İçeriğe Yönlendir

Opel Vectra Cdx B2 Motor Sorunu


Ümit Özyürek

Recommended Posts

Ümit Özyürek

Öncelikle merhaba, iyi günler. :D

Yakın bir arkadaşımın aracında yaşadığı problemi sizlere aktarmak istiyorum. İnşallah bir çözüm yolu bulunur.

Araç Opel Vectra CDX, B2 kasa, 2000 model, otomatik vites, LPG sistemi mevcut.

Sorunları sıralıyorum.

1- Araç 4500 devirden sonra devir kesiciye giriyor, devir sensörü değiştirilmiş ancak bir düzelme olmamış. LPGde de, benzinde de bu sorun devam ediyor.

2- LPG modunda iken performansı berbat, rölanti devri çok düşük hatta stop etme noktasında. Dipgaz yapıldığında hafif bi atak sonrası tekrar performans düşüşüne uğruyor.

Araç benzinde iken biraz daha normal çalışıyor, daha iyi tepki veriyor LPGye göre ancak benzin modundayken de titreme var ve eskisi gibi performanslı çalışmıyor.

3- Bunca performans kaybına rağmen aracın yakıt tüketimi çok artmış durumda.

4- Araç sabah ilk çalıştırmada çok naz yapıyor. Hava sıcak dahi olsa, 12 saatlik bir bekleme sonrası çalıştırmalarda çok zorlanıyor.

Sürekli marşa basarak vs. 10-15dk sonra ancak çalışıyor.

5- Araçta muhtemel bir ateşleme sorunu var diye düşünüyoruz, zira bu 10-15dklık zorlama sonrası araç çalıştığında boğulmuş oluyor, çiğ benzin kokusu ve eksozdan atılan fazla benzin sözkonusu.

6- Araç servise gösterildi ancak net bir arıza bulunamadı, aracın beyni sorunlu deniliyor ancak kesin değil, beyni değiştikten sonra arızanın devam etme durumu var.

Arkadaşımın bana ilettiği sorun bu şekilde, yardımcı olursanız çok minnettar kalırız. Teşekkürler şimdiden.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. Benzin basıncı ölçülmeli

2. Bobin denenmeli

Motoru Bmw ile aynıdır, Bmw ustasına da gidilebilir? Opelciyim diyen kaç tane V6 görmüştür ki. Motor 6 silindir değil mi?

Yorum bağlantısı
Ümit Özyürek
1. Benzin basıncı ölçülmeli

2. Bobin denenmeli

Motoru Bmw ile aynıdır, Bmw ustasına da gidilebilir? Opelciyim diyen kaç tane V6 görmüştür ki. Motor 6 silindir değil mi?

Öncelikle cevabınız için teşekkürler Çağlar hocam.

Tavsiyelerinizi kendisine ileteceğim.

Araç 2000cc ve düz 4 silindir motorlu.

Bir de V6 motora sahip, 2.5 CDX'ler ve 2.5 Sport'lar vardı sanırım, onlardan değil.

Yorum bağlantısı
Sedat Oral
(düzenlendi)
1. Benzin basıncı ölçülmeli

2. Bobin denenmeli

Motoru Bmw ile aynıdır, Bmw ustasına da gidilebilir? Opelciyim diyen kaç tane V6 görmüştür ki. Motor 6 silindir değil mi?

b2 cdx ler v6 değil.. b1 cdx ler 2500....

b2 i500 serisi 2.5 var ama ondan tr de pek yok herhalde

tarihinde Sedat Oral tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bir de Motor içi elektrik tesisatı gözden geçirilince, içten kopmalara, kablolarda soyulup kısa devreye sık rastlanıyordu, siyah kısım biraz kesilip içine göz gezdirmekte fayda var.

Yorum bağlantısı

eski bir vectra kullanıcısı olarak, arkadaşımıza SERÇAL opel özel servisini tavsiye ediyorum, elektirik sorunu olsa bile, elektirik usdaları çok iyi.

Yorum bağlantısı
Ümit Özyürek

Süleyman hocam araç Nevşehir'de, ben Ankara'da öğrenciyim o yüzden profilimde Ankara yazıyor.

Bu arada, Opel Vectra B serisinde Eksantrik ve Krank sensörü arızası bu tip şeyleri yapıyormuş sanırım, yaşadığımız sorunların çok benzerlerini yaşayanlar olmuş, o sensörleri de kontrol ettirmeyi düşünüyoruz bakalım.

Yorum bağlantısı

bende GT vardı, serçal opel le tanışana kadar çok kurcaladılar arabayı, dolayısıyla düzen tutmadı sattım, işden anlamayanlara fazla kurcalatmayın.

şimdiki aracımda airbag ışıgı yanıyor tam beni ikna edip, güven veren elektronikci bulamadıgım için elletmedim, buna oto koç da dahil, airbag tesisatını söküp komple kontrol edecez dediler güvenemedim, gözümün önünde bitane mondeo nun airbag modülünü söküp başka araca taktılar, herkes yapacak diye bişey yok ama tırsıyorum.

Yorum bağlantısı
Ozan Yıldırım

Buna benzer bir problem bizimde başımıza gelmişti. Aracın geç çalışma problemini, motor soğutma suyu sıcaklık sensörü arızalı ise yapıyor. Bilgisayara bağlatıldığında problemin görülmesi lazım aslında. LPG olayında ise, eğer benzinde çalışırken problem varsa bile, yola çıkılıp, lpg kalibrasyonu yapılması problemi çözer... diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ümit..

Araç 4500 devirde devir kesiciye mi giriyor, yoksa aşırı tekleme mi yapıyor.. Bunu ayırabilmek lazım.. 4500 deviri hiç geçmiyorsa, Arıza kodu veya arıza sebebiyle beyin tarafından devir yükselmesi önleniyor olabilir..

Tekleyerek devam ediyorsa, ateşleme sorun var demektir..

Yorum bağlantısı
Ümit Özyürek

Anlaşılan ne kadar sensör varsa değişecek gibi. :unsure:

Amca, arabanın arızasını görmedim henüz, anlattığını aktardım. Bu akşam aksilik olmazsa buluşacaz arkadaşla, bakalım tam olarak nasıl davranıyor araç, ona göre ekstra rapor verebilirim. ;)

Yorum bağlantısı
Ümit Özyürek

Bugün problemi doğrudan görme fırsatım oldu.

Amca (emmi), araç 4500de bariz devir kesiciye giriyor, sıradan bir tekleme değil motor düzenli bir biçimde devir almayı engelliyor.

Ayrıca, Opel forumunda da konu açmıştım, ordan da çeşitli tavsiyeler geldi, link vermemde sakınca yoktur umarım.

http://www.opelim.net/forums/showthread.ph...285#post1502285

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...