Nuri Başer 23 Ocak 2011 Paylaş 23 Ocak 2011 Selamlar.. Nezamandır kurcalamıyordum benim naylonu.. Can sıkıntısından enjektörlere bi el atayım dedim.. Gerekli malzemeler: 1) 1 adet dCi motor.. 2) T45 tork allen anahtar.. 3) Pense takımı 4) Tornavida takımı 5) Temiz bez 6) Etiketli plastik kelepçe 7) Kontakt spreyi (balata spreyi) 8) 1200 pul zımpara 9) Kurbağacık anahtar 10) 10-11, 12-13, 15-16.. v.s. anahtar Yapılan İşlemler: 1) Enjektör ve kızdırma bujileri elektrik soketlerinin sökülmesi 2) Bölgenin kontakt sprey ile iyice temizlenmesi 3) Geri dönüş hortum ve tutucu plastiğin sökülmesi 4) Enkektör-rail arası boruların sökülmesi 5) Enjektör çatal vidalarının T45 tork allen ile sökülmesi 6) Enjektörün çıkarılması ve söküldüğü yerin toz kaçmaması için tıkanması (ayrıca plastik kelepçe ile numaralandırıni çıktığı yere takılmalı..) 7) Enjektörlerin dış mekanik temizliği 8) Enjektörlerin iç kısımlarının sökülmesi 9) İç parçaların sprey ve ultrasonik banyoda temizliği (Allahtan ultrasonik bizim lab. da vardı ) 10) Basınçlı püskürtme ve selenoid kontrol 11) Enjektörlerin toplanması (sıraya dikkat) ve takılması.. 12) Gerisi Allah kerim.. çalışırsa ne ala.. Resimler: (resimlere isim ve sitemizin adını yazdım arkadaşlar.. alıntısız çalıntı yapıldığı oluyor başka sitelerce.. ) Taktıktan sonra sonucu buradan yazarım.. Kalın sağlıcakla.. Yorum bağlantısı
Hasan Tahsin Şipit 23 Ocak 2011 Paylaş 23 Ocak 2011 Vay be.... Ben pek cesaret edemezdim. Şu ultrasonic banyoyu merak ettim ama. Yorum bağlantısı
Nuri Başer 23 Ocak 2011 Yazar Paylaş 23 Ocak 2011 Vay be.... Ben pek cesaret edemezdim. Şu ultrasonic banyoyu merak ettim ama. Ben de pek bulaşılacak iş değil diye düşünüyordum ama gözünü kararttınmı oluveriyor.. Ultrasonic banyonun amacı çözücü sıvı ile en ince noktalara kadar temizlik sağlamak.. titreşim sayesinde kömürleşmeler çözülüyor.. Yorum bağlantısı
Özdemir Deniz 23 Ocak 2011 Paylaş 23 Ocak 2011 çok başarılı tebrikler.. ellerinize sağlık.. bu banyo makinasından bir tane de biz yapmıştık, elektronik devre kartlarının asit içinde çözünmesini hızlandırıyordu.. gözlükçülerde de var vibrasyonla temizlik sağlıyor.. Yorum bağlantısı
Engin Oynak 23 Ocak 2011 Paylaş 23 Ocak 2011 (düzenlendi) Büyük cesaret tebrikler... 23 Ocak 2011 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi uzun al?nt?lar yapmayal?m, konuyu 2 defa okuyoruz... Yorum bağlantısı
Cengiz Aratemur 23 Ocak 2011 Paylaş 23 Ocak 2011 Elinize sağlık her yiğidin harcı dil o parçaları söküp temizleyip takmak :lol2: resimler kullanılmasın diyemi etiketlediniz. Yorum bağlantısı
Nuri Başer 23 Ocak 2011 Yazar Paylaş 23 Ocak 2011 Elinize sağlık her yiğidin harcı dil o parçaları söküp temizleyip takmak resimler kullanılmasın diyemi etiketlediniz. Teşekkürler.. Resimleri özellikle etiketledim.. geçenlerde yaptığım bir uygulamanın (sunroof tamiri) başka bir sitede sanki başkaları yapmış gibi yayınlanmasından rahatsız oldum.. yoksa olay kullanılmaması değil.. buradaki amaç zaten paylaşım ve yardımcı olmak.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Ocak 2011 Paylaş 23 Ocak 2011 Eee, malzeme listesinde ataş yok Hazır sökülmüşken, basınç saati bulunmaz da, kompresyonlar ölçülmez mi Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek Eski 23 Ocak 2011 Paylaş 23 Ocak 2011 Çok tehlikeli adamsın varya. 2008 1.5 dci megane var saygı değer nuri abicim ellerinden öper. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 23 Ocak 2011 Paylaş 23 Ocak 2011 Eee, malzeme listesinde ataş yok :lol:Hazır sökülmüşken, basınç saati bulunmaz da, kompresyonlar ölçülmez mi +1 Kolay gelsin mantıklı bir hareket bakalım değişiklik ne olacak Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Ocak 2011 Paylaş 23 Ocak 2011 Girişmişken, 105 PS turbosu da takılabilir mesela :lol2: Yorum bağlantısı
Nuri Başer 23 Ocak 2011 Yazar Paylaş 23 Ocak 2011 Eee, malzeme listesinde ataş yok Hazır sökülmüşken, basınç saati bulunmaz da, kompresyonlar ölçülmez mi Abi 2 nolu resimdeki alet çantasının sol alt köşesine bi bakıver.. Bu arada değişken geometrili turbo aramaktayım.. bulursam neden olmasın.. Çok tehlikeli adamsın varya. 2008 1.5 dci megane var saygı değer nuri abicim ellerinden öper. :lol2: Yasin getir bir ara söküp dağıtalım.. :lol: Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 23 Ocak 2011 Paylaş 23 Ocak 2011 1- Kriminal lab ına nasıl girilir? 2- dci motor ne alemde, çalışıyor mu? 3- benim naylon tır'da, oraya doğru geliyor, şimdi kapını çalarlar. 4- Yorum bağlantısı
Nuri Başer 23 Ocak 2011 Yazar Paylaş 23 Ocak 2011 1- Kriminal lab ına nasıl girilir?2- dci motor ne alemde, çalışıyor mu? 3- benim naylon tır'da, oraya doğru geliyor, şimdi kapını çalarlar. 4- 1- Girilmez.. 2- daş gibin ama daha takıp deniycez.. 3- itina ile naylon kurcuklanır.. 4- Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 23 Ocak 2011 Paylaş 23 Ocak 2011 Abi çalışmaz ise arada gelip alayım seni Yorum bağlantısı
Turkay Enez 23 Ocak 2011 Paylaş 23 Ocak 2011 Cesaretine söyleyecek laf bulamıyorum. Bu konularda (aracın sağını solunu kurcalamak) ben deli olduğumu düşünüyordum. Sen benden delisin... Araba çalıştı mı bari? Hava yapma falan filan gibi bir durum olmaz inşallah... Yorum bağlantısı
Görkem Azizoğlu 23 Ocak 2011 Paylaş 23 Ocak 2011 Eline sağlık. Nuri abiden beklerim böyle bişey Yorum bağlantısı
Nuri Başer 23 Ocak 2011 Yazar Paylaş 23 Ocak 2011 Teşekkürler arkadaşlar.. Cesaretimin asıl sebebi kullanacak 2. bir tomofil var o sebepten.. (2011 röno floresan) yatıyodu zavallım naylon biraz kurcalayayım dedim.. iyi de oldu, neredeyse yarım kilo kurum çıktı delfilerden.. Enjektörler henüz sökük durumda.. ilk fırsatta kompresyon testini de yapıp 2 adet patlak kızdırma bujisini de değiştirip öyle takıcam.. Kızdırma bujisi pis iş.. sökerken kırılma derdi var.. o sebepten akşam aparat aldım onun için.. aşağıda resmi var.. Yorum bağlantısı
Ruhi Gökhan 23 Ocak 2011 Paylaş 23 Ocak 2011 Elinize sağlık, güzel bir çalışma. Helal olsun... Yorum bağlantısı
Nuri Başer 23 Ocak 2011 Yazar Paylaş 23 Ocak 2011 Abi çalışmaz ise arada gelip alayım seni Ersen biliyosun yol üstü.. yaparsın bi güzellik.. Yorum bağlantısı
Nuri Başer 23 Ocak 2011 Yazar Paylaş 23 Ocak 2011 Cesaretine söyleyecek laf bulamıyorum. Bu konularda (aracın sağını solunu kurcalamak) ben deli olduğumu düşünüyordum. Sen benden delisin... Araba çalıştı mı bari? Hava yapma falan filan gibi bir durum olmaz inşallah... Common Rail sistemlerinde pompadan sonraki kısımda hava problemi yaşanmıyor.. hava olayı primer pompada.. yani düşük basınç pompası (mazot pompasına gömülü) mazotsuz kalır ise havayı santrifüjlediğinden yakıt ememiyor.. raildeki havanın 1400 barla enjektörden atılması milisaniye gibi sürelerde oluveriyor.. Yorum bağlantısı
Nuri Güngör 23 Ocak 2011 Paylaş 23 Ocak 2011 Nuri bey tebrikler gerçekten cesaret işi Yorum bağlantısı
Recommended Posts