İçeriğe Yönlendir

Fiesta VI - Gaz Kesip Tekrar Verince Hafif Sallama


Halit Bozkurt

Recommended Posts

  • 2 hafta sonra...
Hakan Uzun

Enjektörlere Antalya Otokoç'da bakılmıştı, sorun yok dediler. Triger rulmanı ses yapmaya başlamıştı 84 bin km'de aracım, triger setini değiştirmek istedim, Ford servislerde aracın yaşı kadar % indirim yapıyorlardı, 5 yaş olunca %25 indirim'le toplam 1300 TL'ye triger setini ve şüphelendiğim baskı balata setini de değiştirttim. Sorun epey halloldu gibi, ancak klima açıksa biraz hissettiriyor hala. Belki de ben fazla titizim. Herneyse; servisteki bir usta Euro4 motorlu Fiestalarda volan dişlisinde zamanla boşluk oluştuğunu ve bu sarsıntıyı volanın yaptığını söyledi. Yeni araçlardaki volan çift yaylıymış ve bu sorun u yapmıyormuş ama onlarda da baskı balata değiştirirken volanın da değişmesi gerekiyormuş. Bilmiyorum doğru mudur?

Hocam bugun babamla konustum.

Bana rolanti musuru (gaz pedali musuru) ile ilgili olabilecegini soyledi.yazilim ile duzelir dedi yazilimla Sorun hallolmadi dedim o zmana soyle dedi.

Arabalarinizda gaz pedali sensorlu sensor gorevini yapiyor ama musur gazi kestiginizde bi anda kapatiyor verdiginizdede bi anda aciyor yani gorevini yapiyor fakat hassasligini kabetmis olabilir dedi. Bende ona neden debriyaja bastigimizda yapmiyor dedim onda cunku gaza yukleniyorsun hissedilmiyor dedi. Ben baktiracagim fikir aklima yatti saygilar

Yorum bağlantısı
Halit Bozkurt

Hocam bugun babamla konustum.

Bana rolanti musuru (gaz pedali musuru) ile ilgili olabilecegini soyledi.yazilim ile duzelir dedi yazilimla Sorun hallolmadi dedim o zmana soyle dedi.

Arabalarinizda gaz pedali sensorlu sensor gorevini yapiyor ama musur gazi kestiginizde bi anda kapatiyor verdiginizdede bi anda aciyor yani gorevini yapiyor fakat hassasligini kabetmis olabilir dedi. Bende ona neden debriyaja bastigimizda yapmiyor dedim onda cunku gaza yukleniyorsun hissedilmiyor dedi. Ben baktiracagim fikir aklima yatti saygilar

Vallahi o ihtimali hiç değerlendirmedi Antalya'daki her iki yetkili servis (Otokoç-Bilaller). Bilaller'deki usta; Euro4 motorlu dizel Fiestalarda volantın değişik olduğunu, volant yüzünden bu sarsıntıyı yaptığını söyledi. Ben de Ford Müşteri hattına mesaj yazdım. Genel merkeze sorup volantın değişimi isteğimi değerlendireceklerini söylediler. Volant değişimine "red" cevabı alırsam, söylediğiniz sensör-müşür değişimini talep edeceğim. Antalya'dan saygılar sunarım.

Yorum bağlantısı
Hakan Uzun

Vallahi o ihtimali hiç değerlendirmedi Antalya'daki her iki yetkili servis (Otokoç-Bilaller). Bilaller'deki usta; Euro4 motorlu dizel Fiestalarda volantın değişik olduğunu, volant yüzünden bu sarsıntıyı yaptığını söyledi. Ben de Ford Müşteri hattına mesaj yazdım. Genel merkeze sorup volantın değişimi isteğimi değerlendireceklerini söylediler. Volant değişimine "red" cevabı alırsam, söylediğiniz sensör-müşür değişimini talep edeceğim. Antalya'dan saygılar sunarım.

Tam teknik olarak bilmiyorum ama volant sadece ilk calisirken gerekiyor giderken volant ile ne alaka olabilir bilmiyorum
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hakan Uzun

Vallahi o ihtimali hiç değerlendirmedi Antalya'daki her iki yetkili servis (Otokoç-Bilaller). Bilaller'deki usta; Euro4 motorlu dizel Fiestalarda volantın değişik olduğunu, volant yüzünden bu sarsıntıyı yaptığını söyledi. Ben de Ford Müşteri hattına mesaj yazdım. Genel merkeze sorup volantın değişimi isteğimi değerlendireceklerini söylediler. Volant değişimine "red" cevabı alırsam, söylediğiniz sensör-müşür değişimini talep edeceğim. Antalya'dan saygılar sunarım.

ne yaptiniZ gidebildinizmi servise?
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Aynı titreme, gaza bastığımda kerkilme bende de vardı. Baskı balata+ volant+ şanzıman takozu değişti. Şimdi kalkışlarda titre ve gaza yüklendiğimde kerkilme kalmadı. Euro 4 motorların titreşimli çalıştığı doğru aslında ama rahatsız edecek seviyede olacağını sanmıyorum.

Ford larda uzun süre bitik baskı balata ile dolaşıldığında volant aynası hasar görüyor ve titremeye sebep oluyormuş. Bu sebeple baskı balata değiştirilen araçlarda volantta %90 değiştiriliyormuş. Belki torna ile kurtarılanlar olabiliyormuş. Bunu 3 özel, 1 yetkili servis ve birde kendi aracımı yaptırdığım ustadan teyid alarak yazıyorum. Titreme büyük ihtimal volanttan. Bence değiştirin.

 

Kerkilme ise %90 şanzıman takozundan. Bu parça el kadar metal bir kalıp içerisinde plastik enjeksiyon bir takoz. Zamanla bu plastik yırtılıyor ve takoz görevini yapamaz hale geliyormuş. Benimkini gördüm, tam göbekten yırtılma yapmış. Bu parçanın görevi de vites değiştirip gaza yüklendiğinizde aracın kerkilme yapmamasını sağlamakmış. Yan sanayi çok işe yaramadığını, mutlaka orjinal olması gerektiğini söyledi usta. Ben Febi marka aldım. Bir ihtimal yine arkadaşlarında söylediği gibi motor takozlarının da kontrolünü yaptırın. Kerkilme yapabilirler.

 

Enjektörlere Antalya Otokoç'da bakılmıştı, sorun yok dediler. Triger rulmanı ses yapmaya başlamıştı 84 bin km'de aracım, triger setini değiştirmek istedim, Ford servislerde aracın yaşı kadar % indirim yapıyorlardı, 5 yaş olunca %25 indirim'le toplam 1300 TL'ye triger setini ve şüphelendiğim baskı balata setini de değiştirttim. Sorun epey halloldu gibi, ancak klima açıksa biraz hissettiriyor hala. Belki de ben fazla titizim. Herneyse; servisteki bir usta Euro4 motorlu Fiestalarda volan dişlisinde zamanla boşluk oluştuğunu ve bu sarsıntıyı volanın yaptığını söyledi. Yeni araçlardaki volan çift yaylıymış ve bu sorun u yapmıyormuş ama onlarda da baskı balata değiştirirken volanın da değişmesi gerekiyormuş. Bilmiyorum doğru mudur?

tarihinde Kerem Minaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hakan Uzun

Aynı titreme, gaza bastığımda kerkilme bende de vardı. Baskı balata+ volant+ şanzıman takozu değişti. Şimdi kalkışlarda titre ve gaza yüklendiğimde kerkilme kalmadı. Euro 4 motorların titreşimli çalıştığı doğru aslında ama rahatsız edecek seviyede olacağını sanmıyorum.

Ford larda uzun süre bitik baskı balata ile dolaşıldığında volant aynası hasar görüyor ve titremeye sebep oluyormuş. Bu sebeple baskı balata değiştirilen araçlarda volantta %90 değiştiriliyormuş. Belki torna ile kurtarılanlar olabiliyormuş. Bunu 3 özel, 1 yetkili servis ve birde kendi aracımı yaptırdığım ustadan teyid alarak yazıyorum. Titreme büyük ihtimal volanttan. Bence değiştirin.

Kerkilme ise %90 şanzıman takozundan. Bu parça el kadar metal bir kalıp içerisinde plastik enjeksiyon bir takoz. Zamanla bu plastik yırtılıyor ve takoz görevini yapamaz hale geliyormuş. Benimkini gördüm, tam göbekten yırtılma yapmış. Bu parçanın görevi de vites değiştirip gaza yüklendiğinizde aracın kerkilme yapmamasını sağlamakmış. Yan sanayi çok işe yaramadığını, mutlaka orjinal olması gerektiğini söyledi usta. Ben Febi marka aldım. Bir ihtimal yine arkadaşlarında söylediği gibi motor takozlarının da kontrolünü yaptırın. Kerkilme yapabilirler.

Hocam haklisiniz bu soylediklerin yapabilir ama bu kalkislar da vs olan birsey degil arac 3-4 viteslerde giderken ayaginizi gazdan cekip tekrar gaza bastiginiz anda gerkceklesiyor bu durumda takozlara bakilabilir ki hepsi 45000 bakiminda yetkili servis degisti.Ama duzelmedi ben aslen bunu sorun etmiyordum ama Halil Bozkurt arkadas tam anlamiyla benim yasadigim sorunu anlatinca uzerine durmaya basladim. Bu hafta ici yetkili sevisee gitmeyi dusunuyorum. Kocaeli esoto servisi fikir alis verisi icin ılımlı davraniyor. Kesip atmiyor bakalim ne diyecekler. Ozetle ;Size katliyorum ama bu sorun farkli oldugunu dusunuyorum.tesekkurler
Yorum bağlantısı
Hakan Uzun

Titreme kalkışlarda, kerkilme/silkeleme tüm vites geçişlerinde oluyor benim dediğim durumda.

Anladim Kerem hocam yok bu farkli bu sadece ozellikler 3-4 ve 5nci vites'te Az olmak kaydiyla arac giderken gazdan ayagini cektigin anda arac bi kendini salliyor hafif ve ufak bi geri cekme yapiyor.
Yorum bağlantısı
Halit Bozkurt

ne yaptiniZ gidebildinizmi servise?

yok henüz gidemedim. yarın uğramayı düşünüyorum. durumla ilgili yazarım foruma

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Murat Okan

yok henüz gidemedim. yarın uğramayı düşünüyorum. durumla ilgili yazarım foruma

Birebir aynı durumu bende yaşıyorum. 2. Biteste proplem yok fakat 3-4 viteslerde ayağı mı gazdan çekip tekrar basınca 1-2 saniyelik silkeleme yapıyor. Çok rahatsız edici bir durum.

Aracı alalı 1 ay oldu dış görsellik için ayırdığım parayı sanırım motora harcayacağız..

1.adet katkı kullandom ama değişen bir şey olmadı. Bu duruma istinaden birde zaman zaman aracı boşa aldığımda 3-4 saniyelik traktör sesi duyuyorum. Fakat sürekli olan bi durum değil. Debriyaja basınca kesiliyor.

Yorum bağlantısı

Ugrasmayin, bosuna da para dokmeyin derim. Bizim 2014 sirket araci 1.5tdci'de de ayni durumu uzun yolda zaman zaman yasiyorum. Arac henuz 8.000km'de ve 0'dan beri kullaniyoruz.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Murat Okan

Ugrasmayin, bosuna da para dokmeyin derim. Bizim 2014 sirket araci 1.5tdci'de de ayni durumu uzun yolda zaman zaman yasiyorum. Arac henuz 8.000km'de ve 0'dan beri kullaniyoruz.

Saygilarimla.

Bugün özellikle dikkat ettim. Pedala çok hafif dokunduğumda bu olay olmuyor. Bakımına kadar idare etmeye karar verdim.
Yorum bağlantısı
Hakan Uzun

Ben servise gittim bu konu ile alakali hatta babamin buldugu, iler surdugu cozumu ilettim tabikili olabilir dediler test ettik bizzat ustaya gosterdim bana hak verdi ama biz araci bilgisayara takariz en ufak bi sorun olsa ariZa isigi yakar biz arizasi olmayan bir parcayi degistiremeyiz dedi ve ekledi, bu sorun genellikle dusuk devirlerde 2000 2250 oluyor usta bu arabaya biraz daha gaz basmam gerektigini soyledi biraz devirli kullandigimda yani arac 2500 drvirde iken yapmiyor mesela ufak devirlerde yapabilir dedi velhasil ustayla anlasamadik araci o sekilde aldim cok da umursamiyorum artik babam kendimiz degistirelim bakalim dedi o da pek garanti oldugu icin mantikli gelmedi su anda bu sekilde kullaniyorum sorun aramayip kullanmaya calisiyorum

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Güray Balaban

merhaba benzer sorun bende de var, sanırım bu sıkıntı araç rejenerasyona(DPF temizliği) girdiğinde yapıyor, sürekli yapmıyor. 

Yorum bağlantısı
  • 3 yıl sonra...
Fatih Yılmaz44

Merhaba

 

Ford fiesta 1.4 TDCI 2011 Euro 4 motor aracımda

1.ve 2 .viteste ayağımı debriyadan kaldırında yada düşük hızla giderken  (10-20 km ) gaz verdiğimde vuruntu sarsıntı sallama yapıyordu. 

Gaz çok hassas değildi ,çok düşük hızla gidemiyordum (0-5) .

Önce mazot filtresini değiştim biraz düzelir gibi oldu sonrasında debriyaj müşürünü değiştim sorun çözüldü.

 

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Fatih Yılmaz44 yazdı:

Merhaba

 

Ford fiesta 1.4 TDCI 2011 Euro 4 motor aracımda

1.ve 2 .viteste ayağımı debriyadan kaldırında yada düşük hızla giderken  (10-20 km ) gaz verdiğimde vuruntu sarsıntı sallama yapıyordu. 

Gaz çok hassas değildi ,çok düşük hızla gidemiyordum (0-5) .

Önce mazot filtresini değiştim biraz düzelir gibi oldu sonrasında debriyaj müşürünü değiştim sorun çözüldü.

 

Aynen çok düşük hızda araç hırpalıyor sanki bende de. 1.5 euro 5 bendeki de. Değişimi kolay mi acaba ?

Yorum bağlantısı
Fatih Yılmaz44

Değişimi çok basit alttaki linkten izleyerek yapabilirsiniz .

Parçayıda en uygun istanbul Sefaköy Ford Cem oto dan buldum. (Reklam yasakmı bilmiyorum)

Burası genellikle hep uygun.

 


 

Yorum bağlantısı
Fatih Yılmaz44

Merakla takip ediyorum konuyu.bende ayrı bir başlık açtım.Müşür değiştirdikten sonra sorunum %80 azaldı ancak halen var.motor soğukken rolanti düşüyor ama yazılım stop etmesine izin vermiyor.mazot rail müşürlerine baktırrdınızmı. ben bu hafta onları kontrol ettireceğim.

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Metin Taşcı yazdı:

bugun silkeme sorunu için başka bir ustaya gittim, tüm üst takozların orjinali ile değiştiğini (motor takozu, şanzıman üst takozu) belirttim, şanzıman alt takozu değiştirme kararı aldık, parcacıya gittim orjinal şanzıman takozu istedim, 350 lira dedi. Nasıl olur 2 hafta önce başka biyer bana 180 liraya verdi deyince durum anlaşıldı, bana ucuz olan connect şanzıman takozu takılmış, 80 liraya direkt fiesta için olan yan sanayi (global marka) şanzıman takozu aldım ve sorun sanırım düzeldi, ilerde tekrar editlerim.

Kullanımdan sonra burada paylaşmanızı merakla bekliyorum metin bey inşallah düzeltmiştir.

Yorum bağlantısı
Ugur Demir

merhaba bendede 2013 model 1.5tdci fiesta var 83500km de hafta sonu kabin içinde titreme var diye ustaya götürdüm, motul 5/30 motor  yağı orjinal mazot - yağ - hava - polen flitrelerini değiştirdim sarsıntı gitmedi usta motor üst takozundan dedi parçacı orjinaline 750 lira fiyat verdi bu parçanın forda üreticisi hangi markadır bilen var mı daha uyguna çözemez miyim bilgi verebilecek arkadaşlara teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Ugur Demir

Arabanın içi titriyor ön gögüs direksiyon falan rolanti de titriyor arabaya ilk defa oturan bile hissediyor usta şanzıman alt takozuyla alakalı hiçbişey demedi başka bi ustaya göstereyim en iyisi

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Ugur Demir yazdı:

Arabanın içi titriyor ön gögüs direksiyon falan rolanti de titriyor arabaya ilk defa oturan bile hissediyor usta şanzıman alt takozuyla alakalı hiçbişey demedi başka bi ustaya göstereyim en iyisi

Ucuz olandan başlayın. Bende de rölantide motor soğukken özellikle  o titreşim hissediliyor. Uygun bi vakitte şanzıman alt takozuyla başlayacağım.

Yorum bağlantısı
Ugur Demir

Bende şans yok kesin en pahalı olan bozuktur Üst takozu illa orjinal almamız lazımmış fomoco yerine başka markalar var mı bildiğiniz

Yorum bağlantısı
Kaan Karakaya
Çağatay Kılınç yazdı:

Ucuz olandan başlayın. Bende de rölantide motor soğukken özellikle  o titreşim hissediliyor. Uygun bi vakitte şanzıman alt takozuyla başlayacağım.

 

Bu titreşimi nerede hissediyorsunuz? Direksiyonda mı ayaklarınızda mı?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...