İçeriğe Yönlendir

Ka - Maf Sensör Temizliği


Cihan KILIÇ

Recommended Posts

Cihan KILIÇ

Merhabalar,

MAF (Mass Air Flow, yani Hava Akış Miktarı) sensörü, doğru yakıt püskürtme miktarını ayarlaması için ECU'ya motora giren hava ile ilgili anlık ölçümler gönderir.

Motora giren havanın yoğunluğu, sıcaklığa ve basınca bağlı olarak değişiklik gösterebilir. MAF sensörü bu değişiklikleri düzgün ölçebildiği sürece motor en uygun yakıt miktarını tüketir ve güç kaybı yaşanmaz.

Önce yerine bakalım:

Hava filtresi kutusu ile hava körüğü arasındadır.

dh2m3.jpg

Parçanın görünümü:

wg2oH.jpg

ZLro4.jpg

Temizlenecek kısım (sensör telleri):

4Pwn5.jpg

Temizleyici olarak ben Kontakt Temizleyici kullandım, WD 40'ı da tavsiye ederim.

Temizlendikten sonra sensör tellerinin etrafında birikmiş toz parçacıkları yokoldu, telin parlak kaplaması ortaya çıktı.

Sensörün kapağını açmanızı önermiyorum, zira sadece ortası dolu altıgen anahtar ile açılabiliyor.

Kapağın içine müdahale etmek riskli, zaten o kısım kapalı muhafaza içinde. Kirlenme de genelde sensör telinde oluyor.

Hoşçakalın.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım

Yağlı temizleyiciler kullanmışsınız bunlar en büyük hata. Air Sensor Cleaner diye aratsaydınız CRC firmasınız buna özel üretim ürününün olduğunu görürdünüz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Cihan KILIÇ

Yağlı temizleyiciler kullanmışsınız bunlar en büyük hata. Air Sensor Cleaner diye aratsaydınız CRC firmasınız buna özel üretim ürününün olduğunu görürdünüz.

"hata" değil "tercih" olmasın?

Şöyle demenizi tercih ederdim:

Merhaba,

Gayet detaylı resimlerle anlatmışsınız. Ben yağlı kontakt temizleyicilerin bu sensöre sıkılmasının doğru olmadığını düşünüyorum, bu yüzden CRC firmasınınki gibi özel temizleyiciler MAF sensörü temizliği için bence daha uygun.

Ben bir parçayı neyle temizlersem temizleyeyim en son hava tutup yerine ondan sonra takarım Hakan Bey.

Bunu ekleseymişim mesajıma tamam olurmuş..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım

Söylemim kendi dilimden olduğu için tercihlere cevap veremeyebilirim. Lakin forumda hep konuşuldu konuşulur da. Hava sensörlerine kesinlikle wd-40 vb. türevlerini sıkmayın gibi cümleler söyledi ustalarımız.

Küçük bir ilave ne kadar hava tutarsanız tutun, uçucu maddeler gibi kesin çözüm elde edilmez. Elime gelen 3000 4000 dolarlık kartları özellikle hava sensör temizleyicisi ile temizlerim ki kartlar elimde patlamasın :)

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Cihan bey, elinize sağlık ancak ben de eklemek isterim.

1- Hakan'ın dediği gibi, kesinlikle yağsız sıvılarla temizlenmeli bu sensör. Balata spreyi de iş görüyordu yanlış hatırlamıyorsam.

2- Sensör çok hassas. Bu yüzden bilgisi olmayan kimseler kesinlikle müdahele etmemeli zira zarar görürse 200-300tl'den başlıyor.

Güle güle kullanın.

Bu arada, Carbon clean yaptırmış mıydınız siz? Güncel yakıt tüketiminiz nedir?

Yorum bağlantısı
Cihan KILIÇ

Hakan Bey,

Bir PCB karta "hava sensörü temizleyici" sıkmak da sizin tercihiniz, ultrasonik temizleyiciler ve kartlara özel temizleyici kimyasallar dururken.

Ben sizin konuya girişinizin doğru olmadığından bahsetmeye çalışmıştım.

Bu kadar uğraşıp da bunu konu haline getiren, deneyimini başkalarıyla paylaşmaya gönüllü biri bunu pek uygun karşılamayabilir, benim gibi..

Yine de yorumunuz ve verdiğiniz bilgi için teşekkür edeyim, konu gereksiz uzamasın.

Yorum bağlantısı
Cihan KILIÇ
Cihan bey, elinize sağlık ancak ben de eklemek isterim. 1- Hakan'ın dediği gibi, kesinlikle yağsız sıvılarla temizlenmeli bu sensör. Balata spreyi de iş görüyordu yanlış hatırlamıyorsam. 2- Sensör çok hassas. Bu yüzden bilgisi olmayan kimseler kesinlikle müdahele etmemeli zira zarar görürse 200-300tl'den başlıyor. Güle güle kullanın. Bu arada, Carbon clean yaptırmış mıydınız siz? Güncel yakıt tüketiminiz nedir?

Sani teşekkürler,

Ben "illa bunu kullanın" dememeye çalışıyorum yaptığım paylaşımlarda. Kendim ne kullandıysam yazıyorum.

Muhakkak biri diyebilir ki: Ben de şunu öneririm..kim ne diyebilir ki? Bu yorumdur zaten..üslup uygun olduktan sonra teşekkür ederiz kendisine olur biter..

Carbon Clean yaptırmadım çünkü aracım LPG'li (henüz 1 aylık) enjektörleri henüz kirlenmemiştir diye düşünüyorum.

Fakat herkeste olduğu gibi bende de ufak tefek ilgi isteyen parçalar var.

Tüketim ile ilgili hatırlarsan Barış'la birlikte yazmıştık kendi tüketimlerimizi:

Şu an için 0,19TL/km. ----> 8,6lt./100km ye denk geliyor ve normalin üstünde..

Ama Almanya'dan beklediğim bir hız sensörü var şu an, onunla ve kısa tırnak bujilerle biraz daha aşağıya çekerim diye düşünüyorum..

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Sani teşekkürler,

Ben "illa bunu kullanın" dememeye çalışıyorum yaptığım paylaşımlarda. Kendim ne kullandıysam yazıyorum.

Muhakkak biri diyebilir ki: Ben de şunu öneririm..kim ne diyebilir ki? Bu yorumdur zaten..üslup uygun olduktan sonra teşekkür ederiz kendisine olur biter..

Carbon Clean yaptırmadım çünkü aracım LPG'li (henüz 1 aylık) enjektörleri henüz kirlenmemiştir diye düşünüyorum.

Fakat herkeste olduğu gibi bende de ufak tefek ilgi isteyen parçalar var.

Tüketim ile ilgili hatırlarsan Barış'la birlikte yazmıştık kendi tüketimlerimizi:

Şu an için 0,19TL/km. ----> 8,6lt./100km ye denk geliyor ve normalin üstünde..

Ama Almanya'dan beklediğim bir hız sensörü var şu an, onunla ve kısa tırnak bujilerle biraz daha aşağıya çekerim diye düşünüyorum..

Buji ve subap ayarı önemli.

CC'yi benzinde yapacaksınız. CC sadece enjeksiyon için değil, pistonlar ve subaplar için de gerekli.

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım

Vallaha girişim gayet doğal. Aman bozulup cebinizden boşuna para gitmesin diye verilen öneriler bunlar.

Yorum bağlantısı
Cihan KILIÇ

Buji ve subap ayarı önemli.

CC'yi benzinde yapacaksınız. CC sadece enjeksiyon için değil, pistonlar ve subaplar için de gerekli.

Doğru söylüyorsun Sani, Carbon Clean'in sübaplara ve pistonlara da muhakkak olumlu etkisi olur, yaptırmam gerekir gibi gözüküyor.

Fakat kendim bazı şeylerden emin olamadım hala düşünüyorum..bu vesile ile senin ve arkadaşların da fikirlerini alabilirim belki:

Ben aracı alır almaz ilk yaptırdığım şey sübap ayarı idi..ayar sonrası arabanın çekişi arttı. Aynı gün orjinal Motocraft bujileri de takım olarak yeniledim.

Fakat bir kaç gün sonra LPG taktırdım, sübap ayarının tekrar yapılması gerekir mi gerekmez mi kendim karar veremedim.

Hız sensörünü takıp arıza kodunu silmeden kalan detaylara pek girmek istemiyorum, sıkıntının nereden olduğundan emin olamayacağım çünkü. O yüzden bekliyorum..

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Doğru söylüyorsun Sani, Carbon Clean'in sübaplara ve pistonlara da muhakkak olumlu etkisi olur, yaptırmam gerekir gibi gözüküyor.

Fakat kendim bazı şeylerden emin olamadım hala düşünüyorum..bu vesile ile senin ve arkadaşların da fikirlerini alabilirim belki:

Ben aracı alır almaz ilk yaptırdığım şey sübap ayarı idi..ayar sonrası arabanın çekişi arttı. Aynı gün orjinal Motocraft bujileri de takım olarak yeniledim.

Fakat bir kaç gün sonra LPG taktırdım, sübap ayarının tekrar yapılması gerekir mi gerekmez mi kendim karar veremedim.

Hız sensörünü takıp arıza kodunu silmeden kalan detaylara pek girmek istemiyorum, sıkıntının nereden olduğundan emin olamayacağım çünkü. O yüzden bekliyorum..

Yakıtın ana kaynağı hız sensörü zaten. LPG konusunda deneyimim yok ama mantık olarak subaplara dokunmak gerekmez diye düşünüyorum.

Can Uzunefe ile irtibata geçmenizi öneririm LPG için.

Yorum bağlantısı
Eray Eski

elinize saglik Cihan bey. ara sira temizlemek lazim bu sensoru aslinda. yakit tuketimini etkiliyor baya.

wd 40 hem temizleyici hem yaglayici ozelligi var. uygulama sonrasi yagli kalan sensor telleri daha cabuk toz, kir toplamaz mi? :unsure2:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cihan KILIÇ

elinize saglik Cihan bey. ara sira temizlemek lazim bu sensoru aslinda. yakit tuketimini etkiliyor baya.

wd 40 hem temizleyici hem yaglayici ozelligi var. uygulama sonrasi yagli kalan sensor telleri daha cabuk toz, kir toplamaz mi? :unsure2:

Sağolun,

Benim mantığım şu:

İletken yapıdaki her şeyin yağlı temizleyicilerle temizlenmesi gerekir diye düşünüyorum.

Yağın korozyon önleyici özelliği vardır, aracın ön taraftan aldığı hava "nemli" olduğunda sensör telinde de korozyon kaçınılmaz olur.

Ben iletkeni özellikle yağlı spreyle temizleyerek iletken yapısını korumasını sağladığımı, yağın fazla miktarını da hava tutup alarak da temizlik esnasındaki fazla yağı tahliye ettiğimi düşünerek bu tercihi kullanıyorum.

Tercihimin bana tek bir dezavantajı var, o da Eray'ın dediği gibi tozları daha kısa sürede toplayacaktır. Yani temizleme periyodu kısalacaktır.

Fakat görevini eskimiş bir sensör teline göre daha iyi yapacağından neredeyse eminim.

Yakıtın ana kaynağı hız sensörü zaten. LPG konusunda deneyimim yok ama mantık olarak subaplara dokunmak gerekmez diye düşünüyorum. Can Uzunefe
Yakıtın ana kaynağı hız sensörü zaten. LPG konusunda deneyimim yok ama mantık olarak subaplara dokunmak gerekmez diye düşünüyorum. Can Uzunefe ile irtibata geçmenizi öneririm LPG için.
ile irtibata geçmenizi öneririm LPG için.

Can Uzunefe bu forumdan mı, nasıl tanışabiliriz kendisiyle?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Sağolun,

Benim mantığım şu:

İletken yapıdaki her şeyin yağlı temizleyicilerle temizlenmesi gerekir diye düşünüyorum.

Yağın korozyon önleyici özelliği vardır, aracın ön taraftan aldığı hava "nemli" olduğunda sensör telinde de korozyon kaçınılmaz olur.

Ben iletkeni özellikle yağlı spreyle temizleyerek iletken yapısını korumasını sağladığımı, yağın fazla miktarını da hava tutup alarak da temizlik esnasındaki fazla yağı tahliye ettiğimi düşünerek bu tercihi kullanıyorum.

Tercihimin bana tek bir dezavantajı var, o da Eray'ın dediği gibi tozları daha kısa sürede toplayacaktır. Yani temizleme periyodu kısalacaktır.

Fakat görevini eskimiş bir sensör teline göre daha iyi yapacağından neredeyse eminim.

Can Uzunefe bu forumdan mı, nasıl tanışabiliriz kendisiyle?

Hemen dürtelim kendisini.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Sağolun,

Benim mantığım şu:

İletken yapıdaki her şeyin yağlı temizleyicilerle temizlenmesi gerekir diye düşünüyorum.

Yağın korozyon önleyici özelliği vardır, aracın ön taraftan aldığı hava "nemli" olduğunda sensör telinde de korozyon kaçınılmaz olur.

Ben iletkeni özellikle yağlı spreyle temizleyerek iletken yapısını korumasını sağladığımı, yağın fazla miktarını da hava tutup alarak da temizlik esnasındaki fazla yağı tahliye ettiğimi düşünerek bu tercihi kullanıyorum.

Tercihimin bana tek bir dezavantajı var, o da Eray'ın dediği gibi tozları daha kısa sürede toplayacaktır. Yani temizleme periyodu kısalacaktır.

Fakat görevini eskimiş bir sensör teline göre daha iyi yapacağından neredeyse eminim.

Can Uzunefe bu forumdan mı, nasıl tanışabiliriz kendisiyle?

MAf sensörü motor yanma odasına giden hava ile ilgili anlık verileri Ecu ya gönderiyorsa üzerinde kalan az bir yağ miktarı bile doğru ölçüm yapmasına engel olacaktır...Yağ tabakası hava ile telin arasına perde olacağından pek sağlıklı çalışmayacaktır, bence siz yine de balata temizleyici gibi kuru bir temizleyici ile tekrarlayın işlemi...Ayrıca burada ki üsluplara takılmamanızı tavsiye etmek isterim...Genelde birbirimizi şahsen tanıdığımızdan aramıza katılan herkesi kendimize yakın görüp doğrudan konuşmayı tercih ediyoruz...

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Cihan KILIÇ

MAf sensörü motor yanma odasına giden hava ile ilgili anlık verileri Ecu ya gönderiyorsa üzerinde kalan az bir yağ miktarı bile doğru ölçüm yapmasına engel olacaktır...Yağ tabakası hava ile telin arasına perde olacağından pek sağlıklı çalışmayacaktır, bence siz yine de balata temizleyici gibi kuru bir temizleyici ile tekrarlayın işlemi...Ayrıca burada ki üsluplara takılmamanızı tavsiye etmek isterim...Genelde birbirimizi şahsen tanıdığımızdan aramıza katılan herkesi kendimize yakın görüp doğrudan konuşmayı tercih ediyoruz...

Serkan Bey,

Öneri için teşekkürler, ben kafamdakini sizlere anlatabildiysem ne mutlu.

Öyle zannediyorum ki konuyu ileride takip edecek arkadaşlar işin her iki tarafını da görebilecektir bu sayede.

Üslup hakkındaki tavsiyenizi, ileride yeni konular açarken de hatırlayacağım..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Cihan KILIÇ

Cihan bey merhaba,

Öncelikle vakit ayırıp bir tecrübenizi paylaştığınız için teşekkürler, topluluğumuzun amacı da bu zaten, bildiğimiz yada öğrendiğimiz doğru yada yanlış deneyimleri paylaşmak, doğruları geliştirirken, yanlış olanları da düzletmek.

Bu güne değin, açtığınız konudaki gibi onlarca benzer konuda vardığımız sonuç; Teknik bültenlerden, yetkili ve özel servislerden, o servislerin deneyimli usta ve ustabaşı'larından ve dahi kendi tecrübelerimizden edindiğimiz bilgiler ışığında baktığımızda uyguladığınız yöntem temizleme değil, malesef bizim arıtmaya çalıştığımız yüzeyi kirletmek yada kirlenmeye çok uygun bir yüzey hazırlamak oluyor.

Bu işlemi yapmak isteyen arkadaşların mutlaka yağ sökücü özelliğe sahip ve asitik olmayan bir sprey ile yapmaları, sonrasında yapacakları en iyi olasılıkla sık sensör temizliği, en kötü olasılıkla da parça değişimi ve işçilik giderlerinin önüne geçecektir.

Amacımız sizi isteksizleştirmek değil, yüzlerce okuyucumuza doğru bilgileri aktarabilmektir, bizimle zaman geçirdikçe ve tanıdıkça daha fazla keyif alacağınızdan eminim.

Dost selamlarımla...

Bu dostane tavrınızdan ötürü çok teşekkür ederim Mustafa Bey,

İlerleyen zamanlarda da başka konular üzerine beraber fikir yürütürüz, sağolun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tolgahan Köroğlu

daha önce wd 40 ile xsara (tu5jp) boğaz kelebeği temizledim, toplarken hava sıkmış olsam da 15 gün sonra yeniden söktüğümde durum pek iyi değildi kendi tecrübeme dayanarak olumlu bir sonuç alamadım. kontak temizleyici ya da özel olarak bu iş için üretilmiş bir ürün sanırım daha yerinde olur, wd-40 ta olsa kaput mandalını kaldırmayı bilmeyen insanların içinde cesaret edip boğaz kelebeği sökmek + kendi emeğini katmak gayet iyi bir başarı, psikolojik olarak iyi hissettiriyor :)

Yorum bağlantısı
Serhat Çitak

Ben şahsen cihana emekleri için güzel anlatımı için teşekkür etmek istiyorum Fotoğraflı anlatımı başaramadığım için fotoğraflı anlatan arkadaşları kıskanıyorum gerçekten çok güzel.Hakan beyin söylediği söylemde bizler için mühim.Müsadenizle bende birşey söylemek istiyorum.Bu sensör temizleme işlemlerinden sonra,bilgisayara bağladığınızda hata kodları görebilirsiniz vede yakıt sarfiyatınız artacakdır.Madem ki sensör temizlediniz , hata kodlarını silip temizlemeniz gerekir.Benden söylemesi

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım

Tabiki hata kodları önemli. Mümkünse elinizde OBDII cihazınız varsa kendiniz de yapabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Halil Hıdırlar

Hata kodu alınıyorsa silinmesi gerekir, fakat her sensor temizlendiğinde hata veriyor anlamı çıkartmamamız gerektiği düşüncesindeyim.

Yorum bağlantısı
Serhat Çitak

bende hata kodlarını verdi herkesde verir mi bilmem ama benim tavsiyem sensör temizliğinden sonra cihaza bağlanıp kontrol edilmesidir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Guest Fatih Acar

cihan abi, fotoları yardırmışsın yine, eline sağlık. kim anlatır başkan senin gibi fotolarla? wd 40'larım hepinizi, cihan abime laf yok :p

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cihan KILIÇ

cihan abi, fotoları yardırmışsın yine, eline sağlık. kim anlatır başkan senin gibi fotolarla? wd 40'larım hepinizi, cihan abime laf yok :p

Sağolasın Fatihciğim,

Rölanti nasıl gidiyor, çalışıyor mu doğru düzgün? 3 gün oldu sen değiştireli merak ettim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...