İçeriğe Yönlendir

Elektrikli Süperşarj


Semih İzgi

Recommended Posts

Süha Demirtaş

hakket senin anahtarlıkta ben de o derece basmıştım :D

ya işte olaya bak anaktarlığımız bile TURBO :D

Yorum bağlantısı
Semih İzgi

Şimdi final haftamdayım.Daha sonra bende bildiklerimden bahsedeceğim ;)

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Öyle bir fan olmalıki hava üfleyen yeri elinle kapatamayasın. İmkansız ve imkansız işe yaraması.

Gerçek süpercharger 2 bar hava basana kadar canı çıkıyor hemde vidalı kompresör olmasına rağmen.

Yorum bağlantısı
Semih İzgi

Atmosferik bir motora az birşey kompresyon arttıracak kadar hava gönderse ulaşmış olurdum hedefime. Zaten kendi anahtarı ile kullanmam ben bunu. Ya röleli regülatörlü bir olaya girerim ya da ESC denilen ve elektrik motorları için elektronik hız kontrol ünitesi olayına girerim. Benim bir şekilde bu motora az birşey fazladan hava basmam lazım. 7000DD 'daki hava çıkışı ile fanın max devirdeki hava verişini ölçmek gerek önce. Yukarda Ahmet abinin dediği gibi hava girişini engellemesin de..

Güçlü sistemler yok değil. Ama fazla güçlüsü de işime gelmez :)

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

En basitinden güç alınmak isteniyorsa alınır 1000 watt süpürge motoru ve 1200 watt inverter, ihtiyaç halinde açarsınız inverteri basarsınız havayı manifolda..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Tak dene gör. Olmadı çıkarırsın. Tek dikkat edilecek konu içeriye bir metal parçası kıymık felan kaçırmasın. Sizin koyduğunuz videoda çalıştırınca metal kıymıkları fırladı.

Bunu kutu gerisine koymak mantıksız. Filtre kutusunun önüne konsa daha uygun olabilir. Hem arada soğuma da olur kısmen.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Semih İzgi
(düzenlendi)

Ve.. 3:37'deki ürün gerçekten iyi üfürüyor.. :) Benim atmosferik 16.000DD çevirmeli ki egzozdan bukadar hava çıksın :)

tarihinde Semih İzgi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Semih İzgi
Tak dene gör. Olmadı çıkarırsın. Tek dikkat edilecek konu içeriye bir metal parçası kıymık felan kaçırmasın. Sizin koyduğunuz videoda çalıştırınca metal kıymıkları fırladı. Bunu kutu gerisine koymak mantıksız. Filtre kutusunun önüne konsa daha uygun olabilir. Hem arada soğuma da olur kısmen.

Böyle birşey alırsam zaten şöyle bi 1 saat balkonda ve ev içinde çalıştırır rodajını yaparım :) Hem -10C'yi hem oda sıcaklığını tatsın.. Bu ürünleri araca özel ve beyne uyarlanmış versyonlarının yapılması lazım, gaza bastıkça fan açılmalı. Madem yapmamışlar ben yapacağım ama önce hafif bir bütce ve bazı ölçümler gerekli :) Öyle + 20 30 HP beklentim yok, + 4 5 HP gelse ne mutlu :good1:

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Ve.. 3:37'deki ürün gerçekten iyi üfürüyor.. :) Benim atmosferik 16.000DD çevirmeli ki egzozdan bukadar hava çıksın :)

Semih atladığın bir yer var. Motorun içini besleyecek kadar basınçlı hava lazım. O kadar pervanenin yanında süpürge motoru alayını ezer geçer..

Yorum bağlantısı
Semih İzgi
(düzenlendi)

Semih atladığın bir yer var. Motorun içini besleyecek kadar basınçlı hava lazım. O kadar pervanenin yanında süpürge motoru alayını ezer geçer..

Adamlar yapmış, :) Sen yaptında takmadık mı servet abim :fiuw: Bu konu hakkında doğru analizler ve ölçümler yapılırsa bir miktar güçte artış olacağı kanısındayım. Amacım aracımı biraz daha dişli yapmak, alternatif ne varsa değerlendirmeye alıyorum. Senin bahsettiğin süpürge motoru ve inverter benim atmosferiğe çok gelir düşüncesindeyim. Tam ideal basınç için (ne motoru zorlayacak ne de kendini) bir ünite seçip onu gaz pedalıma paralel bağlamalıyım. mesela düşük devirlerde düşük hızda ama 3000DD sora tam hızda dönecek bir olay (buda bir adet esc ünitesi ile olabilir) . :) Oluru nedir Servet abi?

tarihinde Semih İzgi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Berk Karatan

Çok birşey beklemeyin lakin işe yarıyor yani azda olsa hissediyorsunuz farkı

Yorum bağlantısı
Semih İzgi

Çok birşey beklemeyin lakin işe yarıyor yani azda olsa hissediyorsunuz farkı

Siz mi kullanıyorsunuz bir arkadaşınız mı? tecrübe ve gözlemleriniz neler? açma ve kapama olayı nasıl dı sizdeki ürün de?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

bende klimadan yararnayım diyordum :p hava girişini motora çevirip soğuk hava basayım. :p ama tapa gazda klima devreden çıkıyor işime yaramıyor :) kalorifer motoruna bakmak lazım ne kadar hava basıyor :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Alın bundan bir takın makalım 9.2 m3/dak (12.5 versiyonu da var daha büyükleri de bulunur yetmezse) Ayar da yapılır. Ayrıca gaz pedalının altına bir switch koyarsınız dibine kadar bastığınızda fan çalışır.

http://www.deniztopt...-01-10320-.html

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Adamlar yapmış, :) Sen yaptında takmadık mı servet abim :fiuw: Bu konu hakkında doğru analizler ve ölçümler yapılırsa bir miktar güçte artış olacağı kanısındayım. Amacım aracımı biraz daha dişli yapmak, alternatif ne varsa değerlendirmeye alıyorum. Senin bahsettiğin süpürge motoru ve inverter benim atmosferiğe çok gelir düşüncesindeyim. Tam ideal basınç için (ne motoru zorlayacak ne de kendini) bir ünite seçip onu gaz pedalıma paralel bağlamalıyım. mesela düşük devirlerde düşük hızda ama 3000DD sora tam hızda dönecek bir olay (buda bir adet esc ünitesi ile olabilir) . :) Oluru nedir Servet abi?

Fanı sürme işi işin en kolayıda ben hala tek yerde takıldım ve engeli aşamıyorum. Pistonun emdiğinden daha fazlasını hangi güçlü pervane ile göndereceğiz? Kaldıki gergahıma gelenler gördüler 12 volt 9x9 cm 16.000 d.d fan var. Fan kendi metal gövdesini kaldırabiliyor buna rağmen zerre kadar işe yaramadı araçta. Acele etme. Birincisi salyangoz fandan başkası olamaz. Dersenki Motor V kayışı ile tahrik alandan yapalım o zaman işin gidişatı değişir çünkü o tip fanlar var.

Alın bundan bir takın makalım 9.2 m3/dak (12.5 versiyonu da var daha büyükleri de bulunur yetmezse) Ayar da yapılır. Ayrıca gaz pedalının altına bir switch koyarsınız dibine kadar bastığınızda fan çalışır.

http://www.deniztopt...-01-10320-.html

hocam bu su pompası sanki ?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

kayıştan tahrikli bişi yapılacaksa en doğrusu olur ama öyle bi motor taktım oldu bitti olmaz o iş. semih benimde kaç senedir baktığım bir olay. kendi arabam olursa bu focusa en büyük fantazim. yapılmayacak şey değil ama böyle 100 dolara bi fan aldım taktım hangara beygir bastım diye düşünme.

eskiden 1.6 zetece bişi olmaz tabusu vardı yapan artuk yapıyor ama en b aşta o ecüden kurtulmak lazım :D

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

kayıştan tahrikli bişi yapılacaksa en doğrusu olur ama öyle bi motor taktım oldu bitti olmaz o iş. semih benimde kaç senedir baktığım bir olay. kendi arabam olursa bu focusa en büyük fantazim. yapılmayacak şey değil ama böyle 100 dolara bi fan aldım taktım hangara beygir bastım diye düşünme.

eskiden 1.6 zetece bişi olmaz tabusu vardı yapan artuk yapıyor ama en b aşta o ecüden kurtulmak lazım :D

ya bırakın bu işleri hayal kurmayı felan. Projeyi yapalım dedik 1500TL ye mal oluyor ben yapamadım bu rakamlara :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

öğrenciyiz abi :p adımıza ruhsatlı arabamız düzenli maaşımız yok :D

tabi yine şükür babamızın arabası var da biniyoz.

yazdırcaktım zaten arabaya :D BABAM SAĞOLSUN :D

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

öğrenciyiz abi :p adımıza ruhsatlı arabamız düzenli maaşımız yok :D

tabi yine şükür babamızın arabası var da biniyoz.

yazdırcaktım zaten arabaya :D BABAM SAĞOLSUN :D

haha zamanla olur inşallah :D

Bende yazdıracam kroyum ama para bende :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

<p>

Fanı sürme işi işin en kolayıda ben hala tek yerde takıldım ve engeli aşamıyorum. Pistonun emdiğinden daha fazlasını hangi güçlü pervane ile göndereceğiz? Kaldıki gergahıma gelenler gördüler 12 volt 9x9 cm 16.000 d.d fan var. Fan kendi metal gövdesini kaldırabiliyor buna rağmen zerre kadar işe yaramadı araçta. Acele etme. Birincisi salyangoz fandan başkası olamaz. Dersenki Motor V kayışı ile tahrik alandan yapalım o zaman işin gidişatı değişir çünkü o tip fanlar var. hocam bu su pompası sanki ?
</p>

<p> </p>

<p>Su pompası değil marin fan. Tekne havalandırma. Bunlar hem güçlü hem sağlamdır.</p>

<div id="myEventWatcherDiv" style="display:none;"> </div>

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Bizim araçlardaki turboların ebatı ve dönme devirleri kaçtır?

Ebat ?

Dizel motorda 150.000 d.d civarı

Benzinli motorda 250.000 d.d civarı.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Boyut olarak dedim abi. Çapı ne kadardır yani.

Bozuk paradan biraz büyük olsa gerek.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

<p>şu çook güzel</p>

<p> </p>

<p>

<p> </p>

<div id="myEventWatcherDiv" style="display:none;"> </div>

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...