İçeriğe Yönlendir

Duman


Birol Yılmaz-2

Recommended Posts

Birol Yılmaz-2

arkadaşlar yeni fark ettim aracımı normal kullansam kullanmasamda aracımdan iyi duman atıyor (siyah) motor devrini bulduğu zaman kesiliyor ama bu daha önce kullandığım ve kıyasladığım connect ve mondeo dizellere benzemiyor onlara yüklendiğim zaman yapıyordu benimki farklı nerdeyse arkada duman daire cizecek o derece yoğun

birde yolda giderken gaza ani yükleneyim gaza geç tepki veriyor ve tepki verincede fırladığı zaman motordan gelen bir sallama , titreme ,tekleme var tam anlayamadım ama şöylede diyebilirim sanki baskı balata bitmişte kaçırıyor gibi ama kontrolümü yaptım balatada sıkıntı yok, formda araştırırken kızdırma bujisi arıza yapıncada böyle sallama duman atma geç devirlenme yaparmış benimkide aynımı yada doğrumu ? teşekkürler

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Servisteki IDS cihazına bağlatıp kızdırma bujisine baktırmalı, sorun yoksa, enjektörler fena işiyor gibi, tüketimin artmış olması lazım bu arada?

Yorum bağlantısı
Birol Yılmaz-2

yakıt durumu çok iyi ama bu kızdırma sadece soğukta işe yaramıyormu?

Yorum bağlantısı
Akif Özkan

Konuyu arıza oluşunun hemen üzerine açtıysanız, yakıt tüketiminiz daha önce ölçümünü yaptığınızdan farklı olacaktır.

Yorum bağlantısı
Birol Yılmaz-2

bujinin kızdırma harici görevi varmı? arızalı olunca gaza yüklenince belli devirler arası titreme , tekleme yaptırırmı? duman attırırmı?

işin aslı aracımı ıds bağlattım kızdırma buji arızası vermiş bütün sıkıntıyı bujimi yapıyor?

Konuyu arıza oluşunun hemen üzerine açtıysanız, yakıt tüketiminiz daha önce ölçümünü yaptığınızdan farklı olacaktır.

evet haklısınız tüketim arttı ;)

Yorum bağlantısı
İlker Ayhan

kızdırma bujisi ile alakalı olmayabilir.. egr valfi, maf sensörü, turbo kelebeği, egr borularının kirli olması, enjektörlerin ayvayı yemesi.. işin garip tarafı birini yaptırınca giderilmeyince tek tek deniyorsunuz. ve maşallah güzel maliyet çıkıyor.. aynı sorun çoğu c-max cilerde var.. ben çözdüm sanmıştım ama araım yine duman atmaya 1800 devirde teklemeye başladı.. tamir ettiren varsa nası yaptırdığını belirtirse çoook sevinirim

Yorum bağlantısı
Mert Can Usta

Gördüğüm kadarıyla C - max kullanıyorsunuz . Bizdede c max ve arabadan çok memnunuz , bir konu hariç . Gaz işi çok sakat , arabanın gazı eski model arabaların ki gibi TEL li değil , c maxlarda gaz OKUTMALI olarak yapılandırılmış ondan siz gazı diplediğiniz an beyin motora seviyeli olark arıtırıyor mazot gönderimini ve araba geç hızlanıyor . Dediğiniz titreme tıkırtı falan onlar boş şeyler onlara dertlenmeye gerek yok onlar arabanın gaı geç yemesi yüzünden ..

Arabam dizeldir

Yorum bağlantısı
İlker Ayhan

iyi de 1800 devire gelince gazı kesip koaman bi duman atması ve akabinde hızlanmaya başlaması nasıl normal olur ki.. her vites değişiminde 1800 devri geçmeye çalıştığınızda kapkara bu duman atıyo araba aynı kamyon gibi.. normal değil arızadan dolayı bu. egr arızası baş sebep ama tam neyden kaynaklandığını bulamadım henüz. arabayı atmazsam veya satmazsam bulacam ama ahdettim

Yorum bağlantısı
Gökhan Utku

Aynısı bendede yapıyordu daha sonra motor arıza lambasıda yanmaya başladı ben de ertesi gün servise götürmeye karar verdim, götüreceğim gün araç ilk çalıştırmada henüz soğukken motordan garip bir ses gelmeye başladı, yolda motor ısındıktan sonra kesildi serviste motor soğuyunca aynı ses tekrar etti, sesin enjektörün kaçırmasından kaynaklandığı tesbit edildi araç ankara otokoçta 3gün kaldı enjektör arızası giderildikten sonra ıds e bağlanınca bu seferde maf sensörü arızası verdi, maf sensörünü tekrar ederse değiştirmek üzere temizleyip taktılar, siyah duman atma kesildi ama çekiş düşüklüğü ve fazla yakıt tüketimi devam etti, 1-2 gün sonra arıza lambası yeniden yandı, maf sensörü değişiminden sonra herşey normale döndü, şu an için bir sıkıntı yok, maf sensörünü dışarıda özel serviste değiştirttim işçilik dahil 280tl tuttu, yetkili serviste işçilik hariç 450 tl di,

enjektör arızası içinde yakıt filtresi ve havafiltreleri değişimi (ikisininde zamanı gelmişti) ve enjektör içindeki birtakım parçaların değişimi dahil 400tl civarı tuttu, otokoçta fazla kalmasının sebebi enjektörü uzun süre açamadılar dışarıdan enjektör ustası getirtip ona açtırdılar

Yorum bağlantısı
İlker Ayhan

aynı süreç bende de var. şu an lamba yanık vaziyette zaten.. hafta sonu olsa servise gidicem.maf sensörünü değiştiricez o zaman her halükarda.. enjektörü bende temizleticem. sırada maf kaldı. onu da yaparsam motoru yenileyecem hayırlısıyla :)

Yorum bağlantısı
Birol Yılmaz-2
iyi de 1800 devire gelince gazı kesip koaman bi duman atması ve akabinde hızlanmaya başlaması nasıl normal olur ki.. her vites değişiminde 1800 devri geçmeye çalıştığınızda kapkara bu duman atıyo araba aynı kamyon gibi.. normal değil arızadan dolayı bu. egr arızası baş sebep ama tam neyden kaynaklandığını bulamadım henüz. arabayı atmazsam veya satmazsam bulacam ama ahdettim

valla bezdirdi bu duman işi şimdide normal giderken birden yüklen araçta titreme var tabi siyah duman cabası ama gazı sabit tutayım hemen duman kesiliyor

Yorum bağlantısı
Birol Yılmaz-2
Ids e bağlandı mı bu arada?

bağlandı kızdırma arzası var dendi ama o arza duman yaptırmaz diyor servis

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Duman/tüketimde artış/Ids te kızdırma bujisi arızası okunuyor ve yetkili servis: değişmesine gerek yok mu düyor, gitsinler eğitim sertifikalarını kahvaltıda çaya bandırıp yesinler. Müşteriye yazık.

Ne yaparmış dumanı? Debriyaj balatası mı. Kızdırma bujisi değişimini hiçbir teknisyen sevmez

1. İşçiliği çok narindir, bilgi ister (zor değildir)

2. İşçilik saati az yazar

Yorum bağlantısı
İlker Ayhan
Duman/tüketimde artış/Ids te kızdırma bujisi arızası okunuyor ve yetkili servis: değişmesine gerek yok mu düyor, gitsinler eğitim sertifikalarını kahvaltıda çaya bandırıp yesinler. Müşteriye yazık.

Ne yaparmış dumanı? Debriyaj balatası mı. Kızdırma bujisi değişimini hiçbir teknisyen sevmez

1. İşçiliği çok narindir, bilgi ister (zor değildir)

2. İşçilik saati az yazar

ıds de benimkinde de aynı arızayı veriyor. kızdırma buji hatası. bende servise sordum ondan yapmaz dedi ama duman atmaya bi çözüm bulamadım. dün itibariyle maf sensörünün fişini çektim. araç 2 gündür ne duman atıyo ne bişe turboya güç geldi sanki. üzerindeki maf ölmüş diyebilirsiniz ama daha 1 ay olmadı takalı..

kızdırma bujisini değiştirtsem düzelir mi acaba.. duman atma ve 1800 devir civarındaki teklemesinin nedeni enjektör olabilir egr valfi olabilir dendi bana ikisine de baktırdım yeniledim hatta egr yi 2 kere. gene devam dumana

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Motor mekaniği elektroniği zamane teknolocide yeterince karışık, üretici firma, test cihazı yapmış, distribütör firma teknisyenlere eğitim vermiş, amacı nedir? Egzodan duman atınca çaresi bulunsun diye, Ids cihazı arızayı söylemiş daha ne yapsın.

neden yetkili servise gidiliyor, bu eğitim imkanları var ve en kısa sürede, tek seferde arıza bulunsun diye.

Müşteriye yazık....

Yorum bağlantısı
Birol Yılmaz-2

o zaman kızdırma bujisi değişecek diyebiliriz bu takım mı değişir yoksa tek tek mi?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Her zaman takım 4lü değişir, 250 TL gibiydi galibe tüm işlem. Püf noktası: sökerken kırıabiliyor, ucu silindirin içne düşebiliyor, o zaman üst kapağın sökülmesi gerekiyor. Bu genel bir risk, bol Wd-40 + yavaş yavaş çalışmak + tecrübe ile %95 kırılmadan sökülebiliyor. Yani kırılırsa, + 1000 TL ye varan bir masraf söz konusu ama maalesef bu işin de riski içinde.

Yorum bağlantısı
Birol Yılmaz-2
Her zaman takım 4lü değişir, 250 TL gibiydi galibe tüm işlem. Püf noktası: sökerken kırıabiliyor, ucu silindirin içne düşebiliyor, o zaman üst kapağın sökülmesi gerekiyor. Bu genel bir risk, bol Wd-40 + yavaş yavaş çalışmak + tecrübe ile %95 kırılmadan sökülebiliyor. Yani kırılırsa, + 1000 TL ye varan bir masraf söz konusu ama maalesef bu işin de riski içinde.

sonuç ta garanti duman kesecekse riske girilir yok kesmezse giden paracık olur ..

ama şu var servisler adamın kafasını karıştırıyor ben gelmişim kardeşim sıkıntımı söylüyorum bağlıyorlar arıza kızdırma bujisi ama duman bundan olmaz ya neden? saymaya başlıyor egr,katalizör,enjektör,map,akışmetre,motor yağ yakması,motorda fazla yağ

ben birden başladı diyorum olmaz hepsine bakacağız eee masraf ne olur değişirse 3000tl bulur insan baştan korkuyor abi şundan diyemiyorlar..

yağı özellikle orta seviyede bıraktım ,akış metreyi balata spreyiyle temizledim,turbo basıncı kontrol edildi,enjektörcü arıza yok diyor, egr yi bir daha ben temizleyeceğim,gerekirse rizikoya gireceğim kızdırmayı değiştirecem artık ustaya gitmekten bıktım..

son olarak bu kızdırma bujisi ani hızlanmada titreme yaptırırmı ?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

tdci motorda egr yi sökebilirseniz bravo derim, ama nesini temizleyeceksiniz?

Ids e bağlanmış ve buji hatası vermiş ise zaten değişmeli, ilave bir problem vardır o yarı konu. Kızdırma bujisi doğru çalışmıyor ise, karışım verimli yanamaz, silindir iç sıcaklığı düşer, yani yanmamış karışım egzosa gider, duman da yapar, titreme de tüketimde artış ta. Egr tıkanmıştır, ani gazda kesik duman da atar bu da doğru ama Idse güvenilmeyecekse, kapansın yetkiller, müşteri de özelde başının çaresine baksın.

Yorum bağlantısı
İlker Ayhan
sonuç ta garanti duman kesecekse riske girilir yok kesmezse giden paracık olur ..

ama şu var servisler adamın kafasını karıştırıyor ben gelmişim kardeşim sıkıntımı söylüyorum bağlıyorlar arıza kızdırma bujisi ama duman bundan olmaz ya neden? saymaya başlıyor egr,katalizör,enjektör,map,akışmetre,motor yağ yakması,motorda fazla yağ

ben birden başladı diyorum olmaz hepsine bakacağız eee masraf ne olur değişirse 3000tl bulur insan baştan korkuyor abi şundan diyemiyorlar..

yağı özellikle orta seviyede bıraktım ,akış metreyi balata spreyiyle temizledim,turbo basıncı kontrol edildi,enjektörcü arıza yok diyor, egr yi bir daha ben temizleyeceğim,gerekirse rizikoya gireceğim kızdırmayı değiştirecem artık ustaya gitmekten bıktım..

son olarak bu kızdırma bujisi ani hızlanmada titreme yaptırırmı ?

hocam aynı arızalardan ve aynı süreçlerden bahnsediyoruz. birden ben yazmışım gibi geldi bana. ben çözüm bulamadım. en son çözümü maf sensörünnü (havalandırmanın üzerindeki) fişini çektim. baktım duman atma gitti. dediğin titremeyi de yapmıyor. böyle 2-3 gün daha kullanacam. eğer hiç bi arıza vermezse demekki maf sensöründen kaynaklanıyor. fişi hiç takmayacam :lol2:

tdci motorda egr yi sökebilirseniz bravo derim, ama nesini temizleyeceksiniz?

Ids e bağlanmış ve buji hatası vermiş ise zaten değişmeli, ilave bir problem vardır o yarı konu. Kızdırma bujisi doğru çalışmıyor ise, karışım verimli yanamaz, silindir iç sıcaklığı düşer, yani yanmamış karışım egzosa gider, duman da yapar, titreme de tüketimde artış ta. Egr tıkanmıştır, ani gazda kesik duman da atar bu da doğru ama Idse güvenilmeyecekse, kapansın yetkiller, müşteri de özelde başının çaresine baksın.

hocam benim aracı bağladılar egr dediler değiştirdim maf dediler değiştirdim. en son egr boruları kirlidir dendi turbo kelebeği artu urtu dendi değişti. 2-3 hafta sonra gene duman atmaya başladı. ama kızdırma buji arızası halen duruyor. daha önce de vermişti ben dışardan değiştirtmiştim. acep gene mi cofladı buciler..ama yazdığınızdan kızdırma bucisinden kaynaklanıyor.. bi kez daha da onu değiştirem sonucu burda yana yakıla söylerim

Yorum bağlantısı
Birol Yılmaz-2
tdci motorda egr yi sökebilirseniz bravo derim, ama nesini temizleyeceksiniz?

Ids e bağlanmış ve buji hatası vermiş ise zaten değişmeli, ilave bir problem vardır o yarı konu. Kızdırma bujisi doğru çalışmıyor ise, karışım verimli yanamaz, silindir iç sıcaklığı düşer, yani yanmamış karışım egzosa gider, duman da yapar, titreme de tüketimde artış ta. Egr tıkanmıştır, ani gazda kesik duman da atar bu da doğru ama Idse güvenilmeyecekse, kapansın yetkiller, müşteri de özelde başının çaresine baksın.

abi sözüne itimat edeceğim haftaya değiştireceğim bujileri hazır üstü açılmışken egr de celden çıksın bakalım ne olacak

Yorum bağlantısı
Birol Yılmaz-2
tdci motorda egr yi sökebilirseniz bravo derim, ama nesini temizleyeceksiniz?

Ids e bağlanmış ve buji hatası vermiş ise zaten değişmeli, ilave bir problem vardır o yarı konu. Kızdırma bujisi doğru çalışmıyor ise, karışım verimli yanamaz, silindir iç sıcaklığı düşer, yani yanmamış karışım egzosa gider, duman da yapar, titreme de tüketimde artış ta. Egr tıkanmıştır, ani gazda kesik duman da atar bu da doğru ama Idse güvenilmeyecekse, kapansın yetkiller, müşteri de özelde başının çaresine baksın.

abi bugün guage testini denedim ekranda DTC#1 9868 VE DTC#2- D990 değişerek ekrana geliyor bunlar arızamıdır?

Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir
Yaklaşık 25 Km sonunda arıza lambası hiç yanmadı.

Eli kulağında yanmak üzeredir :good1:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...