İçeriğe Yönlendir

Doğuş Otomotiv'E Teşekkürler...


Fırat Şenol

Recommended Posts

Fırat Şenol

16 Aralık'da 2010 model Volkswagen Caddy marka aracımla ( Bir iş için İstanbul'daydım zaten ) İstanbul Avek otomotive park sensörü montajı için gittim . Yaklaşık yarım günlük bir işlemden sonra aracımı teslim aldım . Çanakkale'ye dönmek üzere yola çıktım . Ertesi gün evimin otoparkından geri manevra yaparak çıkmak için aracımı geri vitese taktım ve bir baktım sensör ( Sanki arkamda bir araç yada cisim varmışcasına ) sürekli bip bip bip diye ötüyor . İşyerime gelir gelmez telefona sarıldım ve hemen Avek otoyu aradım . İlk gittiğimde benimle ilgilenmiş olan servis danışmanına durumu anlattım . O da aracı servise geri getirmem gerektiğini söyledi . Ben de dedim iş yoğunluğumdan ötürü hemen olmasa da ilk fırsatta randevu alıp geleceğim . Bu konuşmadan yaklaşık 1.5 ay sonra telefon açtım Avek'teki aynı servis danışmanına ve kendimi hatırlatıp randevu talep ettim ve 22 Şubat çarşamba için randevu verdiler . Konuşmayı sonlandırmadan önce bir şey eklemek istediğimi belirttim . Danışman gayet nazik bir biçimde sizi dinliyorum efendim dedi . Bende hemen konuya girdim ; Bakın bu araç sırf sizin yapmış olduğunuz hatanın düzeltilebilmesi için Çanakkale'den İstanbul'a geliyor ve bu işin bana maliyeti yaklaşık 350 Tl. Siz Avek oto olarak benim bu mağduriyetimi ne şekilde telafi etmeyi düşünüyorsunuz ? Danışman bayan önce bir durakladı yutkundu filan sonra ben sizi müşteri temsilcisi müdürüne aktarayım dedi . Telefondaki müdüre de konuyu aynen aktardım . Cevabını aynen yazıyorum ; Fırat bey sensör arızanızı gidermek haricinde maalesef başka birşey yapamayız . Ben de sinirlendim ve dedim ki sizin yapmış olduğunuz hatayı düzeltebilmeniz için ben cebimden 350 Tl ekstra para harcıyorum ve siz yardımcı olamıyacağınız söylüyorsunuz öyle mi ? Diye tekrar teyit ettirdikten sonra konuyu Doğuş Otomotive ileteceğimi söyledim . Müdür de elinden geleni ardına koyma manasında politik bir cümle kurdu bana ve konuşma sonlandı . Hemen Doğuş Otomotiv'in telefonunu internetten buldum ve arayıp konuyu tüm detayları ile aktardım ve bir şikayet dosyası açtırdım . 2 gün sonra bana geri döndüler ve servis ile görüştüklerini benim haklı olduğumu söylediler . 22 Şubatta servise gittiğimde sensör arızasını düzelttirdikten sonra bana nakit para olmasa da beyan ettiğim tutar oranında yada en azından o tutara yakın istediğim herhangi bir aksesuar hediye edileceğini söylediler ve sonucu tekrar kendileri ile paylaşmamı rica ettiler .

Sonuç ; Bana sunulan aksesuar seçeneklerini beğenmedim onlar da bana Petrol ofisinden 200 Tl'lik mazot hediye ettiler... Doğuş Otoya ilgi ve alakaları için teşekkür telefonu ettim . Görünüşe göre Doğuş Oto kendine artık bir çeki düzen vermeye karar vermiş , ne mutlu bana...

Buna benzer duruma düşen arkadaşlar mutlaka konunun takipçisi olsunlar , illaki bir sonuç elde ediliyor... Saygılar...

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Geçmiş olsun ve hayret, nasıl olmuş anlamadım, iyi taraflarına denk gelmişsiniz resmen.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fırat Şenol

Geçmiş olsun ve hayret, nasıl olmuş anlamadım, iyi taraflarına denk gelmişsiniz resmen.

Açık konuşmak gerekir ise ben de olumlu bir yanıt beklemiyordum ve işi tüketici hakları çerçevesinde hakem heyetine kadar götürmeyi planlıyordum ancak gerek kalmadı... ;)

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Bence de gayet güzel bir durum.Umarım bu tarz davranışlar süreklilik gösterir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Borga Tansel

Ford bakalım müşterilerini ne zaman korumaya başlayacak.

Ford bence müşterisini koruyor.

Kendim yaşadığım olayı anlatayım:

Ben araç satın almaya ramazan bayramından hemen sonra gittim. Satış yapan bayan ellerinde şu anda F3 olmadığını ve 20 güne geleceğini söyledi.Tamam dedim 20 gün dert değil bekleriz. 20 gün geçti araba yok. Neyse aksiliktir olur sonuçta taa alamanyalardan geliyor araba dedim. 1 hafta daha bekleyeceğimi söylediler.1 hafta geçti gene yok. Neyse önümüzde kurban bayramı vardı ve ben araçsızdım ve de ailemi ayvalık'tan alıp eskişehir'e getirmem gerekiyordu. Bana dedim araç temin edin bayram için. İlk olarak kem küm ettiler.Bende direkt ford hattını aradım şikayetimi belirttim. Daha sonra bana kiralık bir araç temin ettiler, ben sadece depoya mazot koydum. Ford'da ilgileniyor müşterisiyle. Ama bayiler ilk etapta kem küm ediyorlar tabiki.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Olması gereken seyleri duyduğumuzda hayrete düşüyoruz. Aslında hayret etmemiz gereken servisin ilgisizliği. Neyse hakkını korumalarına sevindim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emin Önal

Sonuç ; Bana sunulan aksesuar seçeneklerini beğenmedim onlar da bana Petrol ofisinden 200 Tl'lik mazot hediye ettiler... Doğuş Otoya ilgi ve alakaları için teşekkür telefonu ettim . Görünüşe göre Doğuş Oto kendine artık bir çeki düzen vermeye karar vermiş

Olması gereken seyleri duyduğumuzda hayrete düşüyoruz. Aslında hayret etmemiz gereken servisin ilgisizliği. Neyse hakkını korumalarına sevindim.

:unsure2::good1::bravo:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27

Üreticiler artık şikayetleri dikkate almak zorunda. Kötü imaj sanal ortamda, kulaktan kulağa yayılıp gidiyor. Sonra kazan kazanabiliyorsan itibarı. Tebrikler doğuş..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fırat Şenol

Olması gereken seyleri duyduğumuzda hayrete düşüyoruz. Aslında hayret etmemiz gereken servisin ilgisizliği. Neyse hakkını korumalarına sevindim.

Hemde ne ilgisizlik !? Arabanın garantisi devam ettiği için hadi dedim şimdi başka yerde taktırırsam park sensörünü , yarın öbür gün sorun çıktığında buna kabahat bulmasınlar dedik ( Malum Doğuş grubunun bazı enteresan prensipleri var :angry: ) yetkili serviste piyasada 100 Tl'ye taktırabileceğim sensöre binbir pazarlıkla 350 Tl'ye taktırdık . Onunda adam gibi testini denemesini kısaca yapmaları gereken kontrollerin hiç birini yapmadan bize teslim etmişler.! :angry:

Birde bunun üstüne sanki kabahatli kendileri değilmiş gibi son derece pişkin üslup ve tavırlarla artistlik yapınca tepem attı doğal olarak . Neyse ki iş fazla uzamadan sonuca ulaştı da daha fazla sinir harbi yaşamadım... :)

Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu

ilginç..Kafalarına taş mı düşmüş ne.Benden polo mun sadece teyp kodu için 150 tl istemişlerdi.Bende teybi söküp servisin ortasında yere çarpıp kırmıştım... :yes:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Öncelikle sizi tebrik ediyorum. Doğuş otomativin bunu yapması gerçekten güzel. Peki ford ne yapardı sizce ?

Üreticiler artık şikayetleri dikkate almak zorunda. Kötü imaj sanal ortamda, kulaktan kulağa yayılıp gidiyor. Sonra kazan kazanabiliyorsan itibarı. Tebrikler doğuş..

Lassa'nın umrunda değil ne yapacağız.

Yorum bağlantısı
Fırat Şenol

Öncelikle sizi tebrik ediyorum. Doğuş otomativin bunu yapması gerçekten güzel. Peki ford ne yapardı sizce ?

Lassa'nın umrunda değil ne yapacağız.

Bence Ford'da böyle bir hata zaten yapılmazdı kişisel fikrim...

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Fordda da usta beceriksizse yapılır. Forumdan Alper koçbıyık arkadaşın mondeosuna Kocelideydi galiba turbo değişimi yaptılar. Çünkü araç yolda kalmıştı. Turbo ötüyormuş. Servisten bu ses kesilir.Turbo yeni olduğu için ötüyor zamanla geçer deyip göndermişler. Arkadaş Ankara'da tesadüf akü bitiyor servise aracı çekiyor serviste turboyuda soruyor. Servistekiler turbonun arızalı olduğunu tespit edip garantiden değiştiriyor. Peki arkadaş o şekilde yola çıkıp Maraş'a gelseydi yolda kalsaydı ne olacaktı. Bence hiçte iç açıcı olmazdı :)

Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger

Fırat Abi, öncelikle geçmiş olsun. Doğuş Oto'nun böyle olumlu tepki vermesi ne kadar ilginç. Demekki aklımızda o kadar olumsuz bir izlenim bırakmış ki bunları duyunca hayretlere düşüyoruz...

Yorum bağlantısı
Serdal Soysal

Gerçekten olması gerekenleri yapıyorlar biz hayrete düşüyoruz. Garip

Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

1 Ay içinde Renault ile ilgili iki olay geçti başımızdan.

Birincisi hasar lı olarak Yetkili servise bıraktığımız Lagunamızı tamir edildikten sonra park sensörünün çalışmadığını anladık.Geri götürüp durumu anlattım.Hiç ikilemeden yenisini taktılar.

İkincisi bu yaz iş yerimden arkadaşa yine başka bi yetkili servisten ikinci el araç aldık.Yetkili servise olan güvenimizden dolayı kendimiz ekspertiz yapmayıp onlarınkine güvendik.Aradan 5-6 ay geçti arkadaş arabayı satmaya kalktı alacak olan kişiler araca ekspertiz yaptırdılar ve olanlar oldu.Araç onların dediği ile ilgisi yok.İki haftadır arkadaşım uğraşıyor ve dün aradılar.Aracınızı sattığımız fiyata geri alacağız.Pazartesi satış yapılacak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Hayret valla...

PEki çanakkale'de VW servisi yok mu? Yetkili serviste yapıldığı için sonuçta her serviste garanti altındadır ürün?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
:s objektifim, benim fikrim, karar masası olsam, mesafeden doğacak masrafı üstlenmezdim, hele ki DOğuştan bunu hiç beklemezdim, karar değişmeden acilen neyi seçtiyseniz alın
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

<p>Doğuş otomotiv in problemi, orta kalite bir aracı premium gibi satıp sonra orta kalite servis hikayeleriyle boğuşmak zorunda kalması. </p>

<p> </p>

<p>Diğer servislerden farklı olduğunu düşünmüyorum. 2000 yılından beri gözlemliyorum, birkaç temel sıkıntıları var onları gideremiyorlar.</p>

<p> </p>

<p>1- Servis danışmanları bilgisiz. Çok az eğitim almışlar, zaten tecrübeli tamirci felan değiller, belki arabaları bile olmamış.</p>

<p>2- Servis danışmanları çok sık iş değiştiriyor, hemen ayrılıyorlar. Özellikle doğuş'ta çalışmak referans olsun diye çalışıyorlar sanki. Bunda maaşın düşük olması etken.</p>

<p>3- Diğer arabaları çalışmamışlar. Bilmiyorlar. VW çok kaliteli, müşteri saçmalıyor şeklinde düşünüyorlar.</p>

<p>4- Doğuş, VW müşterisi zengindir, yolarım yolmalıyım diye düşünüyor.</p>

<p>5- Müşteri bağlılığını sağlayacak EN UFAK bir sistem yok. 9 sene Bora kullanmışım, hep yetkili servise gitmişim (büyük bişey çıkmadı gerçi) adamlara hiç gitmeyen ile farkım yok. Bir tek foreman ustayı tanıyorum o da orada uzun çalıştı diye.</p>

<p>6- Müşteri temsilcisi bilgisiz, usta özelliği de olmayan laletayin biri olduğu için ona derdini anlatıyorsun, o da kendi versiyonunu içeride anlatıyor. Böylece işiniz olmuyor. Mesela Ford şahsuvaroğlunda müşteri temsilcisi elemanlar aynı zamanda ustalık da yapan tiplerdi. Aracın altında üstünde muhabbet edilebilir müşteri ile. VW de sanki araç kristal küre. Bu soğutuyor birçok müşteriyi. Ben pek takmıyorum artık, gerektiğinde dalıyorum her yere.</p>

<p>7- Problemleri çözmekte zorlanıyorlar. Bu da eğitim ile ilgili. Vaktiyle bora'da lastiklerim bozukmuş, araba çekiyor. LAstikleri tersleyip denediniz mi dedim evet dediler. Düzelmedi travers değiştiler :) Sonra yine aynı. Meğer lastikleri ters çevirince yine aynı yöne takmışlar aynı yöne çeker tabi. Olay sonrası başka müşterinin michelin lastiği benim araçta beni dışarı bıraktılar. Akşamüstü akıllarına geldi. Bilgi görgü pek yok serviste. Eskiden daha da kötüydü. Son 3 senede iyileşti biraz. </p>

<p>8- Personelde kendini beğenmişlik var. Sonuçta ben müşteriyim sen de eleman, ona göre davranman, ukalalık yapmaman lazım. Kendime karşı değil hep diğer müşterilere karşı olan muhabbeti gözlerim. Durum böyle. </p>

<p>9- Ana parçalar dışında diğer parça ve periyodik bakımlar başka "yetkili" servislerle aşağı yukarı yakın. Çok abartı fark yok. Ancak müşteriye "uzak" bir psikoloji hakim.</p>

<p>10- Çok aceleleri var her zaman. Madem yetiştiremiyorsunuz, iş almayın.</p>

<div id="myEventWatcherDiv" style="display:none;"> </div>

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fırat Şenol

Taktırdığın Park sensörü ve Markasını + montaj dahil fiyatını söylersen abi Ben sana neden böyle bir iyilik yaptıklarını söyleceyeceğim :)

Markasını bilmiyorum Can ama işçilik dahil önce 500 Tl dediler sonra araya orada çalışan tanıdık bir arkadaş vardı onu soktuk , yanlış hatırlamıyorsam 320 Tl verdim...

Fırat Abi, öncelikle geçmiş olsun. Doğuş Oto'nun böyle olumlu tepki vermesi ne kadar ilginç. Demekki aklımızda o kadar olumsuz bir izlenim bırakmış ki bunları duyunca hayretlere düşüyoruz...

Teşekkür ederim ederim Mert Can... :)

Hayret valla...

PEki çanakkale'de VW servisi yok mu? Yetkili serviste yapıldığı için sonuçta her serviste garanti altındadır ürün?

Maalesef yok Sani . olsaydı zaten bu kadar tantana yaşanmazdı... :)

:s objektifim, benim fikrim, karar masası olsam, mesafeden doğacak masrafı üstlenmezdim, hele ki DOğuştan bunu hiç beklemezdim, karar değişmeden acilen neyi seçtiyseniz alın
Ne yalan söyliyeyim hakem heyetine gider parayı da söke söke alırdım Çağlar abi . Objektifim... ;):D
<p>Doğuş otomotiv in problemi, orta kalite bir aracı premium gibi satıp sonra orta kalite servis hikayeleriyle boğuşmak zorunda kalması. </p> <p> </p> <p>Diğer servislerden farklı olduğunu düşünmüyorum. 2000 yılından beri gözlemliyorum, birkaç temel sıkıntıları var onları gideremiyorlar.</p> <p> </p> <p>1- Servis danışmanları bilgisiz. Çok az eğitim almışlar, zaten tecrübeli tamirci felan değiller, belki arabaları bile olmamış.</p> <p>2- Servis danışmanları çok sık iş değiştiriyor, hemen ayrılıyorlar. Özellikle doğuş'ta çalışmak referans olsun diye çalışıyorlar sanki. Bunda maaşın düşük olması etken.</p> <p>3- Diğer arabaları çalışmamışlar. Bilmiyorlar. VW çok kaliteli, müşteri saçmalıyor şeklinde düşünüyorlar.</p> <p>4- Doğuş, VW müşterisi zengindir, yolarım yolmalıyım diye düşünüyor.</p> <p>5- Müşteri bağlılığını sağlayacak EN UFAK bir sistem yok. 9 sene Bora kullanmışım, hep yetkili servise gitmişim (büyük bişey çıkmadı gerçi) adamlara hiç gitmeyen ile farkım yok. Bir tek foreman ustayı tanıyorum o da orada uzun çalıştı diye.</p> <p>6- Müşteri temsilcisi bilgisiz, usta özelliği de olmayan laletayin biri olduğu için ona derdini anlatıyorsun, o da kendi versiyonunu içeride anlatıyor. Böylece işiniz olmuyor. Mesela Ford şahsuvaroğlunda müşteri temsilcisi elemanlar aynı zamanda ustalık da yapan tiplerdi. Aracın altında üstünde muhabbet edilebilir müşteri ile. VW de sanki araç kristal küre. Bu soğutuyor birçok müşteriyi. Ben pek takmıyorum artık, gerektiğinde dalıyorum her yere.</p> <p>7- Problemleri çözmekte zorlanıyorlar. Bu da eğitim ile ilgili. Vaktiyle bora'da lastiklerim bozukmuş, araba çekiyor. LAstikleri tersleyip denediniz mi dedim evet dediler. Düzelmedi travers değiştiler :) Sonra yine aynı. Meğer lastikleri ters çevirince yine aynı yöne takmışlar aynı yöne çeker tabi. Olay sonrası başka müşterinin michelin lastiği benim araçta beni dışarı bıraktılar. Akşamüstü akıllarına geldi. Bilgi görgü pek yok serviste. Eskiden daha da kötüydü. Son 3 senede iyileşti biraz. </p> <p>8- Personelde kendini beğenmişlik var. Sonuçta ben müşteriyim sen de eleman, ona göre davranman, ukalalık yapmaman lazım. Kendime karşı değil hep diğer müşterilere karşı olan muhabbeti gözlerim. Durum böyle. </p> <p>9- Ana parçalar dışında diğer parça ve periyodik bakımlar başka "yetkili" servislerle aşağı yukarı yakın. Çok abartı fark yok. Ancak müşteriye "uzak" bir psikoloji hakim.</p> <p>10- Çok aceleleri var her zaman. Madem yetiştiremiyorsunuz, iş almayın.</p> <div id="myEventWatcherDiv" style="display:none;"> </div>
Tamamen katılıyorum düşüncelerinize Mehmet bey . Tebrik ediyorum , gerçekten çok güzel tespitlerde bulunmuşsunuz... :yes::)
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Normal abi bukadar güzellik yapmaları 320 TL .

Hiç aklıma gelmeyen bir hususa dokundurmuşun, 320 ye 3 defa gider gelirim Çanakkaleye.....

Yorum bağlantısı
Fırat Şenol

Abi bu tip volkswagen Aksesuarları konusunda Volkswagen OTO UZAY ı tercih etmelerini tavsie ederim bir çok araç üstü elektronik ekipman kendi ithalatları olup Çok uygun fiyata montaj dahil satmakta olup garantili araçlarda garanti sorunu olmadan + takılan parçalarında garantisi verilerek taktırmak en akıllıcası Yanlış anlaşılmasın ama Oto Uzay 'ın kendi ithalatı olan 4 gözlü ekranlı sesli park sensörü Perakende Satış fiyatı 75 TL civarı .

Zaten bana kalsa direkt gidip Cenmax'a montajı yaptıracaktım 100 Tl'ye iş bitecekti ama işte garantisi devam ettiği için arabanın dedim şimdi bunlar kıllık çıkartırlar yarın öbür gün . Götürüp serviste taktıralım şu mereti dedik , demez olaydık... :D

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...