Kenan Yılmaz 11 Mart 2011 Paylaş 11 Mart 2011 Mrb arkadaşlar, benim focus da bayağı bir süredi ıslık sesini andıran rahatsız edici bir ses var. Bu sesi kesmek için, triger kayışına motor yağı, mazot yada şu pas gidericilerden döksem ses kesilir mi? Ya da kayışa herhangi bir zararı olur mu? Bu sesi masrafsızca kesmenin bir yolu yok mu? Yorum bağlantısı
Tamer Ergen 11 Mart 2011 Paylaş 11 Mart 2011 Nasıl kesileceğini bilmiyorum ama triger kayışına o dediklerinden birisini dökersen kayışı değiştirmek zorunda kalırsın. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 11 Mart 2011 Paylaş 11 Mart 2011 Mrb arkadaşlar, benim focus da bayağı bir süredi ıslık sesini andıran rahatsız edici bir ses var. Bu sesi kesmek için, triger kayışına motor yağı, mazot yada şu pas gidericilerden döksem ses kesilir mi? Ya da kayışa herhangi bir zararı olur mu? Bu sesi masrafsızca kesmenin bir yolu yok mu? V kayışı tabir edilen kayış ötüyor. Ekseri araç ilk çalışınca yüksek devire çıkarken yapar.Alternatör veya gergi merkezi neresi iseora üzerinden gergi ayarı yapılacak. Deformasyon oluştu ise yenilenicek 20-30 tl lik parça sizi yolda bırakır.Yağ ve türevielrini sürerseniz kaldırıp atın kayışı hiç bir işe yaramaz (kayar durur daha çok ciyaklar ) Yorum bağlantısı
Vural Sarı 11 Mart 2011 Paylaş 11 Mart 2011 motor yağı döktüm zaten. Kapı gıcırtısına motor yağı dökülür Yorum bağlantısı
Vural Sarı 11 Mart 2011 Paylaş 11 Mart 2011 benim usta, eski arabama talk bebe pudrasi dokmustu. o an oldu, satana kadar bir ses duymadim gayri.abi kapi gicirtisina dahi motor yagi dokmuyorlar, zamanla tozu ceker diye. kapiya gres suruyorlar. Lafın gelişi Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 11 Mart 2011 Paylaş 11 Mart 2011 sanki aklımda kalmış, bebek pudrası dökerlerdi eskiden, öyle hatırlıyorum. Yorum bağlantısı
Kenan Yılmaz 11 Mart 2011 Yazar Paylaş 11 Mart 2011 yağın üzerine bir de pudra dökeyim bari. Benim anlamadım dökülen yağ kurumayacak mı? Açıkta bir yer orası. Sürekli yağlı mı kalacak? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 11 Mart 2011 Paylaş 11 Mart 2011 Gerginiliği kontrol edilir.. Ses kesilmez ise kayış sökülür içi dışa gelecek şekilde çevirilir takılır... Yine kesilmez ise değiştirilir.. Ama yağlanmaz Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 11 Mart 2011 Paylaş 11 Mart 2011 üstüne birde pudra dökmeyin sakın, yağ dkmeden önce denenebilirdi Yorum bağlantısı
O.Yücel Çetin 11 Mart 2011 Paylaş 11 Mart 2011 her ses gelen yere yağ dökmeyin bundan sonra 30 TL kayış parası verin de aklınız başınıza gelsin. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 12 Mart 2011 Paylaş 12 Mart 2011 Yağ dökmek en son yapılması gereken şey bile değil Yorum bağlantısı
Kenan Yılmaz 12 Mart 2011 Yazar Paylaş 12 Mart 2011 Afferim Bugün aracı çalıştırdım. Hiç sorun çıkmadı. Hatta 2-3 dakika içinde o rahatsız edici kayış sesi kesildi. Öğleden sonra ise 1 dakika bile sürmeden kayış sesi kayboldu. Motor yağı döktüm dedimse bir damacana dökmedim ya. Kapağın içine biraz bir tatlı kaşığı kadar döküp öndeki yuvarlak dönen kısma damlattım. Zaten çalıştırınca o yağı etrafa attı. Yorum bağlantısı
Kenan Yılmaz 12 Mart 2011 Yazar Paylaş 12 Mart 2011 benim usta, eski arabama talk bebe pudrasi dokmustu. o an oldu, satana kadar bir ses duymadim gayri.abi kapi gicirtisina dahi motor yagi dokmuyorlar, zamanla tozu ceker diye. kapiya gres suruyorlar. Kapıya gres sürme devre bitmedi mi? Gres yağı kadar saçma bir ürün var mı? Tozu toplayınca çamur oluyor resmen. Biz bundan 20 sene önce patozların dönen kısımlarında bulunan bilyalarının yağlanması için gres yağı kullanıyorduk. Yorum bağlantısı
Vural Sarı 12 Mart 2011 Paylaş 12 Mart 2011 bizde bundan bir bucuk hafta once benim patozda, sey pardon arabanin kapi millerinde kullandik. iki kademeli acilmasi icin mentesenin haricinde ortada kademe mili var, ona surdu benim usta. piyasada grese esdeger urun var mi bilmem ama daha uzun yillar sanayi urunlerinde kullanilacagina eminim. Var. Slikon gres. Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak 12 Mart 2011 Paylaş 12 Mart 2011 Gerginiliği kontrol edilir.. Ses kesilmez ise kayış sökülür içi dışa gelecek şekilde çevirilir takılır... Bu sekilde hic donmezki kayis? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 12 Mart 2011 Paylaş 12 Mart 2011 Bu sekilde hic donmezki kayis? Galiba anlatamadım Mehmet... Yapacağımız işlem şu: Kayışı çıkarıp, motor tarafına gelen kısmını dışa gelecek şekilde takacağız.. Yorum bağlantısı
Sedat Can 16 Nisan 2011 Paylaş 16 Nisan 2011 Benim Focusda da triger ve v kayışı değiştirdikten sonra ıslık sesi gelmeye başladı, tıpkı ince tiz turbo sesi gibi. (Değişim yetkili serviste yapıldı) Özellikle araç devirlenirken daha da artıyor. Kayışlar yeni diye pek önemsemedim ama acaba v kayışı gergin mi ayarlandı? V kayışının olması gereken gerginliği nasıl tespit edilir? Yorum bağlantısı
Özay Uçar 16 Nisan 2011 Paylaş 16 Nisan 2011 kayış değişimi ne kadar tuttu sedat bey??? ideal gerginlikte kayışa basınca bir parmak kadar esnemesi lazım diye biliyorum.... Yorum bağlantısı
Sedat Can 16 Nisan 2011 Paylaş 16 Nisan 2011 kayış değişimi ne kadar tuttu sedat bey??? ideal gerginlikte kayışa basınca bir parmak kadar esnemesi lazım diye biliyorum.... Ford Başer'de 2 ay önce kampanya vardı, triger değişimi 236 Tl. (Devirdaim-V kayışı seti hariç) Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 16 Nisan 2011 Paylaş 16 Nisan 2011 Elinizle bastırdığınızda çok az bir şekilde esnemesi lazım.Yarım cm gibi falan diyebilirim. Yorum bağlantısı
Sedat Can 16 Nisan 2011 Paylaş 16 Nisan 2011 Elinizle bastırdığınızda çok az bir şekilde esnemesi lazım.Yarım cm gibi falan diyebilirim. Sorumu şöyle değiştirsem; Focuslarda v kayışı gerginliğini gergi bilyası mı ayarlıyor yoksa gergi ayarı var mı? Yorum bağlantısı
Tahir İlter 17 Nisan 2011 Paylaş 17 Nisan 2011 Sorumu şöyle değiştirsem; Focuslarda v kayışı gerginliğini gergi bilyası mı ayarlıyor yoksa gergi ayarı var mı? gergi bilyası trigeri ayarlıyor diye biliyorum dayconun videosunda o şekilde görmüştüm. Yorum bağlantısı
Recommended Posts