İçeriğe Yönlendir

Fiesta VI - Fren Sorunu


Ali Civan

Recommended Posts

Ahmet Taşkın
(düzenlendi)

Kampana fren diske göre daha güçlü fren yapar yalnız, biliyorsun değilmi?  handikapı uzun süre frene basarsan ısınması tutmaz olmasıdır, ama bu genelde kamyon gibi ağır araçlarda olur, o yüzden arabalarda pek kullanılmaz, özelliklede çok hızlı giden ve peş peşe sert frenler yapması gerekebilen bu tarz araçlarda, bilgilendirme açısında yazayım dedim...

 

Bende arkalarda disk isterdim, ama tamamen görünüş için, yoksa zaten arkalarda fren o kadar etkili değildir, güç fazla binmez, ısınmada olmadığından kampana yeterli gelir, önede kullanırsın aslında ama dediğim gibi hemen ısınıp tutmayacağından olmaz, yoksa önde kampana olsa frene asıldığında tekerleri bile koparacak kadar güç verebilirsin, bak bakalım o zaman 90la kazık fren yapınca abs ne yapıyor :)

 

90 la giderken abs yi devreye sokmaması lastiklerden kaynaklanır genelde, daha sonra araç ağırlığı yol şartları vs. gelir, diskle ilgisi yok anlayacağın, kampanada daha fena şekilde fren yaptırır aslında fakat dediğim gibi handikapları var... bu arada benim arabada abs siz temiz asfaltta duruyor mesela...

 

Westing house'u o nedenle geliştirdiler. Çünkü kampana frende fren silindirleri açıp balatalar basınca sürtünme kuvveti daha fazla balataların kapanmasını sağlıyor (moment) Yani az bir ayak kuvvetiyle kampana frende fren yapabiliyorsunuz. Disk frende westinghouse olmasa ayak gücümüzle arabayı durduracak balatalarda yeterli basıncı oluşturamayız. 

 

Disk frenin en güzel yanı sapma olmuyor. Kampanalarda illaki bir sapma oluyor. Arka frenleri kampana yapmalarının en büyük sebeplerinden biri el freni tertibatı arkalar disk olunca daha zor ve masraflı oluyor. Böyle çok basit yap geç. Zaten arkaya yük binmediğinden diske gerekte olmuyor. 

 

Balataların ısınmasıyla oluşan duruma fading diyorlar literatürde. Sürtünme katsayısı balatalar belli bir sıcaklığa ulaşınca çok ani bir şekilde düşüyor ve bir yerden sonra tutmayacak hale geliyor. O nedenle disk frende balata soğuyor. Kampanada geç soğuyor. Ancak arka kampana olunca çok fazla yük binmediğinden ısınmıyor. Zaten otomobil üreticileri fren sistemini tasarlarken herzaman önce önler kitlesin daha sonra arkalar önlerden sonra kitlesin diye hesap yaparlar. O nedenle frenleme de arkada önlere görede daha zayıf olur. Zaten fren anında yük ön tekerleklere yığıldığı için ekstra frenleme ihtiyacınız olur.

 

Fiestada arkana kampana iyidir iyi. Benim jantlarda saç kapaklardan birşey gözükmüyor. Diskin karizması gerek yok. :)

 

.cizim01_tr.jpg

 

Kim nederse desin ABS şart. Keşke ESP'emde olsa.

 

ABSnin önemli olduğunu 2004 fiestamda sabah6 sularında bir yağmurda zincirleme tanker kazası önümde oldu. Frene bastım araç kitledi bıraktım tekrar dokundum tekrar kitledi tekrar bıraktım. Defalarca kez frenleme yapmaya çalıştım. Sert basmama rağmen tekelerlekler kitleniyordu. ABS olmayınca manevra da yapamadım. En son direksiyona yapışıp bariyerle kazalı arabanın arasını hedef aldım çarpar aradan geçerim diye ama boşluk yeterliymiş silme geçtim. Aynam şans eseri değmedi bile. 90la frenleme yapmaya başladım 45 le kaza bölgesinden çıkabildim. ABS olsaydı manevra yapma imkanım olacaktı. O gün dedim ki inşallah bir gün ABSli aracım olur.

 

Şimdide diyorum ki inş ESP li bir aracım olur. Kavşaklarda bazen yanlıyorum. 

tarihinde Ahmet Taşkın tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Düzgün fren konulabilir. Trend pakete ayrı Titanium pakete ayrı fren koymasın o zaman Ford büyük firmaysa. 

 

E90 320d kullanıyorum, C180'de kullandım önler delikli disk, ekstra olarak ve araç 90km sabit hızda panik frende bile ABS'yi devreye sokmuyor çat diye duruyor az bir şey acı lastik sesi çıkarıp. Disk fren ile kampana fren arasında bir firmaya araç başı kaç $ maliyet olur? Maksimum 50-100$ bunun acısını 30 defa çıkarıyorlar zaten. 

Yani diğer arkadaşlar cevap vermişler gerçi ama,

Kampana ya da disk fren olması ABS'nin ihtiyacını karşılamıyor ki? Kampana da olsa (eski tospaa'lar), disk fren de olsa, frene asıldığınız an tekerlekler kilitlenir. Ford'un kampana kullanıp kullanmaması bu durumu değiştirmez. Ha, fiesta'ların ABS sistemlerinde sorun var, onu geliştirmesi gerekir, orası ayrı. Ama bahsettiğiniz olay bambaşka.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Yani diğer arkadaşlar cevap vermişler gerçi ama,

Kampana ya da disk fren olması ABS'nin ihtiyacını karşılamıyor ki? Kampana da olsa (eski tospaa'lar), disk fren de olsa, frene asıldığınız an tekerlekler kilitlenir. Ford'un kampana kullanıp kullanmaması bu durumu değiştirmez. Ha, fiesta'ların ABS sistemlerinde sorun var, onu geliştirmesi gerekir, orası ayrı. Ama bahsettiğiniz olay bambaşka.

Şuan satılan fiestalarda var kardeş, bizimkilerde değil, harika çalışıyor mk6.5 ve altı, 7 ler tırt :) yol tutuşlarıda zayıf gövde burkulma dayanımlarıda...

Bende 2-3 kez hele birinde F1 focusu ortadan biçiyordum, kazık fren manevra ikilisi ile zor kaçtım, tabii sonra gaza asılıyoruz, bir geçtim, yanımdakiler ne yaptığımı anlamadı, hatta ben bile anlamadım, über fiestaya über refleksli şoför olayı  :D  ABS olmasa perttik anlayacağın...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Yunus Emre Kurt

Fİesta mk7 abs sıkıntısı bende de var. çok düşük bir hızda kaza bile yaptım duramadım. Durma mesafesini anlamsız bir şekilde uzatıyor. Ford OTOKOÇ Ankara servisi ABS devreye giriyorsa problem yok demektir devreye giriyorsa sorun sizdedir gibilerinden dahiyane bir açıklama getirmiştir konuya. Sonuç olarak Allah ani frenden korusun bizleri :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Kampana fren diske göre daha güçlü fren yapar yalnız, biliyorsun değilmi?  handikapı uzun süre frene basarsan ısınması tutmaz olmasıdır, ama bu genelde kamyon gibi ağır araçlarda olur, o yüzden arabalarda pek kullanılmaz, özelliklede çok hızlı giden ve peş peşe sert frenler yapması gerekebilen bu tarz araçlarda, bilgilendirme açısında yazayım dedim...

 

kampananın sıkma kuvveti diske göre baayğı azdır fren güç ölçüm cihazında rahatça görülür. ancak bakımı ucuzdur

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Musab Boz
(düzenlendi)

Arkadaşlar merhaba. Yazılanların hepsini okudum ve kendi birkaç tespitimi söylemek istiyorum, bir ihtimal çözüm bulabiliriz. Severek kullandığım aracımda aynı sorundan bende muzdaribim. Ancak benim sorunum bazı arkadaşların yazdığı gibi hemen her frende asla değil sadece düşük hızlarda(sıkışık trafik gibi) aniden panik fren yapınca gerçekleşiyor ve araba absyi açtıktan sonra takır takır takır sesler geliyor ve arabanın durma mesafesi uzuyor.

Aracım 2010 model, 29.000 de lastiklerim orjinal lastikleri. öncelikle benim lastikler artık ömrünü dordurdu değiştirmem lazım ve üstündeki Hankook 195 50 r15 lastikler gerçekten sert lastikler belki daha yumuşak lastiğe geçilirse bazı arkadaşların dediği gibi durum iyileşebilir denemek lazım. Ayrıca benim araç bir kaç gün yatıp tekrar bindikten sonra hep değil 2 veya 3 sefer oldu abs ışığı marşa bastıktan 2 saniye sonra sönüyordü bu benim aklıma bir arkdaşın ısrarla dediği gibi acaba abs sensörümü? sorusunu aklına getiriyor sizlerde durum böylemi acaba? Ayrıca bir şey dikkatimi çekti bu araçta arabayı el freniyle, düşük hızda durdurmayı denedim kırmızı ışıkta, konuya tam hakim değilim ama el frenine baya bir kuvvet uygulayarak ancak arabayı durdurabildim.Buda  acaba arka kampanalar geç devreye girdiği için araç yüksek basınçla fren yaptığı için mi acaba böyle oldu sorusunu aklıma getirdi ama denemek lazım bilmiyorum.

Son olarak bir arkadaşın kia ceed örneğinde yazılım değişmeli gönderisi banada mantıklı geliyor. Çünkü ford etis(Fordun çevrimci teknik bilgiler sitesi) sistemi üzerinden aracımın bilgilerine baktığımda üzerinde abs yazılımının güncel olmadığı gözüküyor, acaba servislerde böyle bir günceleme yapılsa durum düzelebilir mi denemek lazım ve kendi aracımın ford etis bilgilerinin resminin url sini koydum bakabilirsiniz. Dediğim gibi aracımın freninden şikayetçi değilim genel olarak yeri geldinde iyi duruyor ancak düşük hızlarda, özellikle  panik frende abs açılırsa araba geç duruyor bu da düzeltilmeli bir şekilde.

https://photos.google.com/search/_tra_/photo/AF1QipPrdX49RM9OTRlp3BxRuzsEF_R1hStrsIescLTe

tarihinde Musab Boz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

kampananın sıkma kuvveti diske göre baayğı azdır fren güç ölçüm cihazında rahatça görülür. ancak bakımı ucuzdur

piston sıkma gücü sanırım, yoksa balata yüzeyi yani sürtünme yüzeyi olarak daha fazla gibi, kamyonlarda neden disk kullanılmaz peki?

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

piston sıkma gücü sanırım, yoksa balata yüzeyi yani sürtünme yüzeyi olarak daha fazla gibi, kamyonlarda neden disk kullanılmaz peki?

 

Abi  Zaten kampanada sürtünme kuvvetide daha fazla balatanın kampanaya sürttürecek moment oluşmasına sebep oluyor. Yani balata sürttüğünde oluşan sürtünme kuvveti balatayı daha da dışa doğru açmaya çalışarak daha fazla fren oluşturuyor. Düşük bir fren basıncıyla fren yapabiliyorsun. kampana fren sisteminde kara düzende bile sistemi çalıştırırsın ancak disk öyle değil. O nedenle diskte westing house dedikleri sistem kullanılmak zorunda. 

 

Aslında disk frenin avantajı ayar kolaylığı ve hızlı soğuma. Kampana aslında daha iyi bir sistem ancak çok sık frenlemede ısınıp soğumadığı için fading dedikleri sistemin sürtünme katsayısının çok ani ve hızlı şekilde düşmesinden ötürü frenlerin tutmaması ihtimalidir. 

 

Yoksa kampana kötü bir fren değil bence. 

 

sizin sorun yeri tutamayan lastikler hocam, benim aracın üzerindede aynı lastikler vardı, en ufak frende tak tak tak baslıyordu, continentel cp5 aldım, yaptıgım en sert frende bile (kazık fren degıl tabi) abs devreye girmeden durduruyor.

 

Bu arada bende de CP5 var. Olay lastikle alakalı değil arkadaşın anlattığı. Düşük hızda fren pedalına çok dibibine kadar basılmayan çok ani fren pedalı hareketinde ABS devreye girebiliyor. son 1.5 yıldır yaşamadım. Belkide ayağım artık alıştı ama fiestada böyle bir hata var. Olay lastikle falan alakalı değil. Benim CP5lerde öyle.

 

 

 

Arkadaşlar merhaba. Yazılanların hepsini okudum ve kendi birkaç tespitimi söylemek istiyorum, bir ihtimal çözüm bulabiliriz. Severek kullandığım aracımda aynı sorundan bende muzdaribim. Ancak benim sorunum bazı arkadaşların yazdığı gibi hemen her frende asla değil sadece düşük hızlarda(sıkışık trafik gibi) aniden panik fren yapınca gerçekleşiyor ve araba absyi açtıktan sonra takır takır takır sesler geliyor ve arabanın durma mesafesi uzuyor.

Aracım 2010 model, 29.000 de lastiklerim orjinal lastikleri. öncelikle benim lastikler artık ömrünü dordurdu değiştirmem lazım ve üstündeki Hankook 195 50 r15 lastikler gerçekten sert lastikler belki daha yumuşak lastiğe geçilirse bazı arkadaşların dediği gibi durum iyileşebilir denemek lazım. Ayrıca benim araç bir kaç gün yatıp tekrar bindikten sonra hep değil 2 veya 3 sefer oldu abs ışığı marşa bastıktan 2 saniye sonra sönüyordü bu benim aklıma bir arkdaşın ısrarla dediği gibi acaba abs sensörümü? sorusunu aklına getiriyor sizlerde durum böylemi acaba? Ayrıca bir şey dikkatimi çekti bu araçta arabayı el freniyle, düşük hızda durdurmayı denedim kırmızı ışıkta, konuya tam hakim değilim ama el frenine baya bir kuvvet uygulayarak ancak arabayı durdurabildim.Buda  acaba arka kampanalar geç devreye girdiği için araç yüksek basınçla fren yaptığı için mi acaba böyle oldu sorusunu aklıma getirdi ama denemek lazım bilmiyorum.

Son olarak bir arkadaşın kia ceed örneğinde yazılım değişmeli gönderisi banada mantıklı geliyor. Çünkü ford etis(Fordun çevrimci teknik bilgiler sitesi) sistemi üzerinden aracımın bilgilerine baktığımda üzerinde abs yazılımının güncel olmadığı gözüküyor, acaba servislerde böyle bir günceleme yapılsa durum düzelebilir mi denemek lazım ve kendi aracımın ford etis bilgilerinin resminin url sini koydum bakabilirsiniz. Dediğim gibi aracımın freninden şikayetçi değilim genel olarak yeri geldinde iyi duruyor ancak düşük hızlarda, özellikle  panik frende abs açılırsa araba geç duruyor bu da düzeltilmeli bir şekilde.

https://photos.google.com/search/_tra_/photo/AF1QipPrdX49RM9OTRlp3BxRuzsEF_R1hStrsIescLTe

 

Sizin balatalar bitmek üzere ondan abs ışığı yakıyor. Balatalarınızı değiştirmelisiniz. Ayrıca fiestaya fabrikada takılan Hankook ve B250 gibi sıfır aldığınızda gelen lastikler gerçekten çok kötü. İyi bir lastik almanızı tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
Tuğbay ışıklar

Arkadaşlar fiesta da fren problemi yok, freni kullanmayı bilmek çok önemli.

 

Pistte frenajla ilgili sürüş eğitimi aldım, (başka bir araçla)

 

Fiesta yı ne kadar zorlarsam zorlayayım frenle ilgili sorun yaşamadım.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

piston sıkma gücü sanırım, yoksa balata yüzeyi yani sürtünme yüzeyi olarak daha fazla gibi, kamyonlarda neden disk kullanılmaz peki?

ağırlık ilk aklıma gelen. maliyet sonrası ... gereksiz olması da var

Yorum bağlantısı
Misafir

Arkadaşlar fiesta da fren problemi yok, freni kullanmayı bilmek çok önemli.

Pistte frenajla ilgili sürüş eğitimi aldım, (başka bir araçla)

Fiesta yı ne kadar zorlarsam zorlayayım frenle ilgili sorun yaşamadım.

Frenlerde sorun olmamasi bir ihtimal ama olmasi da bir ihtimal. Sizin fren kullanmayi bilmek onemli, frenajla ilgili egitim aldim cumlenizin arkasindan dogal olarak tecrubenizi paylasmanizi bekliyoruz. Bqska bir detay gelmzese, bilginizi kendinize saklayip; sorun yasayanlara fren kullanmayi bilmiyorsunuz gidin ders alin anlami cikar.

Peki bu kisilerin sizden daha cok tecrubesi olma ihtimali varsa? 2007'de bu araci cikip alan ve sorun yasayan 20 senelik sofore, fren kullanmayi bilmiyorsun demekle sorun cozulmuyor.

Ya anlatin fren kullanma tekniklerini bilmeyenler(!) ogrensin ya da bu sekilde forum ortaminda birilerine ders verir gibi aktarimda bulunmayin.

Ben yillarca kullandim hala daha kullaniyorum, sorun 1 kere yasadim. 99 yilindan beri de arac kullaniyorum. Ogrenmek istiyorum fren yaparken yaptigim hatayi.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

ağırlık ilk aklıma gelen. maliyet sonrası ... gereksiz olması da var

ağırlık evet, yaklaştın birde hız faktörü var  :) disk o gücü tutamaz, balatanın sürtünme yüzeyi çok fazladır, daha az basınçla daha fazla fren gücü alırsın (sizin ölçüm hatalı yada araba olduğu için zaten arkada fazla güce ihtiyaç yok, belkide ondandır...) dezavantajı çabuk ısınması ve geç soğuması kamyonlarda hatta trenlerde balata kullanır, ağır ve yavaş olan bu makinalarda balata daha verimli, diskle bunu tutman çok zor, disk yanar gider ama balata ısınana kadar zaten görevini yapar...

bizim arabalarda arka kampana ise disk olmasının pek bir avantajı yok sanırım, zira zaten frende esas görev ve yük önlerde, sadece esp varsa tepki süresi olarak kafama takıldı, acaba esp nin ani hareketlerine yetişebilirmi, bundan emin değilim...

 

benim için ne farkeder, hiçbirşey, zaten esp yok :) ikincisi bende balatada diskte 250 bin km. falan gider, dert yok tasa yok  :D orjinal disk balatası, arka balata-kampana ve debriyaj baskı balataya devam  :tongue:

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Serdar un

Merhaba Arkadaşlar;

2013 titanyum X dizel fiesta Var, kendisi 4.arabam çok severek almıştım fakat bu aracın frenlerinde bir problem Var, aracımı 2.el olarak almıştım üzerinde orjinal lastikleri olan hankook lar vardı yaklasık 40 km gibi bir hızla onumde aniden olusan zıncırleme kazaya karıstım aracta eşimde yanımdaydı onun ve benim hissettigimiz aracin frene basildiginda lastiklerden gelen tak tak vurma sesleri eşliginde hic hız kesmeden carptıgımızdı,daha sonra aracı servise cektigimizde ladtiklerin zamaninin doldugunu bu yuzden aracın durmadıgını belirttiler.Arac tamirden cıkınca (bu arada 15 bin tl gibi bir masraf cıktı) daha eve gitmeden dogru continantal bayine gidip cp5 serisi lastik taktırdım(bu serinin adak testleri gayet başarılı oldugu icin tercih ettim) ayrıca balataları degistirdim ve kampanalara ayar yaptirdım,fren hidroligini kontrol ettirdim ancak aracda hicbir degisiklik yok panik frenlemede ve dusuk hizlardaki frenlemelerde abs hemen devreye giriyor ve arac takur tukur sesler esliginde devam ediyor,bu konuyu ve bircok forumu takip ediyorum konunun cozumune dair bir cevap yok( kia ceedlerdede ayni sorun vardi koreden gelen muhendisler abs beynine yazilim atarak sorunu cozmuslerdi)bizim araclarimizda abs yazilimi ile ilgili bir sorun olabilir mi yada fren merkezii ile ilgili bir sorun olabilir mi ????

 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Bazı Fiesta sahipleri bundan şikayet ediyor. Ben böyle bir durumla karşılaşmadım. Fren titrese de tam kuvvetle basmak lazım. Ama sanırım sizinki e Abs yi erken devreye sokuyor.

Yorum bağlantısı
Burak Güler2

Panik freninde bu durum oluşabiliyor. En azından hissi öyle. Sadece şunu düşünüyorum zemin o an cidden sorunlu olduğu için mi böyle hissediyoruz yoksa arabadan mı. Çünkü normal zamanda deneme yaptığımda zınk diye durduğu da oluyor. Bu yüzden mümkün olduğunca panik fren yapmamaya çalışıyorum ani durumlarda bile kademeli basıyorum. 

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Fiesta’da malesef var bu sorun. Çözemediler gitti. En az 10 fiesta sahibinden daha duydum aynı sitemi. Hatta forumda da çok konuştuk. Ama malesef ford halen adım atmış değil

Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Barış Fırat

Merhaba benim farklı bir sorum olacak 2018 yeni kasa Fiesta kullanıyorum, sorunum ise;

 

Sıkışık trafikte fren pedalı aşırı sert geliyor pedalı ezmeye başladığımda birden 2-3 kademe aşağı düşüyor ve kazık fren yapıyor araç bu durum bana çok konforsuz eliyor. bu sorunu yaşayan var mıdır veya aracın yeni olmasından kaynaklı mıdır. 

 

Araç 8000 Km de.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...