İçeriğe Yönlendir

Motordaki Sallanmanın Sebebini Nihayet Buldular.


Mehmet Atak

Recommended Posts

yakıt tasarrufu anladığım kadarıyla boştayken stop ediyor, devriyaj vites hemen çalışıyor. :)

Benim arabada da mı var yoksa :p:D :D

Yorum bağlantısı

Rolantiyle oynamak lazım hocam :D

Kendi kendine oynuyor zaten hocam, benim oynamama gerek kalmıyor sağolsun kendi işini kendi hallediyor :D :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

yakıt tasarrufu anladığım kadarıyla boştayken stop ediyor, devriyaj vites hemen çalışıyor. :)

Benim arabada da mı var yoksa :p:D :D

Mehmet hocaaam, Mustafa Hocaaam, STOP diyorum araba STOP ediyor :D:biggrin:

(Mangalda Fena Olmaz Hani) :p

Bak Tolga senin araba 2004 negüzel start stop özelliği var. Erdemin bindiği yeni focusa yeni akıl edip koymuşlar.

(Sabri Güngör abim dedi. Senin araç 2004 model manuel start-stop özelliği var. VW daha yeni keşfetti demişti :D)

Yorum bağlantısı

Bak Tolga senin araba 2004 negüzel start stop özelliği var. Erdemin bindiği yeni focusa yeni akıl edip koymuşlar.

(Sabri Güngör abim dedi. Senin araç 2004 model manuel start-stop özelliği var. VW daha yeni keşfetti demişti :D)

hahahaha :hahahoho::bi: sabri abiye selamlar, :kihkih:

peki şöyle sorayım, bu start-stop özelliğini nasıl iptal edebilirim :oghk:

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
(düzenlendi)

hahahaha :hahahoho::bi: sabri abiye selamlar, :kihkih:

peki şöyle sorayım, bu start-stop özelliğini nasıl iptal edebilirim :oghk:

İşte onu bana değil Sabri abime soracaksın. O beni aşıyor. Kelin ilacı olsa kafasına sürer :D

tarihinde Mehmet Kaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

İşte onu bana eğil Sabri abime soracaksın. O beni aşıyor. Kelin ilacı olsa kafasına sürer :D

Sabri abi Sabri abii, duy sesimiizii :D Mehmet Hocama bi ilaç bana da bi derman lazım :hahahoho:

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Sabri abi Sabri abii, duy sesimiizii :D Mehmet Hocama bi ilaç bana da bi derman lazım :hahahoho:

Sabri abim benim ilacımı söyledi. Şu anda neticelenmesini bekliyoruz. Şu anda il dışındayım. İnşallah çözeceğiz.

Sizede kolay gelsin.

start - stop düğmesinin satılık bölümünde ilanı vardı :p:D

Yakıt tasaruflu start stop lazım :) öyle sadece aracı çalıştırmak için değil. :D

Yorum bağlantısı
Ferhat Genç

Benim aracımda da aynı sallanma sorunu oluyor arada sırada. Genelde ışıklarda beklerken hissediyorum. Sanki motor çok soğuk ve ilk çalışmış gibi sallanıyor motor. Hatta bunu araca binen bir arkadaşım bile farketti. Araba titriyor resmen. Ama arada bir yapıyor bunu her zaman olmuyor. Nedenini bulmak zor bana kalırsa. Motorun yapısıyla da alaklı olabilir. Sorun olduğunu düşünmüyorum. Benim arabam daha 42 bin km de çünkü.

Yorum bağlantısı
Ferhat Genç

Ya böyle ufak tefek sorunlar her arabada var. Bir laf vardır tabiri caiz ise; Ölüyü çok kurcalarsan ya o.urur ya s.çar diye. Büyük sorun çıkarmayan bir araç bunlar sonuçta. Aracımı alalı 3 sene oluyor yağ değişimi ve balata disk değişimi haricinde hiç bir masraf yapmadım çok şükür.

Yorum bağlantısı
Murat Zeybek

mehmet bey selamlar geçen titreme olayından sorun yokdur umarım...

Yorum bağlantısı
Mehmet Atak
(düzenlendi)
mehmet bey selamlar geçen titreme olayından sorun yokdur umarım...

Selamlar Murat Bey,o günden beri epeyde kullandım,en ufak bir sorun çıkmadı.

Umarım bu şekilde devam eder.

Sizin araçta sonradan sorun çıktı mı?

tarihinde Mehmet Atak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Taner Söyler

2004 trend c-max da sabah çalıştırırken sanki v-6 otomobil çalışıyor gibi titreme var bazen de (1 hafta kullanmazsam) çalışmıyor.birkaç kez marşa basmam gerekiyor.Bu titreme sorunu arabayı gaza basıp 2000 devire getirince aniden kesiliyor.sonra hiç bir sorun yok.yalnızca ilk çalıştırmada iyi bir titreme sonra bitiyor.O yüzden aracımı hafif gaza basarak çalıştırıyorum sonra bitiyor sorun.

Bu ilk çalıştırmada kaputu v-6 motor gibi titreten sizce nedir?

Ayrıca aracın hava şartına bakmaksızın uzun süre kullanmayınca çalışmaması neden olabilir?

(Çalışmama sorununu şöyle özetleyeyim akü takılı değil gibi sanki ilk kez anahtarı çevirince tık diye bir ses hareket yok,sonra tekrar kontağı açıp çevirince almaya yönelik bir hareket,sonra tekrar kontağı çevirince titreyerek çalışmaya başlıyor,yolda en ufak bir sorun yok)

Aracım 2004 trend c-max.Kazası yok.Orjinal 74000 km'de aldım 90000 de lpg takıldı..Tanıdık aracı olduğundan eveliyatını biliyorum.(Bu bilgileri cevap verdiğinizde işe yararsa diye yazdım.Bilgi. )

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

2004 trend c-max da sabah çalıştırırken sanki v-6 otomobil çalışıyor gibi titreme var bazen de (1 hafta kullanmazsam) çalışmıyor.birkaç kez marşa basmam gerekiyor.Bu titreme sorunu arabayı gaza basıp 2000 devire getirince aniden kesiliyor.sonra hiç bir sorun yok.yalnızca ilk çalıştırmada iyi bir titreme sonra bitiyor.O yüzden aracımı hafif gaza basarak çalıştırıyorum sonra bitiyor sorun.

Bu ilk çalıştırmada kaputu v-6 motor gibi titreten sizce nedir?

Ayrıca aracın hava şartına bakmaksızın uzun süre kullanmayınca çalışmaması neden olabilir?

(Çalışmama sorununu şöyle özetleyeyim akü takılı değil gibi sanki ilk kez anahtarı çevirince tık diye bir ses hareket yok,sonra tekrar kontağı açıp çevirince almaya yönelik bir hareket,sonra tekrar kontağı çevirince titreyerek çalışmaya başlıyor,yolda en ufak bir sorun yok)

Aracım 2004 trend c-max.Kazası yok.Orjinal 74000 km'de aldım 90000 de lpg takıldı..Tanıdık aracı olduğundan eveliyatını biliyorum.(Bu bilgileri cevap verdiğinizde işe yararsa diye yazdım.Bilgi. )

Akünüz orjinal akü galiba? Hiç değişmemiş yani?

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Aracın karbüratörlü olsaydı conta yanmış akü de iyice zayıflamış, "ilk çalışmada sallantı" pistonlara sızan suyun(antifirizin) egsozdan atılıncıya kadar geçen sürede olur, "uzun süre kullanmayınca çalışamaması" ise aküden... derdim, çünkü aynı şey başıma gelmişti.

Ancak senin aracın için en sağlıklısı yetkili yada sanayide bir ford tamircisine gidip bilgisayara bağlatmak. En azından teşhis için yolunuz kısalmış, sorun içinse seçenekler azalmış olur...

Yorum bağlantısı
Taner Söyler

Akünüz orjinal akü galiba? Hiç değişmemiş yani?

Aküyü 1,5 sene önce değiştirdim.Tamamen hassasiyetimden dolayı içim rahat olsun dedim değiştirdim.

yağı nedir* ne zaman değişti

Yağını 1000km evvel bayram öncesi değiştirdim.castrol magnatec aldım.aracın kitabındaki koda göre yağ alıp değiştirdim.

Aracın karbüratörlü olsaydı conta yanmış akü de iyice zayıflamış, "ilk çalışmada sallantı" pistonlara sızan suyun(antifirizin) egsozdan atılıncıya kadar geçen sürede olur, "uzun süre kullanmayınca çalışamaması" ise aküden... derdim, çünkü aynı şey başıma gelmişti.

Ancak senin aracın için en sağlıklısı yetkili yada sanayide bir ford tamircisine gidip bilgisayara bağlatmak. En azından teşhis için yolunuz kısalmış, sorun içinse seçenekler azalmış olur...

Aracı kaldırıp altına da baktırdım sızıntı yok.Egzosttan atılan sıvı yok,yağı değiştiğinde yağa özellikle baktım sıvı karışmış mı diye o da yok,çekişine dikkat ediyorum bir kayıp da yok.Tabiri caizse yok oğlu yok :)

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Aküyü 1,5 sene önce değiştirdim.Tamamen hassasiyetimden dolayı içim rahat olsun dedim değiştirdim.

Yağını 1000km evvel bayram öncesi değiştirdim.castrol magnatec aldım.aracın kitabındaki koda göre yağ alıp değiştirdim.

Aracı kaldırıp altına da baktırdım sızıntı yok.Egzosttan atılan sıvı yok,yağı değiştiğinde yağa özellikle baktım sıvı karışmış mı diye o da yok,çekişine dikkat ediyorum bir kayıp da yok.Tabiri caizse yok oğlu yok :)

conta yanıklarında her zaman su yağa karışır diye birşey yok. Pistonlara sızıp ilk çalışma sonrasında yani motor kendini belli bir miktarda tur döndürdükten sonra ne sallantı kalır nede çekişte bir problem çünkü buharla kaybolur mevcut sıvı ve hatta piston içindeki basınç sayesinde su da artık sızmaz ama yavaş yavaş conta gider en sonunda ilk sallantı ayyuka çıkar... Su eksiltme de bariz hale gelir. Daha önce de dediğim gibi tahminle değil tespitle yol almak!

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Böyle bir şüpheniz varsa, yağa değilde suya karışma varsa, teşhis hiper kolay, hemen bir bosch servise gidiyorsunuz, büyük ihtimal ellerinde wurth CO2 kaçağı tespit seti vardır, bir damlalık benzeri aletle radyatör suyunuzdan örnek alıyorlar ve bir maddenin içine atıyorlar, renk değişirse contadan kaçak var ve suya karışmış oluyor, yani yanma odasından suya gaz kaçırıyor, durum hemen anlaşılıyor, artık ustalıkta gerekmiyor, herşey iyice basitleşmeye başladı vallahi :)

14_0380.jpg

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Taner Söyler

Çok değerli fordclubtr üyeleri.Yakın zamanda yukarıda bahsetmiş olduğum aracımla bir kaza geçirdim.40 km hızla karlı yolda rav-4 e arkadan çarptım.Haliyle cipin bagaj kapağındaki yedek lastik kısmı kaputu katladı.Motorda hiç sorun yok ancak kaput kilit mekanizması radyatöre,radyatör de manifolda baskı yapınca manifold nazlı olduğundan çatladı ve değişti.Yukarıda anlattığım sıkıntılardan sonra derdin çaresini bulamadık.Velhasıl yetkili serviste sübaplarda sıkıntı olduğunu kompresörlerin basınç oluşturamadığını ve aracın şu anda 3,2 silindir denecek kadar güç ürettiğini o yüzden çok titrediğini söylediler.3000TL bir masraf çıkardılar.Nerdeyse yeni motor al dediler gibi oldu.

Yakında sanayideki usta ise bana göre iyi bir tetkikle,bilgisayarın 4 nolu piston tekleme yapıyor uyarısına binaen benzin enjektörüne baktı ve enjektöründe sorun var değişecek ancak tek olarak bulunması zor ve maliyeti de 100-200 TL arasında dedi.

Bu arada bilgi vereyim kazadan sonra özellikle benzinde çok titreyerek çalışan c-max lpg de mükemmel sessizlikte çalışıyor.Benzine alınca yeniden devir 750-850 devirlere iniyor ve motor stop edecek gibi titriyor ki bazen sıcakken stop da ediyor.

Forumdan yazılım sorunu olabilir diye düşünüyorum ancak usta elektrikli aletlerle kontrol etti ve enjektör dedi.Bilgilerinize danışmak istedim.

Velevki enjektör ise internetten bulamadım bu benzin enjektörünü tekil olarak Kocaeli veya İstanbul Anadolu yakasında nereden bulabilirim?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Çok değerli fordclubtr üyeleri.Yakın zamanda yukarıda bahsetmiş olduğum aracımla bir kaza geçirdim.40 km hızla karlı yolda rav-4 e arkadan çarptım.Haliyle cipin bagaj kapağındaki yedek lastik kısmı kaputu katladı.Motorda hiç sorun yok ancak kaput kilit mekanizması radyatöre,radyatör de manifolda baskı yapınca manifold nazlı olduğundan çatladı ve değişti.Yukarıda anlattığım sıkıntılardan sonra derdin çaresini bulamadık.Velhasıl yetkili serviste sübaplarda sıkıntı olduğunu kompresörlerin basınç oluşturamadığını ve aracın şu anda 3,2 silindir denecek kadar güç ürettiğini o yüzden çok titrediğini söylediler.3000TL bir masraf çıkardılar.Nerdeyse yeni motor al dediler gibi oldu.

Yakında sanayideki usta ise bana göre iyi bir tetkikle,bilgisayarın 4 nolu piston tekleme yapıyor uyarısına binaen benzin enjektörüne baktı ve enjektöründe sorun var değişecek ancak tek olarak bulunması zor ve maliyeti de 100-200 TL arasında dedi.

Bu arada bilgi vereyim kazadan sonra özellikle benzinde çok titreyerek çalışan c-max lpg de mükemmel sessizlikte çalışıyor.Benzine alınca yeniden devir 750-850 devirlere iniyor ve motor stop edecek gibi titriyor ki bazen sıcakken stop da ediyor.

Forumdan yazılım sorunu olabilir diye düşünüyorum ancak usta elektrikli aletlerle kontrol etti ve enjektör dedi.Bilgilerinize danışmak istedim.

Velevki enjektör ise internetten bulamadım bu benzin enjektörünü tekil olarak Kocaeli veya İstanbul Anadolu yakasında nereden bulabilirim?

Sponsorumuza sordunuz mu?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Taner Söyler

Teşekkür ederim çok.Da arıza enjektörde mi acaba,sponsorumuzdan sağolsun parçayı bulabiliriz büyük ihtimalle sorun değil o.Ancak aldık taktık olmadı başka masraflara yönelim olmasın diye dedim.O yüzden yorumlarınız ve bilginiz benim için önemli.8000 Tl lik bir faturadan sonra herşeyin hesabını yapmak zorundayım.Hoş kasko karşıladı ama olmasa napardık.Motor kısmı bana ait.Yardımlarınızı bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Teşekkür ederim çok.Da arıza enjektörde mi acaba,sponsorumuzdan sağolsun parçayı bulabiliriz büyük ihtimalle sorun değil o.Ancak aldık taktık olmadı başka masraflara yönelim olmasın diye dedim.O yüzden yorumlarınız ve bilginiz benim için önemli.8000 Tl lik bir faturadan sonra herşeyin hesabını yapmak zorundayım.Hoş kasko karşıladı ama olmasa napardık.Motor kısmı bana ait.Yardımlarınızı bekliyorum.

O zaman ustalarımıza yönlendirebiliriz sizi. Maslak'ta Osman usta'yı bulun?

Yorum bağlantısı
Mehmet Atak

Araç motor sallanması olayında 6 ay geçmesine rağmen en ufak bir sıkıntı çıkarmadı,yaklaşık 8.000 km yol yaptım.

Yakıtta ve çelişte sıkıntı yok,en ufak duman atma yok,umarım böyle devam edrr...

Yorum bağlantısı
Taner Söyler

Mehmet Bey sıkıntıyı biraz daha açayım.İlk çalıştırmada zor çalışıyor veya çalıştıktan hemen sonra stop ediyor.2.ve 3. çalıştırmada artık çalışıyor.Eski ford minibüslerdeki gibi gaza basınca kademeli olarak artan bir ses ve ilk gaza basışta yoğun duman atıyor ancak siyah değil.Normal gri duman.Sadece 10 saniye duman var sonra sıkıntı yok.Motor sesi de pır pır diye gaza bastıkça tekleyen bir ses yani.Rolantide stop etcek gibi sanki.Bunu yaptığında araç 2 gündür yatıyordu belirteyim onu da.Gaza bastığımda motordaki titreşim içeride hissedilir seviyede.Ancak sizdeki sıkıntı kadar büyük bir titreşim yok.Ancak şoför direksiyondan anlar titreşimi.Kaput altında motor oynuyor belli oluyor.Araç lpg ye geçince bahsettiğim şeylerin hiçbiri mevcut değil.Herşey normal.Motor arıza lambası haliyle yanmakta ama bazen gitmekte son 3 gündür yanmadı mesela.Bilgisayara bağladılar 4 nolu piston tekliyor diye uyarı çıktı.Elektrikli bir aletle de benzin enjektörünü kontrol etti usta,ve sıkıntı burda dedi.

Usta bulma konusunda sıkıntı yok ancak güven sorunu var.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...