Mehmet Varankaya 4 Nisan 2012 Paylaş 4 Nisan 2012 stop ederken, araç çok sallanıyor ve lakırtılı bi ses geliyor motor bölümünden.neden olabilir. kulaklarda bişey yok. Yorum bağlantısı
Sezgin Sağdıç-2 4 Nisan 2012 Paylaş 4 Nisan 2012 aynı sorun daha önceki aracımdada vardı bu aracımdada var boşta değilde viteste iken istop edince yapmıyo sanırım şanjuman sarsılıyor normal gibi geliyor bana Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 4 Nisan 2012 Paylaş 4 Nisan 2012 geçmiş olsun ama, maalesef volant dişlisi sinyal veriyor büyük bir ihtimalle... Yorum bağlantısı
Turkay Enez 4 Nisan 2012 Paylaş 4 Nisan 2012 Debriyaja basılı tutarak stop edildiğinde ses azalacaktır... 1 Yorum bağlantısı
Muhammed Koyuncu 4 Nisan 2012 Paylaş 4 Nisan 2012 Aynı sorun bende de var.Şanzıman takozunu değişitirince biraz azalıyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Nisan 2012 Paylaş 4 Nisan 2012 Pratikçe: sol kapı açıkken stop edin, kapı: muazzam şekilde titriyorsa, biraz fazladır, tatlı sallanıp durmuşsa, normal denebilir 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Varankaya 5 Nisan 2012 Yazar Paylaş 5 Nisan 2012 debriyaja basılı stop ettiğimde çok az farkediyor. bu arada debriyaja basıp stop etmenin bi zararı olurmu. Yorum bağlantısı
Serdal Soysal 5 Nisan 2012 Paylaş 5 Nisan 2012 Hiç bir zararı olmaz aracı boşta veya debriyaja basılı stop etmek daha iyidir diye biliyorum. Yorum bağlantısı
Abdullah Doğan 9 Nisan 2012 Paylaş 9 Nisan 2012 benim araçtada titreme oluyo ben hep çalıştırırken ve stop ederken debriyaja basıyorum bi sıkıntı yok.ustada o şekilde tavsiye etti Yorum bağlantısı
Muhammed Koyuncu 9 Nisan 2012 Paylaş 9 Nisan 2012 Bence bu connectlerin kronik bir sorunu,Ben daha evvel 3 kere şanzıman takozunu değiştirdim. Yorum bağlantısı
Mehmet Varankaya 30 Nisan 2012 Yazar Paylaş 30 Nisan 2012 şanzıman takozunu değiştirmenin yaklaşık maliyeti ne kadar acaba. Yorum bağlantısı
Guest Murat Kamil Gürsoy 1 Eylül 2012 Paylaş 1 Eylül 2012 aynı sorun bende de var, ön disk baskı balata değişmişti ondan olabilir dediler. ama ford muu bi daha tövbe almam Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 1 Eylül 2012 Paylaş 1 Eylül 2012 TDCI'ların neden titreyerek stop ettiğini birisi geçmişte yazmıştı, hatırlayamadım Benim arabam dizel olsa ben hatırlardım Evet ya.. çok mantıklı gelmişti bana da, neydi neydi ? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Eylül 2012 Paylaş 1 Eylül 2012 genelleme yapmayalım, focus tdci da titremem yok artık yeni nesil diesellerde olan kelebek sistemi olmadığından titrer, volant arızası varsa da titrer. Yorum bağlantısı
Doğukan İlkar 27 Eylül 2012 Paylaş 27 Eylül 2012 Hiç bir zararı olmaz aracı boşta veya debriyaja basılı stop etmek daha iyidir diye biliyorum. başka stop etme çaresi varmı ki :D Yorum bağlantısı
İhsan Doğan 4 Kasım 2012 Paylaş 4 Kasım 2012 Hiç bir zararı olmaz aracı boşta veya debriyaja basılı stop etmek daha iyidir diye biliyorum. Serdal Abimin Dediğine Katılıyorum Araba Boşda Stop Ettirilir Stop Edince Vites 1e yada R ye döndürülür diye biliyorum. Yorum bağlantısı
Serdal Soysal 4 Kasım 2012 Paylaş 4 Kasım 2012 başka stop etme çaresi varmı ki :D Tabi olmaz mı! vitese 1 e veya geriye tak frene bas debriyajı bırak stop eder. Yorum bağlantısı
İsmail Koçak 20 Kasım 2012 Paylaş 20 Kasım 2012 volant dişlisi değişmesi lazım başka çaresi yok. Yorum bağlantısı
Barış Tülis 20 Kasım 2012 Paylaş 20 Kasım 2012 Titreyerek stop etme ile volan dişlisin ilgisini belirtirseniz sevinirim... Yorum bağlantısı
Aytac Sakal 1 Mart 2020 Paylaş 1 Mart 2020 (düzenlendi) Orhan Hembil yazdı: Ben volan dişlisini de değiştirdim, motor ve şanzuman takozlarını da, ama sarsıntı aynı şekil de, volanı değiştirdiğim de ilk bi kaç çalıştırma da azalmıştı ama yine aynı oldu.Oynar volan olmasıyla bi alakası var mı acaba ? Konuyu Hortlattık ama yeni başlık açıp dağıtmak istemedim sonuçta aynı konu... 2008 Focus 2 TDCİ aracım var , Stop ederken bazen (her seferde olmuyor) motorda titreme yani vibrasyon oluyor ama lakırtı diye tabir edilen ses yok.Kullanımda ve marşta hiçbir sorun yok... Benden önceki sahibi araca yaklaşık 6 ay kadar sahip olmuş ben satın alırken Exper ile servise götürdük arabayı aldığım eleman tesadüfe bakın önceden bu servise vibrasyon nedeni ile gitmiş.Arabanın eski sahibinin iddasına göre kendisine motor takozu ile şanzıman takozunun değişmesi gerektiği yanıtını vermişler ve teklif almış.Aracın eski sahibi başka bir şehirde daha güvenilir bulduğu yetkili serviste motor ve şanzıman takozlarını garantiden değiştirmiş sorunun neden olabileceğini sorduğunda ara ara bu araçlarda oluyor sorun yok demişler kendisi yinede değiştirmiş.Experle gittiğimiz yetkili olmayan serviste Volant değişmeli yanıtını verdi önceden motor ve motor takozu diyorlardı kendileride teyyid ettiler. Başlıkta görüleceği üzere tahmin ettiğim kadarı ile aynı TDCI motora sahip araçtada aynı sorun varmış , yanıtlayan arkadaşların bir bölümü normal bir bölümüde Volant yanıtını vermiş.İşin kötüsü Volant değişince arkadaşın sorunu çözülmemiş bizdede takozlar değiştiğindede sorun çözülmedi.Aynı aracı kullananlara sorduğumdada (aracı görmeden) kendilerindede ara ara bu durumun olduğunu belirtiyorlar... Çağlar Bayur yazdı: genelleme yapmayalım, focus tdci da titremem yok artık yeni nesil diesellerde olan kelebek sistemi olmadığından titrer, volant arızası varsa da titrer. Focus 2 ve 2,5 TDCİ kullanan bir kaç arkadaştanda vibrasyon normal yanıtı gelince Çağlar beyin yorumu (kelebek sistemi olmadığından) mantıklı gelmeye başladı benim naçizane amatör yorum ve düşüncem Kelebek olmadığından silindirler yukarıda kalınca içeri beslenen havanın basıncımı titretiyor? sizce durum nedir yorumlarınız nedir kafam iyice karıştı sonuçta araçta sadece stop ederken ara ara vibrasyon oluyor.Volant olsa devamlı yapmazmı ? Benim araçta kelebek varmı ? 1 Mart 2020 tarihinde Aytac Sakal tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 1 Mart 2020 Paylaş 1 Mart 2020 Motor kaç km de? Ve yağ doğru viskozitede mi? Silindir çeperinde kalan yağ, kurumlardaki sıcaklıkların da etkisi ile sistem kapandıktan sonra bir iki patlamamsı sallantı yapabilir. Başka bazı şeyler de yapabilir. detaylı bilgi ve şekil şurda var https://www.howacarworks.com/ignition-system/curing-running-on bu benzinli gerçi ama aşağı yukarı benzer nedenler. 1 Yorum bağlantısı
Aytac Sakal 1 Mart 2020 Paylaş 1 Mart 2020 (düzenlendi) Mehmet Göktürk yazdı: Motor kaç km de? Ve yağ doğru viskozitede mi? Silindir çeperinde kalan yağ, kurumlardaki sıcaklıkların da etkisi ile sistem kapandıktan sonra bir iki patlamamsı sallantı yapabilir. Başka bazı şeyler de yapabilir. detaylı bilgi ve şekil şurda var https://www.howacarworks.com/ignition-system/curing-running-on Araç 180000 km geldi ben yaklaşık 2 ay önce 177000 km de aldım ; yağ durumunu bilmiyorum. Birde Linkte Antidizel Valfinden bahsetmiş bu EGR valfimi ? Anladığım kadarı ile kontak kapatıldığında yakıt akışını kapatmalı diyor yanılmıyorsam. 1 Mart 2020 tarihinde Aytac Sakal tarafından düzenlendi Doğru bilgi. Yorum bağlantısı
Recommended Posts