İçeriğe Yönlendir

1988 1.6 Taunus Ön Ve Arka Jant Merkezi Arası Mesafe Ölçüsü


İsmail Yanık

Recommended Posts

İsmail Yanık

Arkadaşlar kullanmakta olduğum diğer aracım olan 1998 model 1.6 taunusumun direksiyonu aşırı derecede ağır neler yaptıysak birtürlü hafifletemedik.

Bir arkadaşım bana ön ve arka tekerleklerin jant merkezinden iki ara mesafeyi ölç ( sağ ön ile sağ arka - sol ön ile sol arka ) bakalım ne çıkacak dedi. Ölçtüm ikisi aynı olması gerekirken farklı ölçü çıktı.

Arkaların sabit olduğunu düşünürsek sağ ön tekerlek 2,5 cm daha yakın çıktı sol arka tekerleğe.

Artık sol önmü sol arkaya uzak yada sağ ön sağ arkayamı daha yakın bilmiyorum. Veya ikisidemi yanlış.

Gerçek ölçülerin dökümanına sahip olan bir arkadaşım varmı acaba ?

Birde bu ölçülerin faklı olmasından dolayı direksiyon ağırlaşırmı ?

Yorum bağlantısı
Fatih Işık
(düzenlendi)

İsmail bey benim sağ tekerlekte arkaya aynı ölçüde yakın ama direksiyonda ağırlaşma problemi yok. Tek anlaşılır yolu ön travest in ölçüleridir. 2, sanayi de yapan bi usta varmış ama araştırmadım, gerekirse sökülüp ayarlanıyo. Kaldı ki rot ayarında bi sıkıntı çıkmadıysa problem yok demektir. direksiyon kutusu körükleri rot rotillerin değişimi ile iyi bi sonuç alındı kendi aracımda.Ancak farklı bi bilgi görüş deneyimde yol gösterecektir bize.Ayrıca araç geçmişinde sağ/sol önden darbe aldımı o önemli.

tarihinde Fatih Işık tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Taunuzu batıran, ön salıncak sistemi idi, kapanır yamulur, sıfır taunusta bile maalesef rot ayarı imkansız olurdu. ön salıncakalra baktırmalı en önce

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Serkan Önder

taunuslarda travers kapanma sorunu var buda direk direksiyona yansıyor travers ayarlarına baktırın bence tekerlek ayarlarını şu verilere göre yaptırın nominal kastor açısı +1.45 kastor açısı tolerans sınırı +1.-+3 nominal kamber açısı -0.54 kamber açısı tolerans sınırı -0.9 1.39

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Klasik derttir, bizim 86 taunusta özel travers var, otokoç Ankara dan aldığımızda karşısında bir rotçu vardı, servis direk oraya yollamıştı, adamlar acaip bir şey yapmış eğilmiyor, eğilsede 4-5 kez düzeltme için payı var, özel anahtarı var, şimdiye dek 1 kez kullandık ve direksiyon normal ağırlıkta, rot ayarına gittiğimde sıfıra çok yakın hatayla çıkması adamları hala şaşırtıyor, sizin sorun denildiği gibi öncelikle travers kontrolü, sonra alt traversin geri esnemesini önleyen (adını unuttum) ön kısımda bir çubuk var, senin dediğin ön arka jant arası mesafeyi bu ayarlar, sorunun %80 burdan kaynaklı, birde az da olsa direksiyon kutsundaki yağ bittiyse etki ediyor, iki vidası var kapağının, onu aç, dikkatli ol yay fırlamasın, altında silindirik plastik bir parça var, onu çıkar ve yağ durumuna bak, kuru gibiyse yağ koy.

Kısaca ön burkulma çubuğuna ve yağına baktır, bunların eksikliği traversten daha fazla sertleştirir direksiyonunu.

Rotçuya gidince özellikle bu çubuklara baktırın, ölçüsünü bilmeleri lazım, ayarlatın sonra rot ayarına traverse falan baksınlar, önce bu ayar sonra diğerleri, yoksa ayarı tam tutturamaz debelenip dururlar, bu arabanın ayarının püf noktasıda bu, değil diyen rotçuyu derhal terk ediniz :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Önder

ayrıca ön ve arka dingil arası mesafe 2580 mm.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İsmail Yanık

ayrıca ön ve arka dingil arası mesafe 2580 mm.

Bu ölçüyü nereden buldunuz ? Ben bu ölçüyü otosan a mail atıp sordum, biz bilmiyoruz. Makina mühendisleri odasına sorun diye garip bir cevap verdiler.

Yorum bağlantısı
Serkan Önder

bu ölçüleri taunus tamir ve bakım kılavuzundan yazıyorum otosan üretimi 1.6 gl -s- gls 2.0 gls ve gt için tüm teknik veriler var vidaların hangi torkta sıkılacağına kadar

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

benimde 1.6gl vardı direksiyon kutusuna gres basmış pompa yapmıştık ama direksiyon çok sertti hele traversi bikerede vurdum berbat olmuştu şimdi 2.0 gls var o da kara direksiyon ama memnunum iyi bu arabaların ön düzenleri fazlasıyla hassas yakıtı fazla lpg ile uyumlu değil buna rağmen uzun burnu kalıplı duruşu üstün yol tutuşuyla hala kendine bağlıyor beni

Gres i çok bastıysan fena olur, ben az gress az motor yağı koyarım, körükler hep sağlam olmalıdır, seviye tam olduktan sonra baya rahatlar direksyon, ayrıca bunların ön düzeni taş gibidir, nasıl bozdun, tamam travers zamanla eğiliyor, ama genelde darbelere dayanıklı olması lazım, en zayıf yeri arka dingil, tekeri sertçe kaldırıma falan vurursan kovan eğilir,daha doğrusu difernsiyele presli olduğu yerden hemen oynar.

Yorum bağlantısı
İsmail Yanık

bu ölçüleri taunus tamir ve bakım kılavuzundan yazıyorum otosan üretimi 1.6 gl -s- gls 2.0 gls ve gt için tüm teknik veriler var vidaların hangi torkta sıkılacağına kadar

Arabanın kullanma kılavuzundanmı ?

Yorum bağlantısı
İsmail Yanık

Bahtiyar kardeşim bu kılavuz bilgisi çok makbule geçti. Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Akif Özkan

Peki bu travers yamulmasına bulunmuş bir çözüm yokmudur?

Yorum bağlantısı
Hamdi Gökhan Atasoy

bende eski taunus kullanıcısı olarak , traversin köşelerine şaseciler destek L şeklinde sacdan bükülmüş parçalar kaynatıyorlardı benim taunusun traversi bu şekilde idi ben alığımda, 8 sene bindim rot ayarı ve başka sorun yaşamadım ön düzende birde , taunusun ön tamir takımı lastik burçları filan yan sanayisi pek dayanmıyor ve verimli değil , ben avrupa granada nın burçlarını lastiklerini almıştım acı frende bir selam veriyordu ki :) sağlam bir tamirci ve şaseci bulursanız sık sorun yaratmaz keşke sıfırı üretilse tam türkiye şartlarının arabası

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Akif Özkan

Taunus başka birşey gerçekten.Bundan sonra önden çekişli arabaya binmem :)

Kardeş forum taunus.forumotion.com da taunusa ucuz yoldan hidrolik direksiyon takmanın yolları aranıyor.Ancak hala bulunabilmiş değil.Çağlar abi bu konuda da yardımına ihtiyacımız var.

Yorum bağlantısı
Akif Özkan

abi sen taunus mu aldın taunus forumda örnekleri var hidrolik direksiyonun bir gls bir de gt ye taktılar ama maliyet bin liraya yakın nerdeyse

Ne diyorum Bahtiyar!Bundan sonra önden çekiş benim için bitmiştir.Daha da önden çekişliye binmem:)

Forumdakiler escort ya da benzeri markalardan devşirmeye çalışıyorlardır.En son escort ve focusun direksiyonunu düşünüyorlardı.Hem bin lira çok:)

Yorum bağlantısı
Hamdi Gökhan Atasoy

Taunus başka birşey gerçekten.Bundan sonra önden çekişli arabaya binmem :)

Kardeş forum taunus.forumotion.com da taunusa ucuz yoldan hidrolik direksiyon takmanın yolları aranıyor.Ancak hala bulunabilmiş değil.Çağlar abi bu konuda da yardımına ihtiyacımız var.

en ucuzu çıkma orjinal bulmak , zannederim üniversal hidrolik direksiyon kutusu yok :) başka araçlarınkini uydurmak sağlıklı olmaz diye düşünüyorum , ama ford grubunun aynı seri arkadan çekişli modellerinin hirolik direksiyonu uyabilir, avrupa fordların eski modellerinde dahi hidrolik direksiyon var ,

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Serkan Önder
Serkan Önder
Serkan Önder

Nahit abi adına, size teşekkürlerini iletmemi istedi.

İlginiz için teşekkürler.

Rica ederim.Yardımcı,olabildim ise ne mutlu bana.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...