İçeriğe Yönlendir

Yağ Çubugunu Çektiğimde Duman Geliyor?


Harun Aydın

Recommended Posts

Harun Aydın

Herkese iyi günler Arkadaşlar kafama takılan bir şey var forum sitelerini gezerken bi konuya rastladım başka marka bir araçta olan sorun bende denedim bende'de var... araç ford focus 1 hb 1,6 16v benzinli142 bin km de araç motor sıcakken yağ çubuğunu çıkarttım gaz verdim duman üflüyor bu normalm idir? Bazı araçlarda normal olduğunu söylediler aracı alırken bir kaç ustaya götürdüm hortum falan cıkarttılar iyi motoru dediler kafama takıldı bi yardımcı olursanız sevinirim

Yorum bağlantısı
Harun Aydın

kimse yazmicakmı acaba 60 kişi bakmış ama

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Duman değil de yağ buharıdır, hava filtresine bağlanan hortum bunun içindir..

Ne kadar üflüyor görmek lazım ama bence normaldir..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Aydın

Bunun ne gibi zararı olur bana böyle bazı kişiler yazmış ordan duman çıkıyorsa motor gidiyor dur falan diye benzinli araç daha 142 binde

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bu havada çayınızla balkona çıktığında da buhar gözükür. Bilmem anlatabildim mi...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Aydın
(düzenlendi)

anladım teşekkür ederim valla burda ehil bir teknisyenin eh ini bulamam :) artık ank gittiğimde baktırırım araç üst kapakta üfffflüyor bu normal dediler çubuktan duman cıkıyor sıcakken denedim peki yağ yakıp yakmadığını nasıl anlayabilrim ?

yani okadar kafama takıldıki arabayı satıcam az kaldı :) alırken ustalara gösterdim hortum cıkardılar falan baktılar motor güzel dediler

tarihinde Harun Aydın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Engin Ünal

Çalışan motor üfler :) üflememesi fizik kurallarına aykırıdır zaten.Aracın yağ yaktığını yağın aşırı ekşilip eksilmediğini takip ederek anlarsınız .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Aydın

anladım teşekkür ederim yakıt konusunda bir şey söyleyemiyorum cok yakıyor hala :)

Yorum bağlantısı
Harun Aydın

anlıyorum gittiğim km evden iş işten ev 4-5 km anca ama gezmeye kalkim çok yakıyor kımıldayamıyorum bir yere :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

anladım teşekkür ederim valla burda ehil bir teknisyenin eh ini bulamam :) artık ank gittiğimde baktırırım araç üst kapakta üfffflüyor bu normal dediler çubuktan duman cıkıyor sıcakken denedim peki yağ yakıp yakmadığını nasıl anlayabilrim ?

Yağ seviyenizi düzenli olarak kontrol edin, 1000 km'de 100 grama kadar yağ eksilmesi normaldir..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Motorun gittiğini böyle değil, kompresyon testi ile anlarsınız. Çağlar abinin deyimi ile ehil bir teknisyene gidin, ölçümü yapsın.

Ustalar güzel diyorsa, arabada problem yoksa, yakış ve çekişi iyiyse, dertlenmeye gerek yok. Motoru bitik olan araba belli eder kendini.

Sürüş, güzergah, hava şartları ve ölçüm tarzı o kadar etkiler ki.

500 mesaj içindeki ilk bilgili mesajlar değil mi :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Aydın

şimdi motor soğukken baktım yok duman az kalsın satıcaktım linea 1.3 multijet almaya karar verdim ayak üstü ama focusu seviyorumda :(

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Araçtan araca durum değişir ama bazı araçlara yağı oradan ufak ufak damla püskürtecek kadar atabilir. Sekmanların eskidiğine ya da PCV valfinin tıkandığına işaret edebilir. Kendi başına net anlam ifade etmez. Ama epeyce geliyorsa bir soruna işaret eder.

http://www.youtube.com/watch?v=P15iSpWgbJo

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Aydın

yağ cubugundan gaz verdiğimde bukadar gelmiyor bende soğukken denedim hiç gelmiyor ama kafama takıldı yani

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

500 mesaj içindeki ilk bilgili mesajlar değil mi :D

Yok birkaç tane daha vardı ama bir elin parmaklarını geçmez. :D

Yorum bağlantısı
Harun Aydın

bugun ustaya götürdüm o normal dediler focuslarda yağ cubugu mesafesi yakınmış yağda atar ordan buharda cıkar dediler taksicinin birisi 800 bin km yapmış tüpte 2000 model focus sedanla daha motoru saat gibi dedi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Sorun olduğunu sanmıyorum.Hani motor üflüyor deyimi focuslarda geçerli değil.Aklınıza takılan soru işaretleri varsa iyi bir ustaya gösterin durumu size anlatır.Yoksa her kafadan bir ses çıkar canınız sıkılır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Aydın

abi kimisi diyor böle üflerse şöyledir buhar cıkarsa böyledir diye ama güvendiğim bi kaç kişiye gittim normal dediler araba saat gibi motoru dediler :nazar:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Rolantin düzgün mü, soğukken stop etme sorunları, yada gaz yememe sorunları yaşamıyor musun, Yakıt tüketimin ortalama değerlerde mi ?

Yağ tüketimin yukarıda bahsettiğimiz sınırlarda mı ?

Cevap evet ise, Söylenenleri unut, sadece yağ seviyesini kontrol için çek o çubuğu..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Aydın

rolantim düzgün sadece böyle anayolda giderken vitesi boşa attığımda rolanti 10 bine yavaş yavaş iniyor hareket halindeyken normalmidir bilmiyorum...

soğukken stop etme sorunu hiç olmadı tek marş da aldı ama motor sıcakken ara ara çalıştırcağım zaman hafifte olsa gaza dokunmadan çalışmıyor....

gaz yememe sorunu olmadı bir 2 kere 2 inci viteste yani 2 ye taktığım an gaz verirken bir kaç kere tekler gibi oldu saniselik bir olay pislikten yapıyordur diye aklıma geldi depodaki....

Yakıt tüketimine gelince abi dediğim gibi normal midir bu bilmiyorum yakıtı fazla yakıyor tam olarak doldurup ölçemedim ama dün köye gittim 20 tl attım benzin vardı da sadece gözümle takıp ettiğim köy 21 km 7 km kokuş yukarı gidiş dönüş 42 km inerkende viteste indim ara ara 2 ve 3 viteste yollar kardı tahminimce ibreye göre :) 25 civarı yaktı sanırım katrandan az çok öğrendim ne gittiğini hesaplıyorum..,

birde bugün hava filtresini söktüm onun yanında köşede küçük bir sünger parçası vardı ve ıslaktı o nedir ? o ıslaklık sıvı nerden gelir hafiften benzin gibi kokuyordu?filtrede sorun ıslaklık falan yoktu o küçük parça o şekildeydi?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yakıt tüketimine bir şey diyemeyeceğim.. Çünkü sağlıklı bir testin yok..

Hava filtresinin içindeki ıslak süngerin ıslaklığı yağ çubuğu borusundan gelen buhardır.. Yağ çubuğunu yerine takınca motor içindeki buhar üst kapaktan hava filtresine gönderilir ve oradan motor içine gidip yanar..

Anlattıklarına göre aracın sağlıklı sayılır...

Yorum bağlantısı
Harun Aydın

Yakıt tüketimine bir şey diyemeyeceğim.. Çünkü sağlıklı bir testin yok..

Hava filtresinin içindeki ıslak süngerin ıslaklığı yağ çubuğu borusundan gelen buhardır.. Yağ çubuğunu yerine takınca motor içindeki buhar üst kapaktan hava filtresine gönderilir ve oradan motor içine gidip yanar..

Anlattıklarına göre aracın sağlıklı sayılır...

BU anlattığınız normalmidir ''Hava filtresinin içindeki ıslak süngerin ıslaklığı yağ çubuğu borusundan gelen buhardır.. Yağ çubuğunu yerine takınca motor içindeki buhar üst kapaktan hava filtresine gönderilir ve oradan motor içine gidip yanar..''

ve sağlıklı sayılır derken (: yani varsa problem bu anlattıklarıma göre götürüp vereyim aracı:)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Harun bey PCV valfi ne işe yarar diye aratıp biraz makale okur musunuz?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sadece sıcakken de gaza basmadan çalışması gerekirdi... Muhtemelen enjektörler biraz kaçırıyordur.. Sanayiciler işiyor der...

Bence sorun edecek bişey yok bu arabada..

Çok yakıyor diyorsanız, buji ve buji kablosunu değiştirin.. Hala çok yakıyorsa, silindir kalibrasyonlarını ölçtürün, sorunlu çıkarsa carbon clean yaptırın..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...