İçeriğe Yönlendir

Kaput Üzerinde Oluşan Anlamsız Çatlaklar


Mustafa Köylü

Recommended Posts

Mustafa Köylü
(düzenlendi)

Merhaba Arkadaşlar,

Bu üzücü konuyu açmak için buraya yazmak istemezdim ama maalesef başıma böyle bir sorun geldi.

Hemen sorunuma geçiyorum.2-3 Ay önce aracın kaputunun muhtelif yerlerinde 3cmlik çatlaklar görmüştüm geçenlerde baktım dahada genişlemiş bu işin aksatılmaması gereğinin farkına vardım.

Bugün Ford yetkili servisine başvurdum.Usta kendi gözüyle inceledi.Bu olay aracın üzerindeki kaput filminden dolayı değil dedi.(Bu arada aracın üzerinde 1 senedir kaput koruması var.Kaputun yarı hizasına kadar.)Film kaliteli dedi."Siz eminmisiniz kaputun boyanmadığına" dedi.Aracı devr alırken Antalya Oto Koç Yetkili servisinden expertiz raporu almıştık."Herhangi bir boya işlemi görüşmemiştir" ibareli rapor almıştık halada mevcut dedim.Olabilir.Bazen yetkili servislerde yanılabiliyor gözlerinden kaçmış olabilir gibi kafamı allak bullak eden bi cümle sarfetti.Böyle bir durum olabilir mi?Yetkili servisler en çok güvenmemiz gereken noktalar değil mi?

Herneyse fotoları paylaşıyorum sizlerle.Başınızda buna benzer olay gelen var mı?

Veya durum hakkında bilgisi olanlar durumu değerlendirirse çok memnun kalırım.(Sebebi,çözüm yolları vs.)

Saygılar.

dscf3431v.jpg

dscf3428v.jpg

dscf3430i.jpg

tarihinde Mustafa K&#246ylü tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Melih Bozkurt
(düzenlendi)

Boyanın bakımsızlığından olmuş olabilir diyeceğim ama kaput koruma filmi bile yaptırdıysanız, mutlaka cilasını da yapıyosunuzdur her zaman. Bu konuyla ilgili en sağlam yanıt Prof.Dr.Çağlar Bayur'dan gelecektir diye tahmin ediyorum. Geçmiş olsun.

Edit: Kelime arası boşluk

tarihinde Melih Bozkurt tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Köylü

Evet cilamda mevcut.Umarım hocamız konumuzu keşfeder ve bir üstad yorumu getirir.İlginiz için teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Mustafa Köylü

Bunu duyduğuma üzüldüm ama gerçeklerdende kaçmamız doğru olmaz.

İlginiz için teşekkür ederim hocam.

Bu arada üretim hatası ile ilgili bir durum olabilir mi?Herhangi bir kronik sorun falan.Olur ki milyonda bir bize denk gelebilir.

Yorum bağlantısı
Metin Çilo

Muhtemelen kaput boyanmış ve macunlanmış. o macun çatlakrarına benziyor. Satıcı otokoç ise expertiz raporu ile gidin hakkınızı arayın.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Hiç aksini düşünme bence, bu bariz net macun çatlağı, sana yalan söylemişler, ekspertiz yaptığın yere bir daha uğaryıp gerekeni söylemek farz olmuş bence.

Bu arada o çatlaklar sürekli ilerler, uzun vadede alttan pas yürür, bence kaputu komple kazıtıp yeniden boyat, bu arada sıfır kaput alıp boyatma fiyatınada bak, daha ucuza gelebilir ve daha temiz iş olur. Geçmiş olsun üzüldüm gerçekten.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar

Otokoç mahalle galerisine döndü, her şey beklenir...

Osman 'a aynen katılıyorum.1.cisi neden yetkili servisler en çok güvenmemiz gereken yerler olsun ki?Böyle bir kuralmı var?Bu iş sadece karşılıklı güvene dayanır.Karşı tarafta bu yoksa baştan yenik durumdayız diyelim.Yetkili servislerin 0 araçları boyayıp sattığı haberleri çokça gündemde iken ,ben yetkili servislere artık hiç güvenmiyorum.İkinci elde ise km düşürüp,boyalı araca boyasız raporu verip sattıklarını duyunca ,güven filan kalmadı kardeşim.Tüm yetkili servisler böyledir demiyorum,ancak demek istediğim yetkili servis boyasız dediyse öyledir diye bir kural yok.Şu da var tabi,orada çalışan elemanında ustalığına bağlı bu iş.Anlayamamış olabilir durumu.Zira oradaki usta boyasız der ,10 tane yer dolaşırsın ,bakarsın 3ü boyalı der,7 si boyasız der.Bu şekilde bir sürü varsayım yaratabiliriz.Gelelim çatlaklara.Bana kalırsada macun çatlağı gibi duruyor.Onun dışında kaput böyle çatlarmı bilmiyorum.Onuda konunun üstadları söyleyecektir.Çünkü benim arabamın kaputundada buna benzer çatlak bir yer vardı.Macunlandığı açıkça belli oluyordu.Alırsın yeni bir kaput.Resimleride sakladıktan sonra hiç sıkıntı olmaz.ikinicisi ise,yetkili servisten hiç bir hak talep edemezsin.Keza aracı alalı çok olmuş.Adamın cevabı şu olacaktır: ''Ben nerden bileyim benden sonra kaza yapıp,kaputu boyatmadığını,biz baktığımızda boyasızmış''.Dedimya adamlar 0 araçları bile geri almamamk için bir sürü yalan dolana başvuruyorlar.O yüzden hiç kafana takma kardeşim.Al 0 veya çıkma bir kaput,güzelce montajını yap.Bu resimleride bastır,koy arabanın torpidosuna,olsun bitsin.Hadi kolay gelsin. :good1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Çok geçmiş olsun ama bu tip çatlaklar maalesef kalın macun ve boya işlemi sonucu oluşur.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

En güzeli sıfır kaput almak, ben taş izleri abartı hale geldiğinde sıfır alıp boyatıp koruma yaptırıp sonra takacağım, eski kaputu resimleyip saklarım depoda, satarken al kardeşim orjinali derim olur biter.

Yorum bağlantısı
Mustafa Köylü
(düzenlendi)

Hayır hocam ben kendim çektirdim.

Satıcının durumu belirtmemesinden ziyade Antalya Otokoç Yetkili Servisinin bu durumu bilerek veya bilmeyerek göz ardı etmesi beni hayal kırıklığına uğrattı.Peki bu işi en ucuz yolla nasıl çözebilirim?

Oranın kazanıp yeni boya atımıyla mı?Sıfır kaput alıp,boyatmayla mı?

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

O kısım muhtemelen bir hasar sonucu düzeltme işlemi gördüğünden macunlanıp boyandı.

Sağlam işlemsiz bir kaput alıp boyatmak daha mantıklı olabilir.Ama fiyat konusu fayda maliyet ilişkisi içinde değerlendirilmeli.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Bence kazırsanız alttaki kusur çıkar, yine macun yine uğraş ve risk, ilerde sorun çıkabilir, en güzeli sıfır kaput almak, arabayı satarken hem rahat edersin hemde sıfır kaput sorun çıkarmaz, mis gibi olur, boyatırsın sonra götürüp komple koruma yaptırır arabana sonra monte edersin.

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Bu arada aracı alalı ne kadar oldu?

Gerçi farketmez bizim ekspertiz verdiğimizde durumu buydu siz dışarıda boyatmışsınız denebilir ve bunu ispatlamanız zor.

Aracı motor şasi numarasında tramer kaydı var mı?

Baktınız mı hiç?

Yorum bağlantısı
Mustafa Köylü
(düzenlendi)

Bence kazırsanız alttaki kusur çıkar, yine macun yine uğraş ve risk, ilerde sorun çıkabilir, en güzeli sıfır kaput almak, arabayı satarken hem rahat edersin hemde sıfır kaput sorun çıkarmaz, mis gibi olur, boyatırsın sonra götürüp komple koruma yaptırır arabana sonra monte edersin.

Serviste sıfır kaput fiyatlarını tahmin edemiyorum.

Bu arada aracı alalı ne kadar oldu?

Gerçi farketmez bizim ekspertiz verdiğimizde durumu buydu siz dışarıda boyatmışsınız denebilir ve bunu ispatlamanız zor.

Aracı motor şasi numarasında tramer kaydı var mı?

Baktınız mı hiç?

Aracı alalı yaklaşık 1,5 Sene oldu.Tramer kaydına vs hepsini kontrol etmiştim.

Ford servisindede sicili temizdi.

1,5 senedir işlemsiz araca biniyoruz diye sevinirken halbuki kendimizi kandırıyormuşuz :(

Edit: Aracı Antalyadan aldık.Ama benim ikamet adresim Afyonkarahisar.

Antalyada olsam giderim sabah sabah güzel bir fırça çekerdim. (Her ne kadar sonuç değişmeyeceksede)

En azından bu olaydan sonra servis elemanları daha itinalı olurdu bu konuda.

tarihinde Mustafa K&#246ylü tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar

Çıkmacılarda 150 tl ye f1 kaputu bulunabiliyor.250 tl civarında işcilik ve boya ile ortalama 350 tl gibi bir fiyata halledebilirsiniz.tamir işlemi ise pek sağlıklı olmaz.Zira aynı şey tekrar başınıza gelebilir.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Evet bende oyumu macun çatlağından yana kullanıyorum.Geçmiş olsun..Zamanında yaptırdığınız ekspertiz yanıltıcı olmuş.

Yorum bağlantısı
Mustafa Köylü

Tüm çeşitleri 2 yıl geçerli değil mi? (Boya,Motor vs.)

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Görünene göre en az 2 tane çatlak var, belki de 3. Hem de kötü çatlak. İşlemi yapan baştan savma yapmış, bu belli oluyor. Ya da bu kadar macunla ancak kapanan bir hasar vardı. Çıkma kaput en mantıklısı görünüyor. Ama onun da işlem görmemiş olanını bulmak lazım.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Tüm çeşitleri 2 yıl geçerli değil mi? (Boya,Motor vs.)

12 sene boya garantisi diye hatırlıyorum.

Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27

Macun çatlağı gibi duruyor maalesef.

Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Bence ilk iş boya kalınlığını ölçen cihazla kaputun ve hatta diğer parçalarında kontrolünü sağlayın. Zaten hakikat ortaya çıkacaktır bu durumda.

Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar

Sonderece iyi niyetle yaklaşıp teknisyen hatasına bağlamışsınız.Boya lokal olsa,tamam biryere kadar kabul edebilirim lakin o işi yapıp macunlu boyayı anlamayan kaportacının kesinlikle art niyeti var derim.Bu kişi orda çalışan bir aylık çırak dahi olsa.

+1905

Teknisyen hatasına bağladığımı nerden çıkardınız.Sadece böyle bir ihtimal daha var diye belirttim.Ben sadece bu kaput için konuşmadım.Genelleme yaptım.Hem ustanın art niyeti olmadığınıda bilmiyoruz.Mesajın giriş kısmını dikkatli okursanız ne demek istediğimi anlarsınız..Şudur ki; bir taraftaki usta boyasız der diğer tarafa götürürsün boyalı der.Bu iş için hiç hatasız doğru diyebileceğimiz bir yer varmı?Hayır yok.Sadece yetkili servisler daha güvenilir diye genelde oraları tercih ediyoruz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar

Estağfurullah kızmadım zaten.Bunuda nerden çıkardınız diyeceğim iş uzayacak :D :D Ama şu bir gerçek usta var,çırak var.Makineye bakıp söylendiyse boyasız denebilir.İyi bir usta macunlandığını anlar elbet.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...