilerini paylaşırsanız sevinirim bir daha aynı korkuyu yaşamak istemiyorum. :D Saygılarımla kazasız sürüşler......

Yorum bağlantısı
Cemil Çınar

Üzgünüm bir miktar kayıyor, benim uyguladığım yöntem şu şekilde; frene basıyorsun, el frenini kendin çekiyorsun ve stop ediyorsun. Çalıştırırkende el frenini indirip geri vitese takıyorsun ve yavaş yavaş gaz vererek aracın kendini toplamasına izin veriyorsunuz, ancak yine de zaman zaman kaydırabiliyorsunuz.

Sonuç olarak geri geri kaymıyor ama öne doğru bir miktar çeviklik gerektirdiği olabiliyor.

Size de kazasız sürüşler....

Yorum bağlantısı
Ziya Mutlu

Cemil bey teşekkürler yanıtınız için ama tam anlamadım el frenini kendiniz nasıl çekiyorsunuz? işte sorun burda çıkıyor zaten el frenini indirip ayağınızı frenden çekip gaza basana kadar araba kayıyor bu arada benim başıma gelen olay bayağı bir dik rampadaydı normalde zaten aarabaya alışınca sorunu hallediyorsunuz ama bu ekstra bir durum.

Yorum bağlantısı
Cemil Çınar
Cemil bey teşekkürler yanıtınız için ama tam anlamadım el frenini kendiniz nasıl çekiyorsunuz? işte sorun burda çıkıyor zaten el frenini indirip ayağınızı frenden çekip gaza basana kadar araba kayıyor bu arada benim başıma gelen olay bayağı bir dik rampadaydı normalde zaten aarabaya alışınca sorunu hallediyorsunuz ama bu ekstra bir durum.

Ziya bey rica ederim.

Biliyorsunuzdur mutlaka, Epb düğmesini arabayı stop etmeden yukarıya çekerseniz kendiniz çekmiş olursunuz, fark ise tecrübelerime dayanarak söylüyorum; ilk hareketi daha rahat yapıyorsunuz.

Aracı önce geri vitese takıp sonra frene basıp el frenini indirmeyi deneyin, ama park ederkende dediğim şekilde stop etmelisiniz. Yalnız tavsiyem aracı yokuş aşağı park etmemek daha güvenli olabilir. Manuelde bile aynı sorunu yaşarsınız ki; sorun rahatlığa alışınca ve de geri kaymadığını bilmekten de kaynaklanıyor.

Evet çok haklısınız gerçekten de dik rampalarda bu sorun ortaya çıkıyor ve extrem bir durum, aslında bu araçta tek sorun parkederken öndeki mesafeyi görememek, ona da zamanla alışıyorsunuz..

Yorum bağlantısı
Barış Güler
Arkadaşlar merhaba aranıza katılalı 2 ay oldu benimde 2006 model c-max im var aracımı yeni yeni tanımaya çalışıyorum.Ama açık söyleyeyim şu Elektronik el freni hoşuma gitse de hala beni tedirgin ediyor. Şöyle ki :Araç rampadaysa sorun yok bildiğim kadarıyla bir süre geri bırakmıyor zaren bende bu güne kadar bununla ilgili sorun yaşamadım kalkışta.Yalnız şöyle bir sorun yaşadım arabamı rampa aşağı park etmek zorunda kaldım yani arabanın önü rapma aşağıydı.Geldiğimde önümde başka bir araç park etmişti ve geri geri çıkmak zorundaydım.El firenini elimle kontrol edemediğimden arabayı bir kaç kez öne kaçırdım zor bela çıkabildim ancak bildiğim kadarıyla frene basılı tutarak el frenini devreden çıkarabiliyoruz ya da ben mi keşfedemedim frenden ayağımı çekip gaza yüklenene kadarda arabayı kaçırıyorum.Bilgilerini paylaşırsanız sevinirim bir daha aynı korkuyu yaşamak istemiyorum. :D Saygılarımla kazasız sürüşler......
Arkadaşlar merhaba aranıza katılalı 2 ay oldu benimde 2006 model c-max im var aracımı yeni yeni tanımaya çalışıyorum.Ama açık söyleyeyim şu Elektronik el freni hoşuma gitse de hala beni tedirgin ediyor. Şöyle ki :Araç rampadaysa sorun yok bildiğim kadarıyla bir süre geri bırakmıyor zaren bende bu güne kadar bununla ilgili sorun yaşamadım kalkışta.Yalnız şöyle bir sorun yaşadım arabamı rampa aşağı park etmek zorunda kaldım yani arabanın önü rapma aşağıydı.Geldiğimde önümde başka bir araç park etmişti ve geri geri çıkmak zorundaydım.El firenini elimle kontrol edemediğimden arabayı bir kaç kez öne kaçırdım zor bela çıkabildim ancak bildiğim kadarıyla frene basılı tutarak el frenini devreden çıkarabiliyoruz ya da ben mi keşfedemedim frenden ayağımı çekip gaza yüklenene kadarda arabayı kaçırıyorum.Bilgilerini paylaşırsanız sevinirim bir daha aynı korkuyu yaşamak istemiyorum. :fiuw: Saygılarımla kazasız sürüşler......

Ne demek istediğinizi tam olarak anlamadım ama ben rampada aracı kaldırırken manuel el freni gibi kullanıyorum.El freni çekikken ayağımı debriyajdan çekip gaz verip el frenini indiriyorum.Acemi işi olarak bilinir ama arabayı kaçırmadan kaldırabiliyorum.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Fren pedalına basın ve el frenini boşaltın, sonra debriyajı hafiften bırakın, araba gitmeye çalışıcak ve devir biraz düşecek yani aracı askıya alın, bu esnada freni bırakıp gaza basarak aracı normal şekilde yürütün, bu şekilde yaparsanız 3-5 cm kadar aracı kaçırırsınız o kadar, teknik budur.

Daha pro olanı ise frene bastığınız ayağınızı yan tutarak aynı anda gazada biraz basmanız, bu şekilde debriyajı biraz bırakarak aracı zorlarsınız, bu esnada yukarda yazdığım gibi freni bıraktığınızda aynı anda gazda verdiğiniz için araç hiç kıpırdamadan istediğiniz yönde hareket edecektir, bu teknikle dik rampalarda bile elektronik elfrenli araçla hiç kaçırmadan kalkabilirsiniz, eğer bunların hiçbirini yapamıyorsanız o zaman (genelde bayanlar içindir üstünüze alınmayın) aracı park ettiğinizde tekere küçük takozlardan koyarsınız, el frenini bırakınca araç nerdeyse hiç kıpırdamaz ve gidersiniz, yalnız ufak bir sorun var koyduğunuz takoz orda kalır :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cemil Çınar
(düzenlendi)
Ne demek istediğinizi tam olarak anlamadım ama ben rampada aracı kaldırırken manuel el freni gibi kullanıyorum.El freni çekikken ayağımı debriyajdan çekip gaz verip el frenini indiriyorum.Acemi işi olarak bilinir ama arabayı kaçırmadan kaldırabiliyorum.

Rampa yukarı değil, rampa aşağı kaydırmaktan bahsediliyor, yani ileri

Eğer aracınız cvt ise ve fren balatalarınız bitmemişse zaten yokuş yukarı geri kaymaz, yalnız acele etmeden, yavaş yavaş çekeceksiniz ayağınızı frenden, aksi taktirde yaptığınız şekil en doğrusu.

tarihinde Cemil tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Rampa yukarı değil, rampa aşağı kaydırmaktan bahsediliyor, yani ileri

Eğer aracınız cvt ise ve fren balatalarınız bitmemişse zaten yokuş yukarı geri kaymaz, yalnız acele etmeden, yavaş yavaş çekeceksiniz ayağınızı frenden, aksi taktirde yaptığınız şekil en doğrusu.

Ne farkeder anlamadım, klasik şanzımanlı araçta hill holder tarzı bişeyde yoksa dediğim şey yapılır, rampa aşşağı öne kayıyorsa sizde geri viteste yapın dediğimi, hangi vitese takacağınıda kendisi bilir herhalde arkadaşın.

Yorum bağlantısı
Barış Güler

Evet hiç riske girmeden el frenini kullanmak en doğrusu.arabayı kaçırmadan en riskli durumlarda bile güvenle kaldırabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Ziya Mutlu
(düzenlendi)

Arkadaşlar ilginiz için teşekkürler ama galiba bazı arkadaşlar tam olarak anlayamadı konuyu klasik el freni ile tüm rampalarda ileri geri kalkarım problem değil bahsettiğim olay elektronik el freni ve siz müdahale edemiyorsunuz. Dokunuyorsunuz ve fren devreden tamamen çıkıyor bu sırada ayağınız frende oluyor tabi biride debriyajda ve siz gaza basana kadar eğer benim yaptığım gibi bir hata yapıp çok dik bir rampaya park ettiyseniz ve önünüzdeki araca çarpma riskiniz varsa ve bunun üstüne arabayada yeni alışıyorsanız işte kaydırıyorsunuz ister istemez arkadaşımın biri takoz koyun alınmayın demiş hiç alınmadım valla bende bulduğum kaldırım taşlarını kullanarak çıktım bu zor durumdan çünkü arabayı 2-3 kez kaydırdım ileri ve artık şansım yoktu ya tanımadığım bir insanın tamponuna yasalanıp kalkacaktım.yada taşları kullanacaktım ben taş kullandım :flowers: Benim bu konuyu açarken asıl amacım şuydu başımdan geçen olayı yeni senic alan arkadaşa anlattım ve baya güldü onun aracındaki elektronik fren vitese takıp gaza basınca devreden çıkıyormuş ama bildiğim kadarıyla biz önce frene basacaz sonra düğmeye basacaz hani bizim araçtada senicdeki gibi bir özellik varda ben mi bilmiyorum bunu öğreneyim dedim asıl derdim buydu dediğim gibi aracın bir dolu özelliği var ve ben yeni yeni keşfediyorum bazı şeylerini hepinize teşekkürler.Saygılarımla.....

tarihinde Ziya Mutlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu

arkadaşlar fren iki şekilde devreden çıkar

1- frene basınca

2- devriyaja sonuna kadar basınca

gelelim soruna, arabayı çalıştırıyoruz devriyaja basıp geri vitesine takıyoruz devriyajdan ayağımızı yavaş yavaş çekerken freni devreden çıkarıyoruz şimdiye kadar hiç zorlanmadım.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Evet işte aynı şey, Lokman beyin dediğide olur benim dediğimde, fark yokki, tekrar ediyim bari, aracı geri vitese takın bu esnada debriyajı biraz bırakın araba geri gitmeye çalışır motor devri düşer hissedersiniz, bu esnada freni bırakıp gaza basarsınız ve araç öne hiç kaymadan yada çook az kıpırdayarak (artık o sizin becerinize kalmış, aynı anda gazada basarsanız 1mm öne kıpırdamadan geri gidebilirsiniz) hareket eder, şimdi oldu herhalde, gerçi önce yazdıklarımla aynı şey ama....

Yorum bağlantısı
Ziya Mutlu

Lokman bey ben debriyaja tam basınca freni devreden çıkarabileceğimizi bilmiyordum bu sorunu çözer herhalde en kısa zamanda deneyeceğim teşekkürler herkese......

Lokman bey ben debriyaja tam basınca freni devreden çıkarabileceğimizi bilmiyordum bu sorunu çözer herhalde en kısa zamanda deneyeceğim teşekkürler herkese......

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Burhan Kahraman

selamlar

gecen hafta ikinci el 2004 cmax ghia aldım 120bin km de, iyimi ettim kötümü zaman göstericek ,

araç hakkında bilgi edinmek icin forumları takip etmeye basladım , simdilik bendeki tek sorun sınırlı epb uyarısı, forumlarda okuduklarim uzeri sahsuvara gittim yazılım yuklettim ama bugun yine aynı uyarı geldi, arac servis dokumlerini almak icinde otokoc'a gittim ordada durumu anlatınca detaylı inceleme icin bırakın dendi ama zamanım yoktu, kart arızasıda olabilir basit bir sensor arızasıda dendi ve hala hic biryerde aciklamasını bulamadıgım ve servisin bile bilmedi D900 hata kodu var sadece :D

yorum ve bilgi paylasimlariniz icin simdiden tesekkurler

Yorum bağlantısı
Burhan Kahraman
(düzenlendi)

dün kartal sanayide ozel ford servisine gittim sordum , usta sahsuvardan ayrılma , sahsuvardakiler cevap bile vermezken cok iyi niyetli konustuk sohbet , epb icin once aküyü bir degistir bakalım dedi, akü zaten ilk aküsu ve degismemis hemen 66Amp mutlu akü taktırdım, bugun yine epb sorunu yasadım, kontak kapa ac alarm gecti,akü den degilse fren musurlarından olabilir o da degilse abs soketlerinden , vs vs. gidiyor

sanayi de 2004 ghia gordum ve sordum ilk sahibi (sıfırdan) ilk gunden beri epb alarımı var ve duzelmedi dedi :flowers: bende artık bu alarmı takmamaya calısıcam.

tarihinde Burhan Kahraman tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Kartala yakınsanız, Ford Cevizlide başteknisyen Mustafa Demirci yedeuğrayın derim.

Yorum bağlantısı
Burhan Kahraman
Kartala yakınsanız, Ford Cevizlide başteknisyen Mustafa Demirci yedeuğrayın derim.

Yakacıkta oturuyorum, cevizli tugayyolunda maslak oto sanırım orasımı ?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...