Bülent Gökmen 10 Haziran 2012 Paylaş 10 Haziran 2012 2003 ten bu yana ara verdiğim focus sevdasına kaldığım yerden devam ediyorum. Bu ay başında 2010 Focus Titanium aldım ve başta lastik olmak üzere sorularım olacak; 1) Üzerindeki lastik Michelin Primacy Hp 205*55*R16 ancak yük değerini bilemiyorum. Lastikleri muayeneden önce belki değiştirebilirim. Yeni lastik öneriniz ne olur? Michelin düşünüyorum ama tam bilemediğim hangi ölçülerde olması gerektiği. Jant malum ama taban ve yanak ne olmalı sizce? 2) Ruhsatta Focus mca titanium olarak geçiyor. MCA nedir? 3) Yağ markası (motor, hidrolik vs) olarak en ideali hangileri ve benzine arada sırada bor katkısı kullanmalı mıyız? 4) 2001-2003 arası modellerde bilmem gereken detayları öğrenmiştim ancak bu kasadaki bilinmesi gereken kritik bilgiler nelerdir? 5) Servis olarak nereyi önerirsiniz? Şimdiden teşekkür ederim... Yorum bağlantısı
Yusuf Dagli 11 Haziran 2012 Paylaş 11 Haziran 2012 1) Tercihin yine Michelin olabilir. Yumuşak yapısı sessiz yolculuk için ideal. 2 )MCA (Mid Cycle Actions) türkçesi makyajlı kasa demek. Yorum bağlantısı
Salih Aktaş 11 Haziran 2012 Paylaş 11 Haziran 2012 ben michelin kullanıyorum. çok memnunum. Yorum bağlantısı
Varol Nevzat Cantürk 11 Haziran 2012 Paylaş 11 Haziran 2012 Lastik olarak Michelin den şaşma derim...araban hayırlı ve uğurlu olsun...kazasız yolculuklar dileklerimle... Yorum bağlantısı
Bülent Gökmen 12 Haziran 2012 Yazar Paylaş 12 Haziran 2012 Yorumlarınız ve iyi niyet temennileriniz için teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 12 Haziran 2012 Paylaş 12 Haziran 2012 Daha Sessiz ve Güvenli yolculuk için Focus'ta 205x55x16 Yokohama C Drive 2 öneririm... Yag olarak aracınızda Diesel Partikül Filtresi bulunduğundan kesinlikle Mobil ESP 5w 30 öneririm.. Yetkili Servis olarak en uygun fiyat veren en iyisidir... Yorum bağlantısı
Avni Turna 14 Haziran 2012 Paylaş 14 Haziran 2012 aynı lastiklerden bende de var bence aynısını al derim jetta varken de michelin kullandım kesinlikle konforlu ve yumuşak bir lastik(kolay deforme olmuyor) ama karlı,sulu ve buzlu yollarda daha iyileri vardır. Yorum bağlantısı
Ahmet Dalmaz 14 Haziran 2012 Paylaş 14 Haziran 2012 focusların seyir halinde asfalt ve lastik sesini içeri biraz fazla aldığı düşünülürse bunu en aza indirecek lastik bence michelin dir konforlu ve yumuşak ama yurdumun çok değişken yollarında parasına göre çabuk deforme oluyor bence yağ Castrol Magnatec yada mobil ve motorda mevzu yağsa 3e 5e bakılmamalı diye düşünüyorum.... Yorum bağlantısı
Ahmet Buğrak Gözel 15 Haziran 2012 Paylaş 15 Haziran 2012 (düzenlendi) Micheline devam derim.... 15 Haziran 2012 tarihinde Ahmet Buğrak Gözel tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Kaan Serter 16 Haziran 2012 Paylaş 16 Haziran 2012 2003 ten bu yana ara verdiğim focus sevdasına kaldığım yerden devam ediyorum. Bu ay başında 2010 Focus Titanium aldım ve başta lastik olmak üzere sorularım olacak; 1) Üzerindeki lastik Michelin Primacy Hp 205*55*R16 ancak yük değerini bilemiyorum. Lastikleri muayeneden önce belki değiştirebilirim. Yeni lastik öneriniz ne olur? Michelin düşünüyorum ama tam bilemediğim hangi ölçülerde olması gerektiği. Jant malum ama taban ve yanak ne olmalı sizce? 2) Ruhsatta Focus mca titanium olarak geçiyor. MCA nedir? 3) Yağ markası (motor, hidrolik vs) olarak en ideali hangileri ve benzine arada sırada bor katkısı kullanmalı mıyız? 4) 2001-2003 arası modellerde bilmem gereken detayları öğrenmiştim ancak bu kasadaki bilinmesi gereken kritik bilgiler nelerdir? 5) Servis olarak nereyi önerirsiniz? Şimdiden teşekkür ederim... öncelikle hayırlı olsun arabanız. kazasız belasız kullanırsınız umarım. Lastik konusunda (değiştirmek için yakın zamanda yaptığım araştırma sonucu) yokohama c drive 2 205x55xr16 ya devam derim servis olarak ben yenibosnada ki gaziantepli kardeşler e gidiyorum ve gayet memnunum Yorum bağlantısı
Bülent Gökmen 20 Haziran 2012 Yazar Paylaş 20 Haziran 2012 4. soru hariç tüm cevapları aklımda tutacağım. 4. soru kapsamlı olduğundan değinilmemil olsa gerek, yoksa her araçta kritik 3-5 nokta vardır ama sanırım bunu zamanla öğreneceğim 9. ayda muayeneye götüreceğim ama lastiğim bana denilene göre 2 sene daha götürürmüş. Ruhsatta emisyon pulu, motorlu taşıtlar ilgili ayın taksidi, zorunlu trafik sigorta belgesi ve ruhsattın ilgili nüshaları bulunuyor biliyordum ama bende emisyon ve m.t. taksidi yok. Emisyon 2 seneden yaşlı araçlarda zorunlu snaırım ama muayene öncesi almak gerekiyor mu? Ayrıca m.t. taksit nüshası kontrollerde gösterme zorunluluğu artık yok mu? Ayrıca HB modellerde ön kapı eşiği korumalarından arka kapı eşiği içinde mevcut mu? Yorum bağlantısı
Mustafa Öz 6 Kasım 2012 Paylaş 6 Kasım 2012 Arkadaşlar kış lastiklerini sadece önlere taksam,+, - ne gibi sonuçları olur?Birde,yazlık lastiklerde michelin mi ,nokıan mı yokohoma mı sizce hangisi yardımcı olurmusunuz? Yorum bağlantısı
Hüseyin Dilsiz 6 Kasım 2012 Paylaş 6 Kasım 2012 Öncelikle aracınız hayırlı uğurlu olsun. 1-Lastik olarak Goodyear 205/55R16 91V EfficientGrip önerebilirm.Bundan önceki aracımda vardı.Çok memnundum. 2-Sorunuz cevaplanmış.(makyajlı kasa) 3-Castrol 5-30 veya mobil 5-30 tam sentetik yağlardan birini kullanabilrsiniz. 4-Aracınız Lpg ile çalışıyorsa motor konusunda dikkatli olmalısınız.4000 devir ve üzerine fazla çıkmayınız. Birincisi TiVCT motorlar V motor gibi çalışmaz. O ifade de anlatılmaya çalışılan şey, yakıt ve ateşleme sisteminin birbirinden bağımsız iki motor varmışcasına iki ayrı "bank" olarak yönetiliyor olması. Yani o motorlar sanki iki ayrı ECU su varmış gibi birbirinden bağımsız hareket ediyor. Ateşleme sırasıda 1342. LPG ve diğer piggyback ECU larında bu tip motorların yaşadığı belirgin sorun püskürtme zamanlamasını ayarlayamamaları. Zira neredeyse tüm LPG sistemleri püskürtme zamanını ayarlarken birinci silindirin pozisyonunu okur ve ona göre motor devrine dayalı oalrak püskürtme zamanını belirler. Ancak, TiVCT bu konuda diğerlerinden ayrılıyor. Zira birinci ve dördüncü silindirler birinci "bank" ile yönetilirken 2nci ve 3ncü silindirler ise "ikinci bank" ile yönetiliyor. Dolayısı ile bunların püskürtme zamanları ve süreleri birbirinden bağımsız. Ve dahası aralarında faz farkı var. Yani eğer LPG piggyback ünitesini birinci silindire göre ayarlarsanız, ikinci ve üçüncü silindirlerdeki püskürtme zamanlamasını doğru ayarlayamıyorsunuz. Ve dolayısı ile yakıtın büyük kısmı manifoltta kalıyor ve işe yaramıyor. Dolayısı ile 1 ve 4 doğru miktarda yakıt alırken 2 ve 3 ise aşırı fazla yakıt alıyorlar. Bu da silindir içerisinde aşırı ısınmaya ve pistonun erimesine yol açıyor. Piston eritenlerin motorlarına baktığınızda hepsinin 2nci ya da 3ncü silindirlerinin eridiğini görürsünüz zaten. Hangisinin eriyeceği de tamamen rastlantısal olarak VCT nin o anki konumuna göre değişiyor. 5-Bilmiyorum.(İstanbul'u) Yorum bağlantısı
Galip YILDIZ 7 Kasım 2012 Paylaş 7 Kasım 2012 Hüseyin Bey, Bende de 2008 115'lik focus var yakınlarda lpg dönüşümü yapmayı düşünüyorum.. Anladığım kadarıyla konuya hakimsizin.. Aynı şeyi daha önce bir arkadaşımdan da duymuştum.. Şimdi bu 4000 devir olayını biraz açmak gerekirse eğer, kısa süreli kullanımlarda da bahsettiğiniz sıkıntılar zuhur eder mi ? Mesela bazen uzun mesafeli yokuşlar oluyor 3. vites fazla 4. vites az geliyor ve aracı 5000 devirlere getirip öyle vites değiştirmek icab eden zamanlar oluyor.. Ya da ne biliyim kırmızı ışıkta yaşanan tahrik olaylarında falan zaman zaman aracı sıkıştırmamız gerekebiliyor.. Bu ve bunun gibi kısa süreli kullanımlarda da motoru elimize alma ihtimalimiz yüksek mi ? Daha somutlaştırmak gerekirse mesela diyelim ki 3 dk boyunca durmadan 6000 devirde kullanırsak aracı kesin alırmıyız erimiş pistonları elimize ? Bu arada konuya hakimsiniz demek istemiştim özür dilerim yazım hatası için.. Yorum bağlantısı
Semih Başalp 29 Ocak 2013 Paylaş 29 Ocak 2013 conti premiumcontact 5 kullanıyorum tavsiye ederim Yorum bağlantısı
Guest Hasan Ekici 29 Ocak 2013 Paylaş 29 Ocak 2013 Şu michelini tavsiye edenler sadece yumuşak diye bunu yazıyorlar tamam yumuşak ama bu lastikte tutunma sorunu var. Abs erken devreye giriyor sert frende. Aracın üzerinde fabrikada takılan primacy hp 2 lastikler var emin olun ben memnun değilim bu lastikten. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 Aracımda önceden prellı p7 vardı 205 55 16 çok sert bı lastıktı yanlız yol tutusu mukemmeldı.yanlız sertleştıgınden dolayı mıchelın enerj saver plus taktırdım 1 ay once ama gercekten ıgrenc bı lastık yol tutusa guskunsenız sayet enerjı saver almayın nıtekım ben kullanamadım ozellıkle sıcak havalarda yol tutus sıfır kayık gıbı sallıyor aracı sonuc olarak sokturdum lastıklerı ve araştırmaya basladım sonunda yumusak yanak ve sert tabana sahıp mıchelın pılot sport 3 aldım ve çok memnunum yol tutusu harıka ve çok sessız tevsiye ederım Yorum bağlantısı
Recommended Posts