İçeriğe Yönlendir

Motordaki Sallanmanın Sebebini Nihayet Buldular.


Mehmet Atak

Recommended Posts

Mehmet Atak

Arabada motorda salanmayı 4 yere sordum,hepsi enjektörler arızalı dedi.150 ile 1000 liara arası fiyat çıkardılar.En son bugün bosch car diesel servise gittim,baktılar enjektör arızalı dediler...

Fiyat olarak 170 liraya temizleriz ama sökünce belli olur belkide 1000 lirayı bulur dediler..

Tavsiye üzerine bir yer daha(pompacı denilen yer) buldum,baktılar,abi enjektörlerde sıkıntı yok,yazılımdan kaynaklanıyor,arabanın beyni bazen uzun süre kullanmayınca yada akü sökülünce ayarlarını kaybediyor dedi.

Sonuç: yarım saat falan sürdü,beyne yeni versiyon yazılım yükledi,motorda sallanmayı boşverin ses dahi duyulmuyor artık..

Yani beni kazıklayacaklardı,en az 500-600 lira enjektör için para alacacaklardı,sonra düzelmiyo başka arıza var deyip yollayacaklardı yada başka masraflar çıkaracaklardı...

Sonuç: 50 liraya araba da sorun kalmadı.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Geçmiş olsun.. İşi bilen ustayı bulmak önemli olan ; siz bunu başarmışsınız ..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Atak
(düzenlendi)

Geçmiş olsun.. İşi bilen ustayı bulmak önemli olan ; siz bunu başarmışsınız ..

Teşekkürler,inanın zamanım olmadığından son usta ne dese yaptıracaktım...

Sorununuz rölantide sallama mıydı? Sabit hızla giderken de sallama var mıydı? Tam olarak sorun neydi?

Sadece rölanide salanma vardı,azcık gaz verince salanma gidiyordu..

Sanki bir lira atınca çalışan masaj koltukaları gibi aracın heryeri salanıyordu:)

Sabit hızda salanma yoktu,ibre klimayı açsam dahi milim oynamıyordu..

İlginç, işlemden sonra 100-150 km kadar gittiniz mi?

Evet banada ilginç geldi,en sonki usta istese benden epey bir ücret alıp sonra yazılım attır diyebilirdi.

Yazılımdan sonra 15-20 km kullandım,şu anda sorun yok.

tarihinde Mehmet Atak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Enjektör ile ilgili, yazılım ile giderilen hadiseler sadece 1.8 tdci için mevcut, onun için bana ilginç geldi

Yorum bağlantısı
Mehmet Atak

Enjektör ile ilgili, yazılım ile giderilen hadiseler sadece 1.8 tdci için mevcut, onun için bana ilginç geldi

Banada ilginç geldi,ilerleyen günlerde tekrar sıkıntı çıkarsa o zaman enjektörden diyebilirim :)

Yorum bağlantısı
Metin Mustafa Oral

Vay be diyorum başka birşey demiyorum, geçmiş olsun ayrıca tebrikler...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Atak
(düzenlendi)

Geçen hafta Bozyük'e giderken İnegöl rampasında sol şeritten tam gaz yüksek devirde ilerliyordum ki bir anda önüme bir davar atladı, ona arkadan girmemek için fren ile karışık vites küçülttüm ve yavaşladım. Ne olduysa o anda oldu ve araç şişip kaldı, 3000deviri geçemez oldu. Hemen sinyal verip en sağ şeride yöneldim ve rampanın sonuna kadar zorlukla ulaşıp aracı sağa çektim. Bir süre rölantide çalıştırdım ve sonra stop edip kaputu açtım. Motordan yağ-mazot karışımı bir koku yükseliyordu, bir süre bekledim ve aracı yeniden çalıştırdım. Devirlenememe sorunu devam ediyordu. Sonra obd adaptörünü takıp arıza kodlarına baktım. " P0234 - engine overboost condition" mesajı vardı. Birkaç rutin hata ile birlikte hepsini sildim ve aracı sıkıştırmadan hedefime kadar yaklaşık 100 km yol gittim. Olay sonrasında bu rölantide sallanma sorunu bende de hasıl oldu. Ertesi gün kendiliğinden gittti.

Üzerine yaklaşık 1000 km yol yaptım. Aynı sorun bir kez daha oldu bu gün kırmızıda dururken ve yine geçti.

Şimdi ben nereden başlamalıyım kontrole?

Bu arada P0234 - engine overboost condition hatasını bir daha görmedim. Aracın çekişi ve gidişi gayet normal.

Motorda ki sallanmayı biraz daha tarif edeyim.

Araç ilk çalıştığında normal, 5 saniye sonra sallanma başlıyordu,motor soğukken az ısındıkça artıyordu,koltuklar resmen elektrikli masaj koltukları gibi titriyordu.Hatta sağ ön koltuğa kağıt gibi bi şeyler koyduğumda o kadar sallanıyordu ki görmelisiniz,araca binen 2. kişi hemen farkediyordu.

O arıza kodunun anlamını bilmiyorum ama sizede muhtemelen ''enjektörler sıkıyor yada düzensiz püskürtüyor,temizlenmesi lazım'' diyecekler.

Araçta çekiş düşüklüğü,duman atma ve fazla yakma gibi bir olay hiç olmadı.

Bence ilk önce ford yazılımından iyi anlayan bir ustaya durumu izah edin,hatta benim aracıma yapılan olayı anlatın..

Umarım fazla masraf etmeden bu durumdan kurtulursunuz.

tarihinde Mehmet Atak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Gündüz Can Yılmaz

Dolmuşta uyurken dolmuş camlarının her duraklamada kafama kafama vurduğu günlerimi hatırladım :)

Geçmiş olsun, inşallah sizin sorununuz tekrarlamaz, Mustafa bey de kısa sürede çözüm bulur ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Zeybek

öncelikle geçmiş olsun geçen hafta bende aynı olay ile karşılaştım. enjktör ustası bana enjektörler değişecek dedi.oldukça maliyetli olduğunu biliyorum ama sorun enjektörlerde değil bu adamlar ne kadar sahtekar olmuş böyle pes-PES-PES DİYORUM... GEÇEN HAFTA OLAN OLAYDAN ALINTIDIR dün başıma gelen olay şu 2003 dizel fiesta mı rölanti ayarı için tamirciye gittim.beni dizel enjektör ustasına yönlendirdi.usta arabayı bilgisayara bağladı her şey normal dedi ve rölanti ayarının formatlama ile ilgili olduğunu söyledi.yani yapmadı sadece bilgisayara bağladı o kadar.ama sorun burada başlıyor 200 metre gitmeden klimayı açtım.(son kademe)motor da ve göğüslükte titreme var.bana akü kutup başını sök bekle düzelir dedi söktüm.bu titreme ve sarsılma neden ileri gelebilir? ŞİMDİ Bİ SORUN YOK.

Yorum bağlantısı
Mehmet Atak
(düzenlendi)

öncelikle geçmiş olsun geçen hafta bende aynı olay ile karşılaştım. enjktör ustası bana enjektörler değişecek dedi.oldukça maliyetli olduğunu biliyorum ama sorun enjektörlerde değil bu adamlar ne kadar sahtekar olmuş böyle pes-PES-PES DİYORUM... GEÇEN HAFTA OLAN OLAYDAN ALINTIDIR dün başıma gelen olay şu 2003 dizel fiesta mı rölanti ayarı için tamirciye gittim.beni dizel enjektör ustasına yönlendirdi.usta arabayı bilgisayara bağladı her şey normal dedi ve rölanti ayarının formatlama ile ilgili olduğunu söyledi.yani yapmadı sadece bilgisayara bağladı o kadar.ama sorun burada başlıyor 200 metre gitmeden klimayı açtım.(son kademe)motor da ve göğüslükte titreme var.bana akü kutup başını sök bekle düzelir dedi söktüm.bu titreme ve sarsılma neden ileri gelebilir? ŞİMDİ Bİ SORUN YOK.

Sebebini tam bilmiyorum ama sanırım sizin aracınızda da o anda beyinde bişeyler olmuş,kutup başını sök-tak yapınca ilk ayarlarına gelmiş olabilir.

Eğer sonra tekrar ederse bence yazılım işini bir araştırın derim..

tarihinde Mehmet Atak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Zeybek

sağolun mehmet bey forumda yeniyim burada birbirimize yardımımız oluyor.arabamı bakıma verdim debryaj baskı balata değişimi,enjektör temizliği,üst kapak jonta değişimi,turbo ayarı,turbo borusu,yakıt hortum değişimi,triger seti,polen filtresi,yağ mazot filltreleri daha sayamadğım bir çok şey gördüm ve anladım bazı şeylere dikkat etmek lazım enjektörcü tutturdu enjektörler değissin yok memeleri değissin kafadan sallıyo ya tutarsa hesabı ....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı

Enjeksiyon püskürtmesinde oluşan problemler,ilk bakışta motorda rölantide sallantıya yol açar..Yazılımla yapılan püskürtme zamanı arttırılmasında(zaten yapılan budur)arızalı enjektör fazla yakıtan düzelmişcesine sarsıntı ortadan kalkar..Şu an aracınız rölantide değil 1200-1800 devir arası titreme yapmaktadır..Sonuç olarak enjektörlerdeki problem giderilmemiştir,gizlenmiştir..Duruma göre konuşuyorum..Aynı hadiseyi egzantrik okuyucusunun kasnağa yakın veya uzak olması da tekabul eder..

Yorum bağlantısı
Mehmet Atak
Enjeksiyon püskürtmesinde oluşan problemler,ilk bakışta motorda rölantide sallantıya yol açar..Yazılımla yapılan püskürtme zamanı arttırılmasında(zaten yapılan budur)arızalı enjektör fazla yakıtan düzelmişcesine sarsıntı ortadan kalkar..Şu an aracınız rölantide değil 1200-1800 devir arası titreme yapmaktadır..Sonuç olarak enjektörlerdeki problem giderilmemiştir,gizlenmiştir..Duruma göre konuşuyorum..Aynı hadiseyi egzantrik okuyucusunun kasnağa yakın veya uzak olması da tekabul eder..

Osman Bey aracı iki gündür kullanıyorum,şuan sıkıntı kalmadı,eğer dediğiniz gibi püskürtme zamanını artırmışlarsa sorun tekrar çıkacaktır anlamımı çıkıyor?

Araçta 1200-1800 devir arası titreme yok,özellikle denedim,yaklaşık 40 km yol yaptım,umarım böyle gider..

Yorum bağlantısı
Murat Zeybek

Osman Bey aracı iki gündür kullanıyorum,şuan sıkıntı kalmadı,eğer dediğiniz gibi püskürtme zamanını artırmışlarsa sorun tekrar çıkacaktır anlamımı çıkıyor?

Araçta 1200-1800 devir arası titreme yok,özellikle denedim,yaklaşık 40 km yol yaptım,umarım böyle gider..

peki osman bey ben yazılım falan attrmadım sadece akü kutup başını söktüm taktım.4-5 günden beri bir sorun yok (ayrıca üstte benim yazımıda bir okursanız sevinirim) rölanti ayarı için gittim.yazılımla ilgili dediler ve yazılım ATTIRMADIM.ama direksiyon altına bi cihaz bağladılar bi şey yok dediler 200 metre gittim.klima açık (son kademe ) motor göğüslük te titreme sanki masaj aletindeyim.geri gittim ne yaptınız buna dedim usta geldi dedi akü kutup başını sök büyük ihtimal düzelir dedi ve de düzeldi.ayrıca 1 ay önce enjektörleride 150 tl ye bakım yapıp temizlediler...

Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir

benzer sallantı olayı benim arabada oldu,hem sallantı var, bazen tekliyor, birde çok hızlı ısınıyordu. sebebinin ne olduğunu birkaç inceleme ve denemeden sonra anladım, ama servise gıcıklık olsun diye gittim. 'Abi subaplar ölü , kaçırıyor, tamamı değişecek ' dedi.(Bu arada subap takımı 2.000 tl civarında işçilik hariç) İçimden Türkçe de kibarcası 'hadi len' olan bir deyimi söyledim , çıktım egzoscuya gittim. Katalizatörün altından bir delik açtırdım, içini boşalttım. Sorun bitti.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Dün gece Gelibolu'dan Bursa'ya dönerken Denizkent-Bandırma arasındaki rampalarda yine aynı şey geldi başıma, sol şeritten kaptırmış gidiyorken bu sefer bir kamyon sola çıktı ve onun ardında yavaşlamak zorunda kaldım, ara. 2000 - 2500 devir aralığında sıkışıp kaldı, sağ şeride geçtim ve bu sefer devrini beklemeden sırasıyla vites yükselttim, rampa yukarı ikide çekmeyen araç üçe atınca çekmeye başladı, üçün çekişi düştü, yine 2200 devir civarında dörtledim ve bir süre de o şekilde ivmelendim, bu arada devir hiç 2500 ü geçemedi. Rampanın tepesine varıp ta inişe başladıktan sonra yavaş yavaş açıldı, Bandırma'ya varmadan sorun normale dönmüştü yine, yaklaşık 45 km civar arası.

Bu arada OBD araçta takılıydı ve her zamanki gibi bir yandan canlı verileri izliyordum. Turbo basıncını hiç kaybetmedi, motor ısısı normal sınırlardaydı, arıza kodlarını okuttuğumda bu sefer düşük rail basıncı hatasını gördüm.

Sanırım enjektörler yada mazot pompası ile ilgili bir sorunumuz var ve bunu tam anlamıyla tespit edecek bir yer bulmam lazım :(

Bu arada rölantide tatlı tatlı sallanma durumu devam ediyor halen.

Abi geçmiş olsun. İnşallah çok uğraştırmadan çözersin.

Abi koskoca Bursa'da Usta sıkıntısı çekerseniz biz yandık abi.Allah kolaylık versin abi. Gerçi bizde ford ustası yok ama :(

Yorum bağlantısı

Benim araçda da benzer bir olay var aslında bayağıdır, şöyle anlatayım;

Aracı çalıştırıyorum ve yola çıkıyorum (genelde motor soğukken yapıyor) devir çubuğu kendini ayarlayamıyor ve stop ediyor araba. özellikle kışın ilk çalıştırmada bu sorunla sık sık karşılaşıyorum. ustam gaz kelebeği demişti, çıkarttılar temizlediler ama pek de düzelmedi.

Acaba bu da yazılımla alakalı olabilir mi? :unsure2:

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

C-Maxlarda bu sorun.

Mondeolarda da stop etme ve rolanti sallaması :)

Dizell mondeolarda hararet sorunu

Bu aralar arabalara ne oluyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Benimle yaşayacak hali yok ya, ehtiyarlıyorlar .

Kul yapısı diye boşuna demiyorlar.

Organik otomobiller üretildiğinde bu dertten kurtulmuş olacağız sanırım,

eskiyince kesip yeriz. :mangal::drinks:

:D :D :D :D

Abi konuyu mangala bağladık yine :D

Yorum bağlantısı

Benimle yaşayacak hali yok ya, ehtiyarlıyorlar .

Kul yapısı diye boşuna demiyorlar.

Organik otomobiller üretildiğinde bu dertten kurtulmuş olacağız sanırım,

eskiyince kesip yeriz. :mangal::drinks:

:D :D :D :D

Abi konuyu mangala bağladık yine :D

Mehmet hocaaam, Mustafa Hocaaam, STOP diyorum araba STOP ediyor :D:biggrin:

(Mangalda Fena Olmaz Hani) :p

Yorum bağlantısı
Mehmet Atak

Benim araçta stop etme yoktu.

Ama araca binenler sallantıdan dolayı ücretsiz masaj yaptırıyorladı,işi paraya döksem epey para kazanırdım :)

Aracı 4 gündür kullanıyorum,şuana kadar sıkıntı çıkmadı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Benim araçta stop etme yoktu.

Ama araca binenler sallantıdan dolayı ücretsiz masaj yaptırıyorladı,işi paraya döksem epey para kazanırdım :)

Aracı 4 gündür kullanıyorum,şuana kadar sıkıntı çıkmadı.

Sıkıntısız Günlere hocam. :nazar:

Yorum bağlantısı

bende bugün aracı servise bıraktım, focus verdiler fullünden ışıklara geldim boşa aldım bekliyorum araç stop etti eyvah dedim 5.000 km deki arabaya nolduo die sonradan çaktım davayı :D

noluyomuş hocam ? :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...