İçeriğe Yönlendir

Focus I - Sübap Değişimi İyimidir Yoksa Kötümüdür.


Bora Kaptan

Recommended Posts

Bora Kaptan

Değerli abilerim 1 hafta önce tger değişimi için ustaya gittim grank kasnağı çıkartırken kırıldı ve baska kasnak takıldı tam tamir haneden çıkıyodumki kasnak döndü ve sübaplar eğildi tahlihsizlik işte usta motoru açarak sübaplar değişti sizce daha iyi mi olmustur yoksa daha kotumu olmustur motorla ilgili bır sıkıntım yoktu sanki bıraz ses var gıbı ama bılemıyorum cekişinde bir sorun yok gibi ilerde zararı olurmu bana bilginiz varsa paylaşırmısınız.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Subap eğildiyse, piston eğmiştir onları, pistonlar kontrol edildi mi?

Takılan subaplar sıfır mıydı?

Yorum bağlantısı
Bora Kaptan

Subap eğildiyse, piston eğmiştir onları, pistonlar kontrol edildi mi?

Takılan subaplar sıfır mıydı?

Subap eğildiyse, piston eğmiştir onları, pistonlar kontrol edildi mi?

Takılan subaplar sıfır mıydı?

pistonlar sağlamdı sübaplar sıfır takıldı

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Eh, işçiliği bu sefer doğru yaptıysa, başka bir sıkıntının çıkacağını düşünmüyorum.

Ustalar şimdi karting'te, dönsünler, onlarda yorumlarını sunarlar.

Yorum bağlantısı
Halil Yavuz42

Kaliteli sübapsa sorun çıkmaz kanaatindeyim,motorun çalışması biraz daha rahatlamıştır. Hatta motorda karbon temizliği yaptırmanıza da gerek kalmaz demişlerdi bana.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Çalışan ve aşınan parça yenilendi ancak yan sanayi olmaması gerekir. İlk çalışmalarda ses yapar, hidrolik iticiler dolunca ses gider, çekiş artar. ( doğru işçilik ile..)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

geçmiş olsun, subaplar sıfırlanmış, iyi bir şey, yalnız üst kapak rektifiyeciye gidip taşlanmadı ise, conta yanabilir 3-5 ay belki de 8 ay sonra sadece aklınızda bulunsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

geçmiş olsun, subaplar sıfırlanmış, iyi bir şey, yalnız üst kapak rektifiyeciye gidip taşlanmadı ise, conta yanabilir 3-5 ay belki de 8 ay sonra sadece aklınızda bulunsun.

neden oluyor o iş? Söküldüğü için ve zaten hafif eğri büğrü hale dönüşmüş olduğundan tam oturmuyor diye mi?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

contanın, kapağa, bloğa değmeyen yeri, hava ile temas edince yanıyor, conta yandı diyoruz ya, ondan. hiçbir el becerisi, kapağı sıfır hata ile zımpara yapamaz, eski conta atıkları vs. iyice temizlenemez.

Yorum bağlantısı
Bora Kaptan

Teşekkür ederim çağlar abi artık zamana bırakıcaz anlaşılan

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Ustanız maliyeti kendi üstleneceği için masrafdan kaçmış olabilir.Ben sıkıntılı bir dönem yaşayacağınızı düşünüyorum.Umarım böyle olmaz..

Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27

İyi işçilikle güzel sonuçlar verir.

Yorum bağlantısı
Enez Güner
(düzenlendi)

benim sübaplarda değişmişti motor yaptırdığımda bi sıkıntı olmadı ama sübaplar şimli sübap ayarı biraz ustalık istiyor benim kisini usta 2 defada yaptı 1 şim ben yaptırdığımda 17tl idi parçacıdan 30 tane falan şim istemişti usta her kalınlıktan bazılarından 2şer tana kumpasla ölçe ölçe halleti şimdi ses falan yok on numara oldu. her sibapa 1 şim toplam 16 tane gidior biz artanları geri yollamıştık :) ama kaç tane kulllandı bilmiyorum :) :)

tarihinde Enez Güner tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Detaylı bilgiyi kuşlar taşıdı bana, vesile ile yapılan tamirat, usülüne uygun olarak yapılmış, içiniz rahat olsun derim, kesin bir şey söylemek çok zor ama, büyük bir şanssızlık olmuş bence, yani 100 defa yaptığın, artık gözü kapalı yaptığın bir işlemde, ters gidebilecek herşey, ters gitmiş.

Yorum bağlantısı
Bora Kaptan

Detaylı bilgiyi kuşlar taşıdı bana, vesile ile yapılan tamirat, usülüne uygun olarak yapılmış, içiniz rahat olsun derim, kesin bir şey söylemek çok zor ama, büyük bir şanssızlık olmuş bence, yani 100 defa yaptığın, artık gözü kapalı yaptığın bir işlemde, ters gidebilecek herşey, ters gitmiş.

Detaylı bilgiyi kuşlar taşıdı bana, vesile ile yapılan tamirat, usülüne uygun olarak yapılmış, içiniz rahat olsun derim, kesin bir şey söylemek çok zor ama, büyük bir şanssızlık olmuş bence, yani 100 defa yaptığın, artık gözü kapalı yaptığın bir işlemde, ters gidebilecek herşey, ters gitmiş.

bilemiyorum çağlar abi bu kadar akslikte beni buldu araç 3000 devirden sonra aşırı bagırıyor off be abi cnım cok sıkkın hala :( :(

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Recep Mura

Aracımda 87 binde yapılan birçok bakım işleminin ardından stop etme ve rölantide dalgalanma ve titremeler başlamıştı. Uzun gezmelerden sonra stop etme sorununu halletmiş diğer sorun devam ediyordu. Son olarak lpgde başgösteren problemi halletmeye karar verdim. Lpgci araç benzinde de hafif titriyor önce ona baktır dedi. Daha önce yetkili serviste çalışan ve benim aracın stop etme sorununu IDS ayarıyla çözen usta servisten ayrılıp özel servis açmış ben tesadüfen denk geldim. Aracı inceledi önce sübap ayarını kontrol etti ve sıkıntı olmadığını söyledi. Sonra sente ayarında sıkıntı olduğunu söyledi. Bu ayarsızlığın araçtaki titremeyle pek alakası olmaz ama düzeltilmesi iyi olur dedi ve düzeltti. Sonra sübapların kompresör değerlerini ölçtü. Değerler biraz düşük dedi yanlış hatırlamıyorsam 12-9-9-9 gibiydi hepsinin 12 ve üstünde olması gerekir sübaplar hafiften kaçırıyor dedi.

Usta o sırada aracın lpg de çalıştığını farketmemiş bangır bangır gözünün önünde bağıran enjektöre rağmen. Sonra benzine alınca araçın titremesi oldukça azaldı aslında çok ciddi bir durum yok dedi sesi gayet normal teste çıktık bu kompresör değerlerine rağmen aracın çekişi, hızlanması çok iyi dedi...Ve son olarak şu an sıkıntı yok ama ileride sübapları değiştirmen gerekebilir dedi ne kadar erken değiştirirsen o kadar iyi olur dedi. Yetkili servisteyken bu sıkıntının gaz kelebeğinden olması yüksek derken şimdi gaz kelebeğinden hiç bahsetmedi ve sübapların kompresör değerlerinden kaynaklanıyor dedi. Araba aynı araba sıkıntı aynı sıkıntı ama yetkili serviste farklı özel servisken farklı anlamadım.

Sonuç olarak Lpg sisteminin enjektör+Regülatör vb. parçaların yenilenmesiyle araç oldukça sessiz gerek benzinde gerekse de lpg de titremeler neredeyse yok oldu bazen lpge de belirgin olmak üzere çok hafif oynamalar oluyor ancak gerek usta gerekse de arkadaşım benim araçtada o kadar oluyor diyerek onun normal olduğunu söylediler...

Acaba bu sübap değişimi önemli mi? şu an için yaptırmasam sıkıntı olur mu? ve yaptırırken nelere dikkat etmeliyim? fiyat olarak da 750-850 TL arası bir şey tutar dedi usta...

Yorum bağlantısı
  • 5 yıl sonra...
Sedat Demircan
On 10.04.2012 at 00:29, Çağlar Bayur yazdı:

contanın, kapağa, bloğa değmeyen yeri, hava ile temas edince yanıyor, conta yandı diyoruz ya, ondan. hiçbir el becerisi, kapağı sıfır hata ile zımpara yapamaz, eski conta atıkları vs. iyice temizlenemez.

çağlar abi burdeaki yazınızı okuyunca tam anlayamadım? Yani sübap vs amaçlı motor silindir kapağı açıldı diyelim,contasını usta illa değişecek ve değişmek için de eskisini kazıyacak demi? Eee o halde yenisi yapılsa bile mutlaka yeniden araç subap mı yakacak belli km sonrasında?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
6 saat önce, Sedat Demircan yazdı:

çağlar abi burdeaki yazınızı okuyunca tam anlayamadım? Yani sübap vs amaçlı motor silindir kapağı açıldı diyelim,contasını usta illa değişecek ve değişmek için de eskisini kazıyacak demi? Eee o halde yenisi yapılsa bile mutlaka yeniden araç subap mı yakacak belli km sonrasında?

önceki bir yazının devamı o cümle. özeti:

conta değişirken masadaki üst kapağı zımpara ile temizleyip geri takmak yarım iştir (ucuzdur ve tercih edilir ben etmem)

rektifiyecide ölçümü temizliği yapılmazsa, olmayacak kadar kısa süre sonra yine conta yakabilir.

subap yanması ayrı hadise bu işlemden bağımsız.

Yorum bağlantısı
Sedat Demircan
1 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

önceki bir yazının devamı o cümle. özeti:

conta değişirken masadaki üst kapağı zımpara ile temizleyip geri takmak yarım iştir (ucuzdur ve tercih edilir ben etmem)

rektifiyecide ölçümü temizliği yapılmazsa, olmayacak kadar kısa süre sonra yine conta yakabilir.

subap yanması ayrı hadise bu işlemden bağımsız.

teşekkürler çağlar abi yani sübapların yanması ,conta yanmasından bağımsız diyosunuz doğru mu anlamışım? Ah işinin ehli ustaya denk glinse illaki rektefiyeden çıkan araçda sıfıra yakın temiz olur ama usta bulmak çokzor ve stresli bir süreç

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Contayla subapın alakası yoktur.
Lpg li kullanılıyorsa ve kalibrasyon kötü ise subap yine yanacaktır.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Benim bildigim conta yanmasi hararet, supap yanmasi da daha cok lpg kaynakli, yanlis lpg ayari ve montaji ile alakali. Benziinli motorda da supap yanmasi gorulebilir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
18 saat önce, Sedat Demircan yazdı:

teşekkürler çağlar abi yani sübapların yanması ,conta yanmasından bağımsız diyosunuz doğru mu anlamışım? Ah işinin ehli ustaya denk glinse illaki rektefiyeden çıkan araçda sıfıra yakın temiz olur ama usta bulmak çokzor ve stresli bir süreç

conta hararet ile alakalı, susuz motorda aşırı ısıdan dolayı yüzeylerin bükülmesi. subap, ve otruma yüzeyi. motorun  içinde yananlar ile alakalı.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...