Ali Fuat Alagöz

Teleservice Hakkında

Recommended Posts

Ali Fuat Alagöz

Sevgili üstadlar.

Öncelikle belirtmek isterim ki, yazacaklarım benim kendi gözlemlerimdir. Firma' nın buna bir cevabı varsa dinlemek isterim.

Aralık 2010'da Teknosa'dan satın aldığımız IPHONE marka telefonumuz, Eylül ayında bozuldu. Durup duruken gitti. Öğrendik ki bu Teleservice isimli müessese tarafından garanti ediliyormuş.

Servise götürdük; Aldılar.

İnternetten cihaz durumunu kontrol edebiliyorsunuz; yaptığımız kontroller neticesinde 6 gün içerisinde İstanbul' a intikal ettiğini, değişim kararı alındığını gördük. Değişim kararı alındıktan sonra 20 gün kadar cihazın Türkiye'ye gelmesini bekledik. Türkiye'de cihaz yokmuş, üreticiden bekliyorlarmış.

Velhasıl cihaz 29. gününde geldi. ama 29. gün cumartesine isabet ettiği için ben 31. günde teslim alabildim. Yeni bir cihaz almış olmanın sevinciyle bu durumu sorun etmedim.

Yeni cihazımızı alıp sevinç içerisinde kullanmaya başladık. Ve fakat, bu cihaz aşırı ısınıyordu. Olur dedik. Ancak bir gün sonra ekranı gitmeye başladı.

Haydi bakalım tekrar Teleservice yolları taştan. 1 Kasım'da cihazı Ankara'daki servis istasyonlarına teslim ettik. 3 Kasımda değişim kararı alındı. bugün 5 aralık ve biz hala yurtdışından değişim cihazı bekliyoruz.

Kanuni olarak 30 iş günü dolmamış olduğu için dava açamıyoruz. Bunun için son gün bayram tatilini de düştükten sonra 14 Aralık gibi görünüyor. Fiili olarak 45 gün oluyor ancak yasal süre iş günü üzerinden hesaplandığı için yapacak birşey yok.

Geçen gün 15 günlük süre deolduğu için yedek telefon istedik. Aldığımız cevap: "yedek telefon hizmeti stoklarla sınırlı ayrıca bunun yazışmaları 10 gün kadar sürüyor". şeklindeydi. Lanet ettim.

Şimdi benim meselem şudur.

1 - Arızalı cihaz değişime gittiğinde bir daha bir başka arızalı cihaz gelme ihtimali % kaçtır.

2 - Şirketler sattıkları ürünün belli oranında değişim için ikame ürünü bulundurmuyor mu?

3 - Bir arkadaşımın Genpa garantili cihazı 7 günde değişti. Ki bunu bir çok başka kimseden de duydum. Bu adamlar neden yasal süreyi; tabiri caiz ise "kanırtıyor".

4 - Ben satın aldığım telefonun garanti süresi olan 24 ayın 3 ayını telefon servisteyken harcadıktan sonra bu işte ne anladık?

Ben şahsen bundan sonra teleservice tarafından garanti edilen herhangi bir cihazı almam. Zaten servis istasyonunu görseniz küfür kıyamet. Herkes bir sinir içerisinde. Herkes benzeri maduriyetler içinde.

Eğer bu şekilde olacağını bilseydim Amerika'dan yarı fiyatına alırdım. Bozulduğunda oraya yollar, aşşağı yukarı aynı süre beklerdim.

Elektronik cihaz alırken garanti edene dikkat ediniz. Ana disturbtörlerden satın alım yapınız. Teknosa vb. dahi olsa, garanti edenin kalitesini umursamıyorlar.

Bilginize sunarım.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Garantide Genpa sektörün lideridir.. Bence hiç bir firma Genpa ile kıyaslanamaz.. Allah bozmasın..

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Tahir İlter

Şans galiba bu işler ben de teleservisin ilgi alakasından çok memnun kalmıştım cihaz değişimimi hiç üzmeden kolayca yapmışlardı.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon

1. Garanti süreniz yeni kanunla itibaren haziran ayından itibaren 20 iş günüdür. Şu anda tüketici hakem heyetine başvurabilirsiniz. Artık servisle muhatap olmak zorunda değilsiniz.

2. Yedek telefon hakkınız, dedikleri gibi stoklarla sınırlıdır.

3. Alacağım telefonun önce teknik servis hizmetlerini araştırırım. Teleservice tekse, almam!

4. Genpa sektörde lider. İşleyişlerini birebir biliyorum, gözüm kapalı güvenebilirim.

5. Arızalı cihaz çıkabilir, yüzde verilemez.

6. Telefonların distribütörden alımı sadece kontratlı ürünlerle olur. Onu da distributör izin verirse. İstemezse yine bayiye yönlendirilirsiniz.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
H.Cenk Bayrakçı

Maalesef bazen en iyi servis de olsa arızalar çıkabiliyor...

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Fuat Alagöz

1. Garanti süreniz yeni kanunla itibaren haziran ayından itibaren 20 iş günüdür. Şu anda tüketici hakem heyetine başvurabilirsiniz. Artık servisle muhatap olmak zorunda değilsiniz.

2. Yedek telefon hakkınız, dedikleri gibi stoklarla sınırlıdır.

3. Alacağım telefonun önce teknik servis hizmetlerini araştırırım. Teleservice tekse, almam!

4. Genpa sektörde lider. İşleyişlerini birebir biliyorum, gözüm kapalı güvenebilirim.

5. Arızalı cihaz çıkabilir, yüzde verilemez.

6. Telefonların distribütörden alımı sadece kontratlı ürünlerle olur. Onu da distributör izin verirse. İstemezse yine bayiye yönlendirilirsiniz.

Üstad pekiyi şu anda ben hakem heyetine gitsem ne diyeceğim. para iadesi mi isteyeceğim?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon

Servis teslim formunuz ve faturanızla beraber gidin, orada dilekçe dolduracaksınız. Para iadesi talep edeceksiniz. Yenisini verecek olsalar, zaten vermişlerdi ;)

Para iadesi içinde, teleservice yapmayacak, size form verecek, siz de teknosa'ya gidip, onla para iadesi alacaksınız.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Fuat Alagöz

bu iş çok uzun sürüyor mu acaba.

hemen yarın sabah gideceğim...

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon

Sürer. 1 aya yakın sürer...

Bu sırada telefonunuz gelirse sakın almayın servisten. Online olarak takip edebiliyorsanız, geldiği anki günün ekran görüntüsünü kaydedin.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur

Geçmiş olsun, kutusundan arızalı çıkan telefonum için ne uğraşmıştım aynı satış noktasında, vesile ile bence cebime soktuğum telefona 100$ dan fazla vermem yani vergisi 150TL + 100$ benim için max. değer, fazlasına da cebtelefonu diyemiyorum

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Oğuz Altınada

Durumunuzu Teknosa ile paylasin, surec bir anda hizlanacaktir.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Fatih Keskin

Kvk nın 45 tl istediği işe teleservice 280 tl istiyor.Bende bu yüzden telefonu yaptırmıyorum.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Fuat Alagöz

Durumunuzu Teknosa ile paylasin, surec bir anda hizlanacaktir.

Ben telefonu arızalandığında teknosa ya götürmeyip direkt servise götürdüğüm için teknosa hiçbir şeye karışamayacağını beyan ediyor.

yani umurlarında değil.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Fuat Alagöz

Geçmiş olsun, kutusundan arızalı çıkan telefonum için ne uğraşmıştım aynı satış noktasında, vesile ile bence cebime soktuğum telefona 100$ dan fazla vermem yani vergisi 150TL + 100$ benim için max. değer, fazlasına da cebtelefonu diyemiyorum

teknosa dan bahsediyorsunuz sanırım.

Bende teknosa dan bir daha hiçbir şey almayacağım.

Bu arada ben telefonu ucuz olduğu için teknosa dan almış değilim.

Ben bu makinaya 1390 TL verdiğimde Turkcell 1410 TL ye satıyordu.

Eşim bana sürpriz olsun maksadıyla almış. tabiiki teknosa daki uyanıklar garantisinin kimin tarafından verildiğini söylemeden kapatmışlar satışı. Telefon bana geliğinde sim kartı bile takılmış olduğundan (evde ben uyurken halletmiş ahali) iade şansım olmadı. yoksa Genpa dışında telefon almam.

Talihsizlik. . .

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon

Ben telefonu arızalandığında teknosa ya götürmeyip direkt servise götürdüğüm için teknosa hiçbir şeye karışamayacağını beyan ediyor.

yani umurlarında değil.

Teknosa garanti prosedürüne karışmak zorunda değildir. "Müşteri memnuniyeti" adı altında sizin adınıza takip edebilir.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Fırat Şenol
(düzenlendi)

Enteresan bir örnek olmuş sizinki . Bende kendi yaşadığım bir örneği özetleyeyim müsadenizle ;

BB 9780 cihazımı Vodafone'dan aldıktan yaklaşık bir ay kadar sonra cihazı 1m. yükseklikten beton zemine düşürdüm . Baktım çalışıyor , 2 hafta sonra bu sefer kılıfından çıkartırken elimden fırladı küütt yine betona çakıldı . Son olarak 3 hafta sonra bu seferde bizim ufaklık telefonu elinden düşürdü ve telefon iptal oldu doğal olarak . Hazır İstanbul'da bir işin için bulunurken dedim götüreyim şu telefonu elden teslim edeyim Tele Servise ( Aldığım Vodafone ile görüştüğümde onlarda zaten sorunlu cihazları toplu halde Tele Servise gönderiyorlarmış elden teslim edersem vakit kazanacağımı söylediler ) . Form doldurdum ve açık açık itiraf ettim ''Ben bu telefonu 3 kere yere düşürdüm , onun için bu hale geldi . Neyse ücreti ödemeye hazırım , yeterki eski sıfır haline dönsün cihazım'' . Adamlar tamam dediler , online olarak takip edebilirsiniz durumu dediler . Telefonu teslim ettiğim gün dahil 7. gün Çanakkale'ye kargo ile sıfır cihazı üstelik hiç bir ücret talep etmeden teslim ettiler . Allah razı olsun Tele Service'ten...

tarihinde Fırat Şenol tarafından düzenlendi
  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Fuat Alagöz

Enteresan bir örnek olmuş sizinki . Bende kendi yaşadığım bir örneği özetleyeyim müsadenizle ;

BB 9780 cihazımı Vodafone'dan aldıktan yaklaşık bir ay kadar sonra cihazı yaklaşık 1m. yükseklikten beton zemine düşürdüm . Baktım çalışıyor , 2 hafta sonra bu sefer kılıfından çıkartırken elimden fırladı küütt yine betona çakıldı . Son olarak 3 hafta sonra bu seferde bizim ufaklık telefonu elinden düşürdü ve telefon iptal oldu doğal olarak . Hazır İstanbul'da bir işin için bulunurken dedim götüreyim şu telefonu elden teslim edeyim Tele Servise ( Aldığım Vodafone ile görüştüğümde onlarda zaten sorunlu cihazları toplu halde Tele Servise gönderiyorlarmış elden teslim edersem vakit kazanacağımı söylediler ) . Form doldurdum ve açık açık itiraf ettim ''Ben bu telefonu 3 kere yere düşürdüm , onun için bu hale geldi . Neyse ücreti ödemeye hazırım , yeterki eski sıfır haline dönsün cihazım'' . Adamlar tamam dediler , online olarak takip edebilirsiniz durumu dediler . Telefonu teslim ettiğim gün dahil 7. gün Çanakkale'ye kargo ile sıfır cihazı üstelik hiç bir ücret talep etmeden teslim ettiler . Allah razı olsun Tele Service'ten...

ne mutlu size.

ben bu sabah itibariyle yasal süreci başlattım.

artık sıkıldım. bıktım.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Fuat Alagöz

bugün tüketici hakem heyetine dilekçe ile başvurmak üzere gittiğimde gördüğüm manzara ile yıkıldım.

zira dilekçe kuyruğu ayyuka çıkmış.

ayrıca bu iş 2-3 ay sürebilir dediler.

vazgecip döndüm tırıs tırıs.

ne biçim işler arkadaş her işimiz dandik...

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Zafer Ayvacı

Sürsün 2-3 ay? Ne zararı var ki? Biraz bekleyip verseydiniz keşke dilekçenizi.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Oğuz Altınada

Turkiyede iphone apple getirmedigi icin iphone garantisi gecersiz

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Fuat Alagöz

Sürsün 2-3 ay? Ne zararı var ki? Biraz bekleyip verseydiniz keşke dilekçenizi.

ne bileyim sıtkım sıyrıldı. sisteme de inancım kalmadı son tahlilde.

ne uğraşayım dedim. ama bu sabah yine aynı sinirle uyandım. sanırım bugün gideceğim.

vallaha bir sonraki icraatım kesinlikle amerikadan almak olacak bu tip malları.

BU nedir arkadaş!

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Oğuz Altınada

Vallaha Getirtirdim + Servis Destek ile görüştüm Apple store çıkışını kontrol ettiler ve Garanti için ödediğim fark bedelinden dolayı Apple store larda garantili gözüküyor Cumartesi günü kontrol ettirdim Garantisini ;) Oğuz ben KAYSERİ 'liyim Asla yaş tahtaya basmam ;):D

Can ben de amerikadan aldigim iphone 4u kullaniyorum, apple'in Türkiye'deki kendi magazalarina git bakalim ne diyecekler ;)

Ben Amerika'dan aldigim zaman da bu konuyu biliyordun hatta Apple storedaki eleman bana aynen sunu soyledi Apple logosu gordugun heryerde garantisi vardir dedi ama burada yok, cunku burada Apple kendi iphone getirip satmiyor bu yuzden servislerinde iphone bolumu yok ve bu yuzden iphone Turkiye'de pahali cunku burada satilanlar sadece Apple kari ile degil getiren kuruluslarin kari da ustune koyuldugu icin fiyat yuksek

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Naci Özkan

vatandan aldığım asus notebook um arızalanmıştı.teleservice bakıyormuş. hdd ve lcd değişimi yaptılar 15 günde pc tekrar elimdeydi.geçmiş olsun bu birazda şans gibi geliyo bana :)

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon

Teleservice notebook bakmaz? Muhtemelen isim benzerliği.

Asus notebook'lara, ASUS TÜRKİYE destek verir.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Emrah Akdoğan

Konuyu hortlaratayım, 4s imin üstte ki lock tuşu takılı kaldı gibi. tık tık sesi gelmiyor. geri salmıyor kendini. servise yollamayı düşündüm biraz araştırayım desim ama durumu görünce gözüm korktu valla...

Mesajı paylaş


Mesajın linki