İçeriğe Yönlendir

Ses Ve Sarsıntı C Max I Binilmez Bir Araç Yapıyor...


Ahmet Burak Doğan

Recommended Posts

Ahmet Burak Doğan

Arkadaşlar bu sabah ses şiddeti (desibel ) ölçümü yaptım. Sorunun algıda olduğunu söyleyen arkadaslar için bir ispat niteliğinde oldu... Dişsiz asfaltta 50 km/h hız ile giderken 65-70 desibel şiddet ölçerken, dişli asfaltta 110 km/h hız ile giderken 85 desibel şiddet ölçümü yaptım. Cihaz 80 desibel için kalıcı işitme kaybı riski, 90 desibel için işitme kaybı yapar yazıyor... Bu durumu Ford Otosanada bildireceğim...Resimlerinide paylaşacağım sonra...

Yorum bağlantısı

Test verilerine baktım biraz önce.

2004 model c-max için 100km/s hızdaki ses miktarı 64 desibel

2005 model golf fsi için 100km/s hızdaki ses miktarı 63 desibel

Bu sonuçlara baktığımızda şartların optimum olduğu durumlarda c-max yüksek bir araç olmasına rağmen golf ile çok yakın ses düzeyine sahip.Ancak sizin ölçümleriniz bize c-max in optimum şartlara göre yalıtıldığını gösteriyor.Bizim ülkemizde ki yol şartlarının kötülüğü bize bir eksi olarak dönüyor.Sert süspansiyon nedeniyle de oluşan seslerin frekanslarının golftekine göre farklı olmasıda rahatsız ediciliği bir miktar artırıyor.

Yorum bağlantısı
Ali Özgen

Arkadaşlar bu sabah ses şiddeti (desibel ) ölçümü yaptım. Sorunun algıda olduğunu söyleyen arkadaslar için bir ispat niteliğinde oldu... Dişsiz asfaltta 50 km/h hız ile giderken 65-70 desibel şiddet ölçerken, dişli asfaltta 110 km/h hız ile giderken 85 desibel şiddet ölçümü yaptım. Cihaz 80 desibel için kalıcı işitme kaybı riski, 90 desibel için işitme kaybı yapar yazıyor... Bu durumu Ford Otosanada bildireceğim...Resimlerinide paylaşacağım sonra...

65 ile 70 desibel arasında ses miktarı yaklaşık 6 katına çıkar. Ölçümü biraz daha hassas yapmak lazım belki de. 85 desibel ise çok çok yüksek bir miktar. Dişli asfalt vb ile açıklanamaz. Ya sizin araçta çok ciddi bir yalıtım eksikliği var, belki de yalıtım yok, ya da ölçümlerde bir hata var. İkisinin de biraz payı olabilir.

Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel

Mustafa Bey, ilginize teşekkür ederim. 50.000 TL verim araba aliyorum...Servise gidip bu araç iceri cok ses aliyor dedigimde, "Abi camlar veya kapilar açik zannediyorsunuz değilmi" diyorlar dalga geçer gibi...Ama haklilar ilk aldigimda surekli kapilari ve camlari kontrol ediyordum açikmi kaldilar diye...

Rica ederim Burak Bey :flowers: servislerin tavırları gerçekten inanılmaz derecede kötü, hem fiyatları aşırı yüksek hem de bu tarz tavır yanlışlıkları var. Aslında bu gibi durumlarda şikayet etmek gerekiyor ancak bunun da bir faydası olacağını düşünmüyorum. Bunun sebebine de gelince; ben Ford yetkili servislerinden birine aracımı götürdüğümde birkaç gün sonra memnuniyet sorgulaması yapmak için telefon ediyorlar ancak telefon eden yine o yetkili servis oluyor :shok: yani şikayet etseniz bile, kimi kime şikayet edeceksiniz ki :nea: örneğin bunun yanında babamda vw bora var; bugüne kadar yetkili servisten başka bir yere girmedi. Vw'nin servislerine kötü falan derler ancak biz her yetkili servise girdikten sonra memnuniyet sorgulaması için arayan Doğuş Oto oluyor. Bence bu daha objektif bir durum. Yani şikayetinizi girdiğiniz servisin kendisine bildirmek ile Türkiye distribütörüne iletmek arasında fark var bence.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Ahmet Burak Doğan
sorunlar algı farkından kaynaklanıyor demedim. iyi okunacak olursa, "algılama farkıyla açıklanabilir mi" diye sordum.(cevap bulamadığım için) sorunu sorun olarak algılamıyorlar demek ise gerçekten hayli iddialı...

Ruhan bey nezaketsizlik ettiysem kusura bakmayin ama hic bir şekilde kişisel almayin... Ben durumu nazik bir sekilde anlatmaya calistigimi zannattim ama beceremedim heralde

65 ile 70 desibel arasında ses miktarı yaklaşık 6 katına çıkar. Ölçümü biraz daha hassas yapmak lazım belki de. 85 desibel ise çok çok yüksek bir miktar. Dişli asfalt vb ile açıklanamaz. Ya sizin araçta çok ciddi bir yalıtım eksikliği var, belki de yalıtım yok, ya da ölçümlerde bir hata var. İkisinin de biraz payı olabilir.

Yeni yapilmiş asfaltta 110 km/h hızla giderken 65-70 db ölcum aldim, ama birden dişli asfalta cikinca gösterge 80-85 desibel arasında değişti. Ali bey araçtan inince saatlerce kulağım çınlıyor sanki canli bir konserden cikmiş gibi:) Ford otosana bildirdim incelenecekmiş aracım...Sonucu bildiririm...

Yorum bağlantısı
Ahmet Burak Doğan
(düzenlendi)

65 ile 70 desibel arasında ses miktarı yaklaşık 6 katına çıkar. Ölçümü biraz daha hassas yapmak lazım belki de. 85 desibel ise çok çok yüksek bir miktar. Dişli asfalt vb ile açıklanamaz. Ya sizin araçta çok ciddi bir yalıtım eksikliği var, belki de yalıtım yok, ya da ölçümlerde bir hata var. İkisinin de biraz payı olabilir.

Ali Bey; ölçümü yaptığım cihazla araba çalışmıyor iken, ses sisteminin sesini 18 e kadar açtığımda yine 85 desibel değerini gösterdi...Bu seslede müzik dinlemek uzun süre mümkün olmuyor.

tarihinde Ahmet Burak Doğan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Emrah Arıcan

Sorunların sizin araçınıza özgü olmasından süphe duyuyorum bugün 15.000 km deki 180 hp lik c-max i test ettim bozuk yollarada girdim 120km gibi hızlarada çıktım ama rahatsız edici bir ses duymadım.

Hatta müzik ve klima ayarları için araçla bile konuştum :D

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Micra dan sonra, C-max in limuzin hissi vermesi lazım, sizdeki otomobile ait bir sorun var sanırım?

Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Micra dan sonra, C-max in limuzin hissi vermesi lazım, sizdeki otomobile ait bir sorun var sanırım?

Ki Cmax lerde motor Focusa nazaran sürücüden daha uzak, yalıtılmış olarak durmakta. Bu yüzden Focusla C max arasında cmax lehine motor gürültüsünde bariz farkta var.

Yorum bağlantısı
Ahmet Burak Doğan

Bakalım Fordotosana bildirdim sorunu bugün serviste bakıp mühendislere iletmişler cevap bekliyorum...Ama bir ölçüm falan yapmadılar. Öyle dinlediler sadece...Birsey yapabileceklerini sanmıyorum ama buradan bildireceğim...

Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu
(düzenlendi)

Burada yazılanları okuduktan sonra otoparka inip aracıma bir daha baktım, ben kaç yıldır neye biniyorum acaba, C-max diye başka bir araç mı kullanıyorum dedim.

Ama evet, benim araç C-max, 205.000Km'de ve 2004 model.

Sonra, kulaklarımla ilgili bir problem var benim demek ki diye düşündüm, fabrikamız ses gereçleri ürettiğinden dolayı yılda iki kez yapılan odyo muayenesi sonuçlarına bakmak geldi aklıma, sonuçlara göre çevremdeki sesleri gereksiz derecede iyi duyduğumu gördüm, çevremdekilerin fısıltı ile konuştuklarını bile duymaktan zaman zaman şikayet ettiğim oluyordu, bu olay da bundanmış demekki :) dedim kendi kendime.

Önceki aracım 2004 Seat Ibiza Signo idi ve onunla yaptığım yolculuklarda hiç bir zaman bu aracımdaki konfor ve rahatlığı bulamamıştım, her yönüyle.

Fethiye'den Bursa'ya kadar araç kullanıp yolun bitmesine üzüldüğümü çok defa hatırlıyorum, hiç yorulmadan ve rahatsızlık duymadan binlerce kilometre yapabilirim bu makine ile. Kaç kişinin araç içerisindeyken birden fazla defa "araç dizel mi?" diye sorduğunu ve dizel'e göre çok sessizmiş dediğini de hatırlıyorum. Sonrasında yazılanları bir daha okudum ve aracımda ilave hiçbir izolasyon işlemi yapılmadığı halde bu sorunların ancak %10 kadarını yaşadığımı farkettim. Ya fazla duyarsızım, yada bu aracı gözümde fazla büyüttüm. Sebep ne olursa olsun aracımdan memnunum,

E bu durumda da halime şükrettim. :)

:bravo: :bravo: :bravo:

tarihinde Lokman Ceritlioğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Burak Doğan

Burada yazılanları okuduktan sonra otoparka inip aracıma bir daha baktım, ben kaç yıldır neye biniyorum acaba, C-max diye başka bir araç mı kullanıyorum dedim.

Ama evet, benim araç C-max, 205.000Km'de ve 2004 model.

Sonra, kulaklarımla ilgili bir problem var benim demek ki diye düşündüm, fabrikamız ses gereçleri ürettiğinden dolayı yılda iki kez yapılan odyo muayenesi sonuçlarına bakmak geldi aklıma, sonuçlara göre çevremdeki sesleri gereksiz derecede iyi duyduğumu gördüm, çevremdekilerin fısıltı ile konuştuklarını bile duymaktan zaman zaman şikayet ettiğim oluyordu, bu olay da bundanmış demekki :) dedim kendi kendime.

Önceki aracım 2004 Seat Ibiza Signo idi ve onunla yaptığım yolculuklarda hiç bir zaman bu aracımdaki konfor ve rahatlığı bulamamıştım, her yönüyle.

Fethiye'den Bursa'ya kadar araç kullanıp yolun bitmesine üzüldüğümü çok defa hatırlıyorum, hiç yorulmadan ve rahatsızlık duymadan binlerce kilometre yapabilirim bu makine ile. Kaç kişinin araç içerisindeyken birden fazla defa "araç dizel mi?" diye sorduğunu ve dizel'e göre çok sessizmiş dediğini de hatırlıyorum. Sonrasında yazılanları bir daha okudum ve aracımda ilave hiçbir izolasyon işlemi yapılmadığı halde bu sorunların ancak %10 kadarını yaşadığımı farkettim. Ya fazla duyarsızım, yada bu aracı gözümde fazla büyüttüm. Sebep ne olursa olsun aracımdan memnunum,

E bu durumda da halime şükrettim. :)

Mustafa Bey arabanızdan memnun olmanıza sevindim ve size imrendim açıkçası:)) Keşke bende bu sesten bu kadar raharsız olmasamda uzun yıllar kullanımı ile motoru ile genişliği ile beni oldukça tatmin eden arabama binebilsem. Ama artık benim aracımda olan bir problemden şüphelenmeye başladı. Bakalım sonuçları Ford Otosan tarafından bildirilecek. Ama inanın biraz abartılı olacak, kendimi lise okul servisim olan 98 model ford transite biniyormuş gibi hissediyorum:))) Şu an bindiğiniz arabaya 50.000 TL verseydiniz aynı fikirde olurmuydunuz bilemiyorum... Aynı fiyata daha konforlu arabalara binebilecek olmak..... Beni asıl rahatsız eden konu bu. Kendimi kandırılmış ve kazıklanmış hissediyorum... Hele birde şu Golf ün son reklamı varya: arabanın içindeki adam konuşurken bir diğeri kapıyı kapatınca içerideki adamın sesi duyulmuyor, her seyrettiğimde sinirlerim tepeme çıkıyor:)))))

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Ben benzer şeyleri Fiesta varken yaşadım. Sattım Vw Polo aldım da motor sesi hariç rahatım şuan.

Hatta en son Adana toplantısında Mehmet Mert Erdoğan bindiğinde de ne kadar sessiz demişti :)

Yorum bağlantısı

Dün akşam bende bir ölçüm yaptım.Pütürlü asfalt , ses konusunda herkesin şikayet ettiği bridgestone turanza lastikler (40-45 bin km de) ile 100km hızda 66.9 db ses ölçük arabanın içinde.Kapı lastiklerindeki hortumlarında bir miktar etkisi vardır sanırım onları çıkarıp deneme fırsatım olmadı ne yazık ki

Yorum bağlantısı
İbrahim Özaşkın

Ben yeni kasa Honda Civic alıp (2008) 3 gün kullanıp 500 tl kaporayı yakıp aracı geri vermiştim. C maxte gerçekten uzun yola çıkıyorum öyle böyle değil. Aracım şu an 246.000 de. Ailemle olsun iş için olsun çok yol yaparım ama şimdiye kadar kullandığım araçların içinde en iyisi Buydu. Bir ses sorunu olduğu doğru. Özellikle yavaş gidilen bozuk yollarda inanılmaz kapı gıcırtıları ve süspansiyon sesleri yapıyor. Ama temiz yola çıkıldığında insanların dediklerini duyuramayacakları kadar gürültü duymuyorum. 7 gün kuga kullanmışlığım olmuştu, akabinde yeni fiestaya binince doğru bağırarak konuşmaya başlamıştık. Bize fiesta aşırı gürültülü gelmişti. Ama denildiği gibi üst sınıflardan bir araçtan Cmax gibi bir araca geçilmişse memnuniyetsizlik yaşanabilir. Ben aynı sınıftaki diğer araçlara bakıyorum , Cmax kadarda satılan bir araç yok. Golf plus, Scenic, picasso, zafira neden bu kadar satılmıyor ?. Bence onlardada memnuniyetsizlik var. Şu anda araç değiştirmeyi düşünsem artık küçük kabin araçları kullanamıyorum. Büyük kabin araçtada bazı şeylerden fedakarlık edicez mecburen.. Tabi buda benim şahsi fikrim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Özbey

fiesta , focus , c-max araçlarını kullananların genellikle arabalarından memnuniyet sebeblerinin altında dizel motorun performansının etkisi vardır. Bu performansdan dolayı diğer olumsuzluklar pek gözükmez veya gözükmesi istenmez. Aracını hele 1 yıldan daha fazla kullandığında hiçbirşey onu rahatsız etmez. çünkü artık işletme körü olmuşsunuzdur.istesenizde göremezsiniz.!

Genellikle sağlıklı değerlendirmeler ilk binildiğinde oluşan intibalardır.

2005 model c-max tdci aracımdan önceki aracım Nissan sunny ex-saloon du. daha öncesinde de yerli ve yabancı arabalar kullanan birisiyim.

c-max aracımla ilk uzun yolculuğumu önceki araçlarımla da yaptığım bursa-konya arası idi. yolculuğum bittiğinde aracın performansına hayran olmakla birlikte kulaklarımda inanılmaz uğultu , yol sesi ve yorgunluk hissi ile yolculuğumu tamamladım. eşimle beraber yaptığımız yolculuklarda da birbirimizin sesini bile duymakta zorlanıyorduk.o gün bu gündür sırf aracın performansından dolayı aracı nasıl sessizleştirebilirim diye çok uğraş verdim. aracımın tüm teker davlumbazlarına pütür sıktırdım arkasına komple ziftli kağıt kaplattırdım ve son olarak ön tarafta sileceklerin olduğu bölümü komple yalıtım malzemesi ile kaplattırdım ve lastiklerimi michelin lastikler ile değiştirdim. anlıycanız baya masraf ettim.masraf ettiğim içinde psikolojik olarak sessizleştirdim aracı. eşimin söylediğine göre baya faydası olmuş.

şuan aracımda beni rahatsız edecek bişey bulunmuyor çünkü işletme körüyüm.

bu anlattıklarım malesef fordun bu grup araçlarında objektif bakıldığında görülen sıkıntıdır.

Yine de aracıma hayranım.sanki başka araç alsam bu araç kadar mutlu olamayacağım düşüncesi hakim.Bu da garip bir duygu :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
O.Yücel Çetin

Ses sıkıntısı zaten bilinen bir konu inkar etmiyoruz ama ses kısmen fazla diye diğer artılarından vazgeçemiyoruz fark burada. ;)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Kamil Özyurt

ses sıkıntısı olsada 110hp dizel motorla fordun en keyifli aracı. Ah birde otomatik vites olsaydı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Burak Doğan

İşletme körlüğü tabiri cok hoşuma gitti:) Ses yalıtımını ve sert süspansiyonları bir tarafa bırakırsak, araç gercekten keyifli. Helede benim gibi 1.95 m boyunda uzun bacakları olan biriyseniz hic bir arabada bulamayacaginiz oturum rahatliğına sahip. Dizleriniz gidipte direksiyonun altina sıkışmıyor. Ayrica otobanda kruza takın sol kolunuzu camın oraya sağ kolunuzu orta kolçağa dayayıp bağdaş kurun, keyfinize diyecek yok... helede asfalt yeniyse ses problemide yok... Ama virajlı, engebeli ve eski dişli asfaltta gidiyorsaniz bunların hepsi bir anda yok oluyor. Birde arkadaşlara tavsiyem virajli yollarda kesinlikle hiz yapmayin cünku yuksek araba dengesini çok cabuk kaybediyor. 60 la viraj donerken onume cikan keciler yuzunden neredeyse takla atacaktim...servisede sorarsaniz takla atarak cok fazla geliyormuş cmax lar Allah korusun!

Keyifli sürüşler...

Yorum bağlantısı

İşletme körlüğü tabiri cok hoşuma gitti:) Ses yalıtımını ve sert süspansiyonları bir tarafa bırakırsak, araç gercekten keyifli. Helede benim gibi 1.95 m boyunda uzun bacakları olan biriyseniz hic bir arabada bulamayacaginiz oturum rahatliğına sahip. Dizleriniz gidipte direksiyonun altina sıkışmıyor. Ayrica otobanda kruza takın sol kolunuzu camın oraya sağ kolunuzu orta kolçağa dayayıp bağdaş kurun, keyfinize diyecek yok... helede asfalt yeniyse ses problemide yok... Ama virajlı, engebeli ve eski dişli asfaltta gidiyorsaniz bunların hepsi bir anda yok oluyor. Birde arkadaşlara tavsiyem virajli yollarda kesinlikle hiz yapmayin cünku yuksek araba dengesini çok cabuk kaybediyor. 60 la viraj donerken onume cikan keciler yuzunden neredeyse takla atacaktim...servisede sorarsaniz takla atarak cok fazla geliyormuş cmax lar Allah korusun!

Keyifli sürüşler...

Binek araçlarla kıyaslanmasa bile c-max sınıfında yol tutuş konusunda referans bir araç.henüz araca alışamamış olduğunuz için sizde takla atacak gibi bir his uyandırmış olabilir diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin

3 sayfayı da baştan sona okudum. gerek Lokman bey gerekse de Mustafa bey forumda uzun zamandır cmax kullanırlar ve onların yorumlarına itibar ederim. bu sizin yorumlarınıza ve sorun olarak yazdıklarınıza itibar etmiyorum anlamında değil. elbetteki sizin yorumlarınıza da itibar ediyor ve durduk yere sorun var demiyeceğinizi tahmin ediyorum. bu sebeple sizin aracınıza özgü bir üretim hatası vs. yada izolasyon eksikliği olabilir. bu yüzden otosana başvurmakla bence gayet yerinde bir iş yapmış oldunuz.

algı konusuna gelirsek; aslında bu işin kolayı var. cmax sessiz diyen kullanıcılara sizin cmaxı, sizede onların cmaxlarını sırayla verip tecrübe sürüşü yaptırabilmenin imkanı olsa sorun algı farklılığı mı yoksa gerçekten sizin araçta diğer cmaxlarda olmayan bir sorun mu var kati surette bulunabilir.

belki de haddim olmadan benim size tavsiyem her ne kadar ses vs. sorunları olsa da bindiğiniz araba gerçekten güzel bir araç dikeni yüzünden gülden soğumanıza gerek yok. arabanızı büsbütün cezalandırmayın. üstüne vardıkça bu ses konusunu saplantı haline gelebilir. otosan biraz arabanızın yalıtımını halleder, sizde biraz gönlünüzü ferah tutarsanız sanırım sorunun büyük bir kısmı hallolur. yine de geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran

Size farkettiğim birşey söyleyeyim bizim 2004 C-Max TDCİ Ghia,2010 TDCİ Titaniumdan daha sessiz. Veya bana öyle geldi galiba. :unsure2:

Yorum bağlantısı
Kamil Özyurt

perte düşen c-maxlerde tavan hasarı çok fazla yok. Gerçi perte düşen c-max'te çok yok. tavan hasarı konusunda fluence, fiesta ve mercedes e kadar yüksek yüzdelisi yoktur.

Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran

perte düşen c-maxlerde tavan hasarı çok fazla yok. Gerçi perte düşen c-max'te çok yok. tavan hasarı konusunda fluence, fiesta ve mercedes e kadar yüksek yüzdelisi yoktur.

Birde C4 Sedan. Hayatımda hiç bu kadar çok pert olan araba görmedim.

Yorum bağlantısı
Serkan Kargıner

Selamlar Arkadaşlar,

4 Yıl süresince, Fransa'da üretilmiş olan 2005 Model Scenic 1,6 Dynamique kullandım.4 Yılda 95.000 Km yol yaptım.Şu an 3 aydır 2007 Model C-MAX TDCI Ghia otomatik vites araç kullanıyorum.Bazı deneyimlerimi paylaşmak istiyorum.

SCENIC

* 1,6 CC 105 Bg motor 1.250kg arabaya yetmiyor idi.Kalkışlarda çok hantal, rampa çıkışlarda tatsız bir araç idi.Araç sollamaya çıkmaya korkuyor idim.Motor 3.000 deviri bulduğunda 5. viteste hız göstergesi 95 km'yi gösteriyor idi.Tatminkar güç 3500 - 4000 devir de ortaya çıkıyor idi.

* Çukurlarda, bozuk yollarda, kabin içinde çok ses oluyor idi.Özellikle birbirinden bağımsız koltuklar ses yapıyor idi.Cam tavandan ses geliyor idi.Ama kabin içine rüzgar sesi almıyor idi.Sürat ne olursa olsun dışarıdan rüzgar sesi almıyordu.Bu konuda hakkını yememek lazım ama araç içerisinde çok fazla çekmece ve saklama gözleri vardı.Bu alanların kapaklarından tıkırtı geliyor idi.Otobanda ya da düzgün asfaltta araç içerisinde hiç bir ses olmuyor idi.Tam bir Avrupa arabası ve Avrupa yolları için yapılmış idi.

C-MAX

* Çok kuvvetli , çok seri , çok oturaklı , 7 ileri otomatik uzun yolda aracı yormuyor.Düşük devirlerde uygun hızlara çıkıyor.Ama Scenic kadar yol tutuşu iyi değil.

* Kabin içerisine, ( asfalt düzgün yolda ) 90 km hızdan sonra rüzgar sesi alıyor.İç aksamdan kaynaklanan hiç bir ses yok.Sadece rüzgar sesi.Kapılardan ve az da olsa ön camdan geliyor.Hissedilir bir ses.Rüzgar sesi için ilk önce kapı fitil içine şeffaf hortum uygulaması yapacağım.Bu tamamen keyfe keder yapılacaktır.

Ford markası özellikle C-Max, Scenic'ten sonra çok daha fazla konforlu, rahat, güçlü hissettirdi bana kendisini.

İyi akşamlar.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...