İçeriğe Yönlendir

5W-30 İle 5W-40 Arasındaki Fark


Erkan Çopur

Recommended Posts

Erkan Çopur

arkadası kıramadım,5 40 yag koydum bugün bi sıkıntı olurmu sizce 5 30 ile 5 40 arasında fazla bi fark yok ama yada ben yanlısmı biliyorum.

Yorum bağlantısı
Erkan Çopur

istanbul abi.

Hangi ildesiniz.. ?

abi sence sıkıntılımı ?istanbuldayım.

Yorum bağlantısı
  • 4 yıl sonra...
Köksal Yılmaz

Hazır konusu varken sorayım, arkadaşın 1.3 cdti astra h aracı için kitapçıkta 5/30 veya 5/40 uygun diyor ama arasındaki fark nedir?

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

5w 40 motor sıcakken daha kalın, yani sıcakta yanmaya daha dayanıklı,  yağ eksiltmiyorsa 5w30 koyardım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Hazır konusu varken sorayım, arkadaşın 1.3 cdti astra h aracı için kitapçıkta 5/30 veya 5/40 uygun diyor ama arasındaki fark nedir?

Köksal iklim ile alakalı. 5w40 yağ sıcak iklimlerde daha iyi viskozite ve tutunma sağlıyor. Ülkemiz hava koşullarını örnek alırsak yaz aylarında 40 dereceleri bulan çok ilimiz var. Bende 5w40 kullanmaya başladım.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Altay1

Hazır konusu varken sorayım, arkadaşın 1.3 cdti astra h aracı için kitapçıkta 5/30 veya 5/40 uygun diyor ama arasındaki fark nedir?

Corsa 1.3 cdti aracima once mobil 5 40 koydum ses azalmisti cekis iyiydi

Triger seti degisimce 5.30w gm orjinal yag koydum ses daha azaldi sanki ama cekis ayni bilginize

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner

Köksal iklim ile alakalı. 5w40 yağ sıcak iklimlerde daha iyi viskozite ve tutunma sağlıyor. Ülkemiz hava koşullarını örnek alırsak yaz aylarında 40 dereceleri bulan çok ilimiz var. Bende 5w40 kullanmaya başladım.

 

Bu bilgi yanlış maalesef.

Yaz ve kış aylarında motorunuzun sıcaklığı değişiyor mu ?

Sıcaklık sabittir. İdeal yağ sıcaklığı 80-115 dereceler arasındadır. 

Sadece soğuk motorun ilk çalışmasında  W harfinden önceki değer dış hava sıcaklığına göre viskoziteyi belirler.

W den sonraki değerler 100 derece sıcaklıktaki akışkanlığı gösterir. 

30 numara yağ yerine 40 numara yağ koyduğunuz takdirde akışkanlık düşük olacağı için yağlama mutlak surette bozulur ve aşınma başlar.

Araç üreticilerinin seçmiş olduğu yağlama değerlerine dikkat etmeniz yerinde olur.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Bu bilgi yanlış maalesef.

Yaz ve kış aylarında motorunuzun sıcaklığı değişiyor mu ?

Sıcaklık sabittir. İdeal yağ sıcaklığı 80-115 dereceler arasındadır. 

Sadece soğuk motorun ilk çalışmasında  W harfinden önceki değer dış hava sıcaklığına göre viskoziteyi belirler.

W den sonraki değerler 100 derece sıcaklıktaki akışkanlığı gösterir. 

30 numara yağ yerine 40 numara yağ koyduğunuz takdirde akışkanlık düşük olacağı için yağlama mutlak surette bozulur ve aşınma başlar.

Araç üreticilerinin seçmiş olduğu yağlama değerlerine dikkat etmeniz yerinde olur.

 

Cemal abi kılavuzda 5/30 da var 5/40 da var, ayrımı neye göre yapacağız? Araç İstanbulda kullanılıyor.

Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner

Cemal abi kılavuzda 5/30 da var 5/40 da var, ayrımı neye göre yapacağız? Araç İstanbulda kullanılıyor.

Aracın İstanbul - Erzurum veya Adana'da kullanılmasının önemi yok. Kılavuzda yazan düşük viskoziteli yağı kullandığınız takdirde sürtünme daha az olacağı için yakıt ekonomisi sağlarsınız. Aşınma da daha düşük olur. Önceki mesajımda da dediğim gibi W den önceki değer dış hava sıcaklığına göre önemli. 5W yağları -30 derece sıcaklıklarda dahi kullanabilirsiniz.  5W30 yağın viskozitesi 12,5  iken 5W40 yağın viskozitesi 16,3 (akmaya karşı gösterdiği direnç)

Yeni teknolojiyle üretilen motorlarda silindir-piston arası boşlukların daha da düşük olması nedeniyle çok daha ince yağlar kullanılmaktadır. (0W20 - 5W20 gibi)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Gürçay Hüseyin

13 viskotize'ye ulasan 5w40 yaglar var. Ornegin Ravenol, Motul ve Yacco marka yaglar. Mobil, Castrol vs. komersiyal yaglar tam sentetik olmadigi icin ( hydrocrack ) bu tur yaglarda dediginiz asinma olayi meydana gelme olasigi vardir.

Sent from my SM-N915FY using Tapatalk

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Aracın İstanbul - Erzurum veya Adana'da kullanılmasının önemi yok. Kılavuzda yazan düşük viskoziteli yağı kullandığınız takdirde sürtünme daha az olacağı için yakıt ekonomisi sağlarsınız. Aşınma da daha düşük olur. Önceki mesajımda da dediğim gibi W den önceki değer dış hava sıcaklığına göre önemli. 5W yağları -30 derece sıcaklıklarda dahi kullanabilirsiniz. 5W30 yağın viskozitesi 12,5 iken 5W40 yağın viskozitesi 16,3 (akmaya karşı gösterdiği direnç)

Yeni teknolojiyle üretilen motorlarda silindir-piston arası boşlukların daha da düşük olması nedeniyle çok daha ince yağlar kullanılmaktadır. (0W20 - 5W20 gibi)

Sanırım ben tam olarak anlatamadım size

Yağın SAE standardında viskozitesi verilirken kullanılan iki değer vardır.

Örneğin 10w40’da 10w winter, yani kış değeri, yani soğuk değeridir. 40 ise sıcak değeridir. Yağların sıcaklık performanslarını kıyaslarken bu rakamları kıyaslayabilirsiniz. Örneğin 0w40 bir yağ 10w40 bir yağa göre soğukta çok daha iyi yağlama sağlarken sıcakta da 10w40 ile aşağı yukarı aynı yağlamayı sağlayabiliyor demektir. Aynı şekilde 10w40 ile 10w60 kıyaslanırsa soğuk motorda her ikisi de 10w değerine sahipken, yani benzer yağlama sağlayacakken, sıcak motorda 10w60 60 sıcak değerinden ötürü çok daha yüksek sıcaklıklara dayanacak ve yağlama performansını sürdürecektir. Tabi ki SAE viskozite kodu tek başına her şeyin göstergesi değildir. Aynı SAE koduna sahip yağlar arasında yağlama farkları olabilir. Ama SAE viskozite endekslerinden genel olarak fikir sahibi olunabilir.

Firmanın önerisi konusuna gelecek olursak, 2009 yıllarına kadar ford 10w30 yağ koyarken 2010'dan sonra 5w30 olarak bülten yayınladı. Ve ayrıca 5w40'da bir çok üretici firma tarafından iklim koşullarına göre performansın daha iyi olması için önerilir.

Soruyorum aynı motorda Volvo neden servislerinde 0w-30 kullanıyor ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner

Sanırım ben tam olarak anlatamadım size

Yağın SAE standardında viskozitesi verilirken kullanılan iki değer vardır.

Örneğin 10w40’da 10w winter, yani kış değeri, yani soğuk değeridir. 40 ise sıcak değeridir. Yağların sıcaklık performanslarını kıyaslarken bu rakamları kıyaslayabilirsiniz. Örneğin 0w40 bir yağ 10w40 bir yağa göre soğukta çok daha iyi yağlama sağlarken sıcakta da 10w40 ile aşağı yukarı aynı yağlamayı sağlayabiliyor demektir. Aynı şekilde 10w40 ile 10w60 kıyaslanırsa soğuk motorda her ikisi de 10w değerine sahipken, yani benzer yağlama sağlayacakken, sıcak motorda 10w60 60 sıcak değerinden ötürü çok daha yüksek sıcaklıklara dayanacak ve yağlama performansını sürdürecektir. Tabi ki SAE viskozite kodu tek başına her şeyin göstergesi değildir. Aynı SAE koduna sahip yağlar arasında yağlama farkları olabilir. Ama SAE viskozite endekslerinden genel olarak fikir sahibi olunabilir.

Firmanın önerisi konusuna gelecek olursak, 2009 yıllarına kadar ford 10w30 yağ koyarken 2010'dan sonra 5w30 olarak bülten yayınladı. Ve ayrıca 5w40'da bir çok üretici firma tarafından iklim koşullarına göre performansın daha iyi olması için önerilir.

Soruyorum aynı motorda Volvo neden servislerinde 0w-30 kullanıyor ?

 

W den önceki değerler iklim koşulları açısından önem taşıyor. Bunu ben de yazdım zaten. Ancak W den sonraki değerler sıcaklığa dayanımını göstermez. Yağların sıcaklığa dayanımı aynıdır. Hepsi 230- 240 derecelerde yanar. Yine tekrar edeyim yaz ve kış aylarında motor sıcaklığı aynıdır. Bu nedenle yaz aylarında 40 yerine 60 numara yağ kullanılacak diye bir görüş yanlıştır.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • 4 yıl sonra...
Mahir Seyhan

Arkadaşlar merhaba.

2013 model Fiat Linea 1.3 Multijet aracım için 5/30 mu kullanmak daha iyi, 5/40 mı?

Yer Bodrum/Milas.... 

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Mahir Seyhan yazdı:

Arkadaşlar merhaba.

2013 model Fiat Linea 1.3 Multijet aracım için 5/30 mu kullanmak daha iyi, 5/40 mı?

Yer Bodrum/Milas.... 

 

5/30 uygundur. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

5w40 sıcakken 5w30 dan daha kalındır. 5w40 daha kalın olduğu için eksilmeye daha dayanıklı olabilir. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

İlk rakam yağın soğukta ne kadar akışkan olacağı ikinci rakam sıcakta ne kadar katı olacağını belirler..

Daha farklı olarak soğuk memleket için ilk rakam ne kadar düşük o kadar iyi, ikinci rakam yağın akma kıvamı. Büyük veya endüstriyel içten yanmalı motorlar için bu rakamın yüksek olması iyi.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mahir Seyhan yazdı:

Arkadaşlar merhaba.

2013 model Fiat Linea 1.3 Multijet aracım için 5/30 mu kullanmak daha iyi, 5/40 mı?

Yer Bodrum/Milas.... 

 

Aracınıza uygun yağ 5w30'dur.

Euro 4 motorlarda çok yüksek km'lerde 5w40 kullananlar var, ama turbo için yeterli yağlama sağlamıyor, zamanla turbo bozuluyor. Euro 5 motorlarda zaten 5w30'dan başka yağ tavsiyesi verilmez.

Yorum bağlantısı
Mahir Seyhan
Murat Sahın yazdı:

 

Aracınıza uygun yağ 5w30'dur.

Euro 4 motorlarda çok yüksek km'lerde 5w40 kullananlar var, ama turbo için yeterli yağlama sağlamıyor, zamanla turbo bozuluyor. Euro 5 motorlarda zaten 5w30'dan başka yağ tavsiyesi verilmez.

Çok teşekkür ederim.

Yurdaer Elay yazdı:

 

5/30 uygundur. 

Çok teşekkürler.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...