İçeriğe Yönlendir

Explorer - Bayramların Ilk Günü Ve Yılbaşında Aracım Çalışmıyor...


Ufuk Sakarya

Recommended Posts

Ufuk Sakarya

1997 Model Explorer sahibiyim,

aracım çok temiz ve sağlıklı ancak;

Bayramın ilk günü 4 kezdir yaşadığım ve daha önce zamanlama olarak dikkatimi çekmeyen çalışmama durumunu tam olarak tespit ettim,,,

Baz istasyonlarının yoğun çalıştığı dönemler Bayramların ilk günleri eğer Explorerımı çalıştırmak istersem çalışmıyor...

birkaç gün sonra çalışıyor!

Bunun net bir açıklaması ve bu sorunu gidermenin bir yolu var mıdır?

Aynı park yerinde hemen yanıma 1998 model Explorer var bu sorun onda olmuyor!

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Bu sorunun cevabını Çağlar abiyle detaylı olarak tartışmıştık, teşhisiniz doğru baz istasyonu aracın çalışmasını engelliyor. Cevabı yine çağlar abi verecektir..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Explorer da, immo çok hassas, baz istasyon / radyo vericisi vs. yakınında ise, yoğun mesaj trafiği de varsa bu sorunu yaşarsınız, 1-2 mt. ileri geri itin, araba çalışabilir, bagajı açın, sol yan tarafa doğru yaklaştırıp uzaktan kumanda ile kapa/aç yapın sonra marşa basın, yine çalışması muhtemeldir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İsmail Avcı

Explorer da, immo çok hassas, baz istasyon / radyo vericisi vs. yakınında ise, yoğun mesaj trafiği de varsa bu sorunu yaşarsınız, 1-2 mt. ileri geri itin, araba çalışabilir, bagajı açın, sol yan tarafa doğru yaklaştırıp uzaktan kumanda ile kapa/aç yapın sonra marşa basın, yine çalışması muhtemeldir.

çok ilginç bukadar mı hassas :shok:

Yorum bağlantısı
Uğur Çınar
(düzenlendi)

mesela benim çaliştiğim sanayi sitesinde belli bi bölgede merkezi kilit çalişmiyo :s:D :D baz istasyonun arasında kaldığından n

tarihinde Uğur Çınar tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Çağlar abi bende yeri gelmişken sorucam... Benim kumanda bizim postanenin önüne çektiğim zaman töbe açılmıyor çalışmıyor kitlemiyor açmıyor :( bu nedendir peki :/(

park yerini değiştir :D , Explorer lar ilk geldi, havaalanından, öteden beriden çekmeye başladık çekici ile, servise gelen çalışır hiçbir sorun yok, kafayı sıyırmıştık, az araştırma ile buna rastladık, bu olay hemen hemen tüm zamane amerikan vasitaları için geçerli.

:shok: :shok:

fiatın gözünü seveyim.hep çalışıyor.

Peki tam marşa basarken telefon çalarsa yine aynısı mı olacak

bozulacak parçası olmayan arabayı severim

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Atilla Oğuz Tan

Çok ilginç : )) çok hassas derken neye göre hassas acaba? Yani daha uzaktan çekiyor falan gibi birşey mi, iyi birşey mi bu?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

sağdan soldan yayılan radyo dalgalarına fena halde kafayı takıyor sanırım, bir şekilde uzaktan kumandanın sinyalini, doğrulamıyor. 90lı yılların teknolojisi, olur böyle şeyler.

Yorum bağlantısı
Ufuk Sakarya

Çağlar abi bende yeri gelmişken sorucam... Benim kumanda bizim postanenin önüne çektiğim zaman töbe açılmıyor çalışmıyor kitlemiyor açmıyor :( bu nedendir peki :/(

bir seferinde de bunu yaşadım,

katılıyorum...

kumanda işlem dışı kaldı,

içten kitleyip kapatmak zorunda kaldım :(

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım

Bu olay ilk aldığımda benim de başıma gelip arabanın tekerine tekme tekme dalmama sebebiyet vermişti :p Sonra Çağlar abiden öğrenince 4 tekerine birden tekme tokat girmeme sebep olmuştu senin gibi arabanın daaaaa vs vs vs :hahahoho:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 5 yıl sonra...
Fırat Başyemenici

 

Merhaba,

98 Model Ford Explorer aracım var. Aracım bir süredir bazı zamanlar uzun süre marş basmıyor. Sonra hiç bir müdahale olmadan marş alıyor. Bu süre aralığı 5 dk ile 24 saat arası değişiyor. Sıklıkla yaşadığım bir sorun değil ayda 2 veya 3 defa yapıyor.

Sorun şu şekilde gerçekleşiyor. Marşa bastığımda aracımın gösterge ışıklarında bir azalma olmuyor, çıt diye ufaktan bir ses alıyorum (Şöför muavini tarafı, torpido gözünün arka kısmından), bu esnada aracımın tepe lambası sönüyor, araç marş almıyor. kontağı bıraktığımda tepe lambası yanıyor. İmmobilizer ışığı ikaz vermiyor. Aküm yeni.

Desteğinizi rica ederim.

saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Aracı parkettiğiniz yerde yüksek gerilim hattı yada gsm baz istasyonu vs var mı? Sorun hep aynı yerde mi oluyor?(evin otoparkı gibi)

sattığım jeep cherokee ile beykozda arada gittiğim bir yerde uzaktan kumandası çalışmıyordu, alarmı kurabildiysem geri açılmıyordu. Yüksek gerilim hattı olduğunu ve aracı etkilediğini öğrendim. Eski amerikanların ortak sorunudur bu.immo okumuyorsa çalışmıyordur muhtemel.

Yorum bağlantısı
Fırat Başyemenici
2 saat önce, Cem Işık yazdı:

Aracı parkettiğiniz yerde yüksek gerilim hattı yada gsm baz istasyonu vs var mı? Sorun hep aynı yerde mi oluyor?(evin otoparkı gibi)

sattığım jeep cherokee ile beykozda arada gittiğim bir yerde uzaktan kumandası çalışmıyordu, alarmı kurabildiysem geri açılmıyordu. Yüksek gerilim hattı olduğunu ve aracı etkilediğini öğrendim. Eski amerikanların ortak sorunudur bu.immo okumuyorsa çalışmıyordur muhtemel.

 

İmmo sorunu olsa, göstergesi uyarmaz mı böyle bir durumda. 

2 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Marş dinamosu sorunu bence.. 

 

Açıkcası bende öyle düşünüyorum. İyi bir elektrikçiye baktıracağım. Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Explorer’da ilk immoya bakıyorlar bu tip bir arızada. Aklıma benim de ilk o geldi ama göstergede ikaz olması gerekir dediğiniz gibi

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Marş dinamosu değil de marş motoru sıkıntısı bence, bilyası sıkışıyordur. Gösterge ışıklarını sönmesi de aşırı akım çekmesinden kaynaklanır. Dinamo şarj tarafında.. ;) 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Tamam düzelteyim, marş dinamosuna değil, marş motoruna baktırın. 

 

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Fırat Başyemenici

Marş selenodini değiştirdim, şuan için herhangi bir sorun yaşatmadı. sorun çözüldü. Teşekkür ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün
(düzenlendi)

Başlığı görünce aklıma şu hikaye geldi.

Doğru mudur bilmiyorum ama doğru olabilirliği göz önüne alındığında insanları dinlemenin önemi anlaşılıyor:


"her akşam yemekten sonra ailecek dondurma yeme alışkanlığına sahibiz. fakat birçok dondurma çeşidi olduğu için her yemekten sonra ne çeşit dondurma yiyeceğimize hep karar veririz. ben de markete gider alırım.

geçen ay otomobilimi değiştirip yeni bir pontiac aldım ve o günden beri markete gidip gelmek benim için sorun olmaya başladı. çünkü ne zaman vanilyalı dondurma alsam market çıkışında otomobilimi çalıştıramıyorum. fakat başka çeşit bir dondurma aldığımda arabam gayet güzel çalışıyor. bu sorun size çok saçma bile gelse, benim çok ciddi olduğumu bilmenizi isterim. vanilyalı dondurma aldığımda arabam çalışmazken, neden başka dondurma aldığımda arabam çalışıyor?"

kolaylıkla buruşturulup atılacak bir şikayet mektubu gibi görünüyor, değil mi? öyle de olabilirdi. general motors yetkilileri bu şikayet mektubunu bir kenara atabilirdi, müşterinin sorusu da sonsuza dek yanıtsız kalabilirdi. ancak general motors şirketi olayı araştırması için bir mühendisi görevlendirdi.

mühendis, nezih bir muhitte oturan, iyi eğitim almış pontiac sahibiyle karşılaşınca biraz şaşırmıştı, böyle bir konuda dalga geçecek birine benzemiyordu. akşam yemekten sonra yapılan dondurma alışverişine birlikte çıktılar. vanilyalı dondurma alıp geri döndüklerinde, gerçekten de otomobil çalışmıyordu. ertesi akşam çikolatalı dondurma aldılar ve araba çalıştı. üçüncü akşam sıra çilekli dondurmadaydı ve araba yine çalışıyordu. son deneme turunda vanilyalı dondurma alındı ve maalesef araba yine çalışmadı.

general motors yetkilisi şaşkındı. bir mühendis olarak, arabanın vanilyalı dondurmaya alerjisi olduğunu düşünmek pek akıllıca gelmiyordu. bunun üzerine ziyaretlerine bir süre daha devam etti. olayın günün hangi saatinde olduğunu, hangi tip benzin kullanıldığını, gidip gelme süresini ve daha pek çok ayrıntıyı inceledi. kısa bir süre içinde de ilk ipucunu elde etti. vanilyalı dondurma almak diğer çeşitlere oranla çok daha kısa sürüyordu. çünkü en çok aranılan ürün olan vanilyalı dondurma marketin hemen girişindeki dolapta satılıyordu. diğer dondurma çeşitleri ise marketin en arka kısmında kurulu bir tezgahtan seçiliyordu. herhangi değişik bir çeşidi almak bu yüzden çok daha uzun sürüyordu.

şimdi mühendisin karşı karşıya kaldığı soru şuydu? otomobil neden daha kısa süre içinde geri dönünce çalışmıyordu? zaman faktörü işin içine girince mühendis sorunun cevabını bulmakta zorlanmadı. sorun, motor soğuduğunda devreye giren buhar kilidinden kaynaklanıyordu. bu kilit, normal şartlarda motor durduktan hemen sonra devreye girip çalışıyordu ve çikolatalı ya da çilekli dondurma alana dek geçen süre, motorun tekrar çalışması için yeterli soğumaya imkan tanıyordu. vanilyalı dondurma gecelerinde ise süre çok kısa olduğu için motor soğuyacak vakit bulamıyor ve buhar kilidi devreye girmiyordu"

tarihinde Rıdvan Ergün tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...