İçeriğe Yönlendir

2010 Focus Lastik Seçimi Ve Bazı Sorular


Bülent Gökmen

Recommended Posts

Bülent Gökmen

2003 ten bu yana ara verdiğim focus sevdasına kaldığım yerden devam ediyorum. Bu ay başında 2010 Focus Titanium aldım ve başta lastik olmak üzere sorularım olacak;

1) Üzerindeki lastik Michelin Primacy Hp 205*55*R16 ancak yük değerini bilemiyorum. Lastikleri muayeneden önce belki değiştirebilirim. Yeni lastik öneriniz ne olur? Michelin düşünüyorum ama tam bilemediğim hangi ölçülerde olması gerektiği. Jant malum ama taban ve yanak ne olmalı sizce?

2) Ruhsatta Focus mca titanium olarak geçiyor. MCA nedir?

3) Yağ markası (motor, hidrolik vs) olarak en ideali hangileri ve benzine arada sırada bor katkısı kullanmalı mıyız?

4) 2001-2003 arası modellerde bilmem gereken detayları öğrenmiştim ancak bu kasadaki bilinmesi gereken kritik bilgiler nelerdir?

5) Servis olarak nereyi önerirsiniz?

Şimdiden teşekkür ederim...

Yorum bağlantısı
Yusuf Dagli

1) Tercihin yine Michelin olabilir. Yumuşak yapısı sessiz yolculuk için ideal.

2 )MCA (Mid Cycle Actions) türkçesi makyajlı kasa demek.

Yorum bağlantısı
Varol Nevzat Cantürk

Lastik olarak Michelin den şaşma derim...araban hayırlı ve uğurlu olsun...kazasız yolculuklar dileklerimle...

Yorum bağlantısı
Bülent Gökmen

Yorumlarınız ve iyi niyet temennileriniz için teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Daha Sessiz ve Güvenli yolculuk için Focus'ta 205x55x16 Yokohama C Drive 2 öneririm...

Yag olarak aracınızda Diesel Partikül Filtresi bulunduğundan kesinlikle Mobil ESP 5w 30 öneririm..

Yetkili Servis olarak en uygun fiyat veren en iyisidir...

Yorum bağlantısı
Avni Turna

aynı lastiklerden bende de var bence aynısını al derim jetta varken de michelin kullandım kesinlikle konforlu ve yumuşak bir lastik(kolay deforme olmuyor) ama karlı,sulu ve buzlu yollarda daha iyileri vardır.

Yorum bağlantısı
Ahmet Dalmaz

focusların seyir halinde asfalt ve lastik sesini içeri biraz fazla aldığı düşünülürse bunu en aza indirecek lastik bence michelin dir konforlu ve yumuşak ama yurdumun çok değişken yollarında parasına göre çabuk deforme oluyor bence yağ Castrol Magnatec yada mobil ve motorda mevzu yağsa 3e 5e bakılmamalı diye düşünüyorum....

Yorum bağlantısı
Ahmet Buğrak Gözel
(düzenlendi)

Micheline devam derim....

tarihinde Ahmet Buğrak Gözel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Kaan Serter

2003 ten bu yana ara verdiğim focus sevdasına kaldığım yerden devam ediyorum. Bu ay başında 2010 Focus Titanium aldım ve başta lastik olmak üzere sorularım olacak;

1) Üzerindeki lastik Michelin Primacy Hp 205*55*R16 ancak yük değerini bilemiyorum. Lastikleri muayeneden önce belki değiştirebilirim. Yeni lastik öneriniz ne olur? Michelin düşünüyorum ama tam bilemediğim hangi ölçülerde olması gerektiği. Jant malum ama taban ve yanak ne olmalı sizce?

2) Ruhsatta Focus mca titanium olarak geçiyor. MCA nedir?

3) Yağ markası (motor, hidrolik vs) olarak en ideali hangileri ve benzine arada sırada bor katkısı kullanmalı mıyız?

4) 2001-2003 arası modellerde bilmem gereken detayları öğrenmiştim ancak bu kasadaki bilinmesi gereken kritik bilgiler nelerdir?

5) Servis olarak nereyi önerirsiniz?

Şimdiden teşekkür ederim...

öncelikle hayırlı olsun arabanız. kazasız belasız kullanırsınız umarım.

Lastik konusunda (değiştirmek için yakın zamanda yaptığım araştırma sonucu) yokohama c drive 2

205x55xr16 ya devam derim

servis olarak ben yenibosnada ki gaziantepli kardeşler e gidiyorum ve gayet memnunum

Yorum bağlantısı
Bülent Gökmen

4. soru hariç tüm cevapları aklımda tutacağım. 4. soru kapsamlı olduğundan değinilmemil olsa gerek, yoksa her araçta kritik 3-5 nokta vardır ama sanırım bunu zamanla öğreneceğim :)

9. ayda muayeneye götüreceğim ama lastiğim bana denilene göre 2 sene daha götürürmüş. Ruhsatta emisyon pulu, motorlu taşıtlar ilgili ayın taksidi, zorunlu trafik sigorta belgesi ve ruhsattın ilgili nüshaları bulunuyor biliyordum ama bende emisyon ve m.t. taksidi yok. Emisyon 2 seneden yaşlı araçlarda zorunlu snaırım ama muayene öncesi almak gerekiyor mu? Ayrıca m.t. taksit nüshası kontrollerde gösterme zorunluluğu artık yok mu?

Ayrıca HB modellerde ön kapı eşiği korumalarından arka kapı eşiği içinde mevcut mu?

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Mustafa Öz

Arkadaşlar kış lastiklerini sadece önlere taksam,+, - ne gibi sonuçları olur?Birde,yazlık lastiklerde michelin mi ,nokıan mı yokohoma mı sizce hangisi yardımcı olurmusunuz?

Yorum bağlantısı
Hüseyin Dilsiz

Öncelikle aracınız hayırlı uğurlu olsun.

1-Lastik olarak Goodyear 205/55R16 91V EfficientGrip önerebilirm.Bundan önceki aracımda vardı.Çok memnundum.

2-Sorunuz cevaplanmış.(makyajlı kasa)

3-Castrol 5-30 veya mobil 5-30 tam sentetik yağlardan birini kullanabilrsiniz.

4-Aracınız Lpg ile çalışıyorsa motor konusunda dikkatli olmalısınız.4000 devir ve üzerine fazla çıkmayınız. Birincisi TiVCT motorlar V motor gibi çalışmaz. O ifade de anlatılmaya çalışılan şey, yakıt ve ateşleme sisteminin birbirinden bağımsız iki motor varmışcasına iki ayrı "bank" olarak yönetiliyor olması. Yani o motorlar sanki iki ayrı ECU su varmış gibi birbirinden bağımsız hareket ediyor. Ateşleme sırasıda 1342.

LPG ve diğer piggyback ECU larında bu tip motorların yaşadığı belirgin sorun püskürtme zamanlamasını ayarlayamamaları. Zira neredeyse tüm LPG sistemleri püskürtme zamanını ayarlarken birinci silindirin pozisyonunu okur ve ona göre motor devrine dayalı oalrak püskürtme zamanını belirler. Ancak, TiVCT bu konuda diğerlerinden ayrılıyor. Zira birinci ve dördüncü silindirler birinci "bank" ile yönetilirken 2nci ve 3ncü silindirler ise "ikinci bank" ile yönetiliyor. Dolayısı ile bunların püskürtme zamanları ve süreleri birbirinden bağımsız. Ve dahası aralarında faz farkı var. Yani eğer LPG piggyback ünitesini birinci silindire göre ayarlarsanız, ikinci ve üçüncü silindirlerdeki püskürtme zamanlamasını doğru ayarlayamıyorsunuz. Ve dolayısı ile yakıtın büyük kısmı manifoltta kalıyor ve işe yaramıyor. Dolayısı ile 1 ve 4 doğru miktarda yakıt alırken 2 ve 3 ise aşırı fazla yakıt alıyorlar. Bu da silindir içerisinde aşırı ısınmaya ve pistonun erimesine yol açıyor. Piston eritenlerin motorlarına baktığınızda hepsinin 2nci ya da 3ncü silindirlerinin eridiğini görürsünüz zaten. Hangisinin eriyeceği de tamamen rastlantısal olarak VCT nin o anki konumuna göre değişiyor.

5-Bilmiyorum.(İstanbul'u) :)

Yorum bağlantısı
Galip YILDIZ

Hüseyin Bey,

Bende de 2008 115'lik focus var yakınlarda lpg dönüşümü yapmayı düşünüyorum.. Anladığım kadarıyla konuya hakimsizin.. Aynı şeyi daha önce bir arkadaşımdan da duymuştum.. Şimdi bu 4000 devir olayını biraz açmak gerekirse eğer, kısa süreli kullanımlarda da bahsettiğiniz sıkıntılar zuhur eder mi ? Mesela bazen uzun mesafeli yokuşlar oluyor 3. vites fazla 4. vites az geliyor ve aracı 5000 devirlere getirip öyle vites değiştirmek icab eden zamanlar oluyor.. Ya da ne biliyim kırmızı ışıkta yaşanan tahrik olaylarında falan zaman zaman aracı sıkıştırmamız gerekebiliyor.. Bu ve bunun gibi kısa süreli kullanımlarda da motoru elimize alma ihtimalimiz yüksek mi ?

Daha somutlaştırmak gerekirse mesela diyelim ki 3 dk boyunca durmadan 6000 devirde kullanırsak aracı kesin alırmıyız erimiş pistonları elimize ?

Bu arada konuya hakimsiniz demek istemiştim özür dilerim yazım hatası için.. :(

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Mete Topçu2

nokian lastikleri bi araştırın bence

Yorum bağlantısı
Semih Başalp

conti premiumcontact 5 kullanıyorum tavsiye ederim

Yorum bağlantısı
Guest Hasan Ekici

Şu michelini tavsiye edenler sadece yumuşak diye bunu yazıyorlar tamam yumuşak ama bu lastikte tutunma sorunu var. Abs erken devreye giriyor sert frende. Aracın üzerinde fabrikada takılan primacy hp 2 lastikler var emin olun ben memnun değilim bu lastikten.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Misafir

Aracımda önceden prellı p7 vardı 205 55 16 çok sert bı lastıktı yanlız yol tutusu mukemmeldı.yanlız sertleştıgınden dolayı mıchelın enerj saver plus taktırdım 1 ay once ama gercekten ıgrenc bı lastık yol tutusa guskunsenız sayet enerjı saver almayın nıtekım ben kullanamadım ozellıkle sıcak havalarda yol tutus sıfır kayık gıbı sallıyor aracı sonuc olarak sokturdum lastıklerı ve araştırmaya basladım sonunda yumusak yanak ve sert tabana sahıp mıchelın pılot sport 3 aldım ve çok memnunum yol tutusu harıka ve çok sessız tevsiye ederım :good1:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...