Misafir 3 Nisan 2012 Paylaş 3 Nisan 2012 Erkan Uludağ arkadaşımızın motorcu olan meslektaşının Linea'sına İlk olarak mercek takmak için işleme koyulduk.Mercek sonrasında angel halka yapma kararı aldık ve ilk başta beyaz turuncu olarak düşünüyordum fakat ben insiyatif kullanarak sadece turuncu yaptım.Sebebi ise Erkan sürekli turuncu kullanıyordu.Beyaz neredeyse hiç yanmıyor sadece kontak açıkken yanıyor.Birde angel halkadan gündüz farı maalesef olmuyor kararımda etkenlerden birisi bu.İşte sırasıyla işlemler. Far çizgisi için kullandıgım tezgah. Mercek için delinecek bölüm. Delinmiş hali. Mercegi ilk taktıgımda. Boyamadan sonraki hali. İç parçanın boyanmış hali. Sinyal bölümünün üzerindeki şeffaf parçanın her parçasının ayak altına turuncu led yerleştirdim. Mercek kapagı oldukca ugraştırdı.Son olarak buldugum 5 milimetreden biraz daha kalın su konmak için yapılmış sürahinin iç hacim ve dış boyutları ve üzerindeki şekil harika denk geldi ve aldım.Fakat uydurmak için 3 tane sürahi heba oldu ama sonunda tam oturacak şekilde kesip biçmeyi başardım.Sürahinin tanesi 3.5tl Boyama için bu hale gelene kadar iyice zımparalamak zorundaydım. Kapagın oturmuş hali. 8 Yorum bağlantısı
Misafir 3 Nisan 2012 Yazar Paylaş 3 Nisan 2012 Önce beyaz ve turuncu led yapmıştım sonra beyaz ledleri iptal ettim ve turuncu halkayı daha güçlü hale getirerek,her halka için 18 smd ledden 6 şarlı seri olmak üzere 3 gurupta paralel baglantı ile işlemi bitirdim.Sinyal bölümün üzerindeki şeffaf parçanın her ayagının altına turuncu mantar led yerleştirdim.Sonra tek fardaki ledlerin hepsini paralel baglayarak araç açlışır durumda iken 11.90volt olacak şekilde direnç değerini belirledim ve montajı bitirdim. Led halkaların bitmiş hali. Angel halkalar için jaluzi perde açma kapama için yapılmış çubuk.İçi boş smd ledler rahatca içine yerleşiyor.Kıvrım için fırında ısıttıktan sonra gerekli boyutta bir parça etrafında kıvırdım ve sonra bu şekilde keserek ve tırtık açarak işlemi halletim. Ledleri yerleştirince tırtıklı bölümün altını aliminyum bant ile kapattım. Hepsinin bitmiş hali. İlk test. Far üzerindeki mercek ve angel halkanın duruşu. Camların kapanmış hali.Sista cam silikonu kullandım. Farın arka kapak kısmında ufak tadilatlar yaptım ampul yuvası büyük oldugu için bazı yerleri tıraşladım.Rahatca hareket edebiliyor. Kapakta yerine oturuyor. 9 Yorum bağlantısı
Misafir 3 Nisan 2012 Yazar Paylaş 3 Nisan 2012 Balast kablosu için delikten sonra silikonla kapattım. Akşam monte ettik.O yüzden biraz karanlıkta örümcek farlar böyle görünüyor.Haftaya salı gündüz resimlerini çekecegiz bilahire eklerim. Mercek montajı sonrası ilk duvar resimleri.Erkan'In ST üniversitesindeki yogun çalışma sonrasında edindiğim tecrübe burada etkisini gösterdi.İlk montajda hiç sorun çıkmaması beni mennun etti.Haftaya salı aksilik olmaz ise son duvar resimleri çekilecek. 10 metre mesafeden ilk görüntü.Tabi düzlük ayarından sonra. 5 metre mesafeden. Buda angel görünüşü en az 7 metre mesafeden araç çalışmaz iken çekildi çalışınca biraz daha parlak yanıyor. Yandan görünüşü. Sürahinin 3 tanesi ısı ile bişiler yapmaya çalışmıştım ve dayanıklılık testi için heba oldu.Sonra çok fena 2 günlük düşünme ve tasarım sonrasında ısı kullanmadan bu şekilde kullandım.3.sürahi yemek molasının kurbanı oldu.yaklaşık 10 dakika geç kalmışım ve kestiğim parça yarıya kadar erimiş. 5 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 3 Nisan 2012 Paylaş 3 Nisan 2012 Sürahinin ısı dayanımını test ettin mi Oktay Ustam.. 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 3 Nisan 2012 Paylaş 3 Nisan 2012 Yeni okudum.. test etmişsin.. inşallah farın içinde erimez.. Yorum bağlantısı
Yasin Çelik 3 Nisan 2012 Paylaş 3 Nisan 2012 Ellerine,emeklerine ve aklna sağlık Oktay abi,Sürahi süper fikir olmuş. Yorum bağlantısı
Misafir 3 Nisan 2012 Yazar Paylaş 3 Nisan 2012 Tavan lambası için led takarken bir arı içine girmiş inanın bu araya ince tel parçası zor giriyor bir şekilde oraya girmiş çıkarttım ve topragı attım. Arı sağ alt köşeye sıkışmış. Ampul yerleşimi yandan yapılmış bende ona göre ledleri montaj görünüşü berbat olsada ampul hamojenliğine yakın olsun diye böyle yerleştirdim.Direk ledi aşagı baktırınca acayip bir kötü görüntü oluştu.Bu şekilde fena değil araç içinden bakınca ledler çok görünmüyor. Bagaj aydınlatması bu ve çok dar içi ledi böyle yerleştirebildim. Bagaj ve ayak altı için extra led takılacak haftaya. Bu sürahi parçası ile xenon ampulü yaklaşık 8 saat boyunca yanık tuttum.elimi çok rahat degebiliyordum.Boyayı 3 kat vurdum bunun etkiside var haliyle. Camlarda oldukca sorunluydu daha önce zımparalanmış ve çok fena kılcal çatlaklar vardı.Erkan gördü ilk halini.İlk defa cam parlatma yaptım el yordamı kullanmak zorundaydım,Zımparalardan sonra her cam için 6 şar defa üst üste pasta yaptım ve sonuç oldukca tatmin ediciydi.En azından taktıgım mercek ve angel artık rahatca görünüyor. 2 Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 3 Nisan 2012 Paylaş 3 Nisan 2012 Oktay ellerine kollarına sağlık. Yorum bağlantısı
Misafir 3 Nisan 2012 Yazar Paylaş 3 Nisan 2012 Birde orjinal mercek kapaklarında kullanılan plastik ile bu sürahi neredeyse aynı gibi ikisindede matkap testi yaptım matkap ile delerken aşınma ve matkab ucunun o anki ısı ile eriyen plastigin matkap ucunu saran atıkların kokusu ve ısınma süresi neredeyse aynı.Buda içimi rahatlatan ama tabiki tam net olmayan bir test oldu. Hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim.Mercek kapagı mercedesten çıkma idi. Yorum bağlantısı
Ahmet Akdeniz 3 Nisan 2012 Paylaş 3 Nisan 2012 Yeni okudum.. test etmişsin.. inşallah farın içinde erimez.. ilk aklıma gelen soru o oldu uzun yola çıktığınızda inşallah problem yaratmaz sıcaklık çok yüksek derecelere çıkabiliyor. Yorum bağlantısı
Cem Işık 3 Nisan 2012 Paylaş 3 Nisan 2012 Oktay abi ellerine sağlık,konuşturmusun gene,sınırlı imkanlarla yaptıklarını beğenerek izliyoruz:) Yorum bağlantısı
Misafir 3 Nisan 2012 Yazar Paylaş 3 Nisan 2012 Angel halka plastiği bu kadar sürede Erkan'ın merceksiz halinde iken uzun süreli yollarda kullanmasına karşın hala aynı eğimde olması benim içimi rahatlatan bir unsur.Bu angal halkanın kalınlığı bu sürahinin yarısı kadar.Sorun çıkacagını sanmıyorum.Muhammed Andı arkadaşımızın pleksiden mercek kapagı çalışmasındaki pleksi ile aynı kalınlıkta sayılır ve şimdiye kadar sorun yaşadımı bilmiyorum ama olsa idi geceuçuşunda yazardı.İçim oldukca rahat. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Nisan 2012 Paylaş 3 Nisan 2012 Angel halka plastiği bu kadar sürede Erkan'ın merceksiz halinde iken uzun süreli yollarda kullanmasına karşın hala aynı eğimde olması benim içimi rahatlatan bir unsur.Bu angal halkanın kalınlığı bu sürahinin yarısı kadar.Sorun çıkacagını sanmıyorum.Muhammed Andı arkadaşımızın pleksiden mercek kapagı çalışmasındaki pleksi ile aynı kalınlıkta sayılır ve şimdiye kadar sorun yaşadımı bilmiyorum ama olsa idi geceuçuşunda yazardı.İçim oldukca rahat. bu tip sonradan uydurma/kafa patlatmalı işlemlerden sonra 3-5-8 ay zaman içinde her türlü sorun aksilik çıkabilir, bunu baştan kabul eden müşteri yaptırsın. Aksilik istemeyen binli öğğrohlu far getirtsin 4 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 3 Nisan 2012 Paylaş 3 Nisan 2012 Çok hoş olmuş ama bence gündüz farı gündüz sarısı veya bmw beyazı olmalı. Yorum bağlantısı
Misafir 3 Nisan 2012 Yazar Paylaş 3 Nisan 2012 bu tip sonradan uydurma/kafa patlatmalı işlemlerden sonra 3-5-8 ay zaman içinde her türlü sorun aksilik çıkabilir, bunu baştan kabul eden müşteri yaptırsın. Aksilik istemeyen binli öğğrohlu far getirtsin +1 Gereken her türlü izahı kullanıcıya detaylıca yaptım. Çok hoş olmuş ama bence gündüz farı gündüz sarısı veya bmw beyazı olmalı. Bu parçalar ile ancak bu tonlarda ciddi verim alınabiliyor.Bmw ve diğer orjinal tasarımlardaki pleksi cinsindeki ürün olsa dediklerin çok rahat olur içine ledde yerleştirmeme gerek kalmaz ve haliyle onlarda kullanılan kalite ledlerde olacak tabiki. Birde bu gündüz farı olarak kabul etmiyorum zaten akşam yanacak angel halka.Onur arkadaşımızda kullandıgım ledler bunlkara hiç sıgmaz ve işte o gündüz farı olabilecek degerlere sahip.Her bölüm için 300 küsür lümen ışık gücü bulunan bir angel olmuştu. 1 Yorum bağlantısı
Batın Kırat 3 Nisan 2012 Paylaş 3 Nisan 2012 AB,i bravo yine harikalar yaratmışsın ellerine sağlık. Yorum bağlantısı
Erkut Uysal 3 Nisan 2012 Paylaş 3 Nisan 2012 Oktay abi eline emeğine sağlık harika... Yorum bağlantısı
Melih Bozkurt 3 Nisan 2012 Paylaş 3 Nisan 2012 Oktay abi çok güzel olmuş, hayran kaldım. Ellerine sağlık Yorum bağlantısı
Recommended Posts