İçeriğe Yönlendir

Ka - Motor Dolum Yağı Kapağı Temizliği


Serhat Çitak

Recommended Posts

Serhat Çitak

Enteresan bir şekilde bu temizliğin faydalı olacağı aklıma hiç gelmemişti.Uygulamaya koyuldum ve detayları siz ka severlerle paylaşmak istedim.Öncelikle resim koyma işini başaramadığım için süreci yazı ile anlatacağım.

1-Motor yağı konan kapağın sadece kapak değil , bunun bir başka görevide olduğu bilinmeli.

Sanırsam motor yağ ısı hava giriş çıkışı oluyor,buharlaşma var hali ile.

2-Neyse kapaktaki iki boruyu çıkardım.Kapağı selülozit tiner e yatırdım sonra içini sıvı sabunla suyla içini doldurup çalkalayarak temizledim.Defalarca yaptım.Çünkü her çalkalayıp yıkayışımda,inanılmaz kurum gibi parçacıklar çıktı.

3-Son işlem tekrar tinerle çalkalayıp temizledikten sonra,birikinti parçacıkları azalınca,kurumaya bıraktım güneş altına

4-Sonra taktım yerine.Ve çalıştırdım motoru.Sanki araba rahat nefes alıyor gibiydi.Hafif çalkalanan rolantim düzelmiş ve tek düze kulağa hoş gelen bir şekilde motor çalışıyordu.

Bakımı sevenlerin göz ardı etmeyeceği bir temizlik olması kanısına vardığım için paylaşmak istedim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Sarı kapaktan değilde, sanki manifolddan bahsediyorsunuz gibi geldi?

Resimlerle gösterebilir misiniz?

Yorum bağlantısı
Serhat Çitak

Bendeki yağ dolum kapağı siyah renkte.Bahsettiğim yağ dolum kapağı.İki tane hortumu giriş ve çıkışı var.Manifoldu temizleyebilecek maharet malesef ki bende mevcut değil ! Her ka da bu şekilde yağ kapağı var mı onu bilmiyorum.Ama benim araçda var 98 ka.Resimleme olayını buraya aktaramıyorum ama resimleyip aktarmayı bu şekilde çok daha güzel olacağını isterdim

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yağ doldurmak için açtığımız, bildiğimiz kapaktan bahsediyoruz değil mi?

O kapağın hiç bir kanalı, boşluğu yoktu ki?

Yorum bağlantısı
Serhat Çitak

Evet o kapaktan bahsediyorum sadece kapak görevi yapmıyor.Şöyle diyebilirim : Merkez otoda yağ dolum kapağı diye baktığınızda 96-99 bölümündeki resimde iki adet hortum çıkışı olduğunu göreceksiniz.Anlaşılan her ka da yok.Olan arkadaşlar yorum yapacaktır.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Karter havalandırma olmasın o??

Muhtemelen ama kapakta değil ki? Kapağın altında dolum ağzındaydı diye hatırlıyorum sanki.

Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu

Şimdi gözümde canlandıramıyorum ama muhtemelen külbütör kapağında ikinci bir kapak gibi duran valf var karter havalandırma için o sanırım.

Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu

Eskilerin bahsettiği bitik motorda söküpte dolaştğı kapak işte o tiplerden yani.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Burak Fidan
(düzenlendi)

kapağın hali böyle kötü durumda diye, merkez otoda satılan aşağıdaki parçayı giriş çıkış eksen açılarını değiştirerek taktım.

UMu9QcG.jpg
 

 

http://www.yedekparc...1999-YERLi.html

bu kapağı takmıştım aracıma,

 

 

Bu kapağın yedek parçasını merkez otodan sani bey'in verdiği linkteki parçayı alıp ilk taktım boruların rotaları yüzünden hortum giriş çıkışlarını eksenlerini değiştirdim de anca oldu. gerçekten Serhat Bey'in dediği gibi araba nefes almaya başlamış, tı . başlamıştı. ta ki kapak alttaki ve üstteki giriş çıkış parçalar ikiye ayrılana kadar. o kapak kırıldıktan sonra araba deli gibi stop etmeye başladı (ardarda 3 kez stop etti yolda, hiç yaşamamıştım öyle bişey) tabi ben kapaktan olduğunu bilmiyordum o anda. kaputu açtım baktım ikiye ayrılmış merkez otodan aldığım parça. ben de söktüğüm eski kırık dökük kapağı temizlemeden tekrar taktım stop etme sorunu gene ortadan büyük oranda kalktı ama o kapağı merkez otodaki ile değiştirmemenizi tavsiye ederim. fırsatım olursa birebir orjinal kapağı almaya çalışıcam ford yedek servisinden.

 

Ama arabaya çok etkisi var bunu da tecrübe ettim gerçekten.

 

Not: parçanın orjinalinde giriş çıkışlar alttan. merkez otoda satılanda yandan. o yüzden kendinden bükümlü borular merkez otoda satılan'a takılsa bile borular kırılıyor yada takılamıyor, başka biryerlere değiyor vs vs vs.

tarihinde Burak Fidan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

kapağın hali böyle kötü durumda diye, merkez otoda satılan aşağıdaki parçayı giriş çıkış eksen açılarını değiştirerek taktım.

 

 

http://www.yedekparc...1999-YERLi.html

bu kapağı takmıştım aracıma,

 

 

Bu kapağın yedek parçasını merkez otodan sani bey'in verdiği linkteki parçayı alıp ilk taktım boruların rotaları yüzünden hortum giriş çıkışlarını eksenlerini değiştirdim de anca oldu. gerçekten Serhat Bey'in dediği gibi araba nefes almaya başlamış, tı . başlamıştı. ta ki kapak alttaki ve üstteki giriş çıkış parçalar ikiye ayrılana kadar. o kapak kırıldıktan sonra araba deli gibi stop etmeye başladı (ardarda 3 kez stop etti yolda, hiç yaşamamıştım öyle bişey) tabi ben kapaktan olduğunu bilmiyordum o anda. kaputu açtım baktım ikiye ayrılmış merkez otodan aldığım parça. ben de söktüğüm eski kırık dökük kapağı temizlemeden tekrar taktım stop etme sorunu gene ortadan büyük oranda kalktı ama o kapağı merkez otodaki ile değiştirmemenizi tavsiye ederim. fırsatım olursa birebir orjinal kapağı almaya çalışıcam ford yedek servisinden.

 

Ama arabaya çok etkisi var bunu da tecrübe ettim gerçekten.

 

Not: parçanın orjinalinde giriş çıkışlar alttan. merkez otoda satılanda yandan. o yüzden kendinden bükümlü borular merkez otoda satılan'a takılsa bile borular kırılıyor yada takılamıyor, başka biryerlere değiyor vs vs vs.

 

Şasi numaranızı verip te mi almıştınız ürünü? Arayın, iade isteyin? Gerçi müdahelede bulunmuşsunuz ama :s

Yorum bağlantısı
Burak Fidan

Şasi numaranızı verip te mi almıştınız ürünü? Arayın, iade isteyin? Gerçi müdahelede bulunmuşsunuz ama :s

Yok hocam zaten şase no'ya göre farketmiyor. parça aynen resimde göründüğü gibi. yandan çıkışlı. orjinali alttan çıkışlı. hatta ilk taktım takarken üst kapakla alt kapak kendi ekseninde dönüyor. bi ara açıldı tekrar taktım. meğer kasıntılı takmışım. kırıldı. zaten çok kaliteli bi parça değil gerçekten. en azından tecrübe etmiş oldum...

 

Bu parça önemli yani aracın çalışmasına çoook aşırı derecede etki yaratacak kadar hem de.... dediğim gibi hiç başıma gelmemişti 3 kere ardarda stop etti araba bu parça kırık iken. marş basıyom stop ediyo marş basıyom stop ediyo gene marş bastım üçüncüde motor çalıştı ki hareketliydim yolda. sadece kapaktan ibaret değilmiş gerçekten.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 yıl sonra...
  • 1 yıl sonra...
Ramazan Elbaşı

Merhaba. Motora yağ koyduğumuz, sarı kapaklı hortumların bağlı olduğu parça nasıl temizleniyor? İçinde tel bir ızgara gözüküyor. Sökülüyorsa nasıl sökülüp temizleniyor. Bilgisi, tecrübesi olan arkadaşlarımız aydınlatabilir mi?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

KA'larda o  kapakta karter havalandırma hortumu geçiyordu. Temizlenecekse, karter havalandırma sistemi ile komple temizlenmesi doğru olur.

SÖküp balata temizleyici ile temizlemek doğru olacaktır. Montaj sonrası devir coşabilir, malum balata spreyi yanıcı biraz :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ramazan Elbaşı

Teşekkürler. Aramada başlığı bulamamıştım. Yeni konu başlığına gerek yokmuş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...