İçeriğe Yönlendir

Yeni Hyundai Elantra


Oğuzhan Çakır

Recommended Posts

Oğuzhan Çakır

15249.jpg

15243.jpg

15241.jpg

Baştan aşağıya yenilenen Elantra, 41 bin 800 TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de

100 kilometrede sadece 6,4 litre yakıt tüketimi sunan 1,6 litre 132 PS gücündeki motor

6 ileri manuel veya 6 ileri otomatik şanzıman seçenekleri

Sıra dışı tasarımın zengin donanım seviyesi ile muhteşem buluşması

Hyundai’nin bugüne kadar en çok satılan modellerinden biri olan ve markanın dünya çapındaki gelişiminin en temel örneği konumundaki Elantra, tamamen yenilenen tasarımı ve gelişen teknolojisi ile Türkiye’de satışa çıktı.

Markanın karakteristik çizgileri ile sportif ve şık bir tasarıma ulaşan Elantra, 1,6 litrelik 132 HP gücündeki benzinli motor seçeneğine sahip. 6 kademeli düz veya yine 6 kademeli otomatik vites seçeneğine sahip Yeni Elantra, tüketicilere Mode ve Prime olmak üzere yine iki farklı donanım tercihi sunuyor.

Kısa sürede satılmaya başlandığı ülkelerde bir çok ödül kazanan Elantra özellikle otomotiv sektöründe en çekişmeli rekabetlerin yaşandığı Amerika Birleşik Devletleri’nde rakiplerine karşı büyük başarılar elde etti. Birçok bağımsız kuruluş tarafından “En İyi” mertebesinde ödüllendirilen Yeni Elantra, özellikle düşük yakıt tüketimi ve sorunsuzluğu ile otoritelerden geçer not aldı. Yeni Elantra, “Yılın Otomobili, 2011’in En İyi Yeni Modeli, En İyi Şehir Aracı, En İyi Kompakt Sedan” gibi ödüllerin yanında ayrıca “2011 Yılının En Ekonomik Aracı ve 2011 Yılının En Çevreci Otomobili” gibi ödüllerle de hem düşük yakıt tüketimi hem de düşük emisyon değerleriyle başarısını taçlandırdı.

“New Thinking. New Possibilities. – Yeni Yaklaşım. Yeni Olanaklar” anlayışı çerçevesinden tüketicilere ulaşılabilir premium otomobiller sunmaya odaklanan Hyundai, Yeni Elantra’da yüksek malzeme kalitesi ve gelişmiş teknolojisi ile sınıfının üstünde bir otomobil sunuyor. 3 sınıfı bir araya getiren Yeni Elantra, aile yaşantısında konforu, özgürlüğünü sevenler için sportif karakteri, iş hayatında da prestiji ile tüm beklentilerin karşılığı niteliğinde bir otomobil.

Sportif Çizgilerin Şık ve Modern Yorumu

Hyundai’nin akıcı tasarım felsefesi çerçevesinde geliştirilen Yeni Elantra, gövde tasarımındaki keskin çizgiler ile sportif ama aynı zamanda da prestijli ve modern bir görünüme sahip. Sportif sürüş karakteri ve güçlü motorunun dışa vurumu olan belirgin hatlar, Yeni Elantra’nın tasarımında öne çıkıyor. Markanın karakteristik yüzü olan altıgen panjur Yeni Elantra’nın da tasarımında kullanıldı. Hyundai’nin yeni tasarım anlayışı çerçevesinde geliştirilen keskin bakışlı bir kartalın gözlerini andıran far tasarımı Yeni Elantra’nın gücünün ve sürüş dinamiklerinin bir diğer dışa vurumu. Yan tasarımda önden arka aydınlatma grubuna kadar uzanan belirgin çizgi, eğimli C sütunu ve geniş çamurluklar sportif görünümü desteklerken aynı zamanda da otomobile heybetli bir coupe görünümü kazandırıyor. Arka kısımda ise difüzör, spoyler görünümlü yükselen bagaj kapağı ve gövdeye doğru uzanan arka stop grubu ihtişamı ve sportif karakteri bir arada sunuyor. Coupe’yi andıran sportif tasarımı ile sadece 0,28’lik sürtünme katsayısına sahip Yeni Elantra, bu değer ile de rakiplerini geride bırakıyor.

Ödüllü iç mekanda yine markanın karakteri haline gelen Y görünümü hakim. Sadece Prime donanım paketinde Super vision gösterge panelinin standart olarak sunulduğu iç mekanda şık ve kullanışlılık ön planda tutulmuş. Baştan sona akıcı çizgilerin hakim olduğu iç mekan tasarımında da sportif ve prestijli bir alan sunan Yeni Elantra’nın mavi iç mekan aydınlatmaları da Hyundai markasının bir diğer karakteristik özelliği. Kapı cepleri, ön konsol, ön kol dayama ve geniş torpidosu ile kullanışlı saklama gözleri sunan Yeni Elantra’da ayrıca önde ve arkada bardak tutucuları yer alıyor. Yeni Elantra’nın direksiyon, orta konsol ve kapılardaki kumanda kolları ile ise herşey elinizin altında.

Kullanışlı olduğu kadar geniş boyutları ile aynı zamanda ferah bir yaşam alanı sunan Yeni Elantra, 4530 mm’lik uzunluğa, 1775 mm’lik genişliğe ve 1445 mm’lik yüksekliğe sahip. Dış boyutları ile paralel olarak dingil mesafesi de uzatılan Yeni Elantra’nın bu sayede iç mekanında geniş bir yaşam alanı elde edildi. Bu sayede önde ve arkada sınıfının en uzun diz ve omuz mesafesinin sunan Yeni Elantra, 485 litrelik de bagaj hacmi ile rakiplerinin karşısında öne çıkıyor.

Güvenlik

Sınıfında aktif ve pasif güvenlik seviyesi ile öne çıkan Yeni Elantra’da önde sürücü ve yolcu hava yastıkları ile yan ve perde hava yastıkları hem Mode hem de Prime donanım seviyesinde standart olarak sunuluyor. ABS, ESP, BAS (Fren destek sistemi), VSM (Araç stabilite yönetim programı) ve soğutmalı fren disklerinin tüm donanım paketlerinde standart olarak sunulduğu Yeni Elantra’da ayrıca Immobilizer, Park sensörü, otomatik kilitlenen ve kaza anında otomatik açılan kapı kilitleri de standart.

Yeni Elantra’da standart olarak sunulan VSM (Vehicle Stability Management – Araç Stabilite Yönetim Programı) ile birlikte farklı yüzeylerde meydana gelen, ani fren ve yön değişiklikleri esnasında aracın yön kontrolü sağlanmış oluyor. VSM, dört tekerlek üzerinde oluşan, birbirine eşit olmayan çekim kuvvet dağılımını dengelerken elektrik destekli direksiyon üzerinde ters yönde kuvvet uygulayarak sürücüyü de doğru yönde direksiyon hareketine yönlendirerek yardımcı oluyor. Bu sayede aracın yoldaki ve viraj içindeki çizgisi optimum seviyede korunmuş oluyor.

Yeni Nesil Çevreci Motor

Yeni Elantra Türkiye’de şimdilik sadece tek motor seçeneği ile satışa sunuldu. 1.6 litrelik benzinli motor seçeneğine önümüzdeki yıl bir de dizel seçeneği eklenmesi planlanıyor. 1,6 litrelik yeni nesil Gamma Serisi motor D-CVVT (Dual Continuosly Variable Valve Timing – Çift Sürekli Değişken Süpap Zamanlama Sistemi) teknolojisine sahip. Çok noktadan enjeksiyonlu 132 PS güç ve 158 Nm Tork değerlerine sahip motor, yüksek güç ve düşük tüketimi aynı anda sunuyor.

Aynı motor ile 6 ileri otomatik ve yine 6 ileri düz vites seçeneklerine sahip Yeni Elantra’nın ödüllü motoru; düz vites seçeneği ile ortalama 6,4 litre, otomatik vites seçeneğinde ise ortalama 7,0 litre yakıt tüketiyor. Düz vites seçeneğinden 148gr/km olan karbondioksit emisyonu otomatik vites seçeneğinde ise 162 gr/kg.

5 Yıl Garantili Ultra Servis

Yeni Elantra da Türkiye’de 5 Yıl Garantili Ultra Servis programı dahilinde satışa sunuluyor. Hyundai’nin 2004 yılından bu yana Türkiye’de satılan tüm modelleri için uygulanan 5 Yıl Üretici Mekanik Garantisi ve Ücretsiz Yol Yardım Hizmeti’nin yanı sıra artık 5 yıl boyunca her yıl bir defa tüm Hyundai araçlarına Hyundai Yetkili Servisleri’nde ücretsiz check-up hizmeti verilecek.

Sürüş

Yeni Elantra, genişleyen boyutları, dingil ve iz mesafesiyle oldukça stabil ve dengeli bir sürüşe sahip. Önde kullanılan McPherson kollar sayesinde tam bağımsız süspansiyon yapısı daha hassas bir direksiyon ve kontrollü manevra kabiliyeti sunuyor. Hafifletilmiş mukavemetli çelik ile tasarlanan şasi sayesinde daha güvenli ve aynı zamanda daha hafif bir gövde elde edilmiş. Arkada kullanılan çift torsiyonlu süspansiyon ise sürüş güvenliği ile ve sportif sürüşü aynı anda sunuyor.

Donanım

Yeni Elantra’nın Mode ve Prime Paketleri’nde güvenlik donanımları aynı seviyede. 6 adet hava yastığı, ABS, ESP, BAS ve VSM’nin tüm donanım seviyelerinde standart olarak sunulduğu Yeni Elantra’da soğutmalı fren diskleri, hıza duyarlı kilitlenen ve kaza anında otomatik olarak açılan kapı kilitleri, aktif gergili emniyet kemerleri ve park sensörü de standart.

İç mekanda elektrikli ön ve arka camlar, uzaktan kumandalı merkezi kilit ve alarm, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, radyo/CD ve MP3 çalar, USB ve iPod bağlantısı, derinlik ve yükseklik ayarlı çok fonksiyonlu direksiyon, klima, 60/40 katlanan arka koltuklar ve ön kol dayama standart olarak sunulurken, Prime donanım seviyesinde ayrıca, çift bölgeli otomatik klima, anahtarsız giriş ve çalıştırma, kumaş-deri kombinasyonlu döşeme, deri kaplı direksiyon ve vites topuzu ile alüminyum pedallar bulunuyor.

Dış mekanda ise elektrikli ısıtmalı yan aynalar, krom çerçeveli ön ızgara ve gövde rengi tampon ve kapı kolları, sinyalli ve gövde rengi yan aynalar, ön ve arka sis lambaları, çamurluk paçalıkları ve renkli camlar Yeni Elantra’nın tüm donanım paketlerinde standart olarak sunulurken, üst donanım seviyesi olan Prime Modeli’nde ise 16 inç’lik alüminyum alaşım jantlar ile yağmur ve far sensörü bulunuyor. Prime donanım seviyesinde ayrıca opsiyonel olarak geri görüş kamerası tercih etmek mümkün.

Renk Seçenekleri ve Fiyatlar

Hyundai Yeni Elantra’da Siyah İnci, Kurşun Gri, Metalik Mavi, Lacivert, Bronz, Beyaz, Koyu Kırmızı ve Gümüş Gri olmak üzere 8 farklı gövde rengi ile Siyah, Bej ve Gri olamak üzere 3 farklı döşeme rengi seçeneği sunuluyor. Mode ve Prime olmak üzere 2 farklı donanım paketi satılan Elantra’da Mode paketiyle birlikte isteğe bağlı olarak 6 kademeli manuel ya da 6 kademeli otomatik şanzıman alınabiliyor. Prime paketiyse ilk etapta sadece otomatik şanzımanla satılıyor. Donanım ve şanzıman kombinasyonları ile toplam 3 farklı alternatif sunan Yeni Elantra’nın fiyatları 41 bin 800 TL ile 49 bin 800 TL arasında değişiyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Solak
41.000e 132 ps 6vites, 5 yıl garanti. İncelenesi bir otomobil :good1:

vede alınası,özelliklerine bakınca :D

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1197 kg (ibiza kadar) 2700mm aks aralığı (floresan kadar) , tüm yeni nesil gibi, arka kapı omuz çıkartıyor, bagajlar 500 lt. altına düştü (escort 500 lt idi) 18-19 Haziran da test sürüşü haftası.....

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Koreden gelenler, Avrupa ile ortak sipariş/planlama, orada da benzin makbul. Bizde satış adetleri arttıkça, siparişte söz sahibi olunabilir diye düşünüyorum. Esp de standartmış :give_rose:

Yorum bağlantısı
Emin Önal

Dizaynı hoşuma gitti ama hala teneke mi acaba :give_rose:

Otomatiğin baz (mode) versiyonu 44.550, üst (prime) versiyonu 49.800.

Düz viteste prime versiyon yok anladığım kadarıyla.

prime versiyonun artıları:

-Süpervision gösterge paneli

-bagay aydılatması ve filesi

-direksiyon ve vites topuzu deri kaplama

-Alüminyum pedal

-CC

-Anahtarsız giriş ve çalıştırma

-kumaş/deri döşeme (deri kaplama kapı içleri ve kol dayama)

-Digital/otomatik klima

-Buğu çözücü

-Otomatik far

-15'den 18'e çıkan jant

-Yağmur sensörü

Dizelin düzü 55.000 TL'ye dayanır mı ?

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Şu kore malı yeni hyundailer büyük değişimlerle göz boyamaya çalışıyorlar gibi gelior. Görüntünün altında yeterli kalitenin olduğunu düşünmüyorum.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bayiye gittim, daha yıkamada idi, showroom a beraber aldık sayılır :D , bagajı yeni nesile göre ferah, göürünümü ilk anda dikkat çekici, sportif bir havası var, Passat CC gibi, yani 4kapılı havası yerine akıcı bir 2 kapılı havası var. arka koltuk diz mesafesi oldukça güzel, iç plastik aksam vs. hoş duruyor, tipi alışma meselesi. Başlangıç modelinde esp + CC + manuel klima + heryerde hava yastığı var, usb/aux/ayrıca İ-pod bağlantısı hazır ve harici cihaz koymak için kapalı göz var.195/65/15 kapaklı jant var. 132 Ps motor değişken subap zamanlamalı, 6 ileri vitesli, 40.500TL rakam aldım, 18 Cumartesi test sürüşüne çıkıyoruz.

Koltuklar fransız gibi yumuşak, ön tampona yandan bakınca Cıvıc havası var. Tek donanımla geliyor, otomatiği klasik otomatik. otomatikte bir üst donanım seçeneği mevcut.

Sormayı unuttum, yol bilgisayarı var mı bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin

Çağlar abi bir arabayı beğendiyse vardır bir hikmeti. fiyatı da gerçekten özelliklerine göre makul seviyedeymiş. aslında o para fazla ama malum ülkemiz şartları için makul.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Estağfirullah, zevk meselesi, görünümü ilk anda dikkat çekici, 132 Ps, 1187 kg, 40.500e esp usb CC veriyor, jantı da zevkime bırakıyor daha ne olsun. %10 extra kore vergisi olmasa.... yakında Kia Magentis te geleceki sanırım 1.7lt benzinli motoru ile. Aynı alt yapı, ama motor hacminde vergisi yüksek olur.

Yorum bağlantısı
Emin Önal
Çağlar abi bir arabayı beğendiyse vardır bir hikmeti. fiyatı da gerçekten özelliklerine göre makul seviyedeymiş. aslında o para fazla ama malum ülkemiz şartları için makul.

Naylonu değiştirecek yer arıyor :D

ama bu kadar çabuk ilgileneceğini sanmıyordum :i-ih:

Yorum bağlantısı
Serhat Kaptan

arkadaslar bence hyundai iyice abarttı 2009 daki türkiye satış birinciliği bence fiyatları abartmalarına neden oldu. en baz modeli 41000 tl olan benzinli bir hyundai bence kesinlikle alınmaz hemde 1.6 orta klasman. accent eraya bile 30000 tl fiyat çekiyor adamlar. 41000 tl ye dizel opel astra sedanıda dahil, ford focus, toyota coralla almak varken hemde orta donanım yağmur sensörlerine kadar var. neden 41000 tl yi elantraya vereyimki hemde benzinli şahsen benim işim olmaz. bu fiyata çokta sağlam satış rakamlarına ulaşacağınada inanmıyorum açıkçası neyse yolu açık olsun.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Bayiye gittim, daha yıkamada idi, showroom a beraber aldık sayılır :D , bagajı yeni nesile göre ferah, göürünümü ilk anda dikkat çekici, sportif bir havası var, Passat CC gibi, yani 4kapılı havası yerine akıcı bir 2 kapılı havası var. arka koltuk diz mesafesi oldukça güzel, iç plastik aksam vs. hoş duruyor, tipi alışma meselesi. Başlangıç modelinde esp + CC + manuel klima + heryerde hava yastığı var, usb/aux/ayrıca İ-pod bağlantısı hazır ve harici cihaz koymak için kapalı göz var.195/65/15 kapaklı jant var. 132 Ps motor değişken subap zamanlamalı, 6 ileri vitesli, 40.500TL rakam aldım, 18 Cumartesi test sürüşüne çıkıyoruz.

Koltuklar fransız gibi yumuşak, ön tampona yandan bakınca Cıvıc havası var. Tek donanımla geliyor, otomatiği klasik otomatik. otomatikte bir üst donanım seçeneği mevcut.

Sormayı unuttum, yol bilgisayarı var mı bilmiyorum.

Abi bir test haftası düzenleyelim :D ben yeni modellerin birikmesini bekliyorum biriksinler toptan bir test günü yapacam :lol2:

jettanın test arabasını bulamadım :D 1.2tsi

yine 1.6 tdi passat ve pejo 508 bunlar da listemde :p

hundai yine yanlış yapmış önce elantrayı sonra accenti sürmeliydi piyasaya. bende latitude olduğu gibi b sınıfı yüzlü C havası veriyor bu strateji :p

Bu arada C sınıfı bir araba için pahalı :p tabi hundai c diye satmıyordur Allah biliyor :p

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Vw müşterisi, test sürüşünü bırak, henüz üretimden çıkmamış, parça yığını olarak stokta bekleyeni satın alır, 4 sonra bunlar birleşip araba olur gelir. Showroomdaki duruşu, Elantra sınıfını belli ediyor gibiydi, jantsız haliyle bile.

508 çok can yakaıcı duruyor ama hiç de ucuz değil.

40.000e ne var piyasada hele bi diyiver, esp olsun, usb girişli teyp +132 PS, bunları da 5 yıl garanti ile versin?

Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar

Bu koltukları yatırıp fotoğraf çekmekte moda oldu. :lol2:

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Vw müşterisi, test sürüşünü bırak, henüz üretimden çıkmamış, parça yığını olarak stokta bekleyeni satın alır, 4 sonra bunlar birleşip araba olur gelir. Showroomdaki duruşu, Elantra sınıfını belli ediyor gibiydi, jantsız haliyle bile.

508 çok can yakaıcı duruyor ama hiç de ucuz değil.

40.000e ne var piyasada hele bi diyiver, esp olsun, usb girişli teyp +132 PS, bunları da 5 yıl garanti ile versin?

cruze de esp standart:P usb tep de pek pahalı bir şey değil :lol2: 7 ps içinde birbirimiz kırmalalım ama 5 yıl garanti için bir kılıf bulamadım. ve fiyat olarak 34 civarıydı son durum

cidden soruyorum accent i c segmenti diye satmaya çalışan bayii var elantra için ne diyorlar? önceki kasaları az çok biliyorumda o yüzden.

giriş fiyatı olarak 40 civarı çok uçuk.

Yorum bağlantısı

Güzel olmuş. Sonata'yı da görmek lazım. Hyundai Elantra'yı bir ara boşladı ama model kendisini sattı. Arkadaşımın annesi 2005 yılından beri Elantra kullanıyor. İki sene önce atiker tüp takıldı. O kadar memnun ki. Hiç sorun çıkartmayan bir model. BEn eski Mazda 323'ler gibi görüyorum. Çift farlı Sonatalar da Amerika'da üst üste 3 yıl sorunsuzluk ödülü almış bir model. Yani Hyundai'nin kalite algısını düşüren tek modeli Accent'ler. Onlar da kalitesiz değil ama malzeme kalitesi nedeni ile eleştiriye maruz kalıyor. Hyundai 2000'li yılların yükselen marka değerlerinden. Kia'ya da motoru veren onlar. Htc gibi, gün gelecek, bir zamanlar bu markanın yüzüne kimse bakmazdı diye yeni kuşaklara aktaran bilge bir neslin ferdi olacağız. Tıpkı Samsung Tv'lere 1978 yılında kimsenin bakmadığını söyleyen Babama şimdi inanamadığım gibi bizden sonraki kuşaklar da bize inanmayacak.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Cruze :good2: 6 sene olmuş çıkalı :) , alan, haftasına satmaya çalışıyorkine :nazar:

Accentin ne olduğunu ne sattığını bilmeyen olabilir, hiç şaşırmam.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Geçekten, bu cruze u alan hemen satmak istiyor, benim de dikkatimi çekti. :) Neden acaba?

Yorum bağlantısı
Adnan Çakır
Güzel olmuş. Sonata'yı da görmek lazım.

Sonata'nın yerine gelecek araçta İ40 olarak lanse ediliyor.

İ 40

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...