İçeriğe Yönlendir

Kilometre Düşürme Olayı


Akif Özkan

Recommended Posts

Abdussamed Acar
(düzenlendi)
Bizde o zaman bahçemize hayvan bağlayıp keselim, oradan yiyelim, et için kasaplara gitmeyelim..

Ben bu işten para kazanan biri olarak bunları yapabiliyor olmanızdan memnun bile olurum... yukarıda belirttiğim gibi aracılık konusundaki tecrübelerimi bütün meslek grupları için genellemedim... galeri ve emlakçılarla ilgili şahsi bir tecrübe paylaştım... Bana alınıp kızacağınıza bence işini yanlış yaparak benim sözkonusu meslekte çalışanlara oldukça temkinli yaklaşmama neden olan meslektaşlarınıza kızıp alınmanız daha yerinde olur...

tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar
Geçmiş olsun. Sözde büyük bir firma bile km'si düşürülmüş araba satıyorsa diğerleri neler yapıyordur acaba. :unsure2:
Geçmiş olsun.Büyük firmalar bunu yaptıktan sonra küçükler ne yapmasın..

Büyükfirma deyip geçmeyin.Benim bildiğim adını veremeyeceğim bir Toyota bayisi bir filo kiralamaya 50 araç veriyor.Firma aracı 2 yıl kullandırıyor.Bu süreçte tüm bakım hizmetleri bu yetkili servis tarafından yaptırılıyor.(Burada yanlış olabilir,çünkü aynı yetkili servis değilde aynı markanın farklı illerdeki yetkilisi olabilir)Sonra bilirsiniz bu filo kiralama şirketleri araçları yenileme amaçlı ihale ile satar.Bu yetkili bayi bu araçlardan 24 tanesini alır.Sonra güzel kuaför,pasta cila,düzeltme boyama ,bakım onarım v.s ile kilometreleri atıyorum 150-200 bin civarında olan araçların km lerini 100 bin altına çekmek suretiyle 2.ci el galerilerinde satarlar.Şimdi işin can alıcı noktası şudur: Bu araçlar bakımları hep yetkili yerlerde yaptırdıklarından ,(belkide bir çoğu aynı yerde)kendi sistemlerinde bakım tarih ve km lerini değiştirip düşük olarak kaydediyorlar.Siz 2.ci elde aracı görüyorsunuz.İçi dışı pırıl pırıl.km si 90 binde.Piyasası 40 bin tl siz kredi ile alıyorsunuz.Halbuki bu araç 25 bin tl ye ihale ile alınmış,allanmış pullanmış ve size satılmış.Km ise 235 bin.

Not:Bu olayı o bayide bir süre görev yapan bir arkadaş anlatmıştı.Bu olayın anlaşılmasının imkansz olacağınıda üstüne basa basa ifade etmişti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Dod sattığım Golf'ede en fazla 18.500 vermişti 23300 e satmıştım...

Yorum bağlantısı
Emre Gülşen

Ben bu işten para kazanan biri olarak bunları yapabiliyor olmanızdan memnun bile olurum... yukarıda belirttiğim gibi aracılık konusundaki tecrübelerimi bütün meslek grupları için genellemedim... galeri ve emlakçılarla ilgili şahsi bir tecrübe paylaştım... Bana alınıp kızacağınıza bence işini yanlış yaparak benim sözkonusu meslekte çalışanlara oldukça temkinli yaklaşmama neden olan meslektaşlarınıza kızıp alınmanız daha yerinde olur...

Mesleğini etik değerlere uygun şekilde icra etmeyenlerle ilgili yasal yaptırım ve kontroller yapılmaktadır.Onlara alınarak bu sorunu çözemeyiz.Kaldı ki sizin bakış açınızla bakanlar olduğu sürece herkes aynı kefeye konacaktır.Hoş benim içim bu konuda oldukça rahat, faaliyetinin 23. yılını bitiren işletmemiz bugüne kadar herhangi bir olumsuzlukla anılmamıştır.

Mesleğimizle ilgiili mesnetsiz ve genelleyici ifadelere hassasiyet göstermemiz konusundaki hassasiyeti sizlerden de bekleriz.Ana problem kullanılan usluptur, buna alınmam, sadece daha temkinli olmanızı rica edebilirim.Bu konuyu dahada uzatmak istemem, konu açılış amacından sapıyor.

Saygılar.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Zafer Ayvacı

mayıs 2011 de dod'un samsun bayisinden focus hb tdci 128.000 km diye aldığım arabanın 2010 yılında 184.000 km bakımına girdiğini öğrendim.Bayi ile görüştüğümde 28250 tl ye aldığım arabayı şuan 24.250 tl ye geri alabileceklerini söylediler.Üstelik araca 2500 tl ye yakın arıza masrafı yapıldı.

DOD dedik büyük firma dedik böyle oldu.Lanet olsun...

Sizlerden bu konuyla ilgili desteklerinizi bekliyorum.

DOD ile aranızda bir sözleşme yapılmadı mı? Satılan aracın kilometre bilgisi, modeli, markası vb bilgilerin yazılı olduğu?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
(düzenlendi)

DOD'u oldum olası sevmedim. Eski arabam için verdikleri fiyat 6bin tl idi, ben 7500 e satmıştım...

Bu da bana sanki ölü yiyicilik yaptıklarını gösteriyor.

Keşke aramızda DOD'ta çalışan birileri olsada konuyu cevaplasa...

tarihinde Sani Gerşon tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Zafer Ayvacı

Alıntıdır.

Forumdaki hemen herkesin muzdarip olduğu , ülkemizde maalesef herkesin alışa geldiği araçların kilometresinin düşürülüp başkasına satma olayı ile ilgili kazanılan bir dava dikkatinizi çekecektir diye düşündüm.

2008 haziran ayında Sahibinden 'de gördüğü Audi A4 1,8 Sportline 'ı beğenen bir arkadaşım 41.500 TL 'ye aracı satın alır. Araç ilana göre 66.000 km'dedir.

İzmir'e gelen araç 15 gün sonra yağ değişimi için servise gider ve Doğuş oto'nun kayıtlarında aracın 220.000 Km bakımına girdiği farkedilir.

Hemen aracı satan şahsı arayan arkadaş , aracın iade edilmeyeceği cevabını alınca dava açar , dava dilekçesine sahibinden com'da yayınlanan ilan çıktısı ile doğuş oto'nun kayıtlarını da koyar.

Yargılama 2 sene sürer ve bu süre zarfında arkadaşım arabaya binmeye de devam eder.

Ve sıkı durun sonuç ! Aracın sahibine iadesi , araç satım bedeli olan 41.500 TL 'nin dava tarihinden itibaren işlemiş faizi olan 9.500 TL ile birlikte davalıdan ( galericiden ) alınıp arkadaşıma verilmesine karar verilir. Yani arkadaşım iki sene araca bindi , ekstra olarak 9.500 TL kazandı . Bu arada galerinin ödemek durumunda kaldığı avukatlık ücretini saymıyorum.

Bu konu sahte para ile yakalanmak gibi olmalı. Sahte para ile yakalananlar da yargılanıyor, parayı kendileri basmasalar da. Kilometreyle kim oynarsa oynasın bu tür bir araç satan kişinin de sorumlu olmaslı gerek. Düzenleme ancak bu şekilde olabilir. Böyle bir düzenleme tüm ikinci el araç satın alan kişilerin de daha dikkatli olmasını sağlar. Ayrıca satanın sattığı araçla ilgili bilgilerin doğruluğunu teyit ettiğini gösterir yazılı belge olmalı.

Diğer türlü kilometreyi düşüreni bulmak çok zor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Söylediklerin çok mantıklı ancak burada şu devreye giriyor: Yetkili servisler.

Yetkili servislere zorunluluk getirilmeli orjinal km'nin olup olmadığı ancak ben 6 ayda 20bin km yapıp, 10bin km düşürüp servise girip km sini kaydedenleri de tanıyorum. Böylelikle örnek olarak 200bin km de olan araç 100bin km de yetkili serviste kayıtlı oluyor. E servis bu durumda nasıl anlayacak? O sorumluluğu nasıl yüklenecek?

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Bu km işine kolay kolay çözüm bulamazlar.Yukarı tükürsen bıyık aşağı tükürsen sakal.Adam kayıda girdiği km nin altında kalmayacak şekilde yine düşürür...Bunu önlemek mümkün değil ki..

Atıyorum ben 100 bin km de muayeneye girdim diyelim bunu da kayıt ettiler ve ruhsata yazdılar.Daha sonra ki muayene de araç 200 bin olması gerekirken ben km yi düşürüp 120 binde gittim diyelim..Eee bu durumda ne olacak? Adam 2 senede 20 bin km çok az sen km yi düşürmüşsün mü diyecek..Birşey demeyerek kaydı 120 bin olarak yapacak..Bende 125 binde aracı satacağım bak 3 ay önce muayene de oldu km orjinal diyeceğim..Yanlış mı? Hani nerede kaldı kayıt kuyut işleri :D

Yorum bağlantısı
Zafer Ayvacı

Zaten teşhis edilebilirliği olması gerek. Mesela yukarıda yazılı araçla ilgili düşünürsek, "2011'de 128.000 km diye aldığım arabanın 2010 yılında 184.000 km olduğu" kilometrenin kesin olarak düşürülmüş olduğunu gösteriyor. Bu araçla ilgili sıkıntıyı çözersin.

Hepsini yakalayamayabilirsin tabi ama bu bir yaptırımdır, bir rahatsızlık verir. Kafasına estiği gibi herkes işlem yapamaz. İlla ki kılıfına uydurulur, Ayhan abinin dediği de kolay kolay çözülebilecek birşey değil. Ancak bir şekilde başlamak gerek. %10'unu bile çözsen, geri kalan %90'ın yarısı için bir caydırıcılıktır bu.

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Teorideki yasal yaptırım ve kontrollerin pratikte gerçekleştiğine dair keşke bende sizinki kadar pozitif bakabilseydim duruma... Ne mutlu size ki 23 yıldır işinizde fark ortaya koyabildiğiniz için varsınız... Bu örnekler her sektörde olmalı... Tam da demek istediğim bu zaten ben nasıl bahçemde beslediğim hayvanları kendim keserek değil kodekse uygun, sağlıklı şartlarda, daha nitelikli ve vergimi vererek bu işten para kazanıyorsam, galeri ve emlakçılarında şüphesiz kendi işlerini kuralına uygun ve doğru yapmalarını arzu ederim... Ama yine söylüyorum ben henüz ticareti hakkında olumlu kanaatler edindiğim galerici yada emlakçıya rastlamadım, bu benim talihsizliğimde olabilir şüphesiz, umarım bir gün sizle de tanışarak meslek grubunuzla ilgili genel kanaatimi değiştirecek bir fırsat yakalarım... Yinede kanaatlerim kimsenin şahsını firmasını bağlamaz, sizin gibi henüz tanışmadığım insanları aynı kefeye koyduğumu sanmayın ama gayet açıksözlülükle şunu ifade edebilirim; sizle yada yeni karşılaştığım bir meslektaşınızla ticari bir ilişkiye gireceksem farklı sektörlere nazaran daha temkinli olmam gerektiğini düşünürüm. Birbirimizi tanıdıktan sonra işin boyutu zaten farklılaşmış demektir... Bu konuda sizi yada meslektaşlarınızı üzmüşsem böyle bir niyetim olmadığı gibi kusurumada bakmayın... Hatta kendi uğraştığım işle ilgili de şunu rahatlıkla söyleyebilirim, bu ülkede özellikle ileri işlenmiş et ürünleri tüketirken de oldukça temkinli ve bilinçli olmakta yarar var... Böyle söylüyor olmamı, kendi meslek grubumu töhmet altında bırakmak yada hepsini aynı kefeye koymak olarak algılamıyorum. Aksine işini düzgün yapanların ortaya fark koymasını temenni ediyorum, çünkü asıl yük onların omuzunda...

Biraz uzattım belki kusura bakmayın, kimseyle şahsi bir problemim yok, olursada zaten bunu direkt ifade ederim...

Hürmetler :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bu km işine kolay kolay çözüm bulamazlar.Yukarı tükürsen bıyık aşağı tükürsen sakal.Adam kayıda girdiği km nin altında kalmayacak şekilde yine düşürür...Bunu önlemek mümkün değil ki..

Atıyorum ben 100 bin km de muayeneye girdim diyelim bunu da kayıt ettiler ve ruhsata yazdılar.Daha sonra ki muayene de araç 200 bin olması gerekirken ben km yi düşürüp 120 binde gittim diyelim..Eee bu durumda ne olacak? Adam 2 senede 20 bin km çok az sen km yi düşürmüşsün mü diyecek..Birşey demeyerek kaydı 120 bin olarak yapacak..Bende 125 binde aracı satacağım bak 3 ay önce muayene de oldu km orjinal diyeceğim..Yanlış mı? Hani nerede kaldı kayıt kuyut işleri :D

Heh, benim dediğimin muayene kısmı işte :)

Evet caydırıcılık gelmeli, ancak hangi milletvekilinin dili yandıki bu konuda...

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
DOD'u oldum olası sevmedim. Eski arabam için verdikleri fiyat 6bin tl idi, ben 7500 e satmıştım... Bu da bana sanki ölü yiyicilik yaptıklarını gösteriyor. Keşke aramızda DOD'ta çalışan birileri olsada konuyu cevaplasa...

Sence kaça alıp kaça satmaları gerekir gibi bir soru ortaya çıkıyor, neticede bu insanlar otomobili alıp satarak para kazanıyorlar.

Yukarıda yazdığım kendi örneğimden yola çıkarsam ben Golf'ü onlara teklif ettiğimde aklımdan geçen 21-22 bin idi... Onlara bunu söylemesemde 21000 e kadar satmaya razı idim ancak 18500 teklif ettiklerinde işin rengi değişti ve daha yukarısını etmeyeceğini söylemeleriyle vazgeçtim. Kendimce demekki dedim bu işten para kazanan bir işletme olarak %20 nin altında bir marjla çalışmayı pek mantıklı görmüyorlar. Neticede 1 ay sonra 23300 e bir kullanıcıya kendim sattım... Benzer yorumları da okuyunca DOD aldığı ve sattığı ikinci el araçlarda minimum %20 kar marj ortalaması ile çalışıyor diye düşünüyorum. Ticaretlerine yalanı bulaştırmasınlarda %30 la çalışsınlar umrumda olmaz, neticede kimse kimseden silah zoruyla almıyor yada kimse kimseye silah zoruyla satmıyor...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez
(düzenlendi)

Silah zoru ile satmıyorlar ama kandırmaya veya yanlış yönlendirmeye çalışmak ayrı bir durum.

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
Gereksiz alıntı.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
(düzenlendi)

aynen...

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
Gereksiz alıntı.
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
(düzenlendi)

Ben kar marjından çok, acil satıcılar için çalıştıklarını düşünüyorum. 18500 teklifi kabul etseniz, bırakın 101 noktayı, bir imzaya bakar tüm iş...

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
Gereksiz alıntı.
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Ben razı olduktan sonra yine sorun yok... Ama 18500 den yukarı mümkün değil etmez, biz sıfır araç alacağınız için bu kadar yüksek teklif veriyoruz gibi söylemlere girdikleri an, bende sigortalar atıyor işte... :) Kardeşim para kazanmadan alıp satmayacaksın tamam buna sözümüz yokta para kazanmak uğruna kandırma çabasına girme bari...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Akif Özkan

Arkadaşlar dod merkeze mail atmalıyım.Ama ne yazacağımı bilmiyorum.kafam allak bullak...

Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

Her markada hemen hemen böyle şeyler yaşanıyor geçen burada yazmıştım .Geçen yaz Renault un İstanbul daki en büyük bayiisinden clio aldık geçen aracı satmaya kalktığımızda bize verilen ekspertiz raporuyla alakası olmadığı ortaya çıktı.İki hafatalık uğraştan sonra sattıkları paraya aracı geri aldılar.

Yorum bağlantısı
Emin Önal

Her markada hemen hemen böyle şeyler yaşanıyor geçen burada yazmıştım .Geçen yaz Renault un İstanbul daki en büyük bayiisinden clio aldık geçen aracı satmaya kalktığımızda bize verilen ekspertiz raporuyla alakası olmadığı ortaya çıktı.İki hafatalık uğraştan sonra sattıkları paraya aracı geri aldılar.

:D :D

Yorum bağlantısı
Akif Özkan

www.sikayetvar.com a da gönderdiğim maili paylaştım.

Takasa girmeyi düşünüyorum.Tabi bu sadece benim fikrim.Daha dönen olmadı.

Şu araba ile takasa girersem üzerine ne kadar vermeliyim?

Aracım: 2007 focus hb tdci güvenlik paketli gümüş gri.Dod'un sunduğu expertize göre 128.000 km de sağ çamurluk boyalı. Kendi sitelerindeki değer sorgulamaya göre bu sonuç ortaya çıkıyor.http://www.dod.com.tr/KeyDodSonuc.aspx (32.337tl)

Takas düşündüğüm araç ise honda

/3/"]http://www.dod.com.tr/VehicleCard.aspx?vehicleID=366756#!prettyPhoto[hidGal]/3/

Yorum bağlantısı
Akif Özkan

Fikirleriniz benim için çok değerli.

Çağlar abi ile de telefonda görüştük.Yardımlarından ötürü çok teşekkür ederim.Ancak yine kafam karıştı.Hem içim içime sığmıyor hem de bilmiyorum ... Firmanın müdürünü dinlediğim de kendime " bu durumdan kar mı etmek istiyorsun" diyorum.Ve işin içinden çıkamıyorum.

Siz olsaydınız ne teklif ederdiniz?

Yorum bağlantısı
Onur Demir

Bugün telefonda da konuştuk ama ben yinede; Araca verdiğin parayı ve yaptığın masrafları karşılayacak bir ücret talep et. Takas falan diyip kafa bulandırma.

Yorum bağlantısı
Akif Özkan

28250+3150=31.400

Kurumu zarara uğratmış olur muyum ?

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Bence kendi memnuniyetiniz odaklı karşıdan nasıl yardımcı olabilecekleri ile ilgili teklif yapmalarını isteyin, benim bu işten asıl maksadım kar etmek değil tarafınız sebebiyle zarara uğramamak deyip sizi zarara uğratmayacak ve memnun edecek bir teklif yapmalarını isteyin... Sonra duruma göre talepleriniz daha somut hale gelecektir diye düşünüyorum, anladığım kadarıyla piyasadan çok habersiz biride değilsiniz zaten...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...